- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (325 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (51 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Kolejny etap budowy węzła w Osowej
porównać
Na plac budowy węzła integracyjnego w Osowej wjechał ciężki sprzęt. Największe zmiany czekają teren przed dworcem przy ul. Barniewickiej, gdzie do niedawna znajdowała się niewielka pętla autobusowa. Prace zakończyć się mają jesienią 2021 roku.
- trzy nowe perony autobusowe (dwa dla tzw. linii przelotowych oraz jeden dla linii kończących bieg);
- stanowiska odstawcze dla czterech autobusów, które będą oczekiwały na wyjazd w trasę;
- wiaty rowerowe dla około 100 jednośladów;
- parking tzw. kiss & ride.
- Zmieni się także fragment ul. Barniewickiej. Na odcinku od ul. Seleny do ul. Konstelacji wybudowane zostaną chodniki i pasy dla rowerzystów. Prowadzone będą także prace ziemne przy budowie kanalizacji deszczowej i przebudowie sieci wodociągowej, gazowej czy teletechniczej. Obszar węzła zyska także oświetlenie. Na pętli przewidziano nowe tablice SIP. Ponadto wybudowany zostanie staw, który będzie "zbierał" wody opadowe - tłumaczą przedstawiciele Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycja za 3,7 mln zł
23 marca podpisano umowę na budowę węzła integracyjnego Osowa wraz z trasami dojazdowymi. Prace potrwają do jesieni 2021 roku.
Realizatorem zadania jest konsorcjum firm Kruszywo Sp. z o.o. oraz Bituminium Sp. z o.o. Całość będzie kosztowała ponad 3,7 mln zł.
Ciężki sprzęt na placu budowy
W czerwcu na placu budowy pojawił się ciężki sprzęt. Wykonawca prowadzi prace ziemne przy budowie stawu. Teren, na którym powstaną nowe perony jest wyrównywany. W najbliższym czasie układane będą w tym miejscu warstwy podbudowy nawierzchni.
Jak kursują autobusy i tramwaje? Rozkłady jazdy
Inwestycja zyskała dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach zadania pn.: Budowa węzłów integracyjnych Gdańsk Rębiechowo oraz Gdańsk Osowa wraz z trasami dojazdowymi.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-06-09 08:17
A druga stacja na Kielnieńskiej to już cisza? (3)
Ta obecna jest na wygwizdowiu wielkim, większość mieszkańców ma za daleko do niej, niektórzy nawet parę kilometrów. Druga rzecz-PKM ciągle kursy raz na godzinę? I tylko do Wrzeszcza?
- 45 6
-
2021-06-09 18:23
To jest kolej regionalna, nikt by tym nie jechał z dalszych miejscowości
W Gdańsku też większość musi dojechać do SKM
- 0 0
-
2021-06-09 13:17
Rządowy Program Budowy Przystanków - Gdańsk Kukawka. Polecam poszukać, poczytać, zapoznać się, przestać marudzić i ogarniać świat.
- 2 0
-
2021-06-09 09:13
Do Gdyni też chyba jadą....
- 1 0
-
2021-06-09 11:19
Te gdańskie węzły integracyjne są trochę do bani (3)
Weźmy Brętowo - gigantyczna estakada, po której tramwaj sunie 10 km/h. Nikt nim nie jeździ. Po co? Węzeł w Osowej - niby fajnie, ale tak naprawdę stacja powinna być bliżej serca dzielnicy, przy wiadukcie nad torami
- 24 4
-
2021-06-09 19:30
Ta bo akurat wiadukt nad torami to serce Osowej...
- 2 0
-
2021-06-09 13:18
Helou, bejbe
Będzie Gdańsk Kukawka
- 0 1
-
2021-06-09 13:10
bo wlodarze maja d**ilne pomysly i nikogo nie sluchaja
- 2 1
-
2021-06-09 08:42
Kiss and ride - bardzo wazne - super, jesli dobrze zrobione (1)
Zmora Polskiej infrastruktury to zlekcewazenia jedno z najwazniejszych obecnie zjawisk - ze pasazer (dziecko, osoba dorosla, osoba niepelnosprawnna) potrzebuje 'podrtzucenia' do przystanku - takze odbioru. Lotnisko to przyklad, gdzeie to jest b dorze rozwiazane - a stacja Gdansk Wrzeszcz - fatalnie.
- 4 0
-
2021-06-09 11:02
Napisz to jeszcze raz ale po polsku
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.