• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersje wokół lakierni tramwajowej na Strzyży

DŁ / KFP
1 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Mieszkańcy Strzyży nie chcą, żeby w pobliskiej zajezdni powstała lakiernia dla tramwajów. Mieszkańcy Strzyży nie chcą, żeby w pobliskiej zajezdni powstała lakiernia dla tramwajów.

Wraca temat powstania lakierni na terenie zajezdni tramwajowej na Strzyży zobacz na mapie Gdańska. Mieszkańcy obawiają się hałasu i zanieczyszczeń. GAiT przekonuje, że chodzi jedynie o instalację specjalnej komory, która pozwoli ograniczyć ich emisję.



W sobotę Kacper Płażyński, kandydat na prezydenta miasta spotkał się w tej sprawie z mieszkańcami zaniepokojonymi planami spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

- Skoro taka inwestycja ma powstać za dwa, trzy lata, to zastanawiam się czy ma sens, by malarnię budować teraz na Strzyży, a nie np. przy ul. Nowej Warszawskiej, gdzie planowana jest budowa nowej zajezdni. Teren nie jest jeszcze gęsto zabudowany. Wydaje się to bardziej rozsądne także w kontekście gospodarowania środkami publicznymi - mówił Kacper Płażyński. - Rozumiem mieszkańców, którzy nie chcą truciciela w niedalekiej odległości. Dlatego wspieram protest. Uważam, że jest on jak najbardziej zasadny.
Na spotkaniu z mieszkańcami Strzyży w sprawie lakierni pojawił się Kacper Płażyński, kandydat na prezydenta Gdańska i Maciej Lisicki, prezes GAiT. Na spotkaniu z mieszkańcami Strzyży w sprawie lakierni pojawił się Kacper Płażyński, kandydat na prezydenta Gdańska i Maciej Lisicki, prezes GAiT.
W innym świetle widzi tę sprawę prezes GAiT, Maciej Lisicki, który również pojawił się na spotkaniu.

- Nie budujemy żadnej lakierni. Instalujemy urządzenie - komorę lakierniczą, właśnie po to, by ograniczyć emisje. Na terenie zakładu prowadzone są roboty malarskie i lakiernicze. Płacimy opłaty środowiskowe i odprowadzamy zanieczyszczenia. Zamontowanie nowego urządzenia ma służyć ograniczeniu emisji do minimum - wyjaśniał Lisicki. - A jest jakiś absurdalny sprzeciw, bo ktoś sugeruje budowę wielkiej malarni, która będzie przepuszczała tysiące pojazdów.
Prezes GAiT potwierdził także, że w przyszłości komora lakiernicza miałaby zostać przeniesiona do zajezdni przy ul. Nowej Warszawskiej.
DŁ / KFP

Opinie (263) 4 zablokowane

  • Żenada i tanie chwyty przedwyborcze

    Panie Kacprze skończ waść, wstydu oszczędź, nie hańbij Pan imienia swego Ojca. Jeżeli chce Pan wygrać z PA to proponuję także zrewidowanie przydatności doradców.

    • 14 6

  • to urlopu w tym roku nie ma? pracowite wakacje przy kompie?

    • 4 2

  • Kacper P inteligencją nie grzeszy (3)

    Wystarczy zapoznać się z tematem i ocenić czy można na danym temacie zbić kapitał polityczny( zaszkodzić konkurencji).
    Chłop ma nazwisko i dalej .......nic nie widać

    • 14 6

    • No tak Budyń - to góra intelektu- Himalaje (2)

      A zapomniał ile czego ma i skąd!

      • 3 10

      • Przy Kacprze - oczywiście. (1)

        Co do tego nie mam żadnych wątpliwości.

        • 5 4

        • Dla ciebie to każdy będzie miał strzemiona he he intelektu

          • 0 0

  • Płażyński...

    To ten aktor??

    • 6 5

  • Trochę pomyślunku

    Pomimo bardzo krytycznej oceny gdańskiego transportu, dziwię się trochę mieszkańcom i niestety panu Płażyńskiemu. Tramwaje po uszkodzeniach zawsze są gdzieś malowane. Są to zwykle zajezdnie. Zamiast używać starych pistoletów i rozsiewać w powietrzu opary rozpuszczalników, jest okazja aby te procesy zamknąć w komorze. Oznacza to lepszą jakość powłok, ale także filtrację powietrza i odcięcie od otoczenia. To przecież nie będzie fabryka. Więcej czadu daje zwykła lakiernia samochodowa. Protestować trzeba, ale mądrze, bez ośmieszania się.

    • 21 5

  • kd

    Przecież ta lakiernia już jest gotowa stoi zamknięta od pół roku, a co do hałasu jakim trzeba być ciołem żeby obawiać się hałasu jak wam tramwaje nie przeszkadzają to lakierni nie usłyszycie co najwyżej poczujecie.

    • 10 3

  • Joke? (1)

    Przecież od kilku lat tramwaje są malowane na nocnych i wieczornych zmianach i to nie w żadnej komorze tylko na Hali przelotowej lub zwykłej naprawczej.
    Wszystkim na dobre wyjdzie ta komora :D bo teraz to patola !!

    • 20 2

    • No super

      Na nocnych i wieczornych zmianach. Poziom byle jakości w UM i GAiT sięgnął szczytu

      • 1 3

  • (1)

    GAiT powinien zainwestwować w nowe autobusy i tramwaje a przede wszystkim w pracowników, inaczej nie bedą mieli co tam malować.

    • 8 2

    • A po co malować nowe?

      • 1 1

  • gdzieś te zajezdnie i serwisy muszą powstać... (1)

    pewne jest jedno nie powstaną poza miastem jakby chciała większość mieszkańców. Poza tym zajezdnia tam była i będzie a to że powstają nowe mieszkania to inna sprawa...nowi lokatorzy widzieli ją na planach na mapie nie była niewidzialna. A wywożenie trajtków na tirach mija się z celem. k.p. jak zwykle łapie się wszystkich tematów sam żadnego sobie nie wymyśli...

    • 10 5

    • Nie masz racji

      Obecna Zajezdnia jest zlokalizowana na bardzo małej działeczce, wciśniętej w osiedle mieszkaniowe. Jest to spowodowane historycznymi uwarunkowaniami i nie jest najlepsze.
      Lepsze miejsce na Stacje Naprawy Tramwajów będzie na nowej Zajezdni Południe, gdyż tam będzie wiekszy (rozleglejszy) teren i w dalszej odległości od osiedli.

      • 1 3

  • To już teraz tak będzie?

    Że artykuły będą o niczym i będą zawierać 5 zdań o problemie którego nie ma? Lubię artykuły wyczerpujące opiniotwórcze. A to mi przypomina Onet Interię albo wp...

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane