• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki na al. Zwycięstwa przed Klifem

Mariusz Kurzyk
11 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Końcówka utrudnień na al. Zwycięstwa w Gdyni

- Podczas remontu trzeba się przemęczyć, ale po jego zakończeniu będzie znacznie lepiej - odpowiadają gdyńscy urzędnicy na pytanie, co z korkami tworzącymi się na al. Zwycięstwa przed Centrum Handlowym Klif. - Tylko dlaczego pracuje tam zaledwie garstka ludzi? - pyta nasz czytelnik.



Prace na skrzyżowaniach al. Zwycięstwa z ul. Orłowską zobacz na mapie Gdyniul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni oraz przy wjeździe w ul. Spółdzielczą zobacz na mapie Gdyni prowadzone są od 2 marca. Modernizacja związana jest z budową prawo- i lewoskrętów, które mają znacznie poprawić ruch w tej części miasta. Wartą ok. 20 mln zł przebudowę finansuje właściciel CH Klif.

- Brak lewoskrętów bardzo utrudniał poruszanie się na tym odcinku - tłumaczy Jacek Oskarbski, naczelnik wydziału inżynierii ruchu w Urzędzie Miasta Gdyni. - W związku z tym, że Klif się rozbudowuje, inwestor musi tak przebudować układ komunikacyjny, żeby nie nastąpiło pogorszenie ruchu w momencie otwarcia centrum. Gdyby ich nie wykonał, to w przyszłości mielibyśmy takie korki, jak teraz - podczas prac.

Na czas robót wyłączono po jednym pasie ruchu w kierunku Gdyni i Gdańska. W efekcie przejechanie odcinka znajdującego się przed CH Klif jest trudne i irytujące.

- Zdaję sobie sprawę, że są utrudnienia, ale nie można inaczej prowadzić prac - zapewnia Stefan Benkowski, kierownik działu dróg w gdyńskim Zarządzie Dróg i Zieleni. - Zakres prac jest bardzo obszerny. Remontowana jest m.in. kanalizacja deszczowa, instalacja elektryczna, trakcja trolejbusowa.

W poniedziałek przedstawiciele ZDiZ spotkali się z policją, aby znaleźć rozwiązanie powodujące, że na wspomnianym odcinku będą mniejsze korki.

- Ustaliliśmy, że punktem krytycznym była al. Orłowska, na której wyłączyliśmy sygnalizację. To głównie przez nią dochodziło tam do dantejskich scen. Pojawiło się za to dwóch "przeprowadzaczy". Mam opinię policji, że jest lepiej, ale za bardzo się nie poprawi, bo na tym odcinku po prostu brak przepustowości - przyznaje kierownik działu dróg w gdyńskim ZDiZ.

Pytany o tworzące się korki Stefan Benkowski odpowiada, że skoro miasto znalzło inwestora, który za własne pieniądze przebudowuje jedną z głównych dróg w Gdyni, to nie powinno się narzekać, lecz po prostu przemęczyć.

Pojawia się jednak kolejne pytanie: - Dlaczego od samego początku remontu pracuje przy nim zaledwie jedna koparka i siedem osób? Mijając miejsce robót mam mnóstwo czasu żeby policzyć dokładnie. Rozumiem, że ma być taniej, ale dlaczego naszym kosztem? - pyta nasz czytelnik, pan Piotr.

- Zapewniam, że w każdym momencie przy przebudowie pracuje tylu robotników, ile wymaga tego założony plan inwestycji - przekonuje Agnieszka Kozanko, odpowiedzialna za PR centrum Klif.

Prace drogowe mają się zakończyć w kwietniu, czyli przed uroczystym otwarciem centrum.

Miejsca

Opinie (209) ponad 10 zablokowanych

  • A wiecie jakby się lżej jeździło gdybyście nie postrzegali każdego innego kierowcy jako wroga i gdyby nikt nie się nie zachowywał jak cham żeby zyskać kosztem innych? Nie wiecie? I już się pewnie nie dowiedzie. Nerwy stracicie tylko niepotrzebnie.

    • 0 0

  • Co z wjezdzaniem na suwak?

    Mialy byc znaki, a zmuszony raz tam jechac, nie widzialem ani jednego. Czyzby znowu tylko pi-ar wladz? ciezko znak wydrukowac i powiesic, a debilom wrzucac kary?

    • 0 0

  • Pozdrowienia dla buraka...

    ... z biało-niebieskiego autokaru, który 200 metrów przed zwężeniem jechał pośrodku jezdni, byle nikt przypadkiem nie "ośmielił się" dojechać lewym pasem do końca... Jesteś durniem.

    • 1 2

  • a czy nie prosciej?...

    Czy nie lepiej ten wzgorek na Al. Zwyciestwa tuz przed skrzyzowaniem z Orlowska w kierunku Sopotu zrownac do poziomu calej Zwyciestwa ??? , a nie budowac jakies mury oporowe ? ,latwiej byloby na jednym poziomie wyodrebnic dodatkowy pas do skretu w lewo. No tak, ale po co ta gadka przeciez musi byc po polskiemu...

    • 1 0

  • Do pracy rodacy!!! (2)

    Przejeżdżałem razu któregoś około godziny 11ej i co moje oczy zobaczyły, ćwiczenia w podgrupach, tzn. mili panowie zamiast pracować podpierali łopaty i sobie uskuteczniali rozmowy w grupach 6 osobowych i nikt nic nie robi...słońce świeci, czy się stoi czy się leży to kasa się należy. Może niech ktoś to na zdjęciu uwieczni i coś z tym zrobi jaśnie Urząd Miasta, bo niedopuszczalnym jest, żeby na takich nierobów łożyć pieniądze podatników!!!

    • 2 0

    • Czepiasz sie chłopie!! Fachowcy z tego forum twierdzą,że

      nie wszystko jest tak jak wygląda. To podpieranie łopaty widac jest jednym z tajemnych etapów prac remontowych przy przebudowie dróg. ALe to tylko wtajemniczeni się orientują co i jak. A zwykli kierowcy to nieuki, laicy i flety co nie dośc że przeszkadzają pracującym tam ekipom remontowym, bo tamtędy jeżdżą to jeszcze śmią narzekac że źle to zorganizowane bo korek na pół miasta sie ciągnie, albo wyrażają zdziwienie, że mało obsady na tej budowie.

      • 0 0

    • Nie znasz się a piszesz.

      Podpieranie łopaty to bardzo ważny etap budowania nowej drogi. W ten sposób sprawdzają czy grunt jest dobrze ubity i czy nie ma jakiś zakopanych niewybuchów albo flaszek ;)

      • 1 0

  • Jak widzicie kierowce jadącego środkiem aby nikt go nie wyprzedził to dzwońcie po policje. Z drugiej strony sami się zastanówcie co wy robicie - przed zwężeniem prawie zawsze jest zakaz wyprzedzania i za zakazem jedyny sposób żeby jechać zgodnie z przepisami to wjeżdżanie na zamek - bo nawet jak wpuścić kogoś nie chcemy to nie wolno nam go wyprzedzić. Pomyśleliście kiedyś o tym?

    • 0 0

  • KORKI NA KLONOWEJ!!

    mieszkam na klonowej i oczywiscie wszyscy sobie robią skrót ta ulicą, Nie da sie wjechac na wlasne podwórkO!!! a jak wjezdzam to na mnie trąbią!! Niedlugo bede obrzuac was kamieniami!! zamknąć klonowa:(

    • 0 0

  • Zwęzić pasy

    na tym odcinku zmieszczą się po dwa zwężone pasy w każdym kierunku, ograniczyć prędkość, korków nie ma, tylko trzeba umieć robić i zatwierdzać projekt organizacji ruchu przed inwestycją.

    • 1 0

  • a moze by tak pomyslec o pracach w nocy

    przyspieszylo by to troche przebudowe.. ale niee no po co. w innych krajach moga. tylko u nas wykrawa sie pol ulicy zastawia sie pacholkami i ma sie to w d.. pozostawiajac na caly wekeend :)

    • 1 0

  • paranoja (1)

    mieszkam w orlowie i ten remont i te korki to koszmar...w pracownicy vetry to przeginaja z parkowaniem.....nie mozna przejechac bo staja gdzie popadnie...jak sie zaczna mieszkancy irytowac to wulkanizacja i lakiernicy beda zacierac rece...

    • 0 0

    • tzn Vectry

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane