- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (477 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (285 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (168 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 5 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (67 opinii)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (228 opinii)
Korki w Osowej po uruchomieniu nowej sygnalizacji
Mieszkańcy Osowy narzekają na nową sygnalizację świetlną, ustawioną z myślą o pieszych, w Osowej na skrzyżowaniu ulic: Kielnieńskiej i Spacerowej . Powoduje ona nadmierne korki w godzinach szczytu. Czy drogowcy włączą więcej zielonego światła kierowcom?
Problem w tym, że teraz na nową sygnalizację narzekają kierowcy. - Przed zamontowaniem świateł, jadąc do Oliwy, nie stałem na ul. Kielnieńskiej w żadnym w korku. Teraz praktycznie codziennie staję w zatorze z powodu nowych świateł. Podobnie jest gdy wracam po południu do domu, od strony Oliwy. Tracę tam cenne minuty. Może uda się wyregulować światła? - zastanawia się Wiesław Filipkowski, mieszkaniec Osowy.
O tryb działania sygnalizacji zapytaliśmy w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Światła na skrzyżowaniu ulic Kielnieńskiej i Spacerowej działają w cyklach ok. 90-sekundowych w czasie szczytów drogowych i ok. 75-sekundowych poza szczytem. W obu przypadkach kierowcy jadący w obu kierunkach w relacji Oliwa - Chwaszczyno mają ok. 75 proc. zielonego światła - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w ZDiZ.
- Jedyne, co możemy zrobić i co zrobimy zresztą po prośbach mieszkańców, to wydłużenie cyklu poza szczytem do 90 sekund - dodaje Wawrzonek.
Po zmianie inżynierowie ruchu będą obserwować sytuację na wspomnianym skrzyżowaniu. Warto tu podkreślić, że dla miejskich inżynierów godziny szczytowe zazwyczaj to okres między godzinami: 6:30 - 9 i 14:30 - 18.
Czy zmiana cyklu coś pomoże? Trochę tak, ale kierowcy nie uświadczą już sytuacji sprzed włączenia świateł przy Biedronce w Osowej. Ustawienie sygnalizacji na drogach (o przekroju jednej jezdni i pasie w każdą stronę), po których porusza się więcej niż 1 tys. aut na godzinę, a niewątpliwie ul. Kielnienieńska i ul. Spacerowa zalicza się do ich grona, wstrzymuje znacznie ruch samochodów - zawsze potęguje zatory.
Miejsca
Opinie (220) 3 zablokowane
-
2013-12-19 23:24
Osowianin (1)
Znowu jakis idiota wymyslił światła, tam powinno być rondo. Światła generują jeszcze większe korki
- 6 2
-
2013-12-19 23:32
estakada po cztery pasy w kazda strone i dwie linie tramwajowe.
- 0 3
-
2013-12-19 23:41
Ja tu czegos nie rozumiem
Wychodzi na to, że dzisiaj głupi toster ma w sobie wiecej inteligencji niż nowe (!) sygnalizatory. Co się zmieniło przez kilkadziesiąt lat w temacie świateł? Że dziś częstotliwość cykli zamiast srubokretem inzynier reguluje za pomocą komputera?
Jeśli miastu żal kasy na czujniki ruchu, to może chociaż przyciski zamontować?- 2 1
-
2013-12-19 23:45
Piesi? Jacy piesi?!!!
Przecież dla pieszych jest przycisk! Światła mają ułatwić ruch dla skręcających na lewoskręcie w Sopocką i dla wyjeżdżających z niej. Ma to rozładować korek od strony spacerowej. K...!!!! kto to pisze i te komentarze z d..y pisane przez ludzi mieszkających chyba we Wrocławiu!!!!! uffff
- 3 2
-
2013-12-19 23:50
dobrze, że są tam światła,
bo ciężko było skręcić do Bidronki i z Bidronki;)
- 3 2
-
2013-12-19 23:52
Rondo
Czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby rondo? Przed rondem każdy musi zwolnić, widzi pieszego przed przejściem dla pieszych, ruch odbywa się ciągle i nie powoduje takich korków jak sygnalizacja, poza tym byłoby chyba nieco tańsze niż sygnalizacja świetlna?
- 5 2
-
2013-12-20 00:01
dvdvd
co dopiero sie dzieje ze swiatlami na wielkopolskiej w strone dabrowy i na samej dabrowie to jest paranoja!
Skrety na karwiny i fikakowo - kiedy przejechaloby 10 aut na jeden fali teraz moze 3 ...- 0 1
-
2013-12-20 00:15
polski bajzel
- 0 1
-
2013-12-20 00:15
Zdiz ruszcie d... i ustawicie lepiej te światła
Kielnieńską w kierunku Gdańska przejeżdża w cyklu średnio 10 samochodów z ogromnego korka, z podporządkowanej wjeżdża kilka samochodów i przez dobrą chwilę wszyscy podziwiają bezruch na skrzyżowaniu. A na koniec nieliczni piesi przechodzą bezpiecznie przez jezdnię, idąc dalej po chodniku w asyście zielonego światła prawie do przystanku ... Tak mniej wiecej wygląda dzieło inżynierów zdiz około godz 9 rano
- 4 1
-
2013-12-20 07:20
To nie wina świateł. (3)
To jest wina tych, którzy je wyregulowali. Latem, kiedy w Gdańsku było pełno turystów, Nową Słowackiego o godzinie 16:00 jechało się bez problemu (od Kościuszki w górę). Stawało sie tylko przy światłach. Teraz korek jest już kawał przed Grunwaldzką !! Po "regulacji świateł" na rondzie de Salla, stoimy w pernamentnym korku wiekszość dnia. I niech nikt mi nie mówi, że przez kika miesięcy przybyło samochodów. Jeżdżę tym odcinkiem kilka razy dziennie.
- 9 0
-
2013-12-20 08:07
beznadziejne regulacje świateł
To samo na skrzyżowaniu Bażyńskiego/Wita Stwosza. Przerobili skrzyżowanie, "ustawili" światła i w efekcie cała Bażyńskiego jest zakorkowana. Też nikt mi nie wmówi, że nagle, z dnia na dzień przybyło samochodów.
Podobnie jest po nowej "regulacji" świateł na skrzyżowaniu Kołobrzeska/Grunwaldzka... Tristar, psia jego mać!- 1 0
-
2013-12-20 08:55
a guzik prawda, bo latem ludzie nie wożą rankiem dzieci do szkoły (1)
a połowa tego ruchu to własnie odwożenie dzieciaków do szkół, przyjdą ferie i korków nie będzie - założysz się Janek?
- 1 2
-
2013-12-20 10:01
Nie wiem czy zauważyłeś(aś) ...
Ale ja napisałem o sytuacji z godziny szczytu komunikacyjnego (godzina 16:00) Nikt wtedy nie odwozi dzieci. Ludzie wracają z pracy !!
- 1 0
-
2013-12-20 07:52
Gigantyczne korki.
O godzinie 6:45 cała ul. Kielnieńska w kierunku Oliwy stoi, przed uruchumieniem sygnalizacji świetlnej o tej godzinie nie było mowy o korkach. Teraz przebijam sie uliczkami przez pół Osowy aby wjechać na Trójmiajską Obwodnicę na wysokości Selgrosa, bo tam nie ma korków.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.