- 1 Zamkną przystanek SKM na pół roku (92 opinie)
- 2 Ruszył rozruch spalarni na Szadółkach (183 opinie)
- 3 Szybszy koniec remontu Niepołomickiej (44 opinie)
- 4 Nawałnica wycięła spory kawałek lasu (164 opinie)
- 5 Kiedyś to było... można utonąć (47 opinii)
- 6 Gdzie za potrzebą na plaży? Wybór jest duży (35 opinii)
Kolejny odcinek Hallera do remontu
Odcinek al. Hallera pomiędzy ul. Grudziądzką a al. Płażyńskiego zyska nową nawierzchnię. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na modernizację 600-metrowego odcinka w kierunku Brzeźna. Modernizacja kolejnego odcinka alei łączącej Wrzeszcz Dolny z Brzeźnem potrwa 10 tygodni i realizowana jest ze środków Budżetu Obywatelskiego.
W poprzednich latach miasto wyremontowało też odcinek od ul. Okrzei do ul. Mickiewicza oraz od ul. Mickiewicza do ul. Kościuszki. Teraz przyszła kolej na remont ostatniego fragmentu przed al. Macieja Płażyńskiego.
We wtorek Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na modernizację 600-metrowego odcinka w kierunku Brzeźna. Prace mają polegać na wymianie nawierzchni pomiędzy ul. Grudziądzką a al. Płażyńskiego.
Ponadto inwestycja zakłada także remont konstrukcji jezdni, wymianę krawężników, remont zjazdów, zatoki autobusowej i zatoki postojowej, a także regulację pionową studni i włazów, wykonanie oznakowania oraz nasadzenia krzewów i trawników.
- Konstrukcja nawierzchni na przedmiotowym odcinku al. Hallera jest w złym stanie technicznym i wymaga modernizacji oraz wzmocnienia. Nawierzchnia jest nierówna, wykazuje liczne zapadnięcia wskazujące na utratę nośności oraz wyboje. W nawierzchni występują liczne spękania poprzeczne o charakterze odbitym. Na przedmiotowym odcinku występują spękania siatkowe o różnej intensywności zlokalizowane w większości na prawym pasie ruchu. W nawierzchni występuje dużo łat, czasem na całej szerokości pasa i w różnym stanie. Występują spękania wokół studni i kratek ściekowych. Na przedmiotowym odcinku występują koleiny, zlokalizowane głównie na prawym pasie ruchu - opisują urzędnicy stan techniczny obecnej jezdni w dokumentacji przetargowej.
Jak piszą urzędnicy, głównym celem inwestycji jest "polepszenie warunków bytowych mieszkańców oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Celem pośrednim jest poprawa wizerunku drogi".
Oferty poznamy 22 lipca. Zwycięzca przetargu na wykonanie prac będzie miał 10 tygodni (od dnia zawarcia umowy).
Remonty odcinków al. Hallera w kierunku Opery Bałtyckiej zaplanowane są w kolejnych latach. Obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową dla poszczególnych fragmentów jezdni. W maju rozstrzygnięto przetarg na dokumentację dla odcinka od ul. Wczasy do al. Płażyńskiego.
Opinie (158) 1 zablokowana
-
2021-07-07 16:53
ludzie co za i**ota pozwolil na takie cos co 100 laczenia nowego ze starym a jeszcze jak si patrzy na t firmy krzak to pzal sie
- 3 0
-
2021-07-07 17:10
Drobne mi się nie zdradzają (1)
jak słyszę o "zrównoważonym rozwoju miasta". Jakie to szkoły trzeba pokonczyć, żeby coś takiego wymyślić jak te udoskonalenia na Hallera. Kolejna kompromitacja władz Gdańska. Ale czego tu oczekiwać jak wg nich "zatoczki autobusowe generują korki" (to słowa jednego z urzędników).
- 5 1
-
2021-07-07 20:36
Zatoczki autobusowe przede wszystkim spowalniają autobusy
Szybkość komunikacji miejskiej to priorytet
- 0 1
-
2021-07-07 17:38
zapadniete studzienki
pomiędzy okrzei a reja
może ktoś za to odpowie? bo tam jest slalom prawdziwy...- 1 0
-
2021-07-07 18:36
Miasto rośnie, wiecej ludzi - wiecej aut - wiec logiczne że "zmniejszamy przepustowość" ..yyyy (1)
Tak, z 2 pasów zróbmy jeden to akurat polepszy sprawę - Tam ktoś ma ostry niedorozwój umysłowy. To zapewne efekt dachowania w inkubatorze co wywołało ukryty wstręt do motoryzacji jak i ogólne ograniczenie rozwoju substancji szarej.
Skończą osiedle Letnica, cała baza autobusowa przy Hallera ma być zamieniona na osiedle, potem nowe zabudowania wzdłuż nowej uczniowskiej - taaaak mniej pasów tego nam potrzeba.- 3 1
-
2021-07-07 20:32
Tak, dokładnie
Teraz jest szeroka i prosta dwupasmowa droga. Aż prosi się by jechać samochodem. W konsekwencji więcej osób wybiera auto. Jest większy hałas i zanieczyszczone powietrze. Korki wcale nie maleją.
- 0 0
-
2021-07-07 18:51
Jesli juz to ten pas powinien byc zamieniony na bus pas!Tylko ze tam on niejest potrzebny! (1)
Zato praktycznie go zlikwidowali nie wiadomo poco bo taki kaprys miał jakis urzednik!
- 3 1
-
2021-07-07 20:26
Tam jest tramwaj
Nie trzeba buspasa
- 0 0
-
2021-07-07 19:06
zwężenie koło Biedronki, oj będą tam dzwony...
znajomy ma zakład blacharski kolo Biedronki?
- 0 0
-
2021-07-07 19:24
zapomnieliście o rowerzystach na Hallera
jest miejsce, gdzie są barierki. Rowerzysta musi wyjechać na chodnik bo są barierki i tam nagle droga rowerowa urywa się!
przed remontem kawałek chodnika był odgrodzony barierką i tam rowerzyści jechali.
a teraz rowerzysta ma zniknąć i pojawić się w innym miejscu??- 2 0
-
2021-07-07 19:32
Egzekwowanie ograniczenia prędkości (1)
Na Hallera jest chyba niby 50, ktorej nikt nie przestrzega, a co rusz przystanek, przejscia, ściezki rowerowe. Albo fotoradar albo zwężenie do jednego pasa na stałe zanim jakiś id1ota kogoś potrąci
- 0 0
-
2021-07-07 23:23
tam nie było żadnych wypadków!
wypadki - średnio jeden na tydzień - są na skrzyżowaniu Kościuszki z Hallera, czyli co?zwężamy skrzyżowanie?
- 0 0
-
2021-07-08 08:42
Hallera
Co za i**ota siedzi tam za biurkiem i kreśli te zatoczki ,korki tworza urzednicy!!!
- 1 0
-
2021-07-08 15:25
Remont bez głowy
Jak remontuje się drogę to trzeba wymienić rury deszczówka-kanaliza a tak studzienki się zapadają,asfalt pęka znowu łaty itd.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.