• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kończy się gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Wzrosną koszty jego utrzymania

Maciej Korolczuk
15 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Wiosną wygaśnie gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od tego czasu koszty napraw w tunelu miasto będzie pokrywać już z własnych środków.  Wiosną wygaśnie gwarancja tunelu pod Martwą Wisłą. Od tego czasu koszty napraw w tunelu miasto będzie pokrywać już z własnych środków.

Kończy się pięcioletnia gwarancja na urządzenia i konstrukcję tunelu pod Martwą WisłąMapka. To oznacza, że pod koniec kwietnia miasto zacznie ponosić większe koszty utrzymania i napraw podwodnej przeprawy. Obecnie trwa przetarg na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy oraz usuwał awarie.



Czy otwarcie tunelu wpłynęło na twoje poruszanie się po Gdańsku?

Trudno w to uwierzyć, ale za dwa miesiące tunel pod Martwą Wisłą będzie obchodzić już piąte urodziny. 24 kwietnia wygaśnie też pięcioletnia gwarancja na utrzymanie i całą konstrukcję tunelu. Dla miasta oznacza to wyższe koszty utrzymania i napraw obiektu.

- Do tej pory okresowe przeglądy i naprawy urządzeń wykonywał generalny wykonawca, tj. firma OHL. Po zakończeniu gwarancji te czynności i związane z nimi koszty będą po stronie zarządzającego obiektem, a więc Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDIZ. - Organizacyjnie utrzymujemy taki model, jaki mieliśmy do tej pory. Jesteśmy obecnie w trakcie przetargu publicznego na serwis, który będzie utrzymywał urządzenia, wykonywał przeglądy, usuwał awarie oraz dbał o to, by usterek w tunelu było jak najmniej. Wszystkie nasze działania wykonywane są w trosce o bezpieczeństwo użytkowników tunelu.
Przetarg na wyłonienie serwisanta ma zostać rozstrzygnięty na początku marca, a więc z kilkutygodniowym zapasem do czasu wygaśnięcia gwarancji producenta. Przypomnijmy, że w trakcie jej obowiązywania w tunelu usuwano m.in. przecieki w obu rurach.

wideo archiwalne



Jak wynika z listy usterek dołączonej do przetargu na ubiegłoroczne ubezpieczenie, w tunelu dochodzi średnio do ok. 60 usterek rocznie. To m.in. różnego rodzaju przecieki, awarie kabli, klimatyzacji, oświetlenia, wentylatorów, uszczelek, odpadający tynk, awarie elektronicznych tablic i znaków zmiennej treści, usterki kamer monitoringu czy systemu zliczającego przejeżdżające auta w tunelu.

Koszt przedłużonej na początku października 2020 r. polisy ubezpieczeniowej wyniósł 574 tys. zł. Teraz trzeba będzie do niej doliczyć koszty serwisu i napraw. Koperty z ofertami przetargu poznamy 9 marca.

wideo archiwalne



wideo archiwalne



wideo archiwalne

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (181)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane