• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji

Maciej Naskręt
19 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej. Przejście dla pieszych przy skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej.

Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej zobacz na mapie Gdańska. Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?



Jaki ruch powinien być priorytetowy przy ustalaniu programu sygnalizacji?

Od kilku tygodni na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej w Osowej funkcjonuje sygnalizacja świetlna. Światła zostały tam ustawione głównie z myślą o pieszych, którzy zmierzają przez ruchliwą jezdnię do położonego nieopodal przystanku autobusowego. Zanim światła stanęły na skrzyżowaniu, dochodziło tam do licznych potrąceń na pasach. O tym, że jest to miejsce niebezpieczne dla pieszych w zeszłym roku ostrzegała też policja.

Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.

O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.

- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.

Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.

Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • czego się Gamonie niedotkną to sknocą !!!

    • 5 2

  • czy paczki wysyłane budyniowi będą ze składek publicznych czy będzie je fundowała jakaś organizacja ?...

    • 0 0

  • Nic nowego w Gdańsku.

    Jest nowe to muszą być zawsze najmniej przez miesiąc korki.

    • 0 0

  • Powiesiłbym na tym sygnalizatorze osobe która to zatwierdziła!

    Korki tworzą się na pół Osowy i to po godzinach szczytu. Porażka

    • 12 1

  • Zapala się żółte...

    ... a koleś przede mną rozmawia przez komórkę, trzymając ją prawą ręką, zapala się zielone, panika kierowcy bo co ma zrobić z komórką a trzeba wbić bieg żeby jechać, trwa to chwilę. Udało się jedziemy, jeden drugi trzeci no czwarty dopiero się rusza a tu niespodzianka znów żółte i ze dwa na czerwonym pomknęły. Po prostu brak umiejętności ruszania z pod świateł no i tworzą się korki.

    • 8 1

  • po co to..

    lepiej bylo jak.nie bylo tej sygnalizacji..korkow praktycznie.nie bylo..a teraz prawi ze na.wiadukcie sie stoi zeby dojechac.do ronda i do "tych" swiatel

    • 4 4

  • Tunel (1)

    Lepiej byłoby jakiś tunel podziemny zrobić dla pieszych. Wtedy na pewno nie byłoby żadnych potrąceń - pieszy bez problemu mógłby przedostać się na drugą stronę jezdni.

    • 3 6

    • Niestety nie

      Tunele sa niebezpieczne dla ludzi. Schody sa czesto sliskie i b. trudno po nich isc. Po ciemku mozna oberwac w takich tunelach. Jak ktos idzie z wozkiem, rowerem, jest osoba starsza, chora, inwalida to wlasciwie droga nie do przejscia. Juz lepiej samochody do tuneli i pod ziemie...

      • 4 1

  • Gdańsk Osowa, a Gdynia Wysoka

    Łosiowa, Jelenia, Sarnia... Czy jest współpraca na tych terenach między Gdańskiem, a Gdynią? Jak to wygląda?

    • 0 0

  • ja nie narzekam, przynajmniej można przejśc na drugą stronę ulicy nie ryzykując życia. (1)

    to skrzyżowanie pokazywało całą patologię prezentowaną przez polskich kierowców.

    • 8 4

    • tam po prostu był tak dziwnie wyprofilowany zakręt

      a na tym dokładnie zakręcie przejście dla pieszych, że jadąc od strony Chwaszczyna nie było widać człowieka.

      • 2 0

  • .

    Dlaczego w trójmieście jak w innym normalnych miastach nie zapala się pierw światło dla skręcających w lewo, a później dla jadących na wprost ?? Troszkę zniwelowałoby to korki...

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane