• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nawigacja powoduje korki na Chwaszczyńskiej

Michał Sielski
20 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni

Nie tylko prace na drogach są przyczyną większych korków w okolicy węzła Karwiny i dojazdu do obwodnicy. Kierowcy utknęli też w zatorach, bo... Google Maps nie nadąża za drogowcami z aktualizowaniem nowości na mapach. A od poniedziałku kolejne zmiany.



Korzystasz z podpowiedzi aplikacji, gdy utkniesz w korku?

W ostatnich tygodniach kierowcy z Trójmiasta nie mają lekko. Gdy już się wydawało, że ostatnim problemem na obwodnicy jest próg pomiędzy nowym i starym asfaltem na wiadukcie przy węźle Wielki Kack, w poniedziałek kierowcy stanęli w korku m.in. na ul. Wielkopolskiej. Mimo że przejazd pod obwodnicą był otwarty.

- Korek pojawił się w dużej mierze dlatego, że ludzie nie czytają znaków, tylko patrzą na Google Maps. A aplikacja pokazuje im, że nowa droga z Chwaszczyńskiej pod obwodnicą jest zamknięta. Tymczasem nie trzeba jechać z Chwaszczyńskiej na Rdestową, żeby dojechać do Chwaszczyna. Wystarczy jechać prosto Chwaszczyńską pod obwodnicą - podkreśla pan Łukasz, czytelnik Trojmiasto.pl.
We wtorek na Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej ciągle tworzyły się korki, bo Google Maps dalej wyświetla błędne informacje. Nasi czytelnicy informują o tym w Raporcie z Trójmiasta. Bardzo dziękujemy za zdjęcia i filmy:


Zmiany w ruchu na ul. Chwaszczyńskiej



  • Tak będzie wyglądał węzeł Karwiny po zakończeniu prac.
Tymczasem w najbliższy poniedziałek (26.09) wprowadzona zostanie kolejna zmiana w ruchu na skrzyżowaniu ul. Chwaszczyńskiej i ul. Źródło MariiMapka w Gdyni - kierunek centrum. Zamknięte będą wewnętrzne pasy jezdni, a ruch będzie odbywał się w pasach skrajnych. Zmieniona organizacja obowiązywać będzie około dwóch tygodni.

Film z końca czerwca 2022 r.


Węzeł Karwiny: co powstaje?

  • Inwestycja w drogowym zakresie jest warta ponad 101 mln zł brutto.
  • Obejmuje przebudowę skrzyżowań, udogodnienia dla zmotoryzowanych, rowerzystów oraz pieszych.
  • W sąsiedztwie PKM Gdynia Karwiny powstanie jednopoziomowy parking typu Park&Ride z 140 miejscami.
  • Pomieści się tam też co najmniej 50 rowerów.
  • W okolicy będzie 600 m dróg rowerowych i 3 km buspasów.
  • Prace mają zakończyć się w maju.


Prace są wykonywane przez firmę MTM. Cała inwestycja - według planu - ma zakończyć się wiosną 2023 r.

Miejsca

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • "Wystarczy patrzeć na znaki" (2)

    Tak, oczywiście... W weekend 10-11.09 chciałem dojechać z Dąbrowy na Witomino, więc jadąc zgodnie ze znakami (kierunek Chylonia, Szczecin) z Rdestowej najpierw skręciłem w prawo na Nowowiczlińską, potem minąłem pętlę ZKM, dalej znaki kazały mi jechać w prawo w stronę Chwaszczyna, by na samym końcu poinformować mnie, że objazd jest przez... Osowę, zamiast po prostu przez Chwarzno. Tego weekendu również w raporcie wiele osób zwracało na to uwagę. Także łatwo się mówi, a prawda jest taka, że oznakowanie jest fatalne.

    • 44 1

    • Oznakowanie przy budowie tego węzła jest fatalne (1)

      Gdzie tablice informujące z wyprzedzeniem, jakie są objazdy i zmiany? Nie ma. Trudno się dziwić, że nawet miejscowi potrafią się pogubić, skoro co tydzień jest inna organizacja, a to co inwestor podaje do mediów nie całkiem zgadza się z rzeczywistością

      • 13 0

      • Przecież oni potrafili zamknąć ruch na kilkanaście minut, wylać asfalt i puścić ruch po tym dopiero co wylanym asfalcie - sytuacja w sierpniu w godzinach szczytu przy antenie. Oznakowanie dramat, a i sami pracownicy na tej budowie nie mają pojęcia jak to ma wyglądać. Stoi i macha taki rękami, żeby nie wjeżdżać, ale co dalej to nie wie.

        • 4 0

  • Gdynia miasto z prędkością technologiczną?

    Skoro google maps nie nadążają nad decyzjami urzędników w Gdyni oznacza że miasto ma szybszy tok myślenia?

    • 9 1

  • Węzeł karwiny (2)

    Czyli co się zmieni ? Zabraknie krokusów po są tym żadnych zmian

    • 7 1

    • co

      • 0 0

    • Wiele...

      Obejrzyj zdjęcia.
      Niestety lewoskręt w Strzelców skutkować będzie korkami od 15.
      No i w maju gotowe? :) Niby jak?

      • 0 0

  • Link dla leniwych

    https://twitter.com/GDDKiA_Gdansk?s=20&t=TueroxJfOJVfpBhtw_5UDg

    • 1 0

  • Google Maps wyznacza trasę na podstawie danych zebranych z urządzeń użytkowników (2)

    czyli jeśli nikt nie jeździ daną trasą z włączonym Google Maps, to Google Maps nie wie, że można tamtędy jechać, i pozostałym użytkownikom pokazuje inną drogę.

    • 3 5

    • To nie tak

      google nie zbierze danych, jeśli wcześniej nie ma wytyczonej ulicy. Pomyśli, że to piesi. A tam nie ma ulic wytyczonych do teraz lub są oznaczone jako zamknięte.

      • 0 0

    • nie musisz mieć włączonych google maps...

      • 2 0

  • Jasne winni ludzie I Google maps. Oznakowanie tam to serio chyba po pijaku stawiali. Cyk a Tu postawimy pacholek. Cyk a Tu niech bedzie taka tablica. O jak ladnie, kolorowo.

    • 18 0

  • Nowy znak

    na czas remontów powinien być znak "nawigacja nie obowiązuje na odcinku 2km - obserwuj znaki analogowe"

    • 6 1

  • (1)

    A pomyśleć, że jeszcze z 10 lat temu nawigacja miała mapy aktualizowane w domu, przez kabel USB, raz na kilka tygodni. A teraz ludzie marudzą, że im nawigacja z tygodnia na tydzień nie daje najnowszych wskazówek, a że ona sama ma się domyślić, że się zmienił ruch (zapewne nikt z zarządzających budową nie wysłał żadnego oficjalnego komunikatu do google o zmianach).

    • 4 2

    • A pomyśleć, że kiedyś ludzie po wodę chodzili do studni.

      • 3 1

  • Za.ebałem bo nawigacja kazała mi skręcić

    Autentyczne tłumaczenie gościa gdy uderzył w auto mojego znajomego. Serio aż tak źle z Wami? Piesi nos w smartfonie i jazda przez pasy,a kierowcy na ślepo wierzą co im nawigacja powie. "Skręć do zatoczki"...i myk w Zatoce Gdańskiej. Ten remont to katastrofa i uwaga jest wymagana,a nawigację do kosza. Zresztą zawsze trzeba brać na nią poprawkę. Mi w większości przypadków udaje się poprawić czasy innymi drogami,a więc nie są takie dobre te nawigacje.

    • 5 3

  • Brak pracowników i postępu prac. (1)

    Problemem jest brak pracowników na odcinkach remontowanych. Od Karwin I do Karwin III na kierunku centrum co rusz jest coś rozgrzebane i leży od miesięcy. I widać na całym 3 kilometrowym odcinku tylko kilku pracowników. Trzech, czterech. A samochody się tłoczą na jednym pasie. Na dodatek światła są tak ustawione, że dławią ruch do minimalnego. Z Dąbrowy czasem trzeba czekać dwie zmiany, bo pomimo zielonego nie da się wjechać na kierunek Karwiny. Gdyby była tam odpowiednia liczba ludzi, o inwestycja byłaby dawno zakończona. A tak tylko chwasty się zielenią.

    • 24 0

    • Zgadza się

      Całe wakacje dojeżdzając do pracy 8.30 i 2-3 osoby się kręcą na Wielkopolskiej. O godz 16.15 pusto. Czasem jacys podwkonawcy mtm cos podłubiąskandal że nikt nad tym nie panuje. Powinni dostać takie kary żeby zwijali biznes. Budimex w rok dokończył odcinek Świecie Bydgoszcz. Da się.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane