• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Konkurs na logo Gdańska

js
20 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 08:02 (20 maja 2008)
Logotyp powinien nawiązywać i kojarzyć się jednoznacznie z Gdańskiem. Możliwości wyboru jest więc wiele. Nz jeden z symboli miasta - ulica Długa. Logotyp powinien nawiązywać i kojarzyć się jednoznacznie z Gdańskiem. Możliwości wyboru jest więc wiele. Nz jeden z symboli miasta - ulica Długa.

Konkurs na stworzenie logotypu Gdańska ogłosili urzędnicy. Na zwycięzcę czeka 12 tys. zł nagrody.



W rywalizacji mogą brać udział graficy, projektanci, artyści plastycy, a także studenci i absolwenci wyższych uczelni artystycznych z całej Polski. Mają oni stworzyć miejskie logo, które będzie się jednoznacznie kojarzyło z Gdańskiem , a dodatkowo zawierało albo wymyślone hasło promocyjne, albo adres oficjalnej strony interenetowej. Logo nie może zawierać w sobie elementów herbu.

- Logotyp Gdańska będzie funkcjonować zamiast herbu miasta w sytuacjach, gdy użycie herbu jest niewskazane - informuje Anna Dyksińska z biura prasowego gdańskiego magistratu. - Będziemy go używać m.in na na plakatach i ulotkach, gadżetach reklamowych, papierze listowym, ogłoszeniach prasowych, spotach telewizyjnych, reklamach - wylicza.

Projekt ma być wykonany w wersji kolorowej (dopuszczalne jest użycie maksimum 4 kolorów) i czarno-białej. Powinien być naklejony na sztywnym podkładzie formatu A3 (297 x 420 mm) w układzie pionowym: w górnej części projekt logo wielkości 200 x 200 mm, w dolnej zmniejszenie do wielkości 30 x 30 mm (wersje kolorowa i czarno-biała). Na odwrocie powinno znaleźć się sześciocyfrowy kod pozwalający zidentyfikować autora.

Prace należy nadsyłać do dnia 30 czerwca. Oceni je komisja złożona z grafików, projektantów, plastyków. Decyzję o wyborze konkretnego logo podejmie jednak prezydent miasta Paweł Adamowicz.

Ogłoszenie wyników nastąpi przed 11 lipca.

Gdzie wysłać prace

Prace konkursowe, z dopiskiem na opakowaniu "LOGO GDAŃSKA - KONKURS" należy przesłać lub złożyć do dnia 30 czerwca 2008 r. pod adresem:

Urząd Miejski w Gdańsku
Biuro Prezydenta ds. Promocji Miasta
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
Sala obsługi klienta
stanowisko nr 17

Dokładne informacje na temat konkursu wraz z regulaminem znajdują się na stronie internetowej www.gdansk.pl
js

Opinie (135) ponad 10 zablokowanych

  • uniwersalny symbol (1)

    korek jako symbol :
    korka na ulicach,
    zatopionych możliwości,
    morza obietnic,
    korka na sztorc jako wieżowca
    (korki rozsypane na makiecie Gdańska)
    ...

    • 0 0

    • korkowa megadziura, wyspa spichrzow z korka...
      wszystko sprowadza sie do jednego: ZACZOPOWANE?

      • 0 0

  • to może referendum?

    czy aby wszyscy kochamy nasz KOREK?
    dawno nie było tu takiej zgody, nieprawdaż???

    • 0 0

  • (2)

    Z reguły najlepsze rozwiązania to te najprostsze, w związku z tym zwycięska praca to poczciwy herb Gdańska wyrzeźbiony w korku. Amen. Podaję nr konta ............

    • 0 0

    • (1)

      ha ha ha , nie ma lekko. to była praca zespołowa. nagroda sie podzielimy...trust mózgów i mamy logo, o przepraszam, mamy korka.

      • 0 0

      • przeznaczenie nagrody...

        proponuję spotkać się i co nieco wspólnie odkorkować ku chwale Gdańska i miłościewie nam panującego Króla Korków!

        • 0 0

  • twarzą kampanii, a przy okazji patronem miasta...

    ...zostanie nie kto inny, jak Korkey Buchek

    • 0 0

  • nowoczesne miasto ;-) (2)

    a mailem wyslac nie mozna ? ;-)

    • 0 0

    • (1)

      A jak chcesz do tego mail'a korek wcisnąć?

      • 0 0

      • świetne...

        kto to widział żeby korek tak sprasować żeby go mail'em... biedny korek... sorki to nierealne... zresztą tak nie można z symbolem... uważam, że z honorami powinien go dostarczyć komitet honorowy!!!
        Przyjmuję zapisy do komitetu...

        • 0 0

  • (3)

    warunki konkursu(ze strony)
    "stąd LOGOTYP GDAŃSKA nie może zawierać w sobie obecnie obowiązującej oficjalnej wersji herbu."
    jak nie krzyze, lwy

    no to naprawde tylko korek.

    • 0 0

    • (2)

      No dobra, jedno jest pewne tworzywem musi być korek. Pytanie tylko czy wystarczy przedstawić zwykły korek. Myślę, że nie bo np. dla przyjezdnych z państw winiarskich może to się kojarzyć z uprawą winogron a nie o to nam biega. Symbol musi być z korka i musi być wielki adekwatnie do problemu. Pytanie tylko co ma przedstawiać....

      • 0 0

      • auto w korku

        Hiszpanie po dniu spędzonym w Gdańsku zrozumieją

        • 0 0

      • korek kołyszacy sie na fali
        może obijający się bezsilnie z innymi smieciami o nabrzeże brudnej Motławy

        każdy po spędzeniu kilku dni w Gdansku zrozumie

        • 0 0

  • Pomysl z korkiem jest gwenialny w swej prostocie (3)

    Korek to wrecz symbol Gdanska, wiec moze o niego mozna by oprzec cala turystyczna strategie marketingowa miasta. Nazwalbym ja azjatycka:
    "Korki w Kalkucie to nic w porownaniu z gdanskimi".
    "Rynek na Przymorzu - Sajgon w srodku Europy"
    "Nowoczesne wiezowce obok slamsow - Gdansk jako europejska wersja Bangkoku".

    • 0 0

    • kolega trochę się spóźnił, ale przyjmujemy wyrazy uznania (2)

      a jak kolega wniesie jeszcze nieco wkładu korkowego to kto wie czy nie przyjmiemy do zespołu, w końcu te 12.000zł na trochę wina wystarczy, a i korka się nieco przy okazji pozyska...

      • 0 0

      • (1)

        12 tysiaków to tylko za wygranie konkursu, a kolejna dyszka wpadnie za prawa autorskie.
        sie czyta warunki konkursu sie wie

        • 0 0

        • i stówka za księgę z opisem zastosować

          ale zbaczamy z korkowego tematu, a może by tak posłać urzędnikom od każdego Gdańszczanina korek, może wtedy doszliby do wniosku jakie są prawdziwe problemy Gdańszczan...
          Chociaż nie... oni tam myślą dość prosto - wyszłoby, że wszyscy jesteśmy alkoholikami :-( mogą nie zrozumieć metafory, chyba że Pani Dyksińska po przeczytaniu tego forum wprowadzi ich w temat "Metaforyczne użycie korka jako symbolu miasta"

          • 0 0

  • GDAŃSK MIASTEM NIESPEŁNIONYCH OBIETNIC ADAMOWICZA

    Gdańsk miastem niespełnionych obietnic adamowicza - myślę że nie ma lepszego logo oddającego atmosfery naszego miasta!!!

    • 0 0

  • Pójdźmy dalej

    Skoro komisja wyłoniła już zwycięski projekt korka... to może warto ruszyć od razu z alternatywną kampanią dla miasta?

    Myślę, że idealnym pomysłem byłoby stworzenie witryny bazującej na popularnym portalu: www.nasz-korek.pl -> portal dla ludzi (kierowców) w korku.

    • 0 0

  • ale pomysłodawcy (6)

    proponuję jako logo Gdyni: śledź nad dworcem PKP wdeptany w halę targową,
    Sopot - rozpieprzone molo na wirtualnej wyspie!
    i można by tak w nieskończoność!

    • 0 0

    • (5)

      tyle, ze Sopot i Gdynia nie rozpisuja konkursu, oni maja juz swoje logo i to im starcza.
      Gdanskowi jego piekny herb nie starcza, trzeba znależc jakiegos domorosłego artyste który strzeli nowe, z załozenia lepsze?
      lepszego nie znajda ale zajmuja sie duperelami i za to nalezy im sie KOREK!-

      • 0 0

      • j (3)

        Nie ma chleba, wiec dajmy ludowi igrzyska, w koncu przyklad idzie z gory:
        "Wiceprezydent Świdnicy znalazł rażące błędy w rządowym projekcie boisk dla każdej gminy. Jeśli zostaną wybudowane, żaden inspektor budowlany ich nie odbierze.
        Boiska zaprojektowała warszawska firma Kulczyński Architekt . Wisi on na stronach internetowych Ministerstwa Sportu i Turystyki i obowiązuje wszystkich, którzy chcą je wybudować.
        Boisko w każdej gminie obiecał premier Donald Tusk już w exposé. Powstał specjalny rządowy program “Moje boisko - Orlik 2012″.
        Ale Waldemar Skórski, wiceprezydent Świdnicy i z zawodu architekt, znalazł w projekcie szkolne błędy. W myśl polskich norm toalety i natryski są za małe. Za wąskie są przestrzenie pomiędzy umywalkami a przeciwległymi ścianami, a gdy drzwi od natrysków otworzy się na oścież, to tarasują one drogę ewakuacyjną. Nie ma też pomieszczeń na sprzęt porządkowy. (gazeta.pl)

        • 0 0

        • a co to ma wspólnego z logo? (1)

          Pisuary obiecywały np 3 miliony mieszkań!

          • 0 0

          • To, ze zamiast zajac sie rozwiazywaniem problemow - robi sie "igrzyska" i PR, do tego na lapu-capu i tanim kosztem.
            Nasze Sloneczko Kaszub i Peru chcialo zaimponowac Indianom (myslalo, ze tak jak wyborcy PO dadza sie zrobic na tanie sztuczki) i podnioslo w Andach stara zwrotnice. Cos strzelilo mu w kregoslupie i biedactwo po morderczym urlopie w Ameryce Pd. jedzie na nastepny urlop (dla odmiany wypoczynkowy). Trzeba bedzie znow wyslac ABW na dziennikarzy, przeszukac dziecku tornister, albo obrzucic blotem prezydenta zeby poprawic spadajace notowania.

            • 0 0

        • zgadza się.jest wiele palacych problemów, a my coraz częściej słyszymy o konkursach, ankietach , pr-rze włodarzy. i co dalej? cisza.
          tyle juz było projektów które sie ciagna i końca nie widać.i megadziura i wyspa spichrzów,i fontanna4-ech kwartałow, teraz na topie były parkingi podziemne.
          administracja magistratu sie rozrasta, a w Gdansku glownie wymieniaja kostkę brukową, straz miejska jest nie wiadomo po co, inwestycje drogowe ciagna sie a winnych nie widac,
          to nie jest kwestia tego ze człowiek jest wiecznym malkontentem, ale prawada jaka jest każdy widzi, wszedzie tylko usmiechnieta buzia szczęsliwego Adamowicza.
          buzi buzi,raczka, raczka i z z nastepca tronu i z tym i z tamtym.
          brak jest KONKretnych działań. i dlatego takie bicie piany jak w przypadku tego logo wkurza.
          tym bardziej ze naprawde sensu tu ani odrobine.
          Gdańsk juz MA swój herb-nawet dwa i straczy.

          • 0 0

      • Dokładnie, a jak mowi stare indiańskie przyslowie "lepsze jest wrogiem dobrego". Pozdrawiam wszystkich fanów KORK'a.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane