• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec budowy wiaduktu Biskupia Górka

Maciej Korolczuk
1 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Oficjalnie budowa wiaduktu Biskupia Górka dobiegła końca. Teraz rozpoczynają się procedury odbiorowe, które mają potrwać maksymalnie 6 tygodni.
  • Wokół wiaduktu i parkingu pojawiły się nasadzenia, ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe.
  • Nowy, ale jeszcze zamknięty dla ruchu odcinek Nowego Podwala Grodzkiego między tunelem pod Forum Gdańsk a ul. Augustyńskiego.
  • Przy Baszcie Białej stanęły przystanki autobusowe, a od parkowania na chodnikach chronią masywne słupki.
  • Na budowie wiaduktu skorzystali też rowerzyści, zyskując szeroką drogę rowerową.

Wykonawca prac przy budowie wiaduktu Biskupia GórkaMapka zgłosił Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska zakończenie inwestycji. Gotowy jest też kubaturowy parking przy Urzędzie Wojewódzkim i nowy odcinek Nowego Podwala Grodzkiego między Forum Gdańsk a ul. Augustyńskiego. Teraz rozpoczynają się odbiory, które mają potrwać ok. 6 tygodni.



Jak oceniasz zmiany wokół wiaduktu Biskupia Górka?

Choć na placu budowy w kilku miejscach wciąż pozostały wygrodzenia budowlane, a na terenie inwestycji wciąż uwijają się służby porządkowe, to budowa wiaduktu Biskupia Górka oficjalnie dobiegła końca (według umowy miasta z wykonawcą termin upłynął w środę, 30 czerwca).

Zakończenie robót potwierdza Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

- Mogę potwierdzić, że wykonawca zgłosił nam oficjalne zakończenie prac na obiekcie - przyznała w czwartek rano Agnieszka Zakrzacka. - Obecnie wspólnie z inspektorami wszystkich niezbędnych branż rozpoczynamy procedury odbiorowe, które potrwają ok. 6 tygodni. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie wszystkie nowe obiekty zostaną oddane do użytku.
Według zapowiedzi urzędników ma to więc nastąpić w połowie sierpnia. Ale niewykluczone, że kierowcy z nowego odcinka Nowego Podwala Grodzkiego i parkingu kubaturowego skorzystają nieco szybciej (z wiaduktu Biskupia Górka w obu kierunkach kierowcy korzystają już od kilku tygodni). Wówczas też zostanie otwarta łącznica zjazdowa z Armii Krajowej na Trakt św. Wojciecha w kierunku Oruni.

Pojechaliśmy nowym odcinkiem, byliśmy na parkingu



W czwartek, dzięki uprzejmości przedstawiciela wykonawcy, jako pierwsi przejechaliśmy nowym odcinkiem drogi łączącej tunel pod Forum Gdańsk z al. Augustyńskiego przy Baszcie Białej. Zajrzeliśmy też do środka trzypoziomowego parkingu kubaturowego.



Wrażenia? 380 miejsc postojowych z pewnością odciąży wąskie i zastawione ulice Starego Przedmieścia. Sam parking, choć wciśnięty między gmach dwóch dużych urzędów i ruchliwą estakadę, dzięki ażurowej konstrukcji wydaje się mniej przytłaczający, niż się pierwotnie wydawało.

  • Na pierwszy rzut oka widać, że wokół nowego parkingu mogłoby się pojawić więcej zieleni.
  • Kierowcy muszą pamiętać, że na nowym odcinku Nowego Podwala Grodzkiego wprowadzono strefę Tempo 30.
  • Sporo wolnej przestrzeni i niewiele zieleni - to pierwsze wrażenia po wizycie na terenie nowego parkingu przy Urzędzie Wojewódzkim.
  • Na parkingu znalazło się niespełna 400 miejsc postojowych.

Wykonawcy udało się też wyeksponować dwa historyczne obiekty, na jakie natrafiono podczas budowy: ruiny Baszty Nowej oraz Bastionu Wiebego. Wokół parkingu, który docelowo ma służyć petentom i pracownikom pobliskich urzędów, ustawiono też ławki i nowe oświetlenie.

Pojawiły się również nasadzenia, ale trudno nie odnieść wrażenia, że drzew i krzewów dających cień i upiększających stalowo-betonową przestrzeń mogłoby być więcej.

Nad wszystkim dominują jednak dwa wiadukty drogowe nad torami kolejowymi z charakterystycznymi łukowymi dźwigarami. Dwie jezdnie po dwa pasy w każdym kierunku ruchu znacznie usprawniły komunikację w ciągu Traktu św. Wojciecha. Zyskali też piesi i rowerzyści. Ci drudzy po zachodniej stronie mogą korzystać z wygodnej szerokiej na 2,5 m drogi rowerowej.

  • Dobre wrażenie sprawia za to wyeksponowanie ruin po Baszcie Nowej.
  • Ruiny Bastionu Wiebego sprawiły, że parking kubaturowy jest nieco mniejszy, niż pierwotnie zakładano.
  • Widok na ruiny Bastionu Wiebego z parkingu kubaturowego. W tle Urząd Marszałkowski.

Miejsca

Opinie (171) 10 zablokowanych

  • Pewnie premie już przyznane w UM.

    • 13 5

  • Po co te ruiny?

    Naprawdę każdy kawałek gruzu tyko dlatego że ma ileś lat musi być czczony?

    • 10 18

  • Jak zwykle sam beton

    5 m2 trawnika i trzy rachityczne drzewka
    w lecie będzie gorąco, po deszczu bez kaloszy do kolan się nie wejdzie

    • 19 2

  • co z lewoskrętem z Podwala w stronę Oruni ?!!!!!!!

    • 18 2

  • Tragiczny parkingowiec a la Kutno

    autostradowa szerokość, wyrżnięcie zabytkowego Parku i zieleni sprzed CKMiE przy równoczesnym zaoraniu ogromnych połaci i boiska na tyłach byłej szkoły.

    • 20 4

  • za duzo zieleni

    wiencej betonu!

    • 15 1

  • Paskudny parking.

    • 11 8

  • Kolejny przykład nie udolnosci a parking głownie powstał dla urzedników ,ale tutaj nie licz na obiektywnosc (1)

    • 12 5

    • głównie, ale czy np w weekendy i święta będzie udostępniony dla mieszkańców i turystów, tego nie napisali

      a to ponad 100 dni w roku

      • 3 0

  • No to urzędników zjedzie się autami jeszcze więcej

    Przypominam że po przejęciu Lotosu przez Orlen do kasy Gdańska wpadnie co roku ponad 180 milionów mniej złotówek więc radzę nie zatrudniać urzędników !!!!

    • 10 2

  • A kiedy wiadukt na Armii Krajowej nad Łostowicka? (7)

    Korki coraz dłuższe co roku i jedną i w drugą stronę a urzędnik musi stać w nich o 15 stej

    • 51 8

    • Wiadukt w tym miejscu to strzał w kolano. (5)

      Budując wiadukt w ciągu ul. Armii Krajowej nie udrożnisz ruchu. Korek przeniesie się na następne światła. Na światłach do Rakoczego i tak będzie korek. Na Chełmie będzie korek i w centrum też będzie korek. Jednak ludzie będą myśleć, że będzie szybciej więc potoki aut, które na co dzień zjeżdżają na węźle Jasień oraz na Słowackiego i Jabłoniowej przeniosą się na AK, co paradoksalnie spowoduje jeszcze większe korki na ww. drodze. To samo w 2 stronę. Auta co na co dzień jadą tunelem w kierunku przymorza, Słowackiego do góry i inne przeniosą się na AK i wszyscy będą stać jak nie na obwodnicy to pod Żukowem. Reasumując, mieszkamy w mieście i tu muszą być korki. Transport szynowy trochę ratuje sprawę, ale czas na jego ekspansję został przespany. Trochę ratuje nas kolejka metropolitalna i SKM, ale to kropla w morzu.

      • 3 24

      • Kult leczenia otyłości metodą popuszczania pasa wiecznie żywy (1)

        • 2 1

        • Przestań już z tym porównaniem do otyłości. Idąc tym tropem, skoro mamy długie kolejki pacjentów do lekarzy to zwalniajmy

          • 0 0

      • Czy estakada koło Galerii Bałtyckiej zwiększyła korki? (1)

        Wszyscy powołują się na te mityczne korki które powstaną po zbudowaniu estakady na AK. Nie wiem czy tam jeździsz, ale ruch i tak zwiększa się z roku na rok. Jeszcze trzy lata temu jadąc od obwodnicy w godzinach szczytu nie stało się w korkach.

        Co do estakady to zwiększenie korków na następnym skrzyżowaniu jest prawdą jedynie gdy większość ruchu jedzie prosto. Natomiast tylko jakieś 25% ruchu jedzie w stronę centrum. Reszta skręca na Łostowicka, Havla oraz Chełm, więc jest potencjał rozładowania tego ruchu który stoi przez jeden węzeł.

        • 9 0

        • załapał same minusy wiec wiadukty potrzebne, w obie strony !

          • 1 0

      • Bzdury, wiadukt w stronę obwodnicy nie spowoduje korków, a da odetchnąć.

        • 3 0

    • Jakie przenoszenie korków, daj spokój...

      Wiele z tych zatorów jest spowodowanych tym, że ludzie chcą skręcić, a przez krótkie pasy do skrętu blokują chcących jechać na wprost. To jest główny problem. Wiadukt mógłby udrożnić ruch na wprost, a skręcający jechali by po staremu dołem z kierowcami z Havla i Łostowickiej.

      • 18 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane