- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (173 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (360 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (70 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (431 opinii)
Koniec remontów w śródmieściu Gdańska
Choć ruch na skrzyżowaniu Brama Oliwska zamknięty był od wielu miesięcy, najważniejsze prace odbywały się od sierpnia do października 2007 r. Wcześniej nie można było tego zrobić, gdyż wymagały one zgrania z przebudową torowisk tramwajowych w al. Zwycięstwa i na ul. 3 Maja.
Wszystkie prace remontowe kosztowały 81 mln zł, z czego:
- 23,8 mln zł pochodziło z funduszy Unii Europejskiej,
- 6 mln zł z Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej (przebudowa torowisk tramwajowych),
- 49,7 mln zł z budżetu miasta,
- 1,5 mln zł ze środków Gdańskiej Infrastruktury Wodociągowo-Kanalizacyjnej, czyli właściciela sieci wodociągowo-kanalizacyjnej w mieście.
Rozpoczęte w marcu 2005 r. remontu trwały w sumie nieco ponad 2,5 roku.
Opinie (48) 4 zablokowane
-
2007-10-30 23:37
(3)
W końcu koniec, miejmy nadzieję porządnie wykonanego remontu. Ale pytanie co dalej? Kiedy będzie remont elbląskiej, itd.? Bo jakoś nie słychać o ruszających nowych remontach a stan dróg nadal bywa dramatyczny...
- 0 0
-
2007-10-31 07:34
Remont, remont, remont. Genialne (2)
Kiedy w starym i zagrzybionym mieszkaniu przybywa lokatorów i przestają się w nim mieścić, to co powinien zrobić właściciel/zarządca? Tak jest, zapewnić dodatkowo nowy lokal, a w starym przeprowadzić remont.
W Gdańsku lawinowo przybyło pojazdów. Co robią władze? Budują nowe drogi, tunele, bezkolizyjne skrzyżowania? Nie, prostują krawężniki, wygładzają nawierzchnię i czekają na nagrody. Proste!- 0 0
-
2007-10-31 19:57
Nie Dareck (1)
Powinni objąć się z Tobą i wspólnie płakać. Mnie nie uśmiachało się jeżdżenie po dziurawych drogach i bardzo się cieszę, że mamy w Gdansku wyremontowane odcinki na których nie urwę koła.
- 0 0
-
2007-10-31 21:44
Fajnie, ze jestes zadowolony, ale chyba nie wyrazilem sie jasno
Nie chodzi o to, ze remont to cos zlego, bo wrecz przeciwnie. Tyle tylko, ze w sytuacji znacznego przyrostu liczby samochodow taki remont moze jedynie uprzyjemnic stanie w korku.
Potrzebne sa nowe drogi i optymalizacja juz istniejacych.
Ale skoro wiele osob w Trojmiescie dalo sobie wmowic, ze wygladzenie nawierzchni to jedyne co mozna zrobic w temacie usprawnienia komunikacji w miescie, to spoko.
Wazne, zeby byc szczesliwym... nawet jesli nie oznacza to szybkiego dotarcia do celu nowa przelotowka, tylko spedzenie upojnych godzin w korku na wyremontowanej jezdni...- 0 0
-
2007-10-30 23:38
Brama Oliwska w pażdziernik 2007 roku. Remont się skończył a korki zostały (1)
Remont się skończył a korki zostały
- 0 0
-
2007-10-30 23:42
korki
zadaniem remontów nie bylo usprawnienie ruchu lecz spowodowanie aby stalo sie bardziej rowniej ;-D
A na powanie- to brak drog i odpiednich rozwiazan komunikacyjnych odbije sie czkawka naszym wlodarzom szybciej niz mysla...- 0 0
-
2007-10-30 23:51
ja teraz zapomnialam jak sie jezdzi... :P dobrze ze juz koniec :)
- 0 0
-
2007-10-30 23:56
(1)
2,5 roku na "pierd" średnicy ok. 100m, żenada!!!, i to jak pisze autor za 11 baniek!!!
- 0 0
-
2007-10-31 00:06
mnich czytaj uważnie
te "pierd" nie trwał 2,5 roku, tylko 3 miechy (sierpień 2007 - październik 2007)
- 0 0
-
2007-10-31 00:10
ścieżki rowerowe (3)
"Na całym remontowanym odcinku wybudowano ścieżki rowerowe (choć ich jakośc wielu rowerzystów poddaje w wątpliwość)."
bo taka niestety prawda. kostka brukowa zamiast asfaltu, różniąca się od chodnika kolorem i ew. oddzielona białą linią, często się z nim przeplatająca. nazywanie tego ścieżką rowerową to nieporozumienie.- 0 0
-
2007-10-31 09:24
O co chodzi (1)
Nie rób scen, czy ścieżka rowerowa powinna być wylana super gładziutkim asfaltem po dwa pasy w jedną stronę? Jeździłem tamtędy parę lat jeszcze przed remontem, makabra była tylko pod zieleniakiem w stronę dworca poprostu ścieżki nie było, ale jechać jakoś dało.
- 0 0
-
2007-10-31 22:02
tak trzymaj
- 0 0
-
2007-10-31 09:36
socrtp
Setny raz kolejny niedoinformowany płacze, że ścieżka nie taka bo "kostka, bo linia, etc". A prawda jest take, że to wytyczne woj konserwatora zabytków zablokowały wykonanie asfaltowej ścieżki. Gdyby nie konserwa, ściezka była by na tak samo wysokim poziomie jak pozostałe w miescie Gdańsk.
- 0 0
-
2007-10-31 01:18
bujaj sie z tymi rowerami na plaze
- 0 0
-
2007-10-31 06:20
a rowezysci i tak nie wiedza do cego śłuza sciezki i zawsze sie znajdzie jakis baran co pojedzie droga
- 0 0
-
2007-10-31 07:39
To weźcie się teraz za Łódzką i Łostowicką
bo tam się jeździć nie da. A także za Twardą, M. Curie i inne dziurawce
- 0 0
-
2007-10-31 07:48
trojmiasto.pl odstaje pod każdym względem od obecnych standardów witryny regionalnej. Czy Gdańsk Sopot i Gdynia nie zasługuja na lepszy portal regionalny? trojmiasto.pl pisze najczęściej o oczywistych rzeczach które każdy widzi na własne oczy i nikogo nie interesują. Brak na trojmiasto.pl artykułów o utrudnieniach w ruchu i innych ważnych informacji na temat życia codziennego w aglomeracji. Artykuły są często spóźnione lub pisane na odwałkę jeszcze przed zakończeniem trwającej imprezy. Informacji z regionu jest więcej na ogólnopolskich portalach. trojmiasto.pl to nie portal regionalny a portal reklamowy :-( Latem często nie można znaleźć informacji o wydarzeniach kulturalnych a turyści nie mają tu zupełnie po co zaglądać. Na mapie dostępnej w trojmiasto.pl występują ulice których fizycznie jeszcze nie ma, mało tego nie ma w ich miejscu nawet wydeptanych ścieżek! Nie piszę tego aby tylko krytykować ale uświadomić redakcji trojmiasto.pl że portal nie przystaje do rzeczywistości. Lepszy jest brak portalu pod taką nazwą niż jego istnienie na tak żenująco niskim poziomie.
- 0 0
-
2007-10-31 08:08
tożesz się rozmazał,no i chwacit
my z babciom pazdrawlajem twoje wynurzenia jako niezwykle cenne.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.