- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (472 opinie)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (149 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (100 opinii)
- 4 Szybko odzyskali skradzione auto (62 opinie)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (216 opinii)
Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji
Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej . Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?
Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.
O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.
- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.
Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.
Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.
Miejsca
Opinie (220) 3 zablokowane
-
2013-12-19 18:14
czego się Gamonie niedotkną to sknocą !!!
- 5 2
-
2013-12-19 18:16
czy paczki wysyłane budyniowi będą ze składek publicznych czy będzie je fundowała jakaś organizacja ?...
- 0 0
-
2013-12-19 18:17
Nic nowego w Gdańsku.
Jest nowe to muszą być zawsze najmniej przez miesiąc korki.
- 0 0
-
2013-12-19 18:23
Powiesiłbym na tym sygnalizatorze osobe która to zatwierdziła!
Korki tworzą się na pół Osowy i to po godzinach szczytu. Porażka
- 12 1
-
2013-12-19 18:52
Zapala się żółte...
... a koleś przede mną rozmawia przez komórkę, trzymając ją prawą ręką, zapala się zielone, panika kierowcy bo co ma zrobić z komórką a trzeba wbić bieg żeby jechać, trwa to chwilę. Udało się jedziemy, jeden drugi trzeci no czwarty dopiero się rusza a tu niespodzianka znów żółte i ze dwa na czerwonym pomknęły. Po prostu brak umiejętności ruszania z pod świateł no i tworzą się korki.
- 8 1
-
2013-12-19 18:52
po co to..
lepiej bylo jak.nie bylo tej sygnalizacji..korkow praktycznie.nie bylo..a teraz prawi ze na.wiadukcie sie stoi zeby dojechac.do ronda i do "tych" swiatel
- 4 4
-
2013-12-19 19:02
Tunel (1)
Lepiej byłoby jakiś tunel podziemny zrobić dla pieszych. Wtedy na pewno nie byłoby żadnych potrąceń - pieszy bez problemu mógłby przedostać się na drugą stronę jezdni.
- 3 6
-
2013-12-19 19:16
Niestety nie
Tunele sa niebezpieczne dla ludzi. Schody sa czesto sliskie i b. trudno po nich isc. Po ciemku mozna oberwac w takich tunelach. Jak ktos idzie z wozkiem, rowerem, jest osoba starsza, chora, inwalida to wlasciwie droga nie do przejscia. Juz lepiej samochody do tuneli i pod ziemie...
- 4 1
-
2013-12-19 19:09
Gdańsk Osowa, a Gdynia Wysoka
Łosiowa, Jelenia, Sarnia... Czy jest współpraca na tych terenach między Gdańskiem, a Gdynią? Jak to wygląda?
- 0 0
-
2013-12-19 19:25
ja nie narzekam, przynajmniej można przejśc na drugą stronę ulicy nie ryzykując życia. (1)
to skrzyżowanie pokazywało całą patologię prezentowaną przez polskich kierowców.
- 8 4
-
2013-12-20 00:07
tam po prostu był tak dziwnie wyprofilowany zakręt
a na tym dokładnie zakręcie przejście dla pieszych, że jadąc od strony Chwaszczyna nie było widać człowieka.
- 2 0
-
2013-12-19 19:37
.
Dlaczego w trójmieście jak w innym normalnych miastach nie zapala się pierw światło dla skręcających w lewo, a później dla jadących na wprost ?? Troszkę zniwelowałoby to korki...
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.