• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec z dzikim parkowaniem na Przymorzu

Maciej Korolczuk
7 czerwca 2024, godz. 16:00 
Opinie (306)
Kilka lat temu Spółdzielnia wydała mieszkańcom identyfikatory, ale rozwiązanie nie wszędzie się sprawdziło. Kilka lat temu Spółdzielnia wydała mieszkańcom identyfikatory, ale rozwiązanie nie wszędzie się sprawdziło.

SM Przymorze chce zapanować nad dzikim parkowaniem na terenie dzielnicy, które nasila się latem. Pod uwagę brane jest m.in. ustawienie parkometrów, ale szlabanów na pewno nie będzie. Ostateczne decyzje jeszcze nie zapadły.



Gdzie na co dzień pod domem parkujesz swoje auto?

Przymorze to jedna z najpopularniejszych i według mieszkańców najlepszych dzielnic do życia w Gdańsku.

Czynników wpływających na wysokie zadowolenie jest kilka: dużo zieleni, dobra komunikacja, bliskość pasa nadmorskiego, usługi, handel, szkoły, przedszkola. Słowem - wszystko, czego potrzeba do zdrowego i wygodnego życia, bez konieczności wyjeżdżania poza dzielnicę.

Wysoka jakość życia ma też swoją cenę - zwłaszcza latem, gdy na i przez Przymorze ciągną tłumy turystów, którzy do Gdańska przyjeżdżają najczęściej samochodem i muszą go potem gdzieś zaparkować.

W efekcie auta zajmują każdą przestrzeń, często kosztem mieszkańców. Parkowanie "wszędzie gdzie się da" ułatwia brak strefy płatnego parkowania (jest nią objęty niewielki obszar między KołobrzeskąMapkaŚląskąMapka) i opieszałość straży miejskiej.

M.in. z tego powodu od kilku lat toczy się dyskusja - głównie na forach internetowych - by tam, gdzie to możliwe, ucywilizować parkowanie.

Falowiec ma być biały i bez przegród na galeriach Falowiec ma być biały i bez przegród na galeriach

Analizowane różne scenariusze



Z podobnego założenia wychodzą władze spółdzielni mieszkaniowej Przymorze, która na co dzień zarządza 15 tys. mieszkań w dzielnicy. Należą do niej także tereny wykorzystywane przez kierowców do dzikiego i często niezgodnego z przepisami parkowania.

- Analizujemy różne scenariusze, ale chcę podkreślić, że żadne decyzje jeszcze nie zapadły - przyznaje Marek Drewnowski, z-ca prezesa PSM Przymorze.
Jednym z pomysłów, by ograniczyć parkowanie na dziko - zwłaszcza latem przez turystów - jest ustawienie parkometrów. Rozwiązanie ma sporo zwolenników, jak i przeciwników. Jednym z pomysłów, by ograniczyć parkowanie na dziko - zwłaszcza latem przez turystów - jest ustawienie parkometrów. Rozwiązanie ma sporo zwolenników, jak i przeciwników.

Identyfikatory połowicznym sukcesem



Pierwszą próbę ucywilizowania dzikiego parkowania spółdzielcy podjęli kilka lat temu, wydając mieszkańcom specjalne identyfikatory. Rozwiązanie okazało się połowicznym sukcesem, bo np. część mieszkańców kserowała wjazdówki.

- Myślimy nad odejściem od tradycyjnych papierowych identyfikatorów na rzecz rozwiązań elektronicznych - przyznaje Drewnowski. - Musimy jednak pamiętać, że w naszej dzielnicy mieszka sporo seniorów i osób starszych, które posiadają samochód, ale niekoniecznie w takim samym stopniu korzystają ze smartfonów czy aplikacji. O nich też musimy pomyśleć. Przymorze to duża dzielnica. Podobnie jak falowiec - to miasto w mieście. Wiele interesów i cały przekrój społeczny. Wszystkich nie jesteśmy w stanie zadowolić, ale z problemem musimy się zmierzyć.

Parkomaty w PSM PRZYMORZE (43 opinie)

W PSM PRZYMORZE kiełkuje pomysł aby postawić parkomaty na terenie osiedli.
Nie dajmy się wrobić kolejny raz w piękne zapewnienia. Ten pomysł musi być gaszony przez nas już od zarodka. Stanowcze NIE dla parkomatów.
Skończy się kolejny raz tak jak z identyfikatorami. Naobiecywali że będzie lepiej, ściągnęli pieniądze za identyfikatory a potem nie miał ich kto egzekwować. Codziennie mam, i nie tylko ja, problem zaparkować po pracy w rejonie falowca Obrońców Wybrzeża. Na innych osiedlach jest podobnie. Nowych miejsc parkingowych nie tworzą.
Naobiecują że mieszkańcy będą mieli za darmo, a potem zrobią że drugie auto już musi mieć abonament, a na końcu wprowadzą abonament dla wszystkich bo żadna firma obsługująca parkomaty nie będzie tego robiła za darmo. W żadne mrzonki proszę nie wierzyć że parkomaty poprawią jakoś sytuację. Stanowcze NIE dla parkomatów.
Zobacz więcej
W PSM PRZYMORZE kiełkuje pomysł aby postawić parkomaty na terenie osiedli.
Nie dajmy się wrobić kolejny raz w piękne zapewnienia. Ten pomysł musi być gaszony przez nas już od zarodka. Stanowcze NIE dla parkomatów.
Skończy się kolejny raz tak jak z identyfikatorami. Naobiecywali że będzie lepiej, ściągnęli pieniądze za identyfikatory a potem nie miał ich kto egzekwować. Codziennie mam, i nie tylko ja, problem zaparkować po pracy w rejonie falowca Obrońców Wybrzeża. Na innych osiedlach jest podobnie. Nowych miejsc parkingowych nie tworzą.
Naobiecują że mieszkańcy będą mieli za darmo, a potem zrobią że drugie auto już musi mieć abonament, a na końcu wprowadzą abonament dla wszystkich bo żadna firma obsługująca parkomaty nie będzie tego robiła za darmo. W żadne mrzonki proszę nie wierzyć że parkomaty poprawią jakoś sytuację. Stanowcze NIE dla parkomatów.
Zobacz więcej


Możliwe parkometry, ale nie szlabany



Oprócz identyfikatorów pod uwagę brane są też parkometry. Jeśli w przyszłości zapadłaby decyzja o ich ustawieniu, to urządzenia miałyby być zainstalowane z dala od zabudowań i nie dotyczyłyby mieszkańców, lecz turystów. Rozwiązanie jest już od lat stosowane przy sklepach i marketach, dzięki czemu parking służy wyłącznie ich klientom, a nie pracownikom okolicznych biur czy zakładów pracy.

Władze spółdzielni przeciwne są za to montażowi szlabanów.

- Nie będziemy zamykać podwórek. To części wspólne wszystkich mieszkańców, nie chcemy ograniczać do nich dostępu - zastrzega Drewnowski.

Parkingi w Gdańsku



Spółdzielnia może też sięgnąć po rozwiązania ograniczające parkowanie w ścisłym centrum Gdańska. To m.in. montaż słupków, ustawianie w miejscach postojowych stojaków na rowery czy donic z kwiatami. Ulgą może być też usunięcie z ulic i miejsc postojowych zalegających wraków.

Spółdzielnia jest przeciwna stawianiu szlabanów, które są dla wielu osób (ale też służb ratunkowych) barierą uniemożliwiającą swobodny wjazd i wyjazd z dzielnicy. Spółdzielnia jest przeciwna stawianiu szlabanów, które są dla wielu osób (ale też służb ratunkowych) barierą uniemożliwiającą swobodny wjazd i wyjazd z dzielnicy.
- Głosy o tym, że musimy zmierzyć się z tematem parkowania w dzielnicy, słyszymy od kilku lat. Nie możemy ich dłużej ignorować. Z miastem dialogu np. o wprowadzeniu opłat w ramach SPP nie ma, musimy więc zadbać o własne podwórko. Nie chcemy wprowadzać żadnych radykalnych rozwiązań ani robić nic wbrew mieszkańcom. Raczej musimy się wspólnie zastanowić, w jaki sposób efektywniej korzystać z przestrzeni którą dysponujemy. A ona nie jest z gumy. Miejsc postojowych zawsze będzie mniej niż potrzeb. Liczba aut w mieście rośnie. Musimy wyjść temu naprzeciw - dodaje.
Niewykluczone, że parkowanie na Przymorzu będzie jednym z tematów podczas zaplanowanego na koniec czerwca walnego zgromadzenia członków spółdzielni. Cztery zebrania odbędą się w dniach 24-27 czerwca w sali gimnastycznej SP 79 przy ul. Kołobrzeskiej.

Miejsca

Opinie (306) ponad 10 zablokowanych

  • W Falowcu wysoka jakość życia? Dobre żarty. Libacje, awantury, spożywanie alkoholu i zażywanie narkotyków na galerii przy wejściach do mieszkań, generalnie patologia.

    • 1 1

  • a gdzie maja stawac . jednak potrzeban jest wojna i zalatwienie spraw z pieniaczami jak w bosni

    • 0 2

  • z pieniaczami porozmawiamy inaczej

    • 1 0

  • Czemu nie strefa płatnego parkowania? (1)

    W innych dzielnicach się sprawdza, a roczny koszt dla mieszkańców to mniej niż pół tankowania.

    • 2 1

    • Dokładnie.

      • 0 0

  • W sumie szkoda (1)

    bo lubiliśmy z mężem pewną restauracje koło falowca i czasami do niej jeździmy nie będzie gdzie zaparkować trudno trzeba będzie poszukać coś nowego

    • 1 1

    • na restauracje cię stać a na parkometr już nie?

      Hej Grażyna, zostań w domu.

      • 1 0

  • Jakie zaskoczenie

    A może władze zanim przytulą kasę od deweloperów zastanowią się co potem . Jak deweloper chce budować to niech wpierw zrobi drogę ,potem parking podziemny lub kilkupiętrowy naziemny . W latach 70 ubiegłego stulecie jedyną drogą czteropasmową na Przymorzu była ulica Chłopska . W roku 2024 jedyną drogą czteropasmową na Przymorzu jest ulica Chłopska - czary?

    • 1 0

  • 1 (1)

    Jest to załatwione w ten sposób że.firma prywatną przejeła parking i mieszkańcy są dopisani do bazy numerów rejestracyjnych jako parkowanie bezpłatne.a pozostali parkometr.i uwierzcie mi że jest więcej miejsc wolnych .jeśli ktoś pisze że brak miejsc niech się przejdzie i popatrzy ile aut stoi bez identyfikatorów.a w okresie letnim wynajmujący w 4 oceanach nawet w ogłoszeniu podają że bezpłatne miejsce parkingowe po drugiej stron

    • 2 1

    • ulicy .problemem jest egzekwowanie prawa i obowiązek posiadania identyfikatora.SM ma to w d..ile.AO4 udaje że coś robi bo zbliża się walne potem znowu nic, im dobrze my płacimy, oni żyją jak paniska.jestem za tym aby wpuścić prywaciarza na parking on będzie dbał o swoją kasę i pilnował porządku z identyfikatorami .tylko trzeba dopilnować jak AO4 podpisze warunki umowy .nigdy nie będzie tyle miejsc ile aut ,ale będzie o wiele więcej miejsc .niedowiarków zapraszam na spacerek po parkingu.u mnie pod 6a czasami stoi 15-18aut bez identyfikatora .
      Dodaj opinię

      • 1 0

  • A tak z ciekawości

    Przecież był parking płatny na Przymorzu i to spory przy osiedlu Trzy Żagle , to komu z władz Gdańska przyszło do łba , żeby go sprzedać deweloperowi i wierd,,ić tam jeszcze jeden wieżowiec ? Teraz niektórzy mają apartament z widokiem na mur , coś pięknego .

    • 5 0

  • dlaczego spółdzielnia chce parkometry, a nie szlabany? (3)

    Ściema z tym ograniczeniem terenów itp. Rozwiązanie ze szlabanami wręcz idealne. Przecież nikt nie chce przy tym żadnych dodatkowych ogrodzeń czy płotów. Dodatkowe nasadzenia lub słupki, skuteczne ograniczniki przejazdu i po problemie z nielegalnym wjazdem. Szlaban otwierany za pomocą karty magnetycznej z chipem (taka jak w biurach, w firmach czy do bankomatów) Wjazd na parking z jednej strony wyjazd z drugiej. Parkingi byłyby podzielone na sektory i nie możesz użyć drugi raz na wjazd tej samej karty na innym sektorze w momencie gdy już masz odbity wjazd na innym sektorze dopóki nie odbijesz wyjazdu tam gdzie auto faktycznie już stoi. Tym samym ukrócono by parkowanie na dodatkowe auto. Ile dla każdego mieszkańców kart byłoby wydawanych to już inna kwestia. Jest 1800 mieszkań falowcu, a ile jest miejsc parkingowych?

    • 2 0

    • karta przypisana do mieszkania, lokalu, ew. właściciela, a nie każdego mieszkańca, bo to spora różnica :D

      • 1 0

    • w punkt

      • 1 0

    • Lobby firmy zewnętrznej od parkometrów

      • 2 0

  • Koniecznie zmienić dopisek (1)

    Pod znakiem zakazu wjazdu dodać nie dotyczy kurierów. Falowiec ma blisko 1km długości i co kurierzy mają dymać z legalnego parkingu z paczką 30kg przez pół dzielnicy? Skandal, żeby trzeba było ugadywać policjantów, że wjazd był konieczny. A jak SM i mieszkańcy są przeciwni to niech przestaną zamawiać zarówno przesyłki, meble jak i jedzenie do swoich PRL-owskich skansenów!

    • 4 0

    • Nie dotyczy zaopatrzenia do 15 minut

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane