- 1 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (304 opinie)
- 2 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (170 opinii)
- 3 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (82 opinie)
- 4 Gdańsk i andrzejrysuje uczą kultury (162 opinie)
- 5 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (867 opinii)
- 6 50 lat pracuje w jednym zakładzie (254 opinie)
Koniec obaw o podwozia aut? Miasto naprawi torowiska w jezdniach
Spękania, ubytki w nawierzchni, większy hałas i drgania składów z jednej strony, obawa przed uszkodzeniem nadwozia czy "urwaniem koła" z drugiej. Miasto dostrzega problem i bierze się za naprawę torowisk. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł.
Czytelnik narzeka na stan torowiska przebiegającego przez jezdnię na wysokości Opery Bałtyckiej.
- Fałdy asfaltu i koleiny - to jakiś dramat. Drugie takie miejsce jest na skrzyżowaniu nieopodal Urzędu Miejskiego w Gdańsku, a pomniejsze ubytki na drogach współużytkowanych z tramwajami mógłbym wyliczać przez pół dnia - denerwuje się nasz czytelnik.
Jak się okazuje, miasto dostrzega problem. Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, przypomina, że w Gdańsku tramwaje jeżdżą w sumie po 16 tys. metrów bieżących torów wspólnych z jezdnią.
Jak szybko poradzić sobie z dziurami w jezdni? Mieszkaniec radzi
- O stanie nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych decyduje wiele czynników, dlatego służby GAiT prowadzą stałą obserwację jej stanu. Na tej podstawie realizowane są prace naprawcze w danych miejscach. Co istotne, integralną częścią prac naprawczych nawierzchni są prace naprawcze samego torowiska, które przekładają się na efektywność i trwałość napraw odcinków nawierzchni bezpośrednio przylegających do szyn - podkreśla urzędniczka.
Naprawią tory do końca przyszłego miesiąca
Prace naprawcze torowisk prowadzone są więc w pierwszej kolejności przed naprawą nawierzchni. I tak do końca maja zakończą się naprawy torów:
- na skrzyżowaniu Wały Jagielońskie - Hucisko;
- na węźle Piastowskim; na skrzyżowaniu ulic Kościuszki - Legionów;
- na węźle 3 Maja - Nowe Ogrody;
- na węźle Mickiewicza - Hallera;
- na skrzyżowaniu ulic Wały Piastowskie, Łagiewniki, Jana z Kolna; na węźle Opera;
- na skrzyżowaniu ulic Grunwaldzka - Wojska Polskiego.
Następnie - deklarują urzędnicy - naprawiane będą nawierzchnie w tych miejscach.
Lepszy stan torowisk do października
Asfalt naprawiony będzie także m.in. na węźle Groddecka, na skrzyżowaniu Pomorska - Chłopska, w ul. Pomorskiej, w ulicy Oliwskiej i w ul. Wolności.
- Prace w wymienionych miejscach potrwają do października. Łączny ich koszt to ok. 2,7 mln zł. Niezależnie naprawy prowadzone będą wszędzie tam, gdzie taka potrzeba zaistnieje. Wykonawcą prac naprawczych nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych jest wyłoniona w przetargu w ubiegłym roku firma WPRD GRAVEL sp. z o.o. - tłumaczy Anna Dobrowolska.
Warsztaty samochodowe. Gdańsk, Gdynia i Sopot
Torowiska wytypowane do naprawy w przyszłości
To jednak nie wszystko. GAiT zapowiada, że w najbliższym czasie zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę napraw przejazdów torowo-drogowych w następujących lokalizacjach:
- al. Grunwaldzka - Żołnierzy Wyklętych w obu kierunkach;
- Wały Jagiellońskie - Wały Piastowskie w kier. Oliwy;
- Grunwaldzka - Miszewskiego; Chłopska - Kołobrzeska kier. Oliwa;
- Marynarki Polskiej - Swojska; Gdańska - PCK;
- Gdańska - Emilii Plater;
- Opata Jacka Rybińskiego w torze w kier. Jelitkowo;
- Wita Stwosza - Derdowskiego.
Utrzymanie właściwego stanu torowisk oraz nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych wymagają stałego monitoringu oraz bieżących prac utrzymaniowych, napraw i remontów. Wynika to z codziennej eksploatacji infrastruktury tramwajowej przy dużym obciążeniu ruchem.
Torowiska wymagają napraw
- Jest to proces ciągły. W tym roku koszty planowanych prac utrzymaniowych, napraw bieżących i remontów infrastruktury tramwajowej, w tym napraw nawierzchni drogowych w pasie torów tramwajowych, wynoszą ponad 18 mln zł - podsumowuje Anna Dobrowolska.
Torowisko przy Operze Bałtyckiej. Film z ubiegłego roku.
Opinie wybrane
-
2021-04-13 20:21
Stosowanie w kółko najtańszego rozwiązania tak się kończy (2)
Proszę pójść po rozum do głowy i na najbardziej obciążonych torowiskach w jezdni zastosować betonową płytę z wbudowanymi szynami - rozwiązanie droższe ale nie trzeba będzie co 2 lata robić w kółko tego samego na Hucisku, koło Opery, na Mickiewicza i w innych miejscach. Chytry dwa razy płaci - jaki sens ma wydawanie mniejszej kasy wielokrotnie częściej niż zrobienie raz, a porządnie?!
- 29 1
-
2021-05-14 12:52
Bo tutaj nie chodzi o to żeby zrobić tylko o to żeby ROBIĆ... łatwo się wydaje nieswoje pieniądze tylko z kasy miasta. Poza tym ktoś znajomy musi mieć regularny dopływ gotówki. Przy Parku Oliwskim to już jest całkowity dramat. Poduszkowcem najlepiej się poruszać!
- 0 0
-
2021-04-14 13:14
bo w Polsce ludzie albo w ogóle nie zdają sobie sprawy, że mogą ... albo obawiają się kosztów rozprawy
by każdorazowo pozywać miasto za swój uszkodzony samochód.
- 0 0
-
2021-04-13 12:53
Nawet nowe i remontowane są już w złym stanie
Dziury pojawiły się na Łostowickiej z Kartuską.
Wyboje koszmarne na "gumowych" przejazdach przez Świętokrzyską (nieopodal pętli), a nawet na przejeździe przez Havla w Wilanowską. Telepie tak, że trzeba jechać 5 km/h o ile ktoś dba o samochód i do tego ma inne koła niż balony.- 30 4
-
2021-04-13 18:33
Zwrotnice
50 lat temu ludzie chodzili po Księżycu , teraz coś wylądowało na Marsie a w Gdańsku żeby zwrotnica odkładała tylko w lewo lub prawo technologia nie do ogarnięcia !
- 16 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.