• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec strajku w BCT

js
2 kwietnia 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:02 (2 kwietnia 2008)
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy terminal kolejowy w BCT
Koniec strajku w BCT oznacza, że z usług terminalu będa mogli ponownie korzystać jego klienci. Koniec strajku w BCT oznacza, że z usług terminalu będa mogli ponownie korzystać jego klienci.

W nocy z wtorku na środę zakończył się strajk w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.



Protest od dwunastu dni prowadziło 500 osób. Załoga domagała się podwyżki płac o 400 zł brutto. Zarząd firmy oferował pracownikom wzrost wynagrodzeń o 8 proc, czyli mniej więcej 200 zł brutto.

Jak poinformował w środę przewodniczący międzyzakładowej komisji NSZZ "Solidarność" Portu Gdynia Kazimierz Waldowski, podpisane porozumienie jest satysfakcjonujące dla obu stron. Szczegóły umowy są tajne.

Według nieoficjalnych informacji Radia Gdańsk wynegocjowana kwota niewiele jednak odbiega od tej, której domagała się załoga.

Otwarty w 1979 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy jest największym w Polsce terminalem tego typu. Obsługuje ponad 80 proc. ładunków kontenerowych przywożonych do kraju. W 2003 roku BCT za 42 mln USD nabyła filipińska firma International Container Terminal Services Inc.
js

Opinie (69) 4 zablokowane

  • te strajki są chore - jak komuś nie chce się pracować (2)

    to powinien urządzać pikiety, ale nie blokować całej firmy!

    jeśli nie znaleźliby się pracownicy chętni do pracy, to wtedy istniałaby jakaś presja, ale nie powinno być tak, żeby strajk oznaczał kompletny paraliż

    • 0 1

    • (1)

      Zauważ tylko że związkowcy długo przed strajkiem zgłosili do zarządu postulat o podwyżki.Więc już wtedy mozna było rozwiązać spór ale zarząd miał to gdzieś!A skoro mieli to gdzieś to bardzo dobrze że do strajku doszło!Nie dajmy sie wykorzystywać!Wszystko drożeje wiec pensje też powinny.

      • 0 0

      • NIE KŁAM - ze firma ma gdzieś, bo dawali podwyżki

        ale jak zwykle jest kwestia, że firma daje x a załoga chce x y

        po drugie ja mówię o ZASADACH - a te są chore

        nie zakazuję strajkowania, ale nie w zakładzie pracy, bo to jest zwykły chamski szantaż, usankcjonowany chorym prawem

        niech pikietują przed (jak w USA) bramą, ale jak są tacy, którzy chcą pracować, to nie można ZMUSZAĆ ich do utraty zarobków, a firmę doprowadzać do bankructwa

        bo to jest CHORE

        • 0 0

  • korki

    Jeden plus strajku zauważyłem. Brak korków przy zjeździe z Estakady na Morską. Żadnych kartonów :)

    • 0 0

  • Znamy przyczynę (1)

    Jest jeden człowiek który szkodzi w tym terminalu.Cała załoga BCT jest przeciw niemu. Jeden z postulatów strajkujących był, aby go odwołać. Spedytorzy, agenci wielokrotnie mieli z nim problemy.

    • 0 0

    • nie cała załoga tylko lenie, którzy marza zeby było jak dawniej.... a tu trzeba pracowac robaczki

      • 0 0

  • Niektórzy spedytorzy.. (1)

    są nieświadomi tego że nie wymuszą na armatorze zmiany terminalu. Jest teraz taka tendencja że wszyscy chcą na DCT, skończy się to niebawem gdy okaże się że by odebrać pudlo z DCT trzeba trochhę wystać swoje!!

    • 0 0

    • Właśnie dzisiaj odstałem swoje w kolejce po karte chipowa jakieś 5 godzin i to ma być port na miare Hamburga ?????

      • 0 0

  • (2)

    Mobing , zastraszanie to sprawy podchodzace pod PIP, Sąd Pracy...
    Jak to był powód do strajku to wybaczcie.

    Ciekawe czemu pozostał niesmak?
    Dzis już dyktuje rynek pensję, a jak zaczynają dyktować ludzie strajkując to proszę do PRLu

    • 0 0

    • siedż cicho (1)

      jeżeli nie znasz sprawy nie zabieraj głosu

      - PiP i innego typu instytucje - wiedza o sprawie- tylko nasz kochany zarząd pokazał im gdzie są drzwi

      • 0 0

      • bardzo ciekawe

        Sądowi Pracy też pokazano drzwi???

        Dzieci pracują w BCT???

        • 0 0

  • Aprawda jest taka ze zachciało im sie podwyżek bo Ci z drugiego brzegu zarabiaja wiecej. (1)

    Strajkowali strajkowali do momentu az Filipińczyk zdecydował że zwolni wszystkich i zacznie przyjmowac na nowych warunkach. Krotka piłka ale jak skuteczna. Plus w tym wszystkim że armtorzy nabrali doswiadczenia jak jest na DCT, pokazali tez ze bez BCT da sie życ wkońcu mamy terminal DCT ktory juz niedługo nabierze rozpedu.

    • 0 1

    • Tak ale DCT przestał przyjmować ładunki bo sie nie wyrabiał. Niektórzy armatorzy wiec przenieśli sie do Gdańska.Ale wróca do Gdyni bo maja tu lepsze warunki.

      • 0 0

  • Filipińczyk ma rację (1)

    To Filipińczyk jest właścicielem i to on ma rację. Związki za bramą i co mają tu związki z portu. To jest prywatne przedsiębiorstwo. A tak naprawdę to wywalczyli sobie wyższe odprawy bo kończy się osłona socjalna ze sprzedaży w 2003. Od lipca będą nowe warunki,a to będzie bolało - tylko pytanie kogo?

    • 0 0

    • święte słowa

      prawda, prawda

      • 0 0

  • I bardzo dobrze, że się udało

    BCT miało bardzo dobry wynik finansowy netto w ubiegłym roku, co jest w większej części wynikiem pracy całej załogi. Menedżerowie mają m.in. motywować ludzi, co częściowo jest spełniane przez wynagrodzenia. A jeśli mimo dobrej i często męczącej pracy wynagrodzenia pozostają takie same, to jakie mają być nastroje? Zresztą p. De Jong powiedział, że to nie kwestia finansowa, tylko honorowa... Dobrze chłopaki, że wytrwaliście do końca. Za uczciwą pracę jak najbardziej należy się uczciwa płaca.

    • 0 0

  • don vasyl ty idioto! (6)

    skoro nie masz pojecia matole o co chodzilo to nie wypisuj takich bredni poza tym po twoim slownictwie widze ze jestes jakims pustakiem wiec za mocno sie nie dziwie ze twoja wypowiedz jest taka jaka jest. a wszyscy ci ktorzy pisza ze portowcy to nieroby niech zajrza sobie w historie przeladunkow w bct w ubieglych latach!!! samo sie nie przeladowalo!!! bct jest najlepszym polskim terminalem i dalej tak bedzie!!! statki wroca szybciej niz wam sie wydaje niektorzy kierowcy cekajac po 12 godzin w gdanskim terminalu na zaladunek juz plakali i tesknili za bct :)a wyniki porozumien sa takie jakie sa jest w tym chyba po czesci wina zalogi ze dala sie zlamac? zarzad wykorzystal to momentalnie no coz ludzie sie boja nawet widac to potym forum i wypowiedziach boicie sie nawet podpisac z imienia i nazwiska, pewnie tak najlepiej z tajniaka wypisywac glupoty? podejrzewam ze nie powiedziel byscie tego co piszecie komus prosto w twarz bo strach by was oblecial :)

    • 0 0

    • część załogi uznała, że ma dość nieefektywnego (1)

      ... prowadzenia negocjacji przez komitet strajkowy.

      Miro, weź się chłopie do roboty zamiast smarować głupoty w necie.

      • 0 3

      • odwaga

        skoro mówisz do nigo miro to może ty powinieneś być w komitecie strajkowym i nigdy nie mów do niego nierób albo podaj dane

        • 1 0

    • brawo

      czesto jestes na 15?

      • 0 0

    • paranoja

      oni nie mają pojęcia oczym gadają czemu nie przyszli za nas popracować skoro nas zostało tak mało

      • 0 0

    • popieram mirka

      podaj swoje nazwisko

      • 1 0

    • no to czekamy don wasyl

      podpisz się tchórzu swoim nazwiskiem

      • 0 0

  • DO ROBOTY ... ! (2)

    przez was inni nie zarabiają a ja muszę do maja kupić sobię S 430!

    • 0 0

    • (1)

      podaj nazwe tej Twojej spedycji - będziesz wtedy zarobiony po pachy gdy za swoje błędy bedziesz placil z wlasnej kieszeni

      • 0 0

      • A co Ty patafianie zrobisz jak sie dowiesz nazwe spedycji ? hahahaha :D nie rozsmieszaj nas swoimi groźbami. Jestes tam jakims szefem ? Zapewne nie a wiec Twoim obowiazkiem jest zap......

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane