• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacja przy dworcu do zmiany?

on
6 sierpnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (194)
  • Zespół przystanków autobusowych "Gdańsk Główny" to miejsce o największym ruchu autobusowym w Gdańsku.
  • Zespół przystanków autobusowych "Gdańsk Główny" to miejsce o największym ruchu autobusowym w Gdańsku.

Czy zmiany wokół dworca PKP Gdańsk Główny pociągną za sobą zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej? Takie pytanie zadał nasz czytelnik, który zastanawia się czy Zarząd Transportu Miejskiego nie mógłby przemyśleć zmian na korzyść pasażerów w zakresie kursowania niektórych linii.



Korzystasz z przystanków autobusowych przy dworcu PKP Gdańsk Główny?

Remont dworca PKP Gdańsk Główny to temat chętnie czytany i komentowany wśród czytelników naszego portalu.

Mieszkańcy i pasażerowie z jednej strony chwalą misterne prace konserwatorskie, a z drugiej zastanawiają się nad funkcjonowaniem okolic dworca, także pod kątem komunikacyjnym. Te okolice to między innymi przystanki autobusowe ZTM, których jest tam kilka.

Oceniamy dworzec Gdańsk Główny: nowocześnie i ładnie, ale pusto, betonowo i z kuriozalną windą Oceniamy dworzec Gdańsk Główny: nowocześnie i ładnie, ale pusto, betonowo i z kuriozalną windą

Linie skręcające w Hucisko



- Może uda się namówić ZTM do powrotu obsługi przez linie skręcające w Hucisko czyli 199, 210, 167, 267, 130, 184 tak żeby polepszyć komfort pasażerów oraz turystów odwiedzających Gdańsk? Obecnie jest duży tłok pasażerów przy Dworcu PKP, także autobusy, które nie mogą wyjechać pod przystanek czekają w kolejce - zauważa czytelnik Trojmiasto.pl, pan Sławomir.

Zwraca też uwagę na to, że sytuacja komunikacyjna może się jeszcze zmienić na niekorzyść po rozpoczęciu prac przy powstaniu przejścia naziemnego w okolicy dworca.

- Podczas budowy przejścia naziemnego przy Dworcu PKP prawdopodobnie zatoka autobusowa przy Dworcu PKP zostanie skrócona, czyli będzie jeszcze ciaśniej. W konsekwencji mniej autobusów będzie mogło podjechać pod Dworzec PKP. Dodam, że taka organizacji ruchu autobusowego już była przed remontem - autobusy z przystanku pod KFC jadące w stronę Huciska odjeżdżały właśnie z tego przystanku - dodaje pan Sławomir.
  • Zespół przystanków autobusowych "Gdańsk Główny" to miejsce o największym ruchu autobusowym w Gdańsku.
  • Zespół przystanków autobusowych "Gdańsk Główny" to miejsce o największym ruchu autobusowym w Gdańsku.
  • Zespół przystanków autobusowych "Gdańsk Główny" to miejsce o największym ruchu autobusowym w Gdańsku.

ZTM: bierzemy pod uwagę możliwość zmian



Zarząd Transportu Miejskiego nie wyklucza zmian komunikacyjnych w tym miejscu. Ważne jednak są też opinie w tym temacie samych kierowców autobusów i nie tylko.

- Jak najbardziej bierzemy pod uwagę możliwość zmian. Będzie to przedmiotem analizy, w której chcemy też poznać opinie kierowców autobusów miejskich i pełnomocnika ds. ruchu pieszego, ponieważ aktualna lokalizacja jest wynikiem wcześniejszych postulatów pasażerów - przekazała Dagmara Szajda, rzeczniczka ZTM-u.
Zespół przystanków "Dworzec Główny" to miejsce o największym ruchu autobusowym w Gdańsku.
on

Miejsca

Opinie (194) 8 zablokowanych

  • Oby moje dzieci doczekały kiedyś wywalenia spod dworca w Gdańsku kierowczyków w jakis tunel albo gdzieś z dala od ludzi. (2)

    aby ta straszna masa po kilka pasów w każdą stronę zniknęła z jednego z najważniejszych części Gdańska. Aby ludzie mogli wreszcie odpocząć od tego hałasu, smrodu i aby nie byli już nigdy więcej w miejscu potrącani przez pijanych i agresywnych kierowczyków. Aha. Budowa to inwestycja. Inwestycja to pieniądze. Oby tym razem kierowczyki zapłaciły 100 proc. realnych kosztów tej inwestycji. I proszę nie kłamać, że się nie da, bo to dużo pieniędzy. Jakoś tunel do Zakopanego, tunel pod Martwą Wisłą, tunel w Świnoujściu, tunel pod kanałem La Manche, tysiące tuneli w Alpach, etc. zbudowano. Chodzi tylko o to, aby sprawiedliwie obciążono tym wydatkiem roszczeniowych kierowców.
    Wstyd dla Gdańska, ze w ogóle pozwolono zorganizować tak ogromną przelotówkę przez samo centrum Gdańska. Jak na wsi.

    • 17 32

    • A o to jest kierowczyk?
      Może wytłumaczysz chłopczyku?
      Bo nie ma takiego słowa

      • 6 1

    • Weź się chłopie ogarnij!! Pewnie byś chciał żeby tylko jeździły rowery!!Widać dobrze wiesz jak jest na wsi,to proponuję wrócić!!Miasto chłoptasiu cię przerasta!!!!!

      • 1 0

  • ZTM (3)

    ZTM nie robi nikomu łaski żeby brać coś pod uwagę. To pasażerowie płacą wam za jakość usług.

    • 22 4

    • (2)

      70% pasażerów ma darowe przejazdy więc o czym mowa?

      • 6 1

      • A w Bolesławcu ma 100% (1)

        • 1 0

        • W Malborku też

          • 1 0

  • dopóki będzie ta ekipa nic się nie zmieni , sam na nich głosowałem teraz żałuję (2)

    wybudowany za miliony węzeł przesiadkowy przy forum od strony AK jest pusty. Przystanek SKM Śródmieście wraz z windami i miejscami do postoju autobusów i tramwajów jest utrzymywany teraz za grube siano a niewiele sie tam dzieje.
    Natomiast cały ruch wtłoczony pod Gdańsk Główny tylko po co?
    Wydaje się , że plan był dobry tylko nikt nie ma odwagi tego uruchomić.
    Może w końcu znajdą się fachowcy , prawdziwi menadżerowie od takich zadań a nie w stołkopiardy , którzy odliczają czas do emerytury?

    • 28 11

    • ale co, chcesz dworzec główny przenieść na wieś?

      to ja proponuję jeszcze przenieść całe Stare Centrum w tamto samo miejsce co dworzec. A TIRy na Długą i Długi Targ.

      • 4 3

    • Ale czemu na upartego

      Forsujesz swoją wizję?? Czy to pisze Autor tego artykułu?

      • 1 0

  • (1)

    Ale namówić do obsługi czego? Bo z tego artykułu nie wiadomo o o co chodzi xd

    Przecież te linie jezdza przez dworzec?

    • 16 0

    • taki poziom

      zamiast poprawić , kasują opinie.
      Trzeba powiadomić właściciela, co zaraz uczynię.

      • 3 1

  • (2)

    Co to za dworzec nie ma parkingu, jak kogoś zawieźć odebrać z pociągu, nie ma w Trójmieście przyzwoitego dworca z parkingiem i jak zachęcać do podróżowania koleją

    • 24 9

    • Pod każdy dworzec w Gdańsku dojeżdża kilka(naście) linii komunikacji miejskiej. Nie trzeba się tam pchać samochodem.

      • 1 2

    • A ten wielopoziomowy kolo trytona?

      • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    (23)

    Węzeł komunikacyjny przed dworcem prosi się o całkowite przekształcenie i ucywilizowanie. ponieważ w obecnym kształcie jest niefunkcjonalny (niewygodne przesiadki, konieczność chodzenia tunelami, rozpadające się wiaty przystankowe). Gdyby Gdańsk postanowił zainwestować poważnie w komunikację tramwajową, pod dworcem - skoro już trzymamy się dogmatu, że wszystko tamtędy musi przejeżdżać - powinno powstać coś na kształt łódzkiego przystanku Piotrkowska Centrum (Stajnia Jednorożców) - duży zadaszony tramwajowy węzeł przesiadkowy z kilkoma peronami, z których odjeżdżają konkretne linie. Znacznie usprawniłoby to wygodę korzystania z tego węzła, a wydzielenie osobnych peronów dla tramwajów skręcających w Nowe Ogrody i dla skręcających w Jana z Kolna upłynniłoby ruch tramwajów w tym miejscu.

    • 139 37

    • (6)

      A gdzie to zmiesisz taki super zadaszony wezel?

      • 29 0

      • (2)

        Na skrajnych lewych pasach jezdni dla samochodów. W tym miejscu samochody powinny zostać docelowo i tak schowane w tunel biegnący pod obecną jezdnią, bo obecnie na trasę przelotową marnują się tereny przed dworcem.

        • 21 7

        • a kto za to zapłaci? (1)

          ...bo miasto na pewno nie jest w stanie sfinansować tuneli, które powinny zaczynać się w okolicy Bramy Oliwskiej i Placu Trzech Krzyży...

          Pomijając nawet ten prosty fakt, skala tych prac raczej nie bardzo koresponduje z korzyściami.
          Lepiej się skupić na efektywnym rozwiązaniu bypass przez Młode Miasto i tunel pod Motławą.
          Zapomnieć o bieda-oszczędnościach i wykonać tę trasę z należytą starannością.
          Przypomnieć sobie też należy o tunelach na Oruni i skomunikowaniu Olszynki, aby utworzyła się tam alternatywa dla Armii Krajowej i Podwala.
          Wtedy ruch samochodowy w "centrum" sam się uspokoi, bo wdzięczni kierowcy pojadą bokiem. Nie ma żadnej potrzeby, aby po "centrum" jeździć samochodem. To martwa, turystyczna pustynia, mieszkańcom potrzebna do niczego.

          • 14 7

          • Plac Trzech Krzyży jest aż w Warszawie - budowa tunelu na takim odcinku S7 byłaby niezwykle kosztowna.

            • 8 0

      • tam gdzie pisze postamt jaby glupszego napisu nie mogli dac

        • 0 5

      • Może na środku, jak na Warnenskiej, tylko dłuższy, taki pas autobusowo-tramwajowy na całej długości Podwala Grodzkiego z priorytetem na wyjazd dla komunikacji na Hucisku.

        • 1 0

      • przed wymianą wiaduktów na trakcie sw. Wojciecha.

        i zgodą na wybudowanie forum z durnym wyjazdem na 3 maja Trzeba było zacząć realizować wyprowadzenie głównego ruchu na 3 maja. Tam prawie nic nie ma i można by bezkolizyjnie przepchnąć z zaroslaka do placu zebrań wszystkie auta. Przerobić na deptaki place przed dworcem i innym forum. Zostawić jedynie komunikację i tramwaje

        • 2 2

    • zgadzam się z tezą o przebudowie tego węzła przesiadkowego, już całkiem sporego. (1)

      Ale uważam, że największą konieczną zmianą byłoby wrzucenie przelotówek samochodowych po n pasów w każdą stronę w tunel przynajmniej na odcinku (tutaj) od Huciska do Błędnika (Zieleniaka). Zostawienie kierowczyków na powierzchni to pudrowanie trupa.

      • 12 20

      • twój język wyklucza jakąkolwiek dyskusję

        i traktowanie serio...

        • 12 4

    • Przepraszam, ale nie ma miejsca na twe wizje, chyba że połowa zabudowy do wyburzenia. (6)

      • 7 6

      • (5)

        Jaka połowa zabudowy? Wystarczyłoby schować Podwale Grodzkie pod ziemię na odcinku od Huciska do Błędnika. Piesi zyskaliby atrakcyjną przestrzeń, a kierowcom odpadłoby kilka sygnalizacji świetlnych na tym odcinku.

        • 12 4

        • Tak tak (3)

          A w tunelu otworzymy jezioro podziemne, bo będzie zalane przy byle opadach.
          Tam byla miejska fosa dlatego przy hotelu Centrum byla jazda

          • 16 3

          • jakoś pod martwą Wisłą dalo się zrobić tunel (2)

            • 7 1

            • Mamy tu wizjonera :) (1)

              A kojarzysz może ile kosztował ten tunel? To miasto od 20 lat nie może zbudować NŚ, bo niby nie ma na to kasy, a Ty wyjeżdżasz z wizjami tuneli aż do Błędnika. Z czym do ludzi pytam się?

              • 7 6

              • Kojarzysz, ile kosztował stadion albo długi Lechii spłacane przez miasto?

                • 6 0

        • A pod dworzec jak podjedziesz??

          • 1 2

    • Między przystankami powinni postawić jakieś duże donice z roślinnością, skoro nie chcą posadzić drzew !

      • 0 7

    • Tramwaje skręcające na hucisko

      powinny mieć osobny peron przystankowy. Rozwiązałoby to problem tłoku na przystanku i tramwajowych korków

      • 5 2

    • Były już takie projekty ale trafiły do szafy... (1)

      bo konserwator powiedział, że nawet słupów do latarni nie może być bo zasłonią zabytek...

      • 0 0

      • to postawili forum

        taką konkretną zasłonę

        • 0 0

    • Przed dworcem nie za bardzo jest pole manewru!!Przydało by się coś zmienić tylko jak w tym ciasnym miejscu,pogodzić wszystkich??Znajdzie się jakiś geniusz??A może uruchomić brać stydencką??Mają niezłe pomysły!!Tylko dać im wolną rękę!!I zrobić to już teraz,a nie miesiącami zastanawiać się i piętrzyć trudności!!Czas ucieka!!

      • 0 0

    • Zgadzam się, ale ja raczej poszerzyłabym obecny tunel dla samochodów, na takiej długości mniej więcej jak koło monciaka, a górą puściła na środku autobusy, tramwaje, rowery itp, reszta dla pieszych.

      • 0 0

    • Wrzeszcz już tak ma !!!

      "GOSpoDYNI" - nieroba to nie interesuje, tak jak winda od strony hotelu!!!

      • 0 0

  • Nie wysilajcie się z pomysłami , urzędnicy i tak będą wiedzieć lepiej :)

    • 11 2

  • Masakra (3)

    Dojazd do portu Gdańsk i do DTC a także pobliskich magazynów to jakiś żart. Jeżdżą dwa numery autobusów i to rzadko a wymienione wyżej firmy zapewniają pracę lub będą zapewniać dla kilku tysięcy ludzi . Wiem co mówię bo pracyję na magazynie i dojeżdżam z Pruszcza i stwierdzam że narzekania typu fuj ile aut na drogach ( korki) , fuj jak śmierdzi spalinami ( stare diesle) nie zmieni się bo jak jeden z drugim ukraińcem ma dojechać do roboty jak nie kupując dla 5 osób starego 20 letniego diesla? Dojazd rowerem też jest żenujący, przejazd przez tunel ? Brak. Do autobusu tylko jeden rower i to jak nie ma wózka. Także jest duży problem , a tory do portu powstały , tylko szkoda że nie dla pracowników ( Letnica to kolejny temat rozmów).
    Pozdrawiam wszystkich pracowników portów i magazynów

    • 29 3

    • (1)

      Sa jeszcze tramwaje i przesiadka na przerobce

      • 3 6

      • W co?

        • 4 0

    • na pierwszy rzut oka widać, że brakuje trzeciej nitki tunelu - z torami kolejowymi

      I komunikacyjna pętla przez Stogi do Rafinerii, na Olszynkę do Oruni.

      • 0 0

  • to od razu te wyświetlacze niech wymienią, nic na nich nie widać w słoneczny dzień

    • 23 0

  • Haa, ZTM "bierze pod uwage zmiany"

    Przez lata nic nie robia bo biora pod uwage? Potem beda rozwazac, robic analizy, studiowac analizy? To jest super - stworzyc cos i mowic ze cos sie robi nie robiac NIC!

    • 17 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane