• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki po likwidacji skrótu do al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
6 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Od początku tygodnia kierowcy na al. Hallera tkwią w korkach sięgających ul. Mickiewicza.
  • Korki na al. Hallera tworzą się głównie w czasie popołudniowego szczytu na drogach.

Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. PiramowiczaMapka, która dotychczas wykorzystywana była jako skrót do al. Zwycięstwa i sposób na rozładowanie korków na al. Hallera. Domagają się przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu, ale urzędnicy są temu przeciwni, podtrzymując zdanie, że zmiana była zasadna.



W którym kierunku powinien odbywać się ruch na Piramowicza między al. Hallera a Zwycięstwa?

Przypomnijmy. Od piątku, 31 lipca, kierowcy korzystający z ul. Piramowicza mogą się nią poruszać tylko od al. Zwycięstwa w kierunku al. Hallera.

Dotychczas kierunek ruchu był przeciwny, co wielu kierowcom ułatwiało włączenie się do ruchu w al. Zwycięstwa i rozładowywało korek na końcowym odcinku al. Hallera między wiaduktem kolejowym a Operą Bałtycką.

Po zmianach kierowcy jadący w kierunku al. Grunwaldzkiej i Zwycięstwa ze skrótu skorzystać już nie mogą. W efekcie od poniedziałku główna arteria Dolnego Wrzeszcza korkuje się - głównie w popołudniowym szczycie - nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Część kierowców ignoruje nowe znaki i wjeżdża na ulicę pod prąd.

12:34 3 SIERPNIA 20 (aktualizacjaakt. 16:42)

Korek na Hallera (75 opinii)

Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...
Korek na Hallera w stronę Opery od Klinicznej. Mamy środek wakacji i i godz. 12...

Kierowcy proponują odwrócić kierunek na innej ulicy



Irytacja kierowców jest tym większa, że - jak twierdzą - obecnie z ulicy przebiegającej przy Conradinum nikt nie korzysta, bo korzystając z niej można na skrzyżowaniu z Hallera skręcić wyłącznie w prawo, a więc zawrócić w kierunku al. Zwycięstwa.

Urzędnicy odpierają zarzuty i wskazują, że zmiany były podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu u. Piramowicza i al. Zwycięstwa, gdzie dochodziło do wielu groźnych kolizji i wypadków.

W celu rozładowania korków nasi czytelnicy wskazywali m.in. wydłużenie zielonego światła na al. Hallera przy Operze Bałtyckiej. Pojawiły się też sugestie, by odwrócić kierunek ruchu na równoległej do Piramowicza ul. KonarskiegoMapka.

Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa. Obecna organizacja ruchu między al. Hallera a Zwycięstwa.

Korki z powodu lepszej pogody i turystów



Zapytaliśmy drogowców, czy przeanalizują uwagi kierowców i naszych czytelników od poniedziałku domagających się w Raporcie z Trójmiasta przywrócenia dotychczasowej organizacji ruchu.

- Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć. Ulica Piramowicza nie jest i nie była nigdy ulicą projektowaną czy przeznaczoną do bycia objazdem korków na al. Hallera - podkreśla Agata Lewandowska, miejski inżynier ruchu. - Nie wiązałabym większych korków na al. Hallera ze zmianami w organizacji ruchu na ul. Piramowicza. To był trudny początek tygodnia na drogach w całym Trójmieście wynikający bardziej ze zmiany pogody, większego natężenia ruchu turystycznego czy utrudnień drogowych w rejonie portu. Stale obserwujemy sytuację w tej części miasta, nasi pracownicy są na miejscu praktycznie codziennie. Kierowcy potrzebują więcej czasu do przyzwyczajenia się do nowej sytuacji, trzeba dać im trochę więcej czasu. Kilka dni to zdecydowanie za krótko, by wyciągać daleko idące wnioski.


Miejsca

Opinie (1138) ponad 50 zablokowanych

  • To tylko pokazuje jak właściwym rozwiązaniem była ta zmiana - okazało się że z osiedlowej uliczki auta zrobiły sobie autostradę.

    • 6 17

  • (1)

    Bzdurna decyzja ten kto to wymyślił chyba tamtędy nie jeździ kolejny niepotrzebny korek

    • 22 6

    • to odspawaj się od auta i nie twórz korka

      • 4 1

  • Szkoda, że przez kilkanaście lat inżynierowie nie dostrzegają problemu na skrzyżowaniu Dąbrowszczaków/ Obrońców. Dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń. Na skrzyżowaniu są przejścia i ścieżki rowerowe przemierzane przez masę ludzi, bowiem prowadzą do/ z Parku Regana. Miasto w tym przypadku twierdzi, że nie może zrobić przebudowy ze środków bieżących. Dlaczego natomiast tego nie zaplanowano ? np przed oddaniem tunelu, przed wydaniem pozwolenia na wybudowanie kolejnego osiedla w tym rejonie ( jedno powstaje na samym skrzyżowaniu). Życzę mieszkańcom, żeby UM usprawniał, a nie pogarszał jakość życia.

    • 13 3

  • Pani Agato Lewandowska (3)

    "Trzeba podkreślić, że zmiany wynikały przede wszystkim z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa rowerzystom na al. Zwycięstwa. I ten cel udało się osiągnąć."

    Naprawdę już można to stwierdzić?

    • 24 5

    • Odwraca kota ogonem..Korki nie wazne-rowerzysta sie poprawilo.

      To ilu rowerzystow wczesniej stalo w korku na Grunwaldzkiej -pani Lewandowska?

      • 3 3

    • Można, owszem. Ruch na Piramowicza zanikł. (1)

      • 5 2

      • poczekaj jak się pojawi jako dojazd do Miszewskiego

        • 0 1

  • Po rozum do glowy (1)

    Teraz niech pomysłodawca tego projektu wraz z panią prezydent codziennie za karę jeżdżą tamtędy w godzinach szczytu! Może pójdą po rozum do głowy.

    • 19 4

    • jak wybiorą rower lub hulajnogę, sprawi im to jedynie przyjemność

      proponuję naśladować, na dalsze odległości można sprawdzić SKM + rower

      • 2 3

  • Zaskoczeni i wkurzeni? (2)

    Gdańszczanie nie mogą pojąć że, za takie decyzje utrudniające życie odpowiedzialni są ludzie których od lat wybierają do rządzenia miastem, albo powołani przez tych ludzi urzędnicy. A ponieważ nie potrafią zrozumieć tej zależności, to znaczy że zasługują na to żeby kisić się w korkach, być zalewani przez wodę deszczową itp itd.

    • 20 6

    • Ależ to gdańszczanie mają w d przepisy (1)

      Zapomniałeś już, jak to "zwykli kierowcy" - a nie Adamowicz - "zatrzymywali" się na pasach przez Hallera na wysokości Konarskiego? Że żadne znaki, światła nic nie dawały i dopiero jeden człowiek musiał zaliczyć przelot przez przejście dla pieszych, aby powstały tam progi; i że dopiero one zapewniły tam bezpieczeństwo?

      A mało Was - gnojków - parkuje na przejściach albo zaraz za nimi, na łukach, skrzyzowaniach, bo "ja tylko na minutę po bułki"? Wy się lepiej módlcie, aby w ramach radykalizacji nastrojów piesi się w gwoździe nie wyposażyli, bo swoim i**otycznym zachowaniem w pełni na to zasługujecie.

      • 5 2

      • Tylko sprobuj-to sie z tym gwozdziem w d*pie znajdziesz.

        • 1 4

  • Większość odniosła się do tego pomysła złym słowem i mamcie przerąbane. (1)

    Teraz po złym słowie większość skrótów ułatwiających życie kierowców będzie zlikwidowane.

    • 13 4

    • Jaka wiekszosc? Wiekszosc kierowcow?

      • 2 4

  • ja rozumiem, że z tekstu wynika, że piszecie o Gdańsku

    ale przecież można było od razu napisać "Kierowcy narzekają na korki po odwróceniu ruchu na ul. Piramowicza w Gdańsku"

    • 8 2

  • wystarczyło spowolnić rowerzystów i dać im znak STOP, zrobić szykanę albo progi przed wjazdem na Piramowicza i byłoby bezpieczni (3)

    Ale nie - urzędnicy w celu ochrony honoru do śmierci będą przekonywać że wszystko jest w porządku a korki robią turyści.

    W ramach ochrony honoru i krótkowzroczności urzędników tysiące mieszkańców Gdańska będzie mulić się teraz w korkach.

    Będą odszczekiwać swoje słowa, czego serdecznie im życzę....

    • 25 12

    • dokladnie

      • 2 3

    • ok pod warunkiem ze stop bedzie tez na grunwaldzkiej

      dla kierowców.

      • 6 2

    • Bredzisz o znaku stop. Obok biegnie chodnik

      równolegle do ścieżki. Zatem pieszym też postawisz ten znak ?

      • 2 1

  • Nagroda

    Czego Wy nie rozumiecie drodzy kierowcy i internauci? Zbliża się koniec roku więc trzeba sobie jakos premie wypracować za ciężka i jakże mozolna pracę Pani Prezydent oraz jej świte.

    • 13 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane