- 1 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (296 opinii)
- 2 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (78 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (62 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (69 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (128 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (110 opinii)
Kolejny krok do naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej
Gdańscy urzędnicy szukają firmy, która zaprojektuje przejście naziemne przez Wały Jagiellońskie na wysokości Bramy Wyżynnej i Forum Gdańsk. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na opracowanie dokumentacji. Przejście powstanie więc najwcześniej w przyszłym roku.
Przez lata wydawało się, że jego powstanie w tym miejscu graniczyć będzie z cudem. Urzędnicy byli stanowczy i uparci w swoim przeświadczeniu, że w centrach miast lepszym rozwiązaniem są przejścia podziemne.
Szansa pojawiła się dopiero w zeszłym roku, gdy inspirowana głosami urbanistów grupa radnych zaczęła domagać się wyprowadzenia pieszych z podziemi.
Po przymiarkach i wstępnych koncepcjach przyszedł czas na pierwszy konkret.
Jest nim ogłoszenie przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska przetargu na opracowanie projektu naziemnego przejścia dla pieszych. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 8 listopada. Zwycięzca będzie miał 150 dni na przygotowanie dokumentacji.
Koncepcja Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, na podstawie której powstanie projekt, zakłada:
- powstanie przejścia naziemnego z sygnalizacją świetlną między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk
- poszerzenie przystanków kosztem zwężenia pasów ruchu
- powstanie chodników umożliwiających dojście do przejścia z przystanków tramwajowych
- włączenie świateł do systemu Tristar
Sama budowa przejścia rozpocznie się najwcześniej w 2019 roku. Koszt całego przedsięwzięcia szacowany jest na ok. 800 tys. zł.
Miejsca
Opinie (548) 10 zablokowanych
-
2018-10-26 20:38
Ukłon dla właściciela forum
Wizja miasta zgodna z deweloperem (kładka) i z tymi co zapłacą więcej. Dla mieszkańców nic
- 6 3
-
2018-10-26 20:38
Wspieranie forum haha typowe dla po
Pachnie łapówkami albo zwykłym kretyństwem na poziomie master.
Będą wypadki bo przejście przez 3 pasy to pewne wypadki patrz przejście za operą i kroniki kryminalne w Warszawie w 1970 do 74.- 7 3
-
2018-10-26 20:40
Cudownie. Wszystko dla Forum Gdańsk (1)
Czy zapłacili już karę za zabetonowanie Raduni?
- 9 5
-
2018-10-27 08:40
Masz mózg zabetonowany
- 2 2
-
2018-10-26 20:40
Tragedia oprócz większego niebezpieczeństwa to jeszcz więcej spalin będziemy wdychać a już jest problem z powietrzem
- 6 2
-
2018-10-26 20:42
(1)
To już lepjej zamontować schody ruchome
- 8 2
-
2018-10-26 21:23
Ale to kasztuje... ;)
Utrzymanie też kosztuje.
Więcej niż wiadro farby...- 1 2
-
2018-10-26 21:01
Całe zamieszanie dlatego, że miasto chce zaoszczędzić na koszcie utrzymania tuneli.
Oraz na doprowadzanie ich do standardów wymaganych przez UE (poczylnie, schody ruchome, windy). Zbudować -> kasa, utrzymać przy życiu -> kasa.
To wszystko kosztuje "trochę" więcej niż wiadro farby, którym maluje się przejście.
Więc znajduje sie pretekst i modną, europejską ideę oraz "pożytecznych idiotów", którzy tego pretekstu będą bronić jak... konstytucji? Tylko że nie bierze się pod uwagę, że w miejscach gdzie takie idee wdrożono, stworzono alternatywy i całkowicie odmienne uwarunkowania.- 7 4
-
2018-10-26 21:05
Odmiana !!!!
Trzeba iść na wybory i głosować na Kacpra może będzie odmiana i nie będzie takich absurdów -jak ten betonowy obrzydliwy kloc (Forum Radunia) w centrum miasta jak wymyślanie nowych przejść które są bezsensowne, jak nie dbanie o prawdziwe zabytki które się rozpadają itp. itp................
- 7 8
-
2018-10-26 21:06
(1)
To nie wybieracie Budynia jest teraz okazja .On robi co mu się podoba a nie dla mieszkańców.
- 4 7
-
2018-10-27 08:41
Te przejście to nie pomysł Adamowicza!
- 1 1
-
2018-10-26 21:10
Nareszcie początki cywilizacji w Gdańsku (1)
Wreszcie zrozumieli że odstraszanie pieszych i mieszkańców oraz uprzywilejowanie blachosmrodow to zagłada dla miasta. Tylko wsioki wiecznie drą się o autostrady w mieście bo sami mieszkają w Baninie, Przodkowie innych polach i mokradłach.
- 5 13
-
2018-10-26 21:16
Chyba Cię pogieło
Jakie odstraszanie? Od czego?
Ludzie mają sprawy do załatwienia, trzeba się przemieścić, przesiąść i zrobić to w tempie i bezpiecznie. To nie są tereny spacerowe czyz wypoczynkowe.
Jeśli chcesz je takimi uczynić, to najpierw zapewnij alternatywy.
Inaczej to demagogia, utopia i kpina z ludzi.- 3 4
-
2018-10-26 21:15
Berlin, Paryż, Kopenhaga (9)
Zmierzamy w dobrym kierunku. Miasto czyste od trujacego smrodu spalin samochodowych. Rozwój komunikacjii mejskiej
- 3 12
-
2018-10-26 21:20
Najpierw prześledź ewolucję tych miast, uwarunkowania i budżety (6)
A potem rób takie głupie analogie.
Bo głupotą jest chwalenie skutków bez analizy zastosowanych środków. To co jest tam proponowane, to ostatni etap procesu, który u nas nawet się nie zaczął.
No chyba, że faktycznie wierzysz, że to się da zrobić wiadrem farby?!- 6 1
-
2018-10-26 21:31
Prześledź Lipsk (5)
Jako byłe NRDowo startował z niegorszego pułapu niż nasz obecny a jest wręcz modelowym przykładem jak uzyskać sprawny transport w mieście z minimalnym udziałem samochodów.
- 2 1
-
2018-10-26 21:47
acha, Lipsk powiadasz...
To ci co nas kreatywnie ogrzewają?
No to już wiemy z czym mamy do czynienia.
Wizyta referencyjana? Efekty, powiadasz, widać? Chyba tylko efekty oglądałeś
A widać też, ile rząd federalny wpompował w to kasy, budując utopię?
Zauważasz jak ludziom zorganizowano życie, aby nie musieli się przemieszczać?
btw. może urząd da przykład i zrezygnuje z budowy parkingu przy wiadukcie. Jakoś dziwnie się składa, że jest on w poblizu urzędniczego kampusa.
Podobnie jak pomysły gdyńskiego magistratu.
Aby nie było problemów z dojazdem, to jeszcze ograniczymy ruch do centrum... I będziemy reglamentować...- 1 3
-
2018-10-26 21:57
byłe NRDowo? z naszego obecnego pułapu? (1)
Weż pod uwagę, że duża część mieszkańców części wschodniej przemieściła się na zachód. Poziom pozostałych był/jest duzo wyższy niż nasz.
Poza tym, dużo można Niemcom zarzucić ale jedno trzeba oddać, to karna i zorganizowana nacja. Nie wiem, co masz na myśli mówiąc "pułap" ale ten organizacyjny to mieli i mają dużo wyższy... I to po stronie urzędowo/formalnej a nie indywidualnej- 1 3
-
2018-10-26 22:38
Taaa karna nacja...
Lipsk był świadkiem podobnych wydarzeń jak Gdańsk podczas upadku komunizmu. Też byli po 50 latach prania mózgów przez komuchów.
Wpompowano w nich owszem, ale podobnie jak obecnie Unia pompuje w nas.
Właściwie im dłużej o tym myślę tym więcej podobieństw dostrzegam.
Wizyta była czysto turystyczna ale to co zobaczyłem skłoniło mnie do zagłębienia się w temat.
Udział rowerzystów w ruchu 16% (kilka lat temu), tramwajem blisko 50%, centrum wyłączone całkowicie z ruchu samochodowego. Średnia prędkość tramwaju ~25km/h.
Największy szok - w całym mieście zero świateł na przejściach przez tory tramwajowe.
W rankingach miasto o bardzo wysokim zadowoleniu mieszkańców i dodatnie saldo migracji jako jedno z nielicznych w byłym NRD.
Przykład warty jeśli nie naśladowania to przynajmniej głębszej uwagi.- 1 1
-
2018-10-26 23:27
i jeszcze jedno... (1)
Najważniejszy czynnik nakłaniający do korzystania z transportu zbiorowego, to jego efektywność finansowa. Znam akurat realia Lipska czy Drezna, bo tam bywam. Jak i w innych miastach Niemiec czy Europy. To co wszędzie widać, to fakt, że człowiek wybierający taki rodzaj przemieszczania, jest finansowo premiowany. Podkreślam, premiowany a nie karany.
Tym śladem poszła Warszawa i bilet miesięczny "na wszystko" kosztuje 100pln! Jego trójmiejski odpowiednik, 2,5x więcej! Za podobny zakres (Gdańsk-Wejherowo).
Podróż komunikacją zbiorową po Trójmieście to uciążliwość organizacyjna a przede wszytkim, katastrofa finansowa. Gdzie gołym okiem widac hipokryzję organizatorów, fundujących przesiadki praktycznie w centrum miasta. Pod hasłem "węzłow integracyjnych", które zwykle organizuje się na dalekich przedmieściach.
Więc lepiej "biala farbą". Widzę że zaraza z Gdyni się rozprzestrzenia.- 1 1
-
2018-10-26 23:56
nie zgodzę się
jest jednocześnie premiowany ale i karany
z jednej strony dostaje możliwość sprawnej i niedrogiej komunikacji zbiorowej czy rowerkiem ale z drugiej koszt miejsca dla własnego samochodu jest rynkowy (czytaj wysoki), miejsca parkingowe ściśle ograniczone bez takiej samowolki parkingowej jak w Polsce
u nas bez dogłębnego przeorania podstaw prawnych nie ma szans na integrację transportu w całym trójmieście + SKM więc jeszcze długo komunikacja nie będzie sprawna
z drugiej strony zalew tanich szrotów i powszechność posiadania samochodów, pełna bezkarność i możliwość stawiania ich gdziekolwiek sprawiają, że na działania kijem będzie coraz mniejsze przyzwolenie aż w końcu wpadniemy w ślepy zaułek bez wyjścia uzależnieni od samochodów, sparaliżowani ich nieefektywnością, bez woli do kroku w tył
ten trend należy przełamywać jednocześnie kijem i marchewką- 1 0
-
2018-10-27 07:09
bo mają drogi alternatywne
a tu oszołomy chcą spowolnić komunikację miejską, zakorkować centrum i truć mieszkańców spalinami
- 3 0
-
2018-10-27 07:26
w Paryżu nie ma samochodów
to tylko w tym zaścianku można cos takiego wymyslic
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.