• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny przetarg na kiosk i WC w tunelu obok LOT-u

as
13 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 12:35 (13 marca 2020)
Zaledwie 14 m kw. z 69 jest przeznaczonych na handel.
Zaledwie 14 m kw. z 69 jest przeznaczonych na handel.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni po raz drugi szuka najemcy lokalu handlowego i toalety, znajdujących się w przejściu podziemnym pod ul. Wały Jagiellońskie, między LOT-em a Forum Gdańsk. Zwycięzca zeszłorocznego przetargu przeszacował swoją ofertę i ostatecznie umowy nie podpisał. W związku z koronawirusem zaplanowana na dzień 16 marca licytacja została przełożona.



Aktualizacja godz. 12:35
- W związku z panującym koronawirusem podjęliśmy decyzję o przełożeniu zaplanowanej licytacji na dzień 16 marca. O nowym terminie poinformujemy w najbliższym czasie - mówi Magdalena Kiljan, z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.


Co kupujesz w przejściach podziemnych?

Pierwsza licytacja na wynajem obiektu handlowo-usługowego oraz toalety o łącznej powierzchni 69 m kw. odbyła się we wrześniu zeszłego roku. Wygrała ją firma Krantor, która zaoferowała czynsz w wysokości 19,4 tys. zł miesięcznie.

Problem w tym, że obiekt handlowy ma jedynie 14 m kw., a pozostałe 55 m kw. zajmuje toaleta, którą według przetargu trzeba obsługiwać codziennie w godz. 6-20. Przy tak wysokim czynszu prowadzenie biznesu mogło okazać się nieopłacalne. Dlatego zwycięzca przetargu zdecydował się ostatecznie nie podpisywać umowy z miastem.

Tunelem przy Bramie Wyżynnej dziennie chodzi tysiące osób.
Tunelem przy Bramie Wyżynnej dziennie chodzi tysiące osób.
Dlatego Gdański Zarząd Dróg i Zieleni przygotowuje kolejną licytację, która odbędzie się 16 marca o godz. 9 w siedzibie GZDiZ przy ul. Partyzantów 36. Stawka wywoławcza to 41,63 zł netto za m kw.

W niewielkim lokalu handlowym najemca będzie mógł prowadzić sprzedaż artykułów spożywczych. Nie dopuszcza się natomiast sprzedaży alkoholu, odzieży i obuwia czy działalności hazardowej, a także żywności innej niż w opakowaniach jednostkowych producenta.

- Najemca lokalu będzie również zobowiązany do obsługi platform przyporęczowych dla osób niepełnosprawnych - codziennie w godz. 6-20. Znajdują się one przy schodach od strony Bramy Wyżynnej, a także przy schodach prowadzących na przystanki tramwajowe. Odpowiedzialny będzie za udzielenie pomocy osobie niepełnosprawnej przy wejściu i zejściu z platformy oraz do zapewnienia bezpiecznego transportu osoby na platformie po schodach. Obowiązkiem najemcy będzie również dbanie o stan platformy i jej utrzymanie w czystości - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
as

Miejsca

Opinie (143) 9 zablokowanych

  • Ile miasto zapłaci za wszystko.

    • 2 0

  • przetarg (2)

    czynsz w wysokości 19,4 tys. zł miesięcznie.

    Co za głupota w takiej wysokości czynsz? W GZDiZ chuba ktoś na głowę upadł.No Tak ochrona Pani D.droga więc należy szukać pieniędzy.

    • 13 1

    • A zezwolą handlować dopalaczami w tym kiosku,

      bo inne towary nie wchdzą w grę.

      • 1 0

    • Przecież to propozycja samego oferenta! Miasto za 69m2 daje wywoławczo 2900 resztę podbili chętni. Czegoś jeszcze nie rozumiesz?

      • 1 2

  • Widać jak urzędnicy są oderwani od rzeczywistości (3)

    Biorąc pod uwage ograniczenia (powierzchnia lokalu i wymogi co do typu działalności) oraz wymagania wobec najemcy (WC i obsługa platformy dla niepełnosprawnych) to nawet ten wydawałoby się niezbyt wysoki czynsz nie ma tu żadnego znaczenia. Trzeba mieć spora wyobraźnię żeby wymyslec taki przetarg na takich warunkach. Wyobraźnię, kogoś siedzącego za biurkiem i nie znającego realiów otaczajacego swiata.

    • 21 1

    • Może im zależy na niepowodzeniu . Potem z wolnej ręki za symboliczna zł.

      • 1 0

    • (1)

      Bardzo delikatnie powiedziane. Trzeba być i**ota, żeby wymyśleć takie warunki. Czynsz 0 zł i to jest za dużo. Sprzątanie WC od 6 rano do 20, to min 3 osoby do zatrudnienia. Placa min. plus ZUS to razem ok 9000 zł. miesięcznie. Może jakiś urzędnik się zdecyduje?

      • 5 0

      • Żaden z nich na pewno nie

        Wszyscy Grzeją się na ciepłych posadzkach. Dziedzictwo pana prezydenta. A dobre podzielą się z jakimś i**otą który to wynajmie

        • 5 0

  • Diler

    Przy tych opłatach każdy pójdzie z torbami

    • 8 0

  • hmm

    będą "malować" przejście naziemne kto pytam się kto będzie korzystał z tego tunelu ????
    gdańska paranoja ciąg dalszy :/

    • 5 0

  • A może UM w Gdańsku, za pośrednictwem którejś z miejskich spółek, zrobiłby tam toaletę?

    Przecież byłaby płatna, więc by zarobiła na zatrudnienie kilku babć klozetowych, miałyby panie pracę na emeryturze, a w kiosku obok UM mógłby zorganizować np. mini komisariat Straży Miejskiej, gdzie strażnicy byliby pod ręką dla obywateli i mogliby np. częściej przyjmować zgłoszenia o źle zaparkowanych samochodach, a co najważniejsze, żadna babcia nie ośmieliłaby się sprzedawać w tunelu pietruszki!

    • 9 1

  • (4)

    Cwaniaki z ZDiZ szukają frajera który utrzyma im toaletę miejską i jeszcze będzie za to im płacił. Koszt utrzymania samej toalety może wynosić nawet więcej niż 20 tys. miesięcznie, plus do tego obsługa wind. W zamian minimalna opłata jaką chcą to ok 3 tys. i lokal o powierzchni 14 m2 czyli ok. 3,5m x 4m!!! (to chyba kantorek na mopa i miotłę do sprzątania toalet) ZDiZ to stan umysłu. Czy tam ktokolwiek potrafi logicznie myśleć. Warunki przetargu wymuszają zatrudnienie min. 3 pracowników w dwóch zmianach-razem 6-ciu ludzi skromnie licząc po 4. tys brutto daje 24 tys. koszty utrzymania czystości w toaletach to kolejne 10 tys. + środki czystości. Razem to daje ok 40 tys. kosztów. Chyba dragi trzeba by sprzedawać, żeby wyjść na swoje przy takich warunkach przetargu.

    • 14 0

    • Zmień pracę ,weź kredyt (2)

      • 0 2

      • Ci ze ZDiZu i inne urzedaski mogą smiało (1)

        dołączyć do mentora i znawcy ekonomii i praktyka biznesu czyli Kaczyńskiego: "Jeśli ktoś nie jest w stanie prowadzić działalności gospodarczej w takich warunkach, to znaczy, że się do niej po prostu nie nadaje"

        • 1 1

        • Finezyjny dowcip.

          • 2 0

    • Chyba codziennie się przewracają w tym urzędzie

      • 0 0

  • Przecież darmowy kibel jest 300 metrów dalej w Galerii Handlowej?

    • 5 0

  • Dolce Vita

    Urzędnicy są pewnie jeszcze z głębokiej komuny i mentalnie reprezentują ten właśnie "stan ducha". Zrozumcie wreszcie, że to już nie te czasy, gdy biznes robiono na saturatorze czy cukrowej wacie! Wtedy wszystko zależało od tego, czy dostanie się zezwolenie na taką działalność i z powodu reglamentacji i chronicznych braków można było zarobić na wszystkim. A ten kibel w tunelu nie jest wart żadnych pieniędzy i trzeba do tego dopłacić. Albo miasto weżmie to na siebie, albo nic z tego i kibla nie będzie. A oglaszać przetarg i ustalać taki czynsz, to trzeba mieć zryty beret jak ciecia osoba w państwie.

    • 7 0

  • Chyba władze miasta upadły na głowę !!! (1)

    Osobiście wezmę cały ten lokal pod warunkiem, że miasto będzie płaciło mi co miesiąc 95 tys zł netto. Bo koszty utrzymania szacuję na 80 tys zł netto, a zyski z kibla i kiosku optymistycznie na 15 tys. miesięcznie. I to jak dobrze pójdzie !! A oto kalkulacja:
    do kiosku należy zatrudnić co najmniej 3 osoby, czyli netto 3,5 tys miesięcznie razy trzy razem 10500 zł (przypominam, że handel możliwy jest przez 5 dni w tygodniu)
    do kibla jak wyżej, czyli razem 21 000 zł miesięcznie netto. uwzględniając podatki , ZUS, świadczenia chorobowe krótkoterminowe itd, wyjdzie brutto co najmniej ~40 tys. Do tego konserwacja i obsługa dźwigów dla niepełnosprawnych kolejne 4 etaty - praca przez 7 dni w tygodniu - nie da się ustalić pracy zmianowej od 6 do 22 przez mniejszą ilość zatrudnionych osób). I tu sprawa konserwacji, czyli właściwe świadectwa dla obsługi dźwigu (też co pewien czas kosztują!) i koszty wynagrodzenia dla fachowców - ustalmy łącznie na 25 tys netto (pracowników z Ukrainy za tyle jeszcze się znajdzie) .

    • 11 0

    • O, to jest przetarg. Wchodzę w to i wezmę ten lokal za 94 tys netto. Płatne za trzy miesiące z góry. Bo nie wierzę urzędasom.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane