• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec toru przeszkód: wybudują chodnik w miejscu prowizorki

Ewelina Oleksy
28 kwietnia 2024, godz. 15:00 
Opinie (67)
Tak wygląda prowizoryczne dojście do przystanku Częstochowska od strony ul. Piotrkowskiej. Niebawem ma się to zmienić. Tak wygląda prowizoryczne dojście do przystanku Częstochowska od strony ul. Piotrkowskiej. Niebawem ma się to zmienić.

Przy trasie tramwajowej Nowa WarszawskaMapka nie było chodnika, którym można by było dojść do przystanku Częstochowska 02Mapka, więc mieszkańcy wydeptali go sobie sami. Ułożyli nawet prowizoryczną kładkę z desek i kamieni, by nie utknąć w błocie. Po interwencji radnego w tej sprawie, urzędnicy deklarują, że niebawem powstanie tam przejście z prawdziwego zdarzenia. Na jego budowę czekają też mieszkańcy drugiej strony tych samych torów tramwajowych.



Czy w twojej okolicy są ścieżki, które mieszkańcy wydeptali sobie sami?

O problemie z brakiem dojścia do przystanku Częstochowska 02, od strony TBS-ów przy ul. Piotrkowskiej 62-64Mapka informowaliśmy w sierpniu ubiegłego roku.

Sami wydeptali prowizoryczną ścieżkę



Mieszkańcy tych okolic sami wydeptali sobie wtedy prowizoryczną ścieżkę, która biegnie wzdłuż torów tramwajowych i zakręca po lewej stronie w stronę bloków. Gdy pojawiło się tam błoto, ustawili kładkę z palet, desek i kamieni, by w nim nie utknąć.

Lepiej wydeptaną ścieżką niż chodnikiem? Lepiej wydeptaną ścieżką niż chodnikiem?

W sprawie interweniował radny PiS Przemysław Majewski, który w kwietniu złożył interpelację pytając czy i kiedy urzędnicy wykonają tam przejście z prawdziwego zdarzenia.

- Seniorzy, osoby chore i matki z dziećmi muszą niestety korzystać z samodzielnie ułożonego przejścia przez rów, aby dojść do przystanku tramwajowego, co jest niebezpieczne zwłaszcza po deszczach i zimą - wskazywał Majewski.
  • Tak wygląda prowizoryczne dojście do przystanku Częstochowska od strony ul. Piotrkowskiej. Niebawem ma się to zmienić.
  • Tak wygląda prowizoryczne dojście do przystanku Częstochowska od strony ul. Piotrkowskiej. Niebawem ma się to zmienić.

Koniec toru przeszkód, będzie chodnik



W czwartek, 25 kwietnia, Majewski otrzymał odpowiedź na swoje pismo. Wiceprezydent Piotr Kryszewski poinformował w nim, że wybudowanie dojścia z osiedla przy ul. Piotrkowskiej do przystanku Częstochowska zaplanowane jest w II kwartale tego roku.



- To oznacza koniec toru przeszkód przy ul. Piotrkowskiej. Z odpowiedzi na moją interpelację wynika, że udało się kilka dni temu pozyskać od GTBS prawo do dysponowania terenem, na którym powstanie w ciągu najbliższych tygodni ścieżka realizowana przez GZDiZ - mówi Majewski.
  • Odpowiedź władz miasta na interpelację radnego Majewskiego.
  • Treść interpelacji złożonej przez radnego Majewskiego.

Mieszkańcy drugiej strony tych samych torów nadal czekają



Na budowę dojścia do tego samego przystanku przy Częstochowskiej czekają mieszkańcy drugiej strony torów, czyli ul. Warszawskiej.Mapka

O tej sprawie zrobiło się głośno tuż przed uruchomieniem trasy Nowa Warszawska. Okazało się, że wybudowany w ramach inwestycji chodnik z przystanku Częstochowska do ul. Warszawskiej prowadzi przez teren prywatnego osiedla Jabłoniowy Sad.

Zamknięte dojście do przystanku przy Nowej Warszawskiej Zamknięte dojście do przystanku przy Nowej Warszawskiej

Jego mieszkańcy odgrodzili się więc płotem z furtką zamykaną na klucz, uniemożliwiając innym przejście przez ich teren.

  • Tak wygląda obecnie dojście do przystanku Częstochowska od strony ul. Warszawskiej.
  • Tak wygląda obecnie dojście do przystanku Częstochowska od strony ul. Warszawskiej.
  • Tak wygląda obecnie dojście do przystanku Częstochowska od strony ul. Warszawskiej.
Jak się okazało, mieli do tego prawo. Zawinili urzędnicy, prowadzący inwestycję, bo na obu końcach przystanku Częstochowska wykonano zejścia i chodniki, które łączą się w jeden - prowadzący właśnie na osiedle Jabłoniowy SadMapka.

Wyłoniono już wykonawcę, który ma stworzyć projekt nowego dojścia - tuż obok zamkniętego furtką osiedla. Ma być gotowe na przełomie 2024/2025 r.

Ponad 100 tys. zł za projekt przejścia do odgrodzonego przystanku Ponad 100 tys. zł za projekt przejścia do odgrodzonego przystanku

Nie wiadomo jeszcze, ile pieniędzy pochłonie jego budowa.

  • Tu ma powstać nowe przejście od str. ul. Warszawskiej.
  • Tak wygląda zejście z przystanku Częstochowska w stronę ul. Warszawskiej. Prosto na ogrodzenie z bramką

Opinie (67) 2 zablokowane

  • jezu jaki Bangladesz

    Prestiżowe osiedle dla korposzczurów z warmińsko-mazurskiego, nawykłych do grzęźnięcia w błocie u ojca w obejściu...

    • 5 4

  • Opinia wyróżniona

    Jak zobaczę to uwierze... (4)

    Jak można wybudować osiedle i nie pomyśleć o ludziach często starszych,na wózkach itp.Ten kto projektuje zero wyobraźni i ten co to zatwierdza zero wyobraźni.Piesi mają skrzydła latać będą...Podobnie jest z dojściem do zajezdni od ul Piotrkowskiej.

    • 43 6

    • Owszem można

      Na Chełmie jednostka B ludzie są odcięci od komunikacji mi to nie przeszkadza autem podróżuje ale zał mi tych starszych ludzi.a osiedle ma już z 30 lat

      • 1 1

    • Przeciez tam byl plac budowy !!!

      To po co ci chodnik? Skończą to chodnik zrobią. Proste i logiczne. Wszystko się więc zgadza. Nie ma co szukać tu sensacji

      • 0 1

    • Można, jeszcze jak!

      • 0 0

    • jak można kupić mieszkanie na osiedlu którego deweloper nie myśli o ludziach?

      zostałby raz z pustymi budynkami to by od razu zaczął budować z sensem i przewidział chodnik tam gdzie ludzie będą chcieli iść, ci co kupili mieszkania na osiedlach fuszerki powinni w takim błocie brodzić do końca życia, nikt im nie kazał

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    przejścia i drogi na południu Gdańska (5)

    To jedna wielka prowizorka, bez ładu i składu. Bez zamysłu i funkcjonalności.
    Zero planowania urbanistycznego.

    • 82 3

    • planowanie jest, tylko skupione na potrzebach ludzi, którym się wydaje, że samochód jest jedynym poważnym sposobem (4)

      poruszania się po mieście. Strategia Rozwoju Gdańska 2030+ zakłada priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych i innych niezmotoryzowanych (np. rowerzystów) ale to nie przekłada się zbyt konsekwentnie na podejmowane działania. Całe szczęście w pobliżu centrum planuje się naziemne przejście przed dworcem PKP Gdańsk Główny, a na Zaspie naziemne dojścia do przystanków tramwajowych i wyburzenie "estakady dla pieszych".

      • 4 11

      • Niestety nawet dla aut brak planowania i przemyslenia

        • 6 1

      • Strategia ma być dla wszystkich bo każdy jest uczestnikiem ruchu drogowego, każdy płaci podatki, a te swoje podejście możesz sobie wsadzić w 4 litery !

        • 2 0

      • (1)

        Ciekawe czy strategia weźmie też na sumienie te osoby które zginą na tych nowo wybudowanych pasach, w miejscach tuneli bezpiecznych dla uczestników ruchu,bo takie z pewnością kiedyś niestety będą.

        • 3 5

        • Ale oni nie giną z powodu przejscia dla pieszych tylko giną z powodu ruchu samochodowego.

          W centrum Londynu masz ograniczenie 20 mil/h i ludzie naprawdę tego przestrzegają - nie ma kozaków, szaleńców, kierowcy autobusów nie przeciągają i nie jadą na czerwonym. Ne ma też 3 pasmowych autostrad przez miasto i ruch jest naprawdę spokojniejszy, chociaż oczywiście korki istnieją.
          Lewacki pomysł pod tytułem wyrzucenie z centrum samochodów o dziwo również działa - ale do tego trzeba czegoś więcej niż tylko zakazy i wysokie stawki parkingu. Trzeba sprawnej komunikacji - kto jezdził metrem w Londynie ten wieo czym mówię. Tam naprawdę ludziom bardziej opłaca się (czasowo również) dojechać pociągiem czy metrem z dalszej strefy. U nas w naszej "metropolii" wciąż samochód nawet w korkach wygrywa z komunikacją publiczną.

          • 2 0

  • Gdańska szkoła planowania

    • 4 0

  • Radny Majewski wykupił chyba pakiet tekstów u Pani Eweliny :)

    • 3 4

  • (1)

    Czy biuro projektowe poniesie konsekwencje wykonania złego projektu? Bardzo dużo pieniędzy kosztowało zaprojektowanie tej trasy i jest to zrobione źle. Znowu mieszkańcy pokryją swoimi pieniędzmi błędy UM.

    • 6 1

    • A co jest tam źle?

      Że nie było chodnika prowadzącego na pole? Nie było zabudowań to i nie było chodnika. Oddali zabudowania to i robią chodnik. Wszystko się zgadza.

      • 0 0

  • Mam nadxieje ze przy okazji rizbiora chodnik do tego osiedla

    • 7 0

  • O jeny

    Straszne,buciki pobrudzą

    • 0 7

  • Dojście

    Jak pojawia się jakiś problem logistyczny lub ewentualnie usterka, przeszkoda terenowa to odrazu automatycznie narysowali się tam: ludzie starzy, chorzy, niewidomi, niesłyszący, madki z bombelkami, księża z kochankami oraz inni mniej istotni roszczeniowcy.

    • 2 3

  • ,,Seniorzy, osoby chore i matki z dziećmi muszą niestety korzystać z samodzielnie ułożonego przejścia przez rów''

    Otóż nie muszą! Wystarczy wyjść z domu kilka minut wcześniej i nie trzeba będzie taplać się w błocku i forsować rowów. Zwłaszcza te osławione ,,matki z ...'' powinny o tym pamiętać a nie narażać na niebezpieczeństwo swe potomstwo. Ale musi być bliżej i szybciej. Takie czasy i takie ludziska.

    • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane