- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (186 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (573 opinie)
- 3 50 lat pracuje w jednym zakładzie (195 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (201 opinii)
- 5 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (211 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (365 opinii)
Komisja przetargowa wskazała najtańszą ofertę na budowę środkowego odcinka Słowackiego
Ponieważ w najtańszej ofercie nie znaleziono żadnych uchybień formalnych, komisja przetargowa zdecydowała się zlecić wykonanie środkowego odcinka Trasy Słowackiego konsorcjum Hydrobudowy Polska, PBG i Aprivii.
Potwierdzają się więc nasze informacje z piątku, gdy jako pierwsi podaliśmy wyniki przetargu na wrzeszczańsko-zaspiański odcinek Trasy Słowackiego. Zwycięska oferta opiewa na 159 mln zł netto, czyli ok. 40 proc. kwoty, jaką ze te prace było gotowe zapłacić miasto (ok. 341 mln zł).
Oferty złożone przez 11 konsorcjów oceniane były według dwóch kryteriów: ceny (90 proc.) i czasu wykonania robót (10 proc.). W obu przypadkach wybór oferty Hydrobudowy i towarzyszących jej firm nie budził wątpliwości. Konsorcjum zażądało za prace najniższą cenę, a jeśli chodzi o czas wykonania prac, dorównała mu tylko Skanska, która również chciała wybudować 3-kilometrowy odcinek Słowackiego w 20 miesięcy.
To właśnie Skansą można uznać, za największego przegranego przetargu organizowanego przez miejską spółkę GIK. Szwedzka firma chciała zaledwie 4 mln zł (163,8 mln zł) więcej niż zwycięskie konsorcjum i zadeklarowała budowę ulicy w równie imponującym okresie 20 miesięcy.
Co teraz? Od poniedziałku wszystkie konsorcja biorące udział w przetargu mają 10 dni na ewentualne odwołania od decyzji komisji przetargowej. W razie ich braku decyzja o wyniku przetargu zostanie wysłana do kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, umowa z konsorcjum zostanie podpisana pod koniec lutego lub na początku marca br.
Prace budowlane mogłyby wtedy ruszyć jeszcze w marcu. Zakładając 20-miesięczny termin ich wykonania, dwupasmową ul. Słowackiego od ronda de la Salle
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
-wytypowany wykonawca: konsorcjum Hydrobudowa Polska, PBG, Aprivia
- koszt wykonania: 159 mln zł netto
- czas wykonania: 20 miesięcy
- przewidywany czas zakończenia prac budowlanych: listopad 2012 r.
- długość odcinka - 3,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 3 tunele dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, estakada nad al. Grunwaldzką i wiadukt nad torami kolejowymi.
Miejsca
Opinie (98) 7 zablokowanych
-
2011-02-01 00:11
Ale, że to się wszystko nie zawaaali?! (1)
No no no.
- 1 1
-
2011-02-01 00:35
to wszystko zbudują na glebie
więc nie ma się jak zawalać. chyba, że mikro estakada nad grunwaldzką... po jednym pasie w każdą stronę...
- 1 0
-
2011-02-01 01:03
damping w cenie! (1)
Znowu dampingowe działania! Skoro miasto miało przygotowane 341 mln , a wygrywa oferta za mniej niż polowę ,to do jasnej cholery jaka będzie ta inwestycja! Golym okiem widać ,że kłopoty będzie miało i miasto i firma , która wzięła sobie to na głowę!
- 2 3
-
2011-02-07 16:03
Tylko my - mieszkańcy ...
Tylko my - mieszkańcy będziemy mieli kłopot ! Przetarg wygrała przeciez Hytrabudowa !!!!
- 0 0
-
2011-02-01 07:02
Czarno widze.Najtaniej robi najmarniejszy fachura.
Potam będzie darcie szat że za mało jest zsfaltu w asfalcie.
Nadzór,nadzór od pierwszego dnia.- 3 0
-
2011-02-01 07:43
341 mln ?????
A dlaczego "miasto było gotowe zapłacić 341 mln"? Kto to wyliczył?
Wiadać oferenci mieli kiepski wywiad.- 2 1
-
2011-02-01 07:57
40% ?
kary za nie oddanie trasy w terminie z winy wykonawcy będa liczone od kwoty umowy, czyli warto złozyć bardzo tania ofertę
- 1 1
-
2011-02-01 08:48
3 km w 1,5 roku.... prrr szalony
żałosne... szkoda, że kompletnie się nie liczą z mieszkańcami którzy przez stanie w korkach tracą czas i pieniądze
- 1 1
-
2011-02-01 10:06
Ja mam już gdzieś to, że najtaniej...
...niech już zaczną robić tego Słowaka bo nie da sie wytrzymać w porze największych korków zjeżdżając na Wrzeszcz.
- 0 0
-
2011-02-01 10:59
cieszymy się że tanio. tanie kosztuje. 40% ceny miasta. interesujace jak miasto robiło kosztorys (1)
i jak budowlani to liczyli. albo jesni albo drudzy coś nietrafnie policzyli. okaze się. oby się nie okazało, że tanio zbudowane będzie drogie w naprawach i remontach. a przede wszystkim źle pomyślane. nad Grunwaldzką pewnie będzie jakiś banalny budowlański wiadukt, który zasłoni i zepsuje widok pięknych kamienic. Galerię Bałtycką może sobie zasłaniać. nie ma czego żałować.
- 1 0
-
2011-02-02 10:04
to nad Grunwaldzką są jakies piekne kamienice???
- 0 0
-
2011-02-01 15:58
Te najtańsze...
To kryterium naiwnego pospólstwa! Doświadczony świat wiedzy stosuje 4 kryteria, które muszą zachodzić jednocześnie lecz maja hierarchię: 1) Jakość, 2) Funkcjonalność, 3) Termin, 3) Cena. Cena nic nie znaczy, jeżeli istnieje groźba wykonania bubla. Twierdzenie, że cena decyduje i w niej muszą być spełnione warunki pozostałe nie jest słuszne i może być zawsze wymanipulowane!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.