• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejnych 15 nowych autobusów od wtorku w Gdyni

Patsz
23 stycznia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
W styczniu do Gdyni dotarło 30 nowych pojazdów. Wszystkie dzięki dofinansowaniu z budżetu Unii Europejskiej. W styczniu do Gdyni dotarło 30 nowych pojazdów. Wszystkie dzięki dofinansowaniu z budżetu Unii Europejskiej.

15 nowych autobusów marki Solaris, których zakup jest współfinansowany ze środków UE stoi w zajezdni Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej przy ul. Platynowej w Gdyni. W przyszłym tygodniu będą już woziły pasażerów.



Czy gdyńska komunikacja rozwija się w dobrym kierunku?

Dwa tygodnie temu informowaliśmy o wprowadzeniu przez spółkę PKM do eksploatacji 15 nowych niskopodłogowych standardowych (jednoczłonowych) autobusów MAN A 21 Lion's City CNG zasilanych sprężonym gazem ziemnym. Pojazdy już kursują na trasie z Karwin, Witomina i Redłowa do centrum.

Zgodnie z zapowiedziami, w ostatnich godzinach do Gdyni dotarło kolejnych 15 pojazdów, tym razem Solaris Urbino 12. W poniedziałek zostaną zarejestrowane, a we wtorek wyjadą na ulice. Pojawią się na liniach obsługujących centrum i - podobnie jak MAN-y - rozwiozą pasażerów do Redłowa, na Witomino i Karwiny.

Autobusy są wyposażone w rampę dla wózków inwalidzkich. Dodatkowo, w części środkowej zainstalowano przycisk sygnalizujący potrzebę jej wysunięcia. Nowością dla niedowidzących są też przyciski z identyfikacją Braille'a.

- Pasażerowie powinni być też zadowoleni z wewnętrznego elektronicznego wyświetlacza, na którym prezentowany jest oprócz przystanku bieżącego, przystanek początkowy i końcowy oraz sześć kolejnych. To nowy, ale pomocny element - dodają przedstawiciele PKA.

Nowością są czytelne wyświetlacze pokazujące nie tylko bieżący przystanek, ale także sześć kolejnych na trasie. Nowością są czytelne wyświetlacze pokazujące nie tylko bieżący przystanek, ale także sześć kolejnych na trasie.
Napędzane są silnikami DAF o mocy 210 kW/285 KM zasilanymi olejem napędowym, które spełniają rygorystyczną normę emisji spalin EURO VI. Wybrano olej napędowy, bowiem spółka PKA na swoim zapleczu technicznym nie ma dostępu do sieci gazu ziemnego. Koszt każdego z Solarisów to 850 tys. zł.

30 pojazdów udało się kupić dzięki pomocy Unii Europejskiej. Wartość projektu dofinansowanego w połowie z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Pomorza na lata 2007-2013 to 30 mln zł. Oprócz zakupów, do maja zmodernizowanych zostanie 20 zatok autobusowych i plac postojowy przy zbiegu ul. Powstania Styczniowego i ul. Huzarskiej zobacz na mapie Gdyni. Widocznym efektem jest już buspas na ul. Kieleckiej. Kolejny powstanie wiosną na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni.

W ostatnich dniach także komunikacja w Gdańsku wzbogaciła się o nowe pojazdy. Zakup pięciu tramwajów Pesa Jazz Duo wraz z doposażeniem zajezdni kosztował 54,1 mln zł, przy czym koszt jednego pojazdu to wydatek ok. 8,6 mln zł. Docelowo będą one kierowane na trasy na Morenę (Piecki-Migowo), gdzie z racji braku pętli będzie w pełni wykorzystywana ich dwukierunkowość.

Nowy tramwaj Pesa Jazz Duo od środka.

Patsz

Miejsca

Opinie (173) ponad 10 zablokowanych

  • Paliwo potanialo czemu bilety nie potaniały??? Złodzieje!!!

    Nic nie potanialo a powinno. Lajdaki liczą zyski. A durne Gdańskie i gdynskie lemingi i tak na nich zagłosują

    • 7 6

  • teraz jeszcze tylko zasrać je od środka

    ramkami reklamowymi i będzie cudnie...

    • 4 3

  • SUPER !

    Cieszę się !

    • 3 2

  • (1)

    Szkoda tylko, za na dzurawych drogach Gdyni - jakich szczurasy nie remontuja bo wola topic miliony w szczurodrom Kosakowo - będą szybciej się zuzywac

    • 9 4

    • remontuja - ale eurovia leje smołę

      ja widze dosyć czesto ekipy remontowe, problem polega na tym, że remonty nie sa przeprowadzane prawidłowo

      i to oczywiscie jest juz wina nadzoru UM - bo płaca za byle jakie wykonanie

      • 4 0

  • jedyny plus ze te ohydne mercedesy z jelcza poszły na złom :/ (1)

    20 lat za pozno...

    • 4 3

    • nie na złom. sprzedali je gdzieś dalej (tak jak do nas kiedys przyjeżdzał złom z zachodu)

      • 2 1

  • WRESZCIE

    System Informacji Pasażerskiej w odpowiednim miejscu.. nie tak jak w MANach przy pierwszych drzwiach na wysokości głowy, gdzie ekranu nie widać jak stanie się dalej od niego i ludzie zasłaniają.. wreszcie ktoś pomyślał. Oby tak dalej.

    I czy ekranów w pozostałych autobusach i trolejbusach gdzie lecą non-stop reklamy nie da się przerobić na takie co pokazują trasę i kilka najbliższych przystanków i możliwe przesiadki?

    • 7 1

  • na Obłuże, Pogórze i Chylonię nie dojedzie żaden nowy autobus...

    "Pojawią się na liniach obsługujących centrum i - podobnie jak MAN-y - rozwiozą pasażerów do Redłowa, na Witomino i Karwiny."

    Ten kto to pisał chyba nie ma pojęcia, gdzie znajduje się zajezdnia PKA i którą część miasta zasadniczo obsługują jej autobusy... (szczególnie że na zdjęciu linia 141)

    • 7 1

  • będzie wygodniej się jeżdzić tylko by z tego powodu bilety nie wywindowały w górę

    • 0 0

  • Mogli kupić nawet 100! Ale pierdoły były ważniejsze!

    Te wszystkie pseudo inwestycje: infobox, muzeum emigracji, centrum filmowe + kolejka na kamienny wierch, ppnt, estakada rowerowa, tristar!!!

    Precz z gryzoniem i jego samowolką (samorządnościom)!!!

    • 10 3

  • Rozwój zrównoważony (3)

    to taki, który składa się zarówno z przedsięwzięć, z których pożytek rozumie nawet kazdy głupek, jak i takich, których celowości nigdy nie zrozumie ktoś taki jak np osobnik podpisujacy się HFA.

    • 1 7

    • Głupoty piszesz... (2)

      ... według ciebie te wszystkie pseudo inwestycje są niezbędne?
      W UM pracujesz czy jak?

      • 7 0

      • tak (1)

        • 1 2

        • To weś koło i pie*dolnij się w czoło!

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane