- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Kontrowersyjna sprzedaż biletów w SKM
Bilety sprzedawane "z ręki do ręki" i drzwi składu wciąż otwierane przyciskiem, a nie automatycznie - zdaniem naszego czytelnika w niektórych pociągach SKM środki prewencyjne, które mają zminimalizować ryzyko zarażenia koronawirusem, nie zostały właściwie wdrożone. Przedstawiciele przewoźnika podkreślają, że każdy taki sygnał jest weryfikowany.
Eksperci wyliczają, że wirus wywołujący COVID-19 na plastiku i stali nierdzewnej "przeżywa" nawet do 72 godzin, na papierze - do 24 godzin, a na miedzi - do 4 godzin.
Między innymi dlatego w trójmiejskiej komunikacji miejskiej wprowadzono zmiany i obostrzenia: we wszystkich trolejbusach, autobusach i tramwajach nie można kupić już biletów bezpośrednio u kierowcy lub motorniczego.
Zarówno ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia nakazało kierującym pojazdami otwieranie wszystkich drzwi bez potrzeby sygnalizowania tego przez pasażerów tzw. ciepłym guzikiem. Pojazdy są także dezynfekowane.
Podobne rozwiązania wprowadzono również w składach SKM.
Jednak zdaniem pana Pawła, który zgłosił się do naszej redakcji, mimo zapewnień przedstawiciela przewoźnika kolejowego, "antykoronawirusowe" zasady nie zawsze są przestrzegane.
Bilety "z ręki do ręki" i drzwi otwierane "na guzik"?
Nasz rozmówca wymienia, że w składzie SKM, którym podróżował, bilety sprzedawane były przez konduktora, który nie miał rękawiczek, a kontrolerzy sprawdzali je, biorąc od podróżnych do ręki - również w przypadku gdy znajdował się on na telefonie. Co więcej - drzwi do składu trzeba było "ręcznie" otworzyć przyciskiem.
- Automaty biletowe i kasy wciąż sprzedają bilety, podobnie jak i kierownicy pociągów. Wiemy, że nie wszyscy mają smartfony lub komputery, dlatego pozostawiliśmy taką możliwość zakupu biletów. W takich przypadkach, w miarę możliwości, zachęcamy do posługiwania się kartami płatniczymi - komentuje Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
Podkreśla, że skargi na nieprzestrzeganie zasad bezpieczeństwa przez załogi pociągów są weryfikowane.
SKM: to zabezpieczenie układu klimatyzacji
- Od tygodnia drzwi w pociągach trójmiejskiej SKM są otwierane przez obsługę pociągu. Zdarza się jednak, że w najnowszych pojazdach elektrycznych (Impulsach) i szynobusach używanych na tzw. liniach PKP, które są wyposażone w klimatyzację, jeżeli przez dłuższy czas nikt nie wsiada ani nie wysiada, drzwi zamykają się automatycznie i aktywują się przyciski otwierania drzwi. Takie zabezpieczenie układu klimatyzacji wprowadzili producenci pojazdów - tłumaczy przedstawiciel przewoźnika.
Koronawirus - na czym polega 14-dniowa kwarantanna?
Zauważa przy tym, że wpływały skargi od podróżnych jeżdżących szynobusami na liniach PKP, ale po ich sprawdzeniu okazało się, że większość z nich dotyczyła pociągów innego przewoźnika.
Żele antybakteryjne, rękawiczki i maseczki dla pracowników SKM
Tomasz Złotoś zapewnia ponadto, że pracownicy PKP SKM, mający bezpośredni kontakt z podróżnymi, zostali wyposażeni w żele antybakteryjne, maseczki i jednorazowe rękawiczki.
Z kolei kierownicy pociągów, kontrolerzy biletów i kasjerzy przy sprzedaży biletów otrzymali polecenie, aby ograniczyć kontakt fizyczny z przedmiotami podawanymi przez podróżnych (dokumenty przewozu, bilety, karty miejskie, karty płatnicze itp.).
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
- Podróżnych prosimy, by okazywali bilet w taki sposób, aby pracownik mógł stwierdzić ważność takiego dokumentu bez brania go do ręki. Zachęcamy pasażerów do ograniczenia używania gotówki. Zalecamy kupowanie biletów przede wszystkim przez aplikacje w telefonach i internet - podsumowuje rzecznik SKM.
Na nagraniu czytelnika widać skład SKM, którego drzwi są zamknięte, a przycisk świeci się na zielono.
Miejsca
Opinie (167) ponad 10 zablokowanych
-
2020-03-16 15:35
Opinia wyróżniona
(16)
Skoro kierowcy nie muszą płacić za parkowanie, to dlaczego pasażerowie mają płacić za bilety? Przecież kontroler biletów jest w stanie zarazić kilkadziesiąt pasazerów!!!! Gdzie tu logika??
- 113 39
-
2020-03-17 07:43
Brak roztropnosci
Wlasnie jade skmka do pracy I kontroler zarzadal okazania biletu nie zachowujac ostroznosci, ani odleglosci. Zabral gola reka moj biker, zeby spradzic na czytniku. No bez przesady w calej kolejce jest raptem kilka osob... I zgadza sie, nie powinnismy placic za bilety I tak prawie nikt nie jezdzi w tej komunikacja, a niektorzy musza! Taki kontroler moze zarszic kazdego. Bardzo nieodpowiedzialne!
- 1 5
-
2020-03-17 06:59
Nie musisz kasować , kontrolerzy mają wolne, tylko ćsiii!!
- 0 0
-
2020-03-17 00:00
(1)
Naprawdę nie trzeba płacić za parkowanie? Dobrze wiedzieć :) Pozdrawiam.
- 0 1
-
2020-03-17 22:53
Ja nigdy nie place.
- 0 0
-
2020-03-16 19:36
pasażerowie też nie płacą za stanie na peronie i czekanie na pociąg. Martwisz się o zdrowie obsługi pociągu czy też o to że kierowcy mają darmowe parkowanie? W Gdańsku i Sopocie nadal trzeba płacić za parkowanie a więc to dotyczy tylko Gdyni
- 2 0
-
2020-03-16 18:30
Nie o chodzi..
W chwili obecnej wprowadzanie darmowej komunikacji byłoby strzałem w stopę, nie uważasz? Podróże komunikacja miejska powinniśmy ograniczać, a taka decyzja mogłaby niestety zachęcać do wyboru komunikacji.
- 12 0
-
2020-03-16 18:32
Opłaty
Za parkowanie b Gdańsku będzie się płacić niby ktoś ma dla ściemy prysnąć czymś na parkometr raz lub dwa razy dziennie . Gdzie tutaj logika nawet przyciski na światłach i biletomaty nieczynne a tam gdzie duża kasa to już koronawirusa nie ma żal mi tych biednych kontrolerów :(
- 1 1
-
2020-03-16 17:07
Bo kierowcy zapłacili za swoje pojazdy...
... Oraz za paliwo. Muszą też płacić za parkowanie w miejscach które są publiczne. A bilety na zbiorkom ledwo pokrywają koszty energii, nie mówiąc a amortyzacji i naprawach taboru, utrzymaniu przystanków i trakcji i pensjach dla personelu.
- 7 11
-
2020-03-16 16:48
(2)
I lada moment panstwo polskie bedzie bankrutem.
Pomysl zanim wypisujesz brednie.- 2 4
-
2020-03-16 17:06
Tak w dwa tygodnie zbankrutuje, puknij się, kasa z biletów na co idzie się pytam na biegi w centrum miasta blokujące ruch uliczny i powodujące większe straty?
- 9 1
-
2020-03-16 17:00
Jak ma nie byc bankrytem, to chyba samorzady tez? To moze jednak powinno byc platne parkowanie?
- 4 0
-
2020-03-16 16:24
kierowca płaci za paliwo (w tym akcyza i inne podatki) (3)
takie podstawy trzeba tłumaczyć
- 14 14
-
2020-03-16 18:31
Podróżny również za to płaci w cenie biletu.
- 1 1
-
2020-03-16 17:03
Miecz i waga (1)
Chciwość władz miasta nie zna granic, zamiast przez dwa tygodnie wycofać bilety i niech ludzie za darmo jeżdżą, to odcinają do nich dostęp i zwiększają kontrolę biletów. Pamiętaj szczur że chciwy dwa razy traci
- 14 4
-
2020-03-17 07:58
Chyba chodzi o to żeby jednak nie jeździli zbiorkomem a indywidualnie samochodem, dżizas.
- 1 0
-
2020-03-16 16:23
W jaki sposób kontroler może zarazić?
- 4 12
-
2020-03-16 15:36
Opinia wyróżniona
Niestety to prawda. (3)
Dzisiejsza kontrola w SKM-ce - "proszę podać mi ten bilet!". Uprawnienie do ulgi - też "do ręki proszę, bo nie widzę". Ech...
- 86 16
-
2020-03-17 08:12
Odp
renoma-zlepek sfrustrowanych osób-widzących wszędzie gapowiczów,czytając wiele opinii przez kilka lat,nie widziałem żadnego pozytywnego komentarza dt.ich zachowania,może warto pomyśleć,nad zmianą,
- 1 0
-
2020-03-16 15:46
(1)
Chyba mielismy tego samego kontrolera, mi tez kazal podac sobie bilet.
Ciekawe jak oni teraz to "weryfikuja"?- 15 2
-
2020-03-16 18:15
"Zrobiłeś to?"
"Nie."
"Ok, wracaj do pracy."- 2 1
Wszystkie opinie
-
2020-03-16 15:04
(14)
Donosiciele:/ Jeden na drugiego donosi. Obrzydliwe. Skonczcie to szalenstwo. Nie ma powodu do paniki.
- 76 141
-
2020-03-16 15:21
(6)
tu nie chodzi o donoszenie tylko zgłoszenie nieprawidłowości. Jeżeli jedni określają, że coś wdrażają, a potem tego nie widać, albo jest to robione niewłaściwie, to 1) albo kłamali, że wdrażają, albo (bardziej prawdopodobne) 2) ktoś tych wdrażających - robi w konia..
- 22 10
-
2020-03-16 15:27
kiedyś kłamali że założyli państwo (2)
a mamy ...dolnik i co z tym zrobisz ?
- 4 5
-
2020-03-16 18:13
(1)
Podobno Polskę założyli Żydzi......
- 1 4
-
2020-03-18 19:31
Nie podpowiadaj im bo zaraz zaczną krzyczeć, że tak było.
- 0 0
-
2020-03-16 15:33
(2)
Jak kupić bilet jak np. nie ma kasy, biletomatu, nie masz smartfona (lub jest rozładowany) i nie masz karty?
- 6 6
-
2020-03-16 16:00
idź pieszo jak nie myślisz zawczasu (1)
trzeba ponosić konsekwencje swojego działania to następnym razem się zastanowicz 50 razy
- 13 15
-
2020-03-16 19:22
Odpowiedź typowego durnia z korpo. I słoja który jedzdzi 20 letnim smrodem z reichu
- 2 7
-
2020-03-16 15:23
Nie ma powodu, ale ludzie sie boja, tak zostalo to wszystko podsycone. Smutno mi z tego powodu, bo strach moze popchnac do strasznych rzeczy.
- 12 8
-
2020-03-16 18:12
Jesteś głupi.
- 1 3
-
2020-03-16 20:53
(1)
Uwielbiam to blokersko-więźniarskie podejście wg którego nikczemne jest donoszenie bez zastanowienia się nad tym NA CO się donosi i jakie pozytywne skutki dla społeczeństwa może mieć wyeliminowanie danego procederu.
- 7 2
-
2020-03-17 22:56
A po co cokolwiek eliminować? Szczególne przez donoszenie?
- 0 0
-
2020-03-16 22:12
Masz racje
Panika A na tej panierce zarabiają gruba kasę. Na waszej głupocie i łatwowiernisci
- 3 3
-
2020-03-17 07:56
A ty Janusz cwaniaczek co nawet swoim pracownikom żelu antybakteryjnego nie zapewniłeś... i**ota
- 2 0
-
2020-03-17 12:07
Kamilu, to jest głupie otumanione bydło do potęgi, przestraszone i wierzące w to co im powiedzą w tv i radio. bydło po prostu samo nie umie żyć i mysleć.
- 1 0
-
2020-03-16 15:06
(6)
Niech ktoś z wyższej półki zajmie się władzami miasta Gdanska, którzy nic nie robią w walce z wirusem. Minister mówi co powinny miasta robić a nasi włodarze na odwrót.
- 115 46
-
2020-03-16 15:25
(1)
Miały być zniesione opłaty parkowania w miastach i co robi Gdańsk? Zostaje przy opłatach no świetnie.
- 19 8
-
2020-03-16 17:24
Tak samo jak Trzaskowski, trzeba bulić, nie ma zmiłuj, by żyło nam się w PO lepiej.
- 9 6
-
2020-03-16 15:28
Niech się "wyższa półka"
nie wpier..la w sprawy Trójmiasta
- 9 22
-
2020-03-16 19:00
(1)
Jak by nie patrzeć peowskie władze samorządowe próbują zrujnować wszystko co pisowskie władze centralne zrobią dobrego. Na szczęście niedługo znów wybory.
- 11 9
-
2020-03-16 20:59
SKM to PKP - może sprawdź, kto zarządza ta spółką? Podpowiem Ci, że nie samorząd.
- 3 3
-
2020-03-16 20:58
Artykuł dotyczy SKM - czyli PKP, spółki podległej Warszawie. A przy okazji - co niby władze Gdańska robią "na odwrót"?
- 5 4
-
2020-03-16 15:06
jak ten marszałek zarządza skm. tragedia (4)
- 62 35
-
2020-03-16 15:18
(2)
Skm zarządza PKP, sprawdź kto zarządza PKP
- 23 9
-
2020-03-16 15:36
otoz nie (1)
jedynie infrastruktura (energa i tory) jest w gestii pkp. same sklady i skm to samorzad.
Dyrekcja skm w Gdyni- 11 9
-
2020-03-16 21:00
SKM jest spółką PKP, a nie spółką samorządową. Samorząd wojewódzki jedynie zleca im przewozy i za nie płaci.
- 7 2
-
2020-03-17 09:19
Organizatorem skm jest marszałek struk!!!!!!! /
Od tygodnia nie jeżdżę SKM, bo jest tak jak w opisie. I pozdrowienie dla kierownika pociągu SKM, który wyzwał mnie od nie normalnych, gdy pytałam, czemu nie otwiera centralnie drzwi. SKM to szerzenie Covid-19. Odpowiedzialny za to jest Marszałek województwa Pomorskiego
- 2 2
-
2020-03-16 15:06
To jest to czego sie wlasnie obawiam. (1)
Zarzadzenia rzadu sa okay, ale ci, ktorzy maja je wykonywac sa za glupi, zeby je pojac.
- 100 24
-
2020-03-16 15:59
Od kiedy zaczął się szum z tą epidemią, SKM jest oblężone przez meneli. Praktycznie brak pasażerów i sama patologia w pociągu. Jak ktoś kończy pracę po godzinie 20;00, to strach wracać, bo tylko pijany element jeździ, a ochrony nie widać. Nikt nie pilnuje porządku w SKM.
- 12 3
-
2020-03-16 15:07
kiedy skończy sie ta histeria? (12)
- 64 19
-
2020-03-16 15:40
Tak za około 3 mc
- 9 3
-
2020-03-16 15:48
po końcu świata
- 1 7
-
2020-03-16 16:01
tak jak w Chinach mniej więcej. Zaczęło się w grudniu, teraz praktycznie po wzystkim. (6)
Czyli 3-4 miesiące, ale tylko w tych krajach gdzie będzie mniej głupców roznoszących wirusa. Reszta będzie miała dłużej.
- 15 5
-
2020-03-16 16:07
(4)
Szumowski powiedział dzisiaj, że za 10 dni krzywa przyrostu zachorowań na wykresie będzie już na płasko i do tego czasu część osób zostanie wyleczona.
- 8 1
-
2020-03-16 18:31
(1)
Szumowski zdaje się gadać rozsądnie w ostatnich dniach, nie uprawia przynajmniej propagandy, że nic się nie dzieje. Ale nawet on nie jest w stanie zagwarantować, że za 10 dni krzywa będzie płaska. To są tylko szacunki.
- 10 0
-
2020-03-16 19:02
To są tylko przewidywania. Aczkolwiek są optymiści którzy już dzis patrzą na wykres i mówią "postęp liniowy"... no ale raczej nie, nadmierny optymizm, jest wykładniczy i bądźmy dobrej nadziei że się spłaszczy koło weekendu.
- 1 0
-
2020-03-16 19:01
Tak, będzie na płasko, ale na poziomie 1000 osób, tak mówi matematyka. Zresztą, Szumowski również tego nie ukrywa. Więc przygotować się na to psychicznie i nie panikować.
- 3 0
-
2020-03-16 20:56
To trochę nie tak - za 10 dni będą efekty wprowadzonych ograniczeń (bo to co będzie wychodzić do tego czasu to efekty wcześniejszych zarażeń).
- 2 0
-
2020-03-16 16:34
W chinach jeszcze nie jest po wszystkim,
nadal są duże ograniczenia, które mogą potrwać nawet do końca kwietnia. Nie wiadomo, czy po ponownym "odpaleniu" wszystkiego epidemia nie wróci.
- 12 0
-
2020-03-16 16:08
(2)
Tak za 3-4 miesiące przestaną już podawać dane rzeczywiste, a skończy się około 2021.
- 4 7
-
2020-03-16 18:16
Uruchomią dzielnicowe krematoria?
- 4 0
-
2020-03-16 19:02
Krematoria nie, ale każdy dostanie tłuczek do ziemniaków którym będzie mógł się palnąć w łeb przed napisaniem głupiego komentarza, takiego jak twój.
- 6 2
-
2020-03-16 15:10
Usmiechajmy sie z balkonów do siebie moi drodzy i kochani (5)
Bo to nam tylko zostało no i zdrówka życzę Wam.
- 43 38
-
2020-03-16 15:18
Nawet nie wiecie jak ja się cieszę, że sven jest w podeszłym wieku.
- 15 6
-
2020-03-16 16:47
Po co ?
Juz bez przesady.
Wole szczery usmiech niz jakis stworzony specjalnie na korone.- 2 0
-
2020-03-16 19:52
a ten pajac zawsze music wpisywac swoje idotyzmy, moi drodzy i kochani
niereformowalny dzban sven- 6 1
-
2020-03-16 21:20
Za rok będziemy śmiać się z tego wirusa. Oczywiście nie wszyscy. (1)
"Dr Paweł Grzesiowski: Wszyscy, którzy spotkają się z koronawirusem, łapią go."
Ten wirus jest nowy - za dziesięć, dwadzieścia lat będzie z nim jak z wirusem grypy, ludzie na koronawirusa będą chorowali rzadziej, bo prawie wszyscy po przechorowaniu będą na niego uodpornieni. To normalna sytuacja dla nowego wirusa - kiedy się pojawia, nikt nie jest na niego odporny i każdy może zachorować."- 2 1
-
2020-03-17 12:08
buahahahahahahahha, no takich d**ilizmów dawno nie czytałem....typowe głupie bydło bez wiedzy
- 0 0
-
2020-03-16 15:18
nie mam biletu (1)
więc idę do kierownika pociągu go kupić. On otwiera okienko w drzwiach, wstukuje w swoją maszynkę co tam trzeba, podaje czytnik kart, płacę, bilet się wysuwa i biorę go z lady w okienku. Zero kontaktu.
Ludzie nie histeryzujcie.
W kolejce mi co prawda nigdy nie sprawdzano biletów ale w tramwaju nigdy żaden kontroler nie brał do ręki ani karty miejskiej ani biletu a już tym bardziej telefonu. Mieli dobry wzrok i czytniki odpowiednie.- 74 10
-
2020-03-16 23:35
Paranoja to co się dzieje, prowadzimy z żoną dość dużą restaurację w Gdańsku, od kilku dni żadnych dochodów, a rachunki potrzeba płacić, dodatkowo mamy w leasingu dwa duże auta za ponad 300 000 i o tym nikt nie mówi!
- 1 1
-
2020-03-16 15:18
Czy sensem życia tego podróżnego jest szukanie sensacji? (4)
Czemu jegomość nie został w domu? Przecież jest komunikat. Skoro drzwi były zamknięte tzn. że wewnątrz załączone mogło być ogrzewanie. Po co wietrzyc skład jak nikogo nie ma na peronie.
Rozumem ze teraz z powodu zamkniętych galerii handlowych niektórym brakuje rozrywek ale żeby kręcić filmy i szukać sensacji? Serio? Książkę poczytaj, obejrzyj film. Spędź ten czas z rodziną.- 86 13
-
2020-03-16 17:40
Powiedz to policjantowi, który jedzie do roboty! Może by się tak trochę powstrzymać z tym pouczaniem innych? Nie wiesz, w jakim celu ten człowiek jechał, ale nie zawahałeś się go z góry potraktować.
- 2 3
-
2020-03-16 18:17
Ty na cmentarz.
- 1 0
-
2020-03-16 20:36
Może jechał do pracy?
- 1 1
-
2020-03-17 06:13
Sensem życia podróżnego.....
A twoim sensem życia jest chyba hejt! Nie pomyślałeś, że niektórzy muszą jechać do pracy? Choćby po to, żeby przygotować ci miejsce w razie nagłego twojego zachorowania!!!! Niestety niektórych spraw i wykonywania stosunku pracy nie da się załatwić zdalnie.
- 0 0
-
2020-03-16 15:20
"na miedzi - do 4 godzin" (3)
No i sprawdza się przysłowie, kto nie ma miedzi ten w domu siedzi.
- 56 1
-
2020-03-16 15:22
(2)
pociski/kule też były kiedyś miedziane ;)
- 0 0
-
2020-03-16 18:18
chyba ołowiane, o miedzianych nigdy nie słyszałem.
- 3 0
-
2020-03-16 19:03
miedź za droga jest
- 0 0
-
2020-03-16 15:24
(2)
To kup lamo bilet przez telefon.
- 23 22
-
2020-03-16 18:17
Nie mam telefonu.
- 4 0
-
2020-03-16 19:03
czy można kupić bilet duchowy? tak jak duchowa adopcja?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.