• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W piątek otwarcie Budowlanych. Autobusy wrócą 10 dni później

bra
28 grudnia 2023, godz. 16:00 
Opinie (196)
W piątek słupki na jezdni znikną i cały rozbudowany odcinek Budowlanych zostanie udostępniony kierowcom. W piątek słupki na jezdni znikną i cały rozbudowany odcinek Budowlanych zostanie udostępniony kierowcom.

W piątek, 29 grudnia 2023 r., pomiędzy godz. 9:30 a 10:00 ul. BudowlanychMapka zostanie udostępniona dla ruchu w obu kierunkach. Z nowej infrastruktury będą mogli też korzystać piesi i rowerzyści. Autobusy wrócą na stałe trasy dopiero 8 stycznia.



Jesteś wyrozumiały(a), gdy jakiś remont się przedłuża?

Początkowy termin zakończenia prac został wyznaczony na koniec września, ale wykonawcy - firmie MTM - nie udało się go dotrzymać.

Potem mowa była o końcu roku i ta obietnica już zostanie spełniona.

W piątek, 29 grudnia 2023 r., pomiędzy godz. 9:30 a 10:00 ul. Budowlanych zostanie udostępniona dla ruchu w obu kierunkach.


Autobusy wrócą na swoje trasy dopiero 8 stycznia





Przypomnijmy, że w związku z rozbudową, od stycznia, autobusy linii 120, 126, 157, N3 kursują zmienioną trasą przez obwodnicę.

Wydawać by się mogło, że udostępnienie wszystkich jezdni na Budowlanych oznacza przywrócenie starych tras. Na to pasażerowie będą musieli jeszcze poczekać.

- Na stałe trasy autobusy wrócą 8 stycznia - zapowiada Dagmara Szajda, rzecznik ZTM Gdańsk.
Tak wygląda ul. Budowlanych po rozbudowie. Tak wygląda ul. Budowlanych po rozbudowie.
Ul. Budowlanych została rozbudowana na odcinku od ul. NowatorówMapka do przystanku PKM MatarniaMapka. Drogę poszerzono na fragmencie liczącym ok. 1,5 km.

Od piątku w kierunku przystanku PKM kierowcy będą poruszać się po jednym pasie, natomiast w kierunku Nowatorów udostępnione zostaną dwa pasy jezdni.



Powstał także nowy chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego. Dodatkowo ulica zyskała nowe oświetlenie, sygnalizację świetlną oraz kanalizację deszczową. Przebudowane zostały też sieci podziemne.

Wykonawcą prac była Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. Koszt prac wyniósł ok. 32 mln zł.
20:20 29 GRUDNIA 23

Remont ulicy Budowlanych (15 opinii)

Powinien ktoś sprawdzić jakość tego remontu. Bo jak dla mnie to jezdnia jest jak tarka chyba że ma tak być za tą cenę.
Powinien ktoś sprawdzić jakość tego remontu. Bo jak dla mnie to jezdnia jest jak tarka chyba że ma tak być za tą cenę.
bra

Opinie (196) 5 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Niby rozbudowa, powinno być ładniej sprawniej a w praktyce nic to nie da (17)

    W ramach rozbudowy dołożono dwie sygnalizacje świetlne do magazynów, które w efekcie spowolnią ruch zamiast go upłynnić. Niestety nigdy nie rozwiążemy problemu korków jeśli do każdej rozbudowy będziemy dokładać z boku ulicy betonowe klocki i zjazdy. Przelotówka przez las nawet z jednym pasem ma większą przepustowość niż dwa pasy że skrzyżowaniami co chwilę

    • 171 42

    • Płynny ruch (2)

      to powinien być na autostradzie. Budowlanych to nie jest autostrada.

      • 21 37

      • (1)

        Powinien bo..bo Ty tak uwazasz?smiech na sali

        • 8 8

        • Akurat wie lepiej od ciebie

          • 6 4

    • Morze asfaltu (1)

      Nie za dużo tego?

      • 6 16

      • Nie.

        • 2 2

    • A jak ty sobie wyobrażasz drogi w mieście? (4)

      Chcesz budować autostrady przez miasto z węzłem co 10 km? Nie budować skrzyżowania bo ja tu nie mieszkam i nie pracuję?

      • 21 9

      • np z głową? (3)

        po to są dzielnice żeby robić światła, progi i strefy 20km/h a nie przeplatać nimi główne arterie?

        • 8 3

        • ale to droga do Banina (1)

          a nie żadna tam "arteria"

          • 3 15

          • Raczej to droga na Kokoszki

            • 7 0

        • Tobie się Budowlanych z Grunwaldzka pomyliła

          Na której też są skrzyżowania światła i przejścia. Ludzie minimum wyobraźni i wyczucia. To jest droga dojazdowa do firm i stacji PKM.

          • 6 7

    • sygnalizacja świetlna spowolni tobie ruch? (3)

      A pomyślałes jak ciężarowe auto miało wyjechać z tych magazynów? Stać i czekać 30min aż ktoś go puści? Jemu to nie spowalniało ruchu? Wyobraź sobie że nie tylko ty jesteś na drodze i nie tylko twoja trasa do i z pracy jest najważniejsza na świecie pępku świata.

      • 24 15

      • (1)

        Na drogach,na ktorych nie ma pierwszenstwa tak to wlasniw wyglada.

        • 5 0

        • no i dlatego są światła

          • 3 0

      • Jeżdżę osobówką ale dobrze cie rozumiem

        Każdy kieruje się dosłownie własnym interesem na drodze, która jest wspólna i publiczna.

        • 5 1

    • Inżynierze Twoja opinia się nie liczy.

      • 1 1

    • No widzisz, kierowczyku. Odkrywasz po n latach trucia ludzi to, co już dawno stwierdzono i wyliczono na wielu modelach. (1)

      Problemem jest bowiem samo skoncentrowanie transportu na kierowczykach. Po prostu się nie mieścicie w mieście. To tak oczywiste i tak wiele razy to powtarzano i argumentowano, że aż żal to pisać. Dlaczego nic więc nie ulega zmianie? Bo lobby producentów samochodowych straciło by wpływy gdyby ludzie zaczęli przesiadać się na komunikację. Miast tego budżety samorządów i państwa idą w kierowczyków i ich wygodę. Wynikiem jest wiekszy zysk producentów złomu, wieksze zatrucie środowiska, większe zatkanie miast, frustracja kierowczyków i wieksza jeszcze roszczeniowość.
      Prawie 100 procent samochodów to osobówki. Smutna prawda.

      Rozwiązanie? jest. Naprawdę. Trzeba kasę na zachcianki kierowczyków ściągać z kierowczyków, np. w winietach. A budżety przekierować ze sponsoringu w stronę kierowczyków na rozwój zbiorowej komunikacji. Gęstej, wydajnej, szybkiej i wygodnej.
      W przeciwnym wypadku jesteśmy zapętleni, tak jak to sam opisujesz.

      • 5 8

      • doświadczenie wielu miast wskazuje, że samo stawianie na komunikację zbiorową nie prowadzi do potrzebnych zmian

        zachowań komunikacyjnych mieszkańców. Trzeba przede wszystkim zadbać o poprawę komfortu i bezpieczeństwa ruchu pieszych i rowerzystów. Komunikacja zbiorowa nigdy nie zapewni serwisu 'drzwi-drzwi' - trzeba zadbać o jakość dostępu do jej przystanków dla większości mieszkańców. W Trójmieście największy potencjał ma rozwój systemu rower+SKM/PKM.

        • 1 0

  • Pytanie (1)

    Którą budowę/remont firma MTM zakończyła na czas????

    • 21 2

    • Generalnie każdą. Ale co ty tam wiesz

      • 1 12

  • Przez ten remont (2)

    Przez ten remont musiałam zmienić prace bo nie mogłam wiecznie dojechać. Zastanawialiśmy się nad zmiana szkoły dla dzieci żeby nie dowozić ale szczęśliwie już koniec tego remontu

    • 13 2

    • (1)

      Praca pewnie lepsza, dzieci większe, mogą same jeździć. A jeśli mogę zapytać, dlaczego zamieszkaliście w miejscu, gdzie nie ma szkoły?

      • 3 5

      • Wyrób szkoło podobny

        Tam gdzie mieszkam jest coś na wzór wyrobu szkołopodobnego. Nie będę wskazywała palcem ale chodzi o miejscowość na L, niestety szkoła i kościół a także niektórzy fanatycy to stan umysłu.

        • 3 1

  • (1)

    Zgrubnie 213 zł za centymetr

    • 8 2

    • Na jaką głębokość i szerokość?

      • 0 2

  • (2)

    d**il to półrondo projektował xd

    • 17 1

    • To ty?

      • 0 3

    • To nie półrondo - to zawrotka.
      Z Budowlanych 64 po tych światłych zmianach nie skręcisz w lewo w stronę ronda turbinowego, jak kiedyś.
      Musisz skręcić z prawo, przejechać niemal 400 metrów i na owej zawrotce zawrócić.
      Tam się dopiero zacznie korkować, gdy jeden pas z dołu zostanie przyblokowany przez parę aut zawracających, przyblokowanych sygnalizacją. :D

      • 2 0

  • (25)

    Taka przebudowa to kompletna strata pieniędzy. Bez przynajmniej dwóch pasów w każdą stronę tam zawsze będą korki. No ale czego oczekiwać można od władzy? Odważnej i odpowiedzialnej decyzji przecież nie.

    • 190 51

    • (9)

      A od kiedy o korkach decyduje ilość pasów, a nie zakończenie danej drogi?

      • 36 21

      • (6)

        od kiedy szerokość rury decyduje o jej maksymalnym przepływie?
        od kiedy szerokość wentylacji decyduje o jej maksymalnym przepływie?
        fizyki nie oszukasz

        • 26 27

        • Na końcu i tak masz jeden pas. (1)

          A każdy znający prawa fizyki Ci powie, że przepływ laminarny, jest szybszy niż wytworzony przez Januszy zmieniających pasy żeby oszczędzić 0.6s, turbulentny.

          • 13 4

          • chłopie do szkoły uczyć się fizyki skoro twierdzisz że lepszy 1 pas niż dwa.

            • 4 6

        • Z fizyką kiepsko (1)

          Nie do końca trafione porównania jeśli uwzględnić realnie maksymalną prędkość poruszania się w medium. Tak więc masz rację - fizyki nie oszukasz.

          • 3 2

          • Tu nie ma fizyka nic do czynienia , tylko zachowanie kierowców .

            • 2 1

        • Ulica to nie rura (1)

          Paradoksalnie często poszerzanie ulicy nie poprawia przepustowości, a w najgorszym wypadku powiększa korki w okolicy. Co z tego, że tam byłyby dwa pasy w obie strony, jeśli przy PKMce i na skrzyżowaniu ze Słowackiego jest sygnalizacja? Więcej samochodów dotarłoby naraz do świateł, taki byłby efekt. Ta ulica w postaci 2+1 jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

          • 6 3

          • kolejny sprawny inaczej, który twierdzi że 1 pas jest lepszy niż dwa pasy. Jeśli tacy ludzie pracują w um to się nie dziwię że mamy to co mamy. To może zlikwidujmy 1 pas na obwodnicy? po co on? przecież zjazdy też się czopują. Boże chroń nas od takich nieukó...w

            • 3 1

      • ty chyba musisz być jednym z tych geniuszy od planowania z UM

        • 2 0

      • np awaria auta, jak nie było pobocza i tylko po 1pasie w stronę to nawet awaria motoru była problemem. osobówka powodowała spiętrzenie na parę godzin, wiec jest powiązanie.

        po drugie wiadomo, że na następnym zwężeniu i tak sie spiętrzy (np Nowatorów w stronę Banina) - jednak udrażniając poszczególne odcinki w końcu wychodzi odcinek, który potrafi płynie zwiększyć strumień aut

        W sumie zobaczymy jak się jeszcze sprawa ułoży po wykonaniu OTM, może będzie jakś alternatywa dla zapchanych odcinków

        • 1 0

    • Tylko przesunąłby się niej (6)

      Słowackiego i tak szybciej aut nie przyjmie.

      Problemem jest fakt i miasto niezależnie od ilości wypadających w nie potrafię na ograniczoną chłonność. Przekonali się o tym Amerykanie, autostrady po 10 pasów a korki i tak jeszcze większe. W kierunku nowatorów to na sens bo jeden pas dla nowatorów a drugi pozostałych kierunków.

      • 11 7

      • (4)

        To żeś chyba w stanach nie był

        • 6 8

        • A, tak, moje marzenie - 1.5h do pracy, brak alternatyw dla samochodu. (3)

          • 7 0

          • Buhahaha (2)

            Wyprowadzić się za obwodnicę i szukać potem alternatyw z takich terenów dla auta. Idealne

            • 2 3

            • W porównaniu do Stanów, Banino, Kowale, czy nawet Kartuzy, to centrum.

              Delikatnie przypominam, że tam pomysły zbudowania sklepów w zasięgu spaceru od miejsc zamieszkania są uznawane za "lewactwo".

              • 4 2

            • po co gamoni..u piszesz bzdury.

              • 2 0

      • ty o Ameryce wiesz tyle co nic, nie bredź.

        • 1 1

    • Co dadzą dwa pasy? (2)

      Szybciej wjedziesz w Słowackiego i tam będziesz czekał w korku już od Matarni utrudniając wjazd z obwodnicy.

      • 9 4

      • To da ze szybciej dojedziesz na lotnisko

        To da ze szybciej dojedziesz na lotnisko. Nie wszyscy jadą do centrum

        • 7 1

      • ?

        Np.to ze nie wszyscy zawsze jada w dol na slowackiego? To ze korek przesunalby sie troche dalej co mimo wszystko usprawnilo by ten kawalek? To ze ruch bylby plynniejszy bo nie byloby tematu wpuszczania/przepuszczania autobusow, spowolnien zwiazanych wlaczajacymi sie do ruchu itd. dobrze ze w koncu jest sciezka rowerowa ale....czy noe mozna bylo jej zrobic o polowe wezsza tak samo jak chodnik i dorzucic ten drugi pas? Albo nie robic sciezki tylko zamiast niej wyznaczyc krawedz dla rowerzystow i miec bez zadnych ustepstw drugi pas??

        • 3 1

    • a kiedy Spacerowa i węzeł Osowa? (1)

      • 8 1

      • Nigdy

        Niestety nigdy

        • 5 1

    • (1)

      Nie trzeba czterech pasów. Wystarczy zrobić jeden pas dynamiczny. Jak ludzie jadą do pracy to dwa pasy w stronę ronda, a jak wracają to w drugą. Coś jak buspas w Gdyni na Witomino.

      • 6 2

      • Wystarczy jeden pas

        Ale z pomiarem prędkości, żeby Janusze, co wyciągnęli prawo jazdy z czipsów, nie psuli zielonej fali potrafiącym jeździć w mieście kierowcom.

        • 3 2

    • oczywiście ze strata pieniędzy , nie ma lądowiska dla helikopterów , czwartego i piątego pasa .

      No i najważniejsze nie pis da .

      • 2 1

  • normalnie śpiewamy

    Oto jest dzień,
    Oto jest dzień,
    Który dał nam Pan!
    Który dał nam Pan!
    Weselmy się,
    Weselmy się,
    I radujmy się nim!
    I radujmy się nim!

    • 7 1

  • Dulkiewicz kiedy budowa nowej ul. Świętokrzyskiej. Tam Budyń z deweloperami sparaliżował Pd dzielnice Gdańska

    • 21 2

  • Mam Trzy Maszyny (3)

    MTM... i jakoś opóźnienie mnie nie dziwi. Norma

    • 17 1

    • Musisz trzysta razy to napisać (2)

      Inaczej nie będzie śmieszne

      • 0 4

      • (1)

        Mamy trzech majstrów.

        • 2 0

        • Mamy trzy młotki.

          • 0 0

  • Myślalem

    Że to rondo na starogardzkiej ale tamto to pasy będą malować co tydzień albo kogoś z pędzlem wynajmą na stałe takie moje spostrzeżenie

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane