• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejny termin uruchomienia informacji pasażerskiej we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
10 lutego 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.
  • Tablice elektroniczne we Wrzeszczu od ponad dwóch lat przesłonięte są taśmą budowlaną.

Po raz kolejny opóźnieniu ulega uruchomienie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na stacji we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska. Najnowszy, szósty już termin, to 31 marca br. Ministerstwo Infrastruktury tłumaczy problemy trudnością w kalibracji systemów sterowania ruchem oraz rozkładów jazdy różnych przewoźników.



Czy spoglądasz na elektroniczne rozkłady jazdy?

Tablice elektroniczne, które mają ułatwić wybór właściwego peronu we Wrzeszczu, zamontowane zostały w październiku 2017 r. Jeszcze w grudniu tego samego roku planowano jego pełne uruchomienie.

W kolejnych miesiącach termin startu Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej przekładano pięciokrotnie. Ostatni raz pisaliśmy o nim w październiku, kiedy to kolejarze zapowiadali jego włączenie do końca 2018 r. Niestety, także tym razem słowa nie dotrzymali.

Tematem wciąż niesprawnego SDIP we Wrzeszczu (a także w Oliwie zobacz na mapie Gdańska, gdzie problem jest jednak mniej uciążliwy dla pasażerów ze względu na jeden peron dalekobieżny) zajęła się w ostatnich tygodniach posłanka PO Agnieszka Pomaska. W interpelacji skierowanej do ministra infrastruktury zapytała m.in. o przyczynę opóźnienia oraz ostateczny termin uruchomienia systemu.

Odpowiedzi w imieniu ministra infrastruktury udzielił Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury:

- W chwili obecnej wszystkie elementy SDIP uczestniczące w procesie generowania automatycznej zapowiedzi głosowej i wizualnej zostały już zabudowane i oddane do eksploatacji. Jako samodzielne jednostki urządzenia te funkcjonują prawidłowo. Ich współpraca jest jednak wciąż przedmiotem prób eksploatacyjnych i kalibracji. Czasochłonność uruchomienia SDIP w omawianej lokalizacji wynika z tego, że na przedmiotowej linii zabudowane są systemy sterowania ruchem kolejowym (srk) dwóch dostawców. Dla prawidłowej pracy systemu SDIP konieczna jest prawidłowa współpraca systemu dyspozytorskiego z obydwoma typami systemów srk. Kalibracja wszystkich współpracujących ze sobą systemów jest skomplikowana i czasochłonna - czytamy w odpowiedzi.

Wyszukiwarka połączeń kolejowych


Andrzej Bittel zwraca ponadto uwagę na potrzebę poprawnego uzupełniania bazy danych Portalu Dla Pasażera, która wykorzystywana jest do generowania poprawnych informacji. Jak tłumaczy, zdarza się, że różni przewoźnicy wprowadzają do niego dane w sposób niespójny i wzajemnie różny. To z kolei dla SDIP "stanowi problem w prawidłowej interpretacji".

- Odnosząc się do pytania dotyczącego daty uruchomienia SDIP na stacji Gdańsk Wrzeszcz i Gdańsk Oliwa informuję, że zakończenie prób eksploatacyjnych SDIP w ww. lokalizacjach planowane jest do dnia 31 marca 2019 r. - deklaruje podsekretarz stanu.

Opinie (218) ponad 20 zablokowanych

  • Gadanie bzdur

    Kolejarze plotą bzdury niczym Piekarski na na mękach. Sporo czasu spędzam w Bydgoszczy. Z tamtejszego dworca korzysta więcej przewoźników nie we Wrzeszczu i informacja elektroniczna ruszyła tuż po oddaniu nowego dworca do użytku (tu jeszcze imponuje liczba monitorów, na każdym peronie jest po kilkanaście). Podobnie jest w Toruniu. Dlaczego akurat Wrzeszcz im nie pasuje trudno dociec bez odwoływania się skompromitowanej teorii spiskowej.
    Roman Supryn

    • 18 0

  • kpina z pasażerów

    i żadnych konsekwencji...

    • 20 1

  • No, jakbym nie wiedział, że to „dobrozmian” tworzy... (2)

    A czego się tu po PiSowskim PKP spodziewać?

    • 12 7

    • (1)

      Gdybyś miał trochę pojęcia to byś wiedział że PKP i SKM jest w rękach peowców. niszczą wszystko i doprowadzają do ruiny, a całą winę spychają na PiS

      • 1 6

      • Prezesem PKP od 2017 jest niejaki Maminski

        Wdowiec po bliskiej współpracownicy Lecha Kaczyńskiego, która zginęła w katastrofie rządowego samolotu pod Smolenskiem.
        Także łżesz jak pies.

        • 4 0

  • Dobra zmiana

    • 7 4

  • Hahahaha a hahahaha

    • 8 0

  • Mac Donald

    To piekło dla tych, którzy dzielili PKP bez szkicu jego skutków.

    • 1 4

  • Na świętego Tygdy^czyli nigdy

    • 5 0

  • V 200 km/h na linii Warszawa - Gdańsk (2)

    Po zakończeniu modernizacji linii kolejowej Warszawa - Gdynia za 10,5 mld. złotych obiecywali wprowadzić docelową szybkość V 200 km/h na wyznaczonych odcinkach. Te parametry wdrażają już 6 lat bez skutku mimo wielokrotnych deklaracji Prezesa PLK p. Ireneusza Merchela. Zgodnie z podjętą przez Zarząd PKP Uchwałą dotyczącą materiałów na nowy rozkład jazdy 2019/2020 z tą szybkością na pewno nie pojedziemy w roku przyszłym. A więc prawie 8 lat po zakończonych pracach modernizacyjnych. (PS. Prawdopodobnie nastąpi to na rozkład jazdy 2022/23).

    • 10 1

    • Albo wcale.

      Do tego czasu tory mogą ulec uszkodzeniu.

      • 3 0

    • obywatel

      Tak, tylko wtedy tory już trzeba będzie wymieniać.

      • 1 1

  • Całe szczęście że nie mamy elektrowni jądrowej ..

    Jeśli koordynacja wyświetlacza "sprawia trudności" do tego stopnia, że trzeba 5 razy przesuwać termin to budowa EJ zakończyłaby się katastrofą na miarę Czernobyla.

    I to jeszcze przed zamontowaniem pierwszego reaktora.

    • 23 1

  • Ale jaja

    A może tak. "pasażer Stanisław Paluch proszony na peron czwarty" .

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane