• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Komunikacja w Gdyni: jest dobrze, będzie jeszcze lepiej?

Michał Sielski
18 kwietnia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Mieszkańcy Gdyni coraz lepiej oceniają komunikację publiczną. Mieszkańcy Gdyni coraz lepiej oceniają komunikację publiczną.

Gdynianie coraz lepiej oceniają komunikację miejską, ale nadal nie jest ona idealna. Dlatego wyniki kolejnej ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców sprawiły, że zmieni się kursowanie autobusów na Oksywie i Obłuże.



Co najbardziej wpływa na to, że korzystasz z komunikacji publicznej?

Gdynia jest jednym z niewielu miast w Polsce, które regularnie badają preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców. Właśnie opracowane zostały wyniki za 2010 rok.

Przebadano prawie 2 tys. respondentów w wieku 16-75 lat, ze szczególną rzetelnością podchodząc do grupy reprezentatywnej.

- Nie badamy jedynie pasażerów, ale wszystkich mieszkańców. Robimy też wszystko, by dotrzeć do jak największej liczby wylosowanych osób. Przecież jak "odpuścimy" sobie bizneswoman, której cały czas nie ma w domu, a zamiast niej przepytamy matkę z dzieckiem, która cały czas spędza w mieszkaniu, to wyniki będą nierzetelne - wyjaśnia Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.

W skali 2-5 komunikacja w Gdyni oceniona została na 4,18 pkt., a kontrolerzy biletów na 3,75 pkt. Mieszkańcom podoba się siatka połączeń na tyle, że nie ma statystycznie istotnych wskazań nowej trasy czy połączenia.

- Mieszkańcy oczekują bezpośredniości, punktualności i dostępności. Najważniejsza jest bezpośredniość, co oznacza, że nie sprawdził się model z przesiadkami, który jest dla przewoźnika najtańszy - mówi Olgierd Wyszomirski, dyrektor ZKM.

Kolejną uwagą były opóźnienia, które zdarzają się głównie na trasach, na których nie ma dwóch pętli. Linie okrężne, jak choćby 128 czy 133, mają po jednej pętli i opóźnienia się kumulują. Autobusy nie mają bowiem dwóch wolnych przestojów. Nie można tego zmienić wprowadzając bus pasy, bo nie jest to możliwe na dwupasmowych jezdniach.

- Ale można zrobić dwie pętle, więc będziemy pracować nad takimi rozwiązaniami, by komunikacja z Obłużem i Oksywiem właśnie tak wyglądała. Już bierzemy się do działania, a jak powstaną kolejne pętle, punktualność z pewnością poprawi się jeszcze bardziej - podkreśla Marcin Gromadzki.

Miejsca

Opinie (157) 7 zablokowanych

  • (4)

    panie Gromadzki a kiedy na pętlach staną kontenery socjalne dla kierowców?Jak długo jeszcze kierowcy będą nie mytą ręką prowadzić wydawać resztę odlewać się i jeść kanapki?Bon Apetit panowie z Zakrętu do Oksywia w propagandzie daję wam 6+ nikt się tak dobrze nie przechwala a diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach i jeszcze ten policyjny system donosów na kierowców i absurdalnych kar jak dla mnie to ma znamiona mobbingu

    • 18 5

    • (3)

      Może by tak podać do publicznej wiadomości system kar ZKM, by się społeczeństwo dopiero żdziwiło jak to jest w państwie prawa że karze sie na podstawie anonimów ,najgorsza łajza ma prawo do obrony i nic mu nikt nie zrobi bez udowodnienia winy, ZKM narzuca inne obyczaje .to co się tam dzieje nadaje się do trybunału praw człowieka.

      • 4 3

      • (2)

        karze się np za brak krawata za rozmowę z pasażerem powyżej 1 minuty od ruszenia z przystanku za rozpięcie więcej niż 2 guzików koszuli za brak minimum 10 czy iluś tam karnetów pod koniec swojej zmiany za nieopuszczenie podwozia na pętli za niemiłą odpowiedź dla awanturującego się chamskiego pasażera który potrafi nie tylko zwymyślać ale też uderzyć czy opluć.Panowie krzakowi chowają się np koło estakady za śmietnikiem pobliskiego wieżowca i zza węgła spisują kierowców.Mieszkańcy Gdyni myślą że to sielanka ale z tego co wiem a nie pracuję u żadnego przewoźnika ale interesuję się komunikacją to ZKM pod wodzą Wyszomirskiego przypomina totalitarne służby specjalne każdy kierowca ma swoją teczkę do której spływają anonimy w każdej zajezdni wiszą listy szczęśliwców których podpieprzyli krzakowi do ZKMu i ZKM kazał przewoźnikom ukarać kierowcę regulaminową karą np 50krotności przejazdu normalnego itd itd presja w tej firmie jest bardzo duża a potem taki Gromadzki wyjdzie i szczerzy się że mamy najlepszą komunikacje miejską w Polsce tylko jakim kosztem?Kosztem upodlenia i poniżenia pracowników.

        • 7 3

        • nie podoba ci się w Gdyni? (1)

          Zacznij pracować w Gdańsku. Co za problem? Że byle jakiej pracy się nie toleruje?

          • 1 1

          • byle jak to pracują te osły w ZKMie byłem tam raz na Zakręcie do Oksywia i powiem tyle to banda nierobów którzy pracują na 1/8 gwizdka kawka ploty muzyczka zadbane kible w porównaniu do kierowców im się należy takie traktowanie typowy gdyński bełkot nie podoba ci się w Gdyni a kim ty frajerze jesteś żeby mi tak p.........ć napisałem jakąś nieprawdę?Jesteś jakimś de...... z ZKMu że wyjeżdżasz z takimi tekstami?Na forum ZKM nie można niczego skrytykować bo banują takie tam są standardy lata 50 jako żywo i cenzor nr 1

            • 1 1

  • w gdyni jest beznadziejna komunikacja (1)

    Szczególnie ta w nocy w porównaniu do warszawy to w gdyni nie ma komunikacji...

    • 10 14

    • nie oceniam ZKMU za dobrze ale trzeba znać proporcje Warszawa to stolica ma ponad milion mieszkańców o północy w centrum Warszawy jest taki ruch jak w Gdyni na Władysława IV w godzinach szczytu więc nie ma żadnego porównania Gdynia to wiocha przy Warszawie Świętojańska to ulica banków i salonów z komórkami które po 18 góra 20 zwykle są zamykane

      • 9 2

  • Więcej synchronizacji między liniami i z SKM-ką! (1)

    No i lepszy tabor, bo to naprawdę z roku na rok coraz większa lipa, czym jeździmy. Tylko z trolejbusami się ostatnio poprawiło.

    Wtedy będzie można mówić, że jest dobrze. Do roboty!

    • 8 3

    • kupili 25 ale na tym koniec w najbliższych latach znowu po 1 szt rocznie jak dobrze pójdzie

      • 2 0

  • oksywie

    autobusów takich, jak 152, czy 150 powinno być więcej, są bardzo źle dostosowane do rozkładu skm(ktore teraz jezdza co 15 min, co jest kpiną). ja w efekcie takich beznadziejnych połączeń wiecznie się spóźniam. często jest tak, ze 150 jedzie chwilę po 152, potem jest długa przerwa i nie ma jak się wydostać z oksywia!

    • 7 2

  • komunikacja miejska

    A ja jestem zadowolona w 100% .to jest życie i rożne rzeczy się zdarzają .Mając porównanie z innymi miastami Polski choćby np. najbliżej z Gdańskiem w Gdyni jest Super .Ważne jest że są zbierane opinie i stale się coś aby było lepiej ja jestem zadowolona.Tak trzymać.

    • 9 11

  • Pytanie.

    Nie rozumiem w jakim celu jeżdżą na Karwinach autobusy lini 180 ,121 oraz 153 w sobotę na Fikakowo?..
    Przecież w w/w liniach nie ma kompletnie pasażerów ,więc w jakim celu są utrzymywane przez nas podatników!?...
    ZKM czekamy na odpowiedz.

    • 5 2

  • Komunikacja

    Uważam, że największą zmorą komunikacji jest brak egzekwowania regulaminu ( kto ma to robić?) - żeby osoby brudne, śmierdzące itp nie podróżowały swobodnie oczywiście bez biletu, a Ci którzy płacą muszą zmieniać autobus, żeby nie umrzeć od smrodu. To samo dotyczy zbieraczy złomu czy innych śmieci, którzy objuczeni brudnymi pakunkami spokojnie podróżują za free. Do takich pasażerów kontrolerzy biletów nawet nie podchodzą...

    • 9 0

  • Więcej porannych kursów z Karwin do Gdyni! W godź 7"- 8" Ludzie stłoczeni jak sardynki.

    Teraz będzie jeszcze gorzej bo babcie na rynek będą jeżdzić (ciepło sie zrobiło)
    Najgorzej jest w R-ce.

    • 11 1

  • Linia 128 to autobusy które jeżdżą bez rozkładu. Szczególnie rano . (1)

    .

    • 10 0

    • Tak samo S i 21 ;/

      • 5 0

  • (2)

    Gdynia, miasto które przez to, że nie ma jak każde nowoczesne niemalże miasto na świecie tramwajów - stoi w korkach autobusami czy śmieszną namiastką tramwajów jakimi są trolejbusy.
    Współczuć

    • 8 11

    • Daj sobie na luz z tymi tramwajami . (1)

      Mieszkałem we Wrzeszczu przy Grunwaldzkiej i coś wiem na temat tramów . HAŁAS OD 4,15 DO 23 45 . DZIĘKUJĘ .

      • 3 2

      • bo stare tory miały. teraz je remontują

        i będzie OK

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane