- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (169 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Kolejny etap rozbudowy Kartuskiej. Powstanie nowe skrzyżowanie z Nowatorów
Prace budowlane przy rozbudowie ul. Kartuskiej na Kokoszkach idą pełną parą. Gdańsk nie zamierza jednak zakończyć robót na obecnym odcinku. Ogłoszony niedawno przetarg zakłada przedłużenie czteropasowego przekroju do ul. Smęgorzyńskiej. Nowy kształt zyska także skrzyżowanie z ul. Nowatorów.
- Kartuska-Nowatorów w formie skrzyżowania z wyspą centralną
- Skrzyżowanie ze Smęgorzyńską oraz z Nową Stokłosy
- Ciągi pieszo-rowerowe i wydzielona droga dla rowerów
- Prace budowlane przez 12 miesięcy od podpisania umowy
- Ponowiony przetarg na dokumentację do granicy miasta
- Wyłoniony projektant nowego zbiornika retencyjnego
Koszt tego etapu robót to ok. 37 mln zł, z czego dotacja z Ministerstwa Infrastruktury stanowi ok. 13,5 mln zł.
Skrzyżowanie z ul. Nowatorów w nowym kształcie - wyspy centralnej - będzie już zadaniem dla kolejnego wykonawcy, na wybór którego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg.
Kartuska-Nowatorów w formie skrzyżowania z wyspą centralną
Na skrzyżowaniu Kartuska-Nowatorów przewidziano po dwa pasy ruchu wyjazdowe z ul. Nowatorów w stronę centrum Gdańska oraz dwa pasy ruchu przy zjeździe z ul. Kartuskiej w ul. Nowatorów.
Ul. Nowatorów zostanie poszerzona na odcinku ok. 250 metrów do przekroju czterech pasów ruchu. Wydłużony będzie też prawoskręt w stronę Żukowa, zaś przystanek autobusowy będzie umiejscowiony za skrzyżowaniem.
Co ważne, na nowym skrzyżowaniu Nowatorów-Kartuska przejścia dla pieszych będą zlokalizowane z każdej strony wyspy centralnej wraz z wydzielonymi przejazdami rowerowymi.
Skrzyżowanie ze Smęgorzyńską oraz z Nową Stokłosy
Na tym jednak nie kończą się prace budowlane, bowiem ul. Kartuska zostanie poszerzona do czterech pasów aż do skrzyżowania z ul. Smęgorzyńską.
Skrzyżowanie to będzie rozwiązaniem tymczasowym, bowiem docelowo ul. Smęgorzyńska zostanie "zaślepiona", a wjazd na ul. Kartuską będzie odbywał się przez skrzyżowanie zlokalizowane nieco bardziej na zachód i połączone z ul. (Nową) Bysewską.
W docelowym kształcie powstanie natomiast połączenie ul. Kartuskiej z tzw. ul. Nową Stokłosy (Geodetów) i drogą prowadzącą obecnie do stacji benzynowej.
Istniejąca "stara" Stokłosy przy Szkole Podstawowej nr 83 zostanie "odcięta" od ul. Kartuskiej - na jej końcu powstanie plac do zawracania z możliwością przejścia pieszo do chodników wzdłuż ul. Kartuskiej.
Ciągi pieszo-rowerowe i wydzielona droga dla rowerów
W ramach robót przewidziano także budowę infrastruktury rowerowej:
- po stronie północnej (czyli bliżej portu lotniczego) w formie ciągu pieszo-rowerowego z nawierzchnią z betonowej kostki,
- po stronie południowej w formie wydzielonej drogi rowerowej z masy bitumicznej, obok której ułożony zostanie osobno chodnik,
- zjazdów z jezdni ul. Nowatorów oraz ul. Kartuskiej,
- przejazdów rowerowych przy wszystkich przejściach dla pieszych.
Czytaj też:
Miała być rowerostrada na Chełm, będą tylko znaki. Zmiana w projekcie z BO
Prace budowlane przez 12 miesięcy od podpisania umowy
Zgodnie z zapisami przetargu, na realizację robót przewidziano 12 miesięcy od momentu zawarcia umowy. O wyborze wykonawcy zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia trzyletniego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.).
Ponowiony przetarg na dokumentację do granicy miasta
Przypomnijmy, że Gdańsk w najbliższych latach zamierza rozbudować ul. Kartuską aż do granicy z Leźnem. Pierwszy przetarg na przygotowanie niezbędnej dokumentacji zakończył się fiaskiem - najtańsza oferta na kwotę ok. 669 tys. zł przekroczyła o ponad 219 tys. zł zaplanowany budżet na ten cel (450 tys. zł).
Miasto zdecydowało się na powtórzenie tego postępowania przetargowego. Na przygotowanie projektu przewidziano 16 miesięcy od momentu podpisania umowy (miesiąc krócej niż przy pierwszym podejściu).
Wyłoniony projektant nowego zbiornika retencyjnego
Za pierwszym razem udało się natomiast wyłonić wykonawcę dokumentacji dla nowego zbiornika retencyjnego w rejonie ul. Stokłosy, do którego będą odprowadzane m.in. wody opadowe z poszerzonej ul. Kartuskiej. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Transprojekt Gdański - ok. 388 tys. zł przy budżecie zarezerwowanym na ten cel w wysokości 500 tys. zł.
Czytaj więcej:
W Kokoszkach powstanie nowy zbiornik retencyjny
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-13 07:25
"Na skrzyżowaniu Kartuska-Nowatorów przewidziano po dwa pasy ruchu wyjazdowe z ul. Nowatorów w stronę centrum Gdańska oraz dwa pasy ruchu przy zjeździe z ul. Kartuskiej w ul. Nowatorów."- czyli to co teraz robiono na Nowatorów przy nowej inwestycji dewelopera to była jego inwestycja i teraz znowu będą wykopki? Nie dało się tego od razu połączyć? Kawałek chodnika kawałek jezdni i tak będziemy łatać i poprawiać. Miejmy nadzieję że jak w końcu to zrobią to raz a dobrze- tak tylko się łudzę.
- 22 5
-
2021-08-13 09:41
Nowe inwestycje drogowe, albo całkowity paraliż miasta. Nigdy nie było tak źle na Gdańskich drogach, a codziennie oddają (4)
kolejne mieszkania , jak wy wyobrażacie sobie najbliższe 5 lat jak nie macie nawet w planach żadnej inwestycji która by w choć najmniejszym stopniu odkorkowała miasto.
- 60 20
-
2021-08-14 12:41
"Nigdy nie było tak źle" mógł napisać jedynie ktoś, kto przed 2010 nie jeździł po mieście.
- 6 1
-
2021-08-13 17:36
Kup hulajnogę, to pomożesz.
- 5 4
-
2021-08-13 11:40
Inwestycje
Tu żadne inwestycje w infrastrukturę drogową nie pomogą, bo mleko się już wylało. Tylko zmiany mentalnościowe wymuszone prawem mogą coś zmienić, np. płatny wjazd do centrum, budowa parkingów poza miastem + sprawna komunikacja zbiorowa do centrum, przyjmowanie do szkół podstawowych i przedszkoli tylko wg rejonu (ze sprawdzaniem tego włącznie).
- 14 5
-
2021-08-13 10:02
nowe inwestycje drogowe to całkowity, pogłębiający się paraliż miasta
poszerzanie ulic i pseudobezkolizyjne skrzyżowania tylko przesuwają korki, tak jak popuszczanie pasa przesuwa tylko tworzące się fałdy tłuszczu wokół pasa, ale na pewno otyłości ani nadwagi nie leczy. Tylko radykalne postawienie na rozwój komunikacji szynowej (elektryfikacja PKM, bajpas kartuski, PKM do północnych dzielnic Gdyni i południowych
poszerzanie ulic i pseudobezkolizyjne skrzyżowania tylko przesuwają korki, tak jak popuszczanie pasa przesuwa tylko tworzące się fałdy tłuszczu wokół pasa, ale na pewno otyłości ani nadwagi nie leczy. Tylko radykalne postawienie na rozwój komunikacji szynowej (elektryfikacja PKM, bajpas kartuski, PKM do północnych dzielnic Gdyni i południowych dzielnic Gdańska) mogą wpłynąć na nieodzowną zmianę zachowań komunikacyjnych mieszkańców w coraz większym stopniu uzależnianych od samochodów w wyniku wyprowadzania się do sąsiadujących gmin.
- 14 11
-
2021-08-13 07:36
Autobus linii 157, 167, N3 (8)
Przez tą inwestycję straciły lokalizację na osiedlu. Teraz na 157 dzieci będą musiały pokonywać kilkaset metrów i przechodzić przez Nowatorów . Tak bezpieczniej ? Pozdrawiam ZTM
- 9 26
-
2021-08-13 08:03
chodziłem do podstawówki w latach 80tych (6)
w drodze do szkoły przez 8 lat pokonywałem kilkanaście przejść dla pieszych, i ani razu nie miałem wypadku, nie zostałem potrącony ani nic mi się nie stało, co więcej - przez 8 lat kiedy uczęszczałem do szkoły, żadne dziecko nie zostało potrącone w drodze do ani ze szkoły, w okresie wakacyjnym też nie było żadnych takich wypadków, ograniczenie w
w drodze do szkoły przez 8 lat pokonywałem kilkanaście przejść dla pieszych, i ani razu nie miałem wypadku, nie zostałem potrącony ani nic mi się nie stało, co więcej - przez 8 lat kiedy uczęszczałem do szkoły, żadne dziecko nie zostało potrącone w drodze do ani ze szkoły, w okresie wakacyjnym też nie było żadnych takich wypadków, ograniczenie w obszarze zabudowanym wynosiło 60 km/h a nie jak dzisiaj 50 km/h, ale była podstawowa różnica - każde dziecko przed przejściem musiało się zatrzymać, zerknąć w lewo, w prawo i znowu w lewo, i dopiero jak droga była wolna wejść na przejście... owszem samochodów było mniej, ruch tez był mniejszy ale to kierowca miał pierwszeństwo na przejściu a nie pieszy więc do wypadków nie dochodziło, ja swoje dzieci nauczyłem tego samego, pomimo zmiany przepisów na głupie, nadal moje dzieci stają przed przejściem dla pieszych i rozglądają się w lewo, w prawo, w lewo i dopiero wchodzą na przejście jak jest pusto... dlatego nie ma problemu z puszczaniem ich do szkoły... no chyba, że się ryje beret dziecka od początku wmawiając, że ma pierwszeństwo na przejściu... no cóż, powodzenia w powoływaniu się na przepisy...
- 20 6
-
2021-08-13 09:45
Też wtedy chodziłem do podstawówki
Ale w odróżnieniu od ciebie nie cierpię jeszcze na demencję i pamiętam, że ruch samochodowy był dziesięciokrotnie mniejszy niż obecnie.
- 8 0
-
2021-08-13 09:29
(1)
Ruch samochodowy w latach 80-tych a obecnie to zupełnie dwa różne światy...
- 6 0
-
2021-08-13 12:31
Ale wtedy na trasie Gdańsk-Warszawa leciało się aż 70!
Z przerwą na kanapki, bo to potężny dystans :D
- 5 0
-
2021-08-13 08:07
(2)
Kurdę, ciekawe że jak jedziesz drogą z pierwszeństwem to się nie zatrzymujesz przed każdym skrzyżowaniem.
A przecież z każdego może wyjechać TIR i wymusić pierwszeństwo.
Ktoś Ci zrył beret od początku wmawiając że masz pierwszeństwo? No cóż, powodzenia w powoływaniu się na przepisy....- 3 15
-
2021-08-13 08:23
no cóż napisałem o ruchu pieszym (1)
a ty już widzę siedzisz za kierownicą, chyba chodziliśmy do różnych podstawówek bo kłania się czytanie ze zrozumieniem, i jeszcze jedna podpowiedź - nie odnosimy się do tematów, których zrozumieć nie potrafimy... ;-)
- 13 2
-
2021-08-13 08:33
Zdradzę Ci pewien sekret.
Jeżeli coś jest i**otyczne jak zamienisz pieszego na kierowcę, to po prostu jest i**otyczne, tylko zza kółka masz to gdzieś, bo to nie Twój problem :)
- 2 11
-
2021-08-13 08:00
Gdyby jeszcze Polacy patrzyli na komunikację kupując mieszkanie...
Najważniejsze że 0.38m2 większe niż ma poprzedni sąsiad...
- 11 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.