• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Korki w Trójmieście? Wolne żarty

oprac BaWo
2 września 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Korki dopiekają kierowcom w Trójmieście, ale w innych miastach - jeszcze bardziej. Korki dopiekają kierowcom w Trójmieście, ale w innych miastach - jeszcze bardziej.

Z badań średnich prędkości wynika, że choć w Trójmieście jeździmy wolno, to w innych miastach jest pod względem znacznie gorzej.



Jak oceniasz korki w Trójmieście?

Specjaliści z portalu Korkowo.pl zbadali, że średnia prędkość w centrum Gdańska w godzinach szczytu wynosi zaledwie 24 kilometry na godzinę. Poza centrum poruszamy się zaś ze średnią prędkością wynoszącą 40 km/h. Jednak z jeszcze mniejszą prędkością przemierza się centrum Szczecina, Warszawy, Wrocławia, Łodzi i Krakowa. Królami korków są bezsprzecznie Poznaniacy. W centrum tego miasta poruszamy się bowiem ze średnią prędkością 19 kilometrów na godzinę.

Ponieważ pod względem zatłoczenia dróg najbliżej nam do Szczecina, specjaliści od korków dokonali ciekawego zestawienia zagęszczenia ruchu w zależności od pory dnia.

Gdańsk zaczyna dzień z nieco większą prędkością - o godz. 5 kierowcy osiągają u nas średnio 41 km/h, podczas gdy w Szczecinie prędkościomierze pokazują średnio 39 km/h. Już godzinę później średnie prędkości w obu miastach wyrównują się na poziomie 34 km/h. Podczas szczytu komunikacyjnego o godz. 7 to w Gdańsku jeździ się wolniej - średnio z prędkością 28 km/h, podczas gdy w Szczecinie jest to 31 km/h. O godz. 9 średnie prędkości ponownie się zrównują, tym razem na poziomie 33 km/h.

W południe sytuacja w obu miastach jest bardzo zbliżona: średnie prędkości utrzymują się na poziomie 32-33 km/h. Dość sprawnie dotąd działający drogowy mechanizm w Gdańsku nieco zacina się po godz. 14, gdy średnie prędkości spadają poniżej 30 km/h.

O godz. 15 ma miejsce apogeum natężenia ruchu - w Gdańsku kierowcy osiągają wówczas średnio zaledwie 25 km/h. Szczecin radzi sobie lepiej - podczas popołudniowego szczytu komunikacyjnego średnia prędkość wynosi tam 30 km/h.

Duże natężenie ruchu utrzymuje się mniej więcej do godz. 17, a godzinę później średnie prędkości zauważalnie rosną; o godz. 19 zrównują się po raz kolejny, na poziomie 38 km/h. Wieczorem, zarówno Gdańsk, jak i Szczecin są już całkiem przejezdne - kierowcy, jadący ich ulicami, osiągają średnio ok. 40 km/h.

Średnia prędkość w ciągu całego dnia to 33 km/h dla Gdańska i 34 km/h dla Szczecina. Stolica Zachodniopomorskiego wypada więc nieznacznie lepiej. Na tle kraju obie metropolie wypadają dobrze - średnia prędkość dla dwudziestu największych miast to 32 km/h. Jeśli jednak porównać ich wyniki z Warszawą, okazuje się, że można jeszcze dużo poprawić - średnia prędkość w stolicy to - uwaga! - 38 km/h.

Na pocieszenie pozostają nam dane, zebrane pod kątem średnich prędkości przemieszczania się pomiędzy arenami Euro 2012. Okazuje się, że najłatwiej będzie dojechać właśnie do Gdańska. Średnia dobowa prędkość na trasie Warszawa-Gdańsk (droga E77) wynosi ok. 72 km/h. Przy 350 km dzielących oba miasta oznacza to, że podróż zajmie ok. 5 godz. plus od kilkunastu do kilkudziesięciu minut na wjazd i wyjazd z obu metropolii. Nieco szybciej (78 km/h) jedzie się stąd do Poznania (E75 i E261). A najwolniej do Wrocławia, bo średnio ok. 68 km/h.

To właśnie Wrocław wypadł najgorzej w symulacji średnich prędkości na Euro. Średnia do tego miasta to 64 km/h. Taką samą prędkością poruszamy się też po trasie Warszawa-Poznań Równie wolno (65 km/h) dojeżdża się ze stolicy do Wrocławia (E67). W tym przypadku podróż trwa ok. 5,5 h. Na 65 km/h skazani są również kierowcy zmierzający z Poznania do Wrocławia.
oprac BaWo

Opinie (431) ponad 20 zablokowanych

  • A PAMIĘTACIE DURNY ARTUKUŁ "MNIEJSZA ILOŚĆ PASÓW NIE WPŁYWA NA KORKI"

    TEN ARTYKUŁ JEST W TĄ SAMĄ DESEŃ

    • 11 3

  • NO NIE???

    to kork do galeria bałtycka

    • 3 0

  • Zmierzyli sam Gdańsk czy Trójmiasto

    to niech mądrzy Panowie sprawdzą jaka wyniesie średnia prędkość pomiędzy np. Warszawą a najbliższym miastem, Wrocławiem a najbliższym miastem itd a ile z Gdańska do Sopotu i Gdynii. My nie mamy gdzie uciekać bokiem bo mamy morze, w innych miastach jak Poznań można ominąć centrum, u nas już nie jest to tak proste

    • 1 1

  • narzekający na rodziców zapomnieli (3)

    że kiedyś uczniowie mieli do szkoły ok. 10-15 minut spacerkiem, ale teraz dla dobra oswiaty szkoły sa w likwidacji.

    • 11 4

    • jakby dziecko ruszylo tylek i podjechalo rowerem... (2)

      to nieco sportu na pewno by nie zaszkodzilo. komputer i zero ruchu to nie jest dobre rozwiazanie.

      • 4 1

      • (1)

        I gdzie potem ten rower ma zostawić "ynteligencie"? Zabrać ze sobą do klasy???

        • 0 3

        • trzeba bylo nie glosowac na POkemonów

          a teraz zabieraj rower do klasy

          • 0 1

  • i co tu porownywac ? nie ma sie z czego cieszyc!

    irytuje mnie takie porownanie, ze w innych miastach jest gorzej. Nie obchodzi mnie to, interesuje mnie moje miasto i niech zarzad miasta cos z tym zrobi a nie siedzi do gory tylkiem i przypatruje sie. zmarnowane godziny, nigdzie nie mozna zdazyc, nic zaplanowac. Moze bierzmy przyklad z miasta obok- Gdyni, tam juz to wyglada o wiele lepiej, choci idealnie nie jest.

    • 3 1

  • K...a

    też mi pociecha z tego artykułu...

    • 5 1

  • j.

    Połączeń jest coraz mniej. Transport publiczny pada i to wszędzie na świecie

    • 0 0

  • W _centrum_ Gdańska...

    ...ciekawe gdzie oni to mierzyli? Jeśli w czasie szkolno-akademickim dojazd 6 kilometrów do roboty zajmuje mi 45 minut, to łatwo z tego obliczyć, że moja średnia prędkość wynosi 8km/h i jest 3x niższa, niż podają geniusze z tego "portalu".

    • 5 0

  • W naszym Gdańsku..

    Gdzie by nie jechał tam korki ! W Krakowie może i są ale ja akurat przez cały sierpień nie doświadczyłem takiej sytuacji, pomimo że Kraków też rozkopany ?

    • 3 0

  • co za debilny tytuł artykułu!

    Wg autora to że w Gdańsku np stoi się w korku przez 1 h a w innych miastach np 1,5 sprawia że problemu nie ma?.....

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane