- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (172 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (325 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (42 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (214 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (71 opinii)
Kosiorek i Szemiot chcą zmian w parkowaniu
Zapytaliśmy kandydatów na prezydentów Gdyni o sprawy ważne dla miasta. Publikujemy kolejne odpowiedzi, które mogą pomóc poznać poglądy polityków oraz ułatwić podjęcie decyzji, na kogo głosować. Dziś prezentujemy odpowiedzi Aleksandry Kosiorek z Gdyńskiego Dialogu i Tadeusza Szemiota z Koalicji Obywatelskiej, dotyczące ewentualnych zmian w strefie płatnego parkowania, które zamierzają wprowadzić. W następnym tekście ujawnimy, czy i gdzie chcą budować buspasy oraz drogi rowerowe.
Wszystko o wyborach samorządowych: wyniki głosowania z 7 kwietnia i programy tych, którzy wciąż walczą
Kandydaci mogli zaznaczyć jedną z trzech odpowiedzi:
a) nic nie zmieniać, zostawić, jak jest
b) stopniowo rozszerzać na kolejne dzielnice
c) stopniowo likwidować
Mogli też dodać komentarz. Wyznaczyliśmy limit dotyczący długości wypowiedzi - maksymalnie 10 zdań.
Odpowiedzi prezentujemy w kolejności alfabetycznej.
- Zmodyfikować, tej odpowiedzi tu nie przewidziano, a my takie rozwiązania postulujemy. W szczególności proponując pierwsze 30 minut bezpłatne i fundamentalnie weryfikując zakres strefy poza Śródmieściem. Dzisiejsze rozwiązania są nie do obrony: przypadkowe, chaotyczne, bez związku z potrzebą wymuszania rotacji, służące pobieraniu haraczy. W pierwszym kroku należy natychmiast skasować skandaliczne wymuszanie opłat przy cmentarzu - podkreśla Aleksandra Kosiorek.
- Żadna z odpowiedzi nie odzwierciedla mojego poglądu. Kluczem jest tańszy bilet komunikacji miejskiej dla mieszkańców oraz dokładne planowanie, a nie bezrefleksyjne stosowanie tych samych stawek i godzin dla wszystkich dzielnic. Poprawna odpowiedź: zmieniać, dopasowywać do lokalnych potrzeb - mówi Tadeusz Szemiot.
Opinie (455) ponad 10 zablokowanych
-
2024-04-15 11:16
Przecież Szemiot wprowadził do rady miasta fanów rowerków i przeciwników aut (3)
Jeden, najbardziej głośny, chce strefy ciszy w centrum, zakazu wjazdu, likwidacji parkingów. Zapytajcie ich o obwodnicę Witomina, wiadukt na Dąbka, tunel na Chyloni, drogę czerwoną. Wszystkiemu przeciwni.
- 65 5
-
2024-04-15 11:37
A wiesz czego chce pani Kosiorek
I jej doradca Żmuda-Trzebiatowski? Mają pomysły , na które nie wskazują za co je zrealizują. Gdynia w przeciwieństwie do Gdańska totalnie zadłużona.
- 0 6
-
2024-04-15 14:03
To bardzo dobrze, dziękuję za podsumowanie
Rozumiem, że nie zdajesz sobie sprawy z tego, że wiele osób właśnie tego by chciało? Przykładowo - ja. Mieszkam od lat na Wzgórzu.
- 1 2
-
2024-04-15 15:45
Obwodnica Witomina - nie
Wiadukt na Dąbka - tak
Tunel na Chyloni - tak
Droga Czerwona - w życiu
Likwidacja parkingów - nie
Usuwanie aut z przestrzeni ulic - tak
Ale najpierw te wszystkie inwestycje trzeba sfinansować. I tj. niektóre można, bo w większości ze środków zewnnętrznych, uzależnionych od tego, czy to inwestycje dla ludzi, a niektórych nie można, bo w kasie pieniędzy brak.
Bieda raczej nie cieszy. Ale rosnące szanse na inwestycje dla ludzi - tak!- 0 1
-
2024-04-15 11:16
Najgłupszy elektorat w historii (2)
wychowany za tuska , (2007-2015), w szkołach podstawowych i gimnazjach, kiedy poziom nauczania był na POziomie najniższym od 1939 r.
Niestety odcisnęło się to na stanie umysłu.- 38 33
-
2024-04-15 12:24
Znakomicie to przedstawia twoja wypowiedź.
Głupi byłeś, jesteś i zapewne głupi umrzesz!
- 4 4
-
2024-04-15 13:21
A ty wychowany za Horały i Jarozbawa - poglądy masz rewolucyjne!
- 0 3
-
2024-04-15 11:19
Pan Szemiot mówi z sensem (7)
Trzeba dopasowywać politykę do lokalnych potrzeb.
Ma mój głos.- 12 70
-
2024-04-15 11:39
Zgoda
I możliwości finansowych miasta. Trzeba ściągać dofinansowania z UE, bo bez tego zadłużona na potęgę Gdynia nic nie zrobi . Kasa pusta.
- 1 3
-
2024-04-15 11:40
to są banialuki (2)
Trzeba dopasować strefę parkowania do lokalnych potrzeb.
Polityka miasta musi odzwierciedlać potrzeby mieszkańców.
Służbę zdrowia należy dopasować do oczekiwań pacjentów.
Strategia naszej armii musi służyć nadrzędnym celom Państwa i obywateli.
To są banialuki nie niosące żadnej treści, które można powtarzać długo i namiętnie na dowolny temat.- 6 1
-
2024-04-15 12:08
Tak właśnie należy mówić
Pan Szemiot uwzględnia potrzeby wszystkich mieszkańców a nie wąskiej grupy jak Pani Kosiorek czy kandydaci PiS.
- 3 5
-
2024-04-15 18:36
a ty co proponujesz?
- 0 0
-
2024-04-15 17:27
Baran nr 2
Człowiek nie wie co mówić to sypie słodkie
Słówka. Nie wie co mówi. Za niego rządzi partia.- 1 1
-
2024-04-15 17:42
racja - na przykładzie parkingów mówił w ten sposób w sobotę (1)
różne jest obłożenie w różnych miejscach i nie ma sensu jedna opłata, bez zróżnicowania - mówił o konieczności zweryfikowania obecnego stanu, a nawet o tym, że to zawsze będzie się zmieniać w czasie, bo jak gdzieś wybudują nowy blok, to wtedy sytuacja z parkowaniem może się diametralnie zmienić
no nie da się ukryć że to ma sens- 0 0
-
2024-04-15 20:40
tak
- 0 0
-
2024-04-15 11:25
Opinia wyróżniona
Zapytajcie o samochody sluzbowe i prywatne (49)
Czy zamierzają sprzedać służbowe samochody i nie będą z nich korzystać? Czy beda dojeżdżać rowerem , autobusem do oracy? Czy posiadają prywatny samochód, jaki - elektryczny?
- 221 22
-
2024-04-15 12:15
Chciałbym prezydenta, który jeździ do pracy komunikacją. (4)
- 24 4
-
2024-04-15 12:21
Popieram. To nie może być jak w Gdańsku pani nie ruszająca się bez służbowej limuzyny i ochroniarzy. (1)
A druga sprawa to zwolnienia z opłat w strefie płatnego parkowania. Należy z tym skończyć. Prezydent miasta czy jego urzędnicy powinni płacić tak jak mieszkańcy.
- 24 6
-
2024-04-15 16:42
Co za
Bzdury wypisujecie, Żal mi Was.
- 1 2
-
2024-04-15 17:19
A ja bym chciał prezydenta który jeździ do pracy swoim prywatnym samochodem
bo wtedy mielibyśmy może w końcu normalnego człowieka na tym stanowisku, a nie opętanego ideologa, który prowadzi wojnę z właścicielami samochodów, w imię spełniania dyrektyw UE
- 11 5
-
2024-04-15 22:21
Niech się nawet Maybachem za 2 bańki wozi
Najważniejsze żeby nie za wasze Gdyńskie pieniądze
- 4 0
-
2024-04-15 12:55
(4)
30minut bezpłatnego parkowania to podstawa tak jak i przeniesienie godzin .Nie od 8rano tylko od 9tej jak było kiedyś,żeby można było rano coś s?ybko kupić w sklepie i na rynku.Przedsiębiorcy na tym skorzystają jak i miasto.Głosujemy na tę panią bo ona to zrealizuje.
- 18 10
-
2024-04-15 13:59
niech ci zona zaplaci za 30 minut parkowania (3)
bedziesz mial za darmo.
- 6 20
-
2024-04-15 14:07
(2)
moja zona nie pracuje wiec kto placi ? :(
- 5 2
-
2024-04-15 15:15
ten kto korzysta (1)
parkujesz = płacisz
- 4 9
-
2024-04-15 19:55
Myślę, że za korzystanie że ścieżek rowerowych i chodnika powinno też się placic. Korzystasz=placisz
- 5 1
-
2024-04-15 12:57
szemiot z piesiewiczem to zabronią nam poruszania się samochodami (7)
- 17 2
-
2024-04-15 14:20
Oboje kandydaci nie mają w swoich programach NIC o poprawie komunikacji samochodowej! (5)
Jest tam wyłącznie o zbiorowej. Odnoszę wrażenie, że wpadamy z deszczu pod rynnę. Czy to prawda, że pan Szemoit chce likwidacji zatok autobusowych?
- 17 3
-
2024-04-15 14:45
bo wyłącznie komunikacja zbiorowa wymaga poprawy (1)
mają rację. Samochody zdecydowanie wlewają się już w zbyt wiele miejsc
- 6 10
-
2024-04-15 17:15
*zbyt mało
- 4 0
-
2024-04-15 16:01
szemiot chce anty zatok blokujących ruch samochodowy (1)
- 7 0
-
2024-04-15 17:14
To niemożliwe żeby to był aż taki czubek
- 3 1
-
2024-04-15 22:20
To chyba programu Kosiorek nie czytałeś
Bo tam jest spory punkt o poprawie dla samochodów prywatnych.
- 1 0
-
2024-04-16 08:41
Kto glosował na piesiewicza???
Januszewski, który odwalił czarną robotę się nie dostał, a człowiek, który blokował na forach swoich rozmówców został radnym. Paranoja.
- 0 0
-
2024-04-15 12:58
nie rozumiesz (19)
strefa parkowania powinna obowiązywać.
Prezydent miasta może dojeżdżać do pracy samochodem i nie ma w tym żadne hipokryzji. Urząd miasta sponsoruej swojemu pracownikowi miejsce postjowe to okej.
Ty jeśli twój pracodawca tego nie zapewnia to niestety jego i twój problem.
Miejsce do parkowania jest usługą i powinno być płatne. i tyle
Ziemniaki, mieszkanie, pokój hotelowy, magazyn do trzymania klamotów i tak samo miejsce parkingowe to usługa i powinno być płatne.- 14 31
-
2024-04-15 13:12
To Ty nie rozumiesz. UM nie sponsoruje tylko wszyscy w podatkach sponsorujemy. A o tym, że sponsorujemy decyduje osoba bezpośrednio tym zainteresowana, która dodatkowo wszystkich zachęca do jeżdżenia komunikacją kiedy sama tego nie robi.
- 17 2
-
2024-04-15 13:14
(5)
ty nie rozumiesz, miasto zmusza mieszkancow do korzystania z komunikacji bo to miejska spolka. za wszystko powyzsze placisz juz w podatkach 3x. ciemny jestes jak twoj kolega
- 17 8
-
2024-04-15 15:14
miasto nie zmusza tylko próbuje skłonić do korzystania z kom. miejskiej (4)
bo to jedyny sposób żeby Gdynia nie pękła w szwach od nadmiaru samochodów
- 8 14
-
2024-04-15 17:13
Miasto rządzone przez szczurka zmuszało! To co było stosowane wobec kierowców (2)
przez ekipę Szczurka, to był po prostu terror i wojna totalna! Dlatego przegrał.
- 12 4
-
2024-04-15 21:58
ja na niego nie głosowałem z odmiennych pobudek (1)
a konkretnie dlatego, że miał absurdalnie PROsamochodową politykę i nie umiał postawić się samochodziarzom, bardziej ich gnębić
- 1 5
-
2024-04-16 06:31
Ale ty wiesz że jesteś i**otą?
- 0 1
-
2024-04-16 08:39
Niektórzy nie mogą korzystać
Z komunikacji miejskiej
- 1 1
-
2024-04-15 14:37
(4)
A skąd UM ma pieniądze na sponsorowanie miejsc parkingowych swoim pracownikom?
- 14 4
-
2024-04-15 14:43
(3)
a skąd ma na pensje i sprzęt do pracy?
- 3 7
-
2024-04-15 17:11
Z rabunku na mieszkańcach Gdyni, chociażby w postaci strefy płatnego parkowania! (2)
- 11 3
-
2024-04-15 17:15
Za tanie te miejsca parkingowe (1)
Mieszkańcy się ńiczego nie nauczyli
- 3 10
-
2024-04-15 17:43
Jesteś wrzodem na zdrowym ciele społeczeństwa
- 4 0
-
2024-04-15 16:01
tusk ma 140 ministrów, ciekawe ilu zastępców będzie miał szemiot (4)
- 9 2
-
2024-04-15 17:12
Jak to sie ma względem 1200 osób zatrudnionych w UM (2)
(lub jednostkach)
- 5 2
-
2024-04-15 17:14
Dowod wydany na czas byś chciał (1)
Auto zarejestrować tego samego dnia byś chciał, c'nie?
- 2 3
-
2024-04-15 17:42
Chciałbym, ale panie biurwy z UM każą się umawiać przez telefon jak za pandemii
a potem i tak czekać 2 godziny, jak pies, aż się pancia z UM łaskawie zajmie petentem, oczywiście wykazując się niebywałym wprost brakiem kultury
- 6 3
-
2024-04-16 08:38
Przeciez on się nie nadaje
- 0 0
-
2024-04-15 19:51
Gdynianka
UM ma pieniądze mieszkańców a nie swoje. To nie firma która zarabia. Więc nie może sponsorować miejsca parkingowego pracownikom.
- 19 1
-
2024-04-16 08:37
Ale takie miejsce powinno być!
Dla osób udających się np. na IV piętro jednej z trzech przychodni na ul. Armii Krajowej o łasce, z nogą w gipsie, etc. Likwidacja miejsc parkingowych przy Przychodni to barbarzyństwo!!!
- 4 0
-
2024-04-15 15:00
77% mieszkańców zrobiłoby z Gdyni drugie Kutno (2)
Kosiorek im w tym pomoże :)
- 11 11
-
2024-04-15 15:59
szemiot z piesiewiczem zrobią żukowo
zakorkowane miasteczko z rowerkiem jako alternatywa
- 14 4
-
2024-04-15 20:11
86% blondynów lubi pizzę z majonezem...
- 4 1
-
2024-04-15 17:38
Szczurek zrobił z Gdyni drugą Kościerzynę/Czułchów/Wałbrzych (5)
Bo przez drastyczne podniesienie kosztów parkowania, dosłownie wygonił ludzi z centrum Gdyni... miała być rotacja, a jest pustka. Co za tym idzie, z Gdyni masowo wynoszą się biznesy, a za tym z kolei idzie... dalszy spadek odwiedzających centrum mieszkańców i turystów: mniej ludzi = mniej biznesu = jeszcze mniej ludzi = kolejne biznesy upadają i koło się zamyka. Tą spirale zaczął Wojciech Szczurek, na szczęście mieszkańcy mu "podziękowali". Teraz pytanie, czy zwycięzca przyszłotygodniowych wyborów zakończy tą oszalałą wojnę z własnymi mieszkańcami - z których 80% jest właścicielami samochodów? Którzy chcą z tych swoich samochodów korzystać, a nie być wrogiem publicznym numer jeden dla władz które sami wybrali, jak za Szczurka.
- 25 7
-
2024-04-15 18:57
Próbowałem dziś zaparkować w Centrum Gdyni (3)
ok godz. 10 rano, w rejonie Starowiejskiej, Zygmunta Augusta. Udało się za trzecim kółkiem. Gdzie te pustki ?
- 9 5
-
2024-04-15 21:17
chyba Murito chodziło o Pustki Cisowskie (1)
- 2 1
-
2024-04-16 06:29
Nie. Chodziło o twoją starą. I te pustki które ma w głowie
- 0 2
-
2024-04-19 08:25
Trzeba było wjechać do Batorego, godzina za darmo.
- 0 0
-
2024-04-16 08:33
Nie obrażać Kościerzyny
On zrobił z Gdyni małe, żydowskie miasteczko, jakich wiele było w Małopolsce. Wschodniej.
- 2 0
-
2024-04-15 18:44
A czym się oni między sobą różnią?
- 6 0
-
2024-04-15 22:18
Bo co elektryk to jakiś lepszy że tak zapytam?
Niech nawet jeżdżą 20 letnim passatem i co źle będzie? Fakt faktem zlikwidować służbowe samochody i wszystkie inne przywileje i mam nadzieję że tak to nastąpi
- 8 0
-
2024-04-15 11:28
Kosiorek zabetonuje miasto, skandal (4)
Co ona wymyśla. Likwidacja strefy płatnego parkowania?! W 2024 roku?! Śmiech na sali. To będzie masakra dla Gdyni!
- 18 80
-
2024-04-15 11:38
Problemy z czytaniem masz? (1)
- 8 1
-
2024-04-15 13:56
Nie, a Ty masz?
- 0 4
-
2024-04-15 17:28
Oblej się wrzątkiem
Kolejna histeryczka.
- 1 1
-
2024-04-15 22:05
nikt nigdy nie zlikwiduje płatnego parkowania
ale jest do poprawy.30 minut bezpłatnie, ma to sens.
- 0 1
-
2024-04-15 11:28
czyli dalsza samochodoza. Czyli dalsze uŻukowianie Gdyni, czyli parkuj ile chcesz, gdzie chcesz i udawaj głupiego. (3)
Proszę od razu napisać, że chcecie wyciąć parki, lasy, zaorać trawniki, bo kierowczyki chcą wjechać dizlem do miasta bo chcą.
- 9 68
-
2024-04-15 11:33
Zacznijmy od abonamentów dla mieszkańców w śmiesznie niskich cenach. To ich auta okupują wspólną przestrzeń. Mieszkasz Śródmieściu, nie potrzebujesz auta.
- 9 5
-
2024-04-15 13:27
Nic nie będą robić w tym Żukowie gdzie mieszkasz
- 1 3
-
2024-04-16 08:41
Podobno nawet mają cię eksmitować do baraków, a twoje mieszkanie ma być przerobione na parking.
- 0 0
-
2024-04-15 11:31
Kosiorek konkretnie, Szemiot sam nie wie czego chce... (2)
- 76 12
-
2024-04-15 11:42
Pani Kosiorek snuje bajki
w zadłużonym mieście. Zapytałbym skąd weźmie kasę?
- 2 5
-
2024-04-15 11:58
Kosiorek konkretne, tylko że bzdury
Ale konkretne, to fakt.
- 1 4
-
2024-04-15 11:37
Czy pan Szemiot ma jakieś osiągnięcia ? (3)
Jako wieloletni radny, chyba powinien mieć, przynajmniej projekty, może wbił gdzieś jakąś łopatę na pokaz, albo wykazał się jakąś spektakularną odwagą cywilną w sprzeciwie wobec minionej ekipy ?
Tak z ciekawości tylko.- 68 3
-
2024-04-15 11:44
(1)
a ta pani ma jakies osiągnięcia, może chociaz radną dzielnicy gdzieś była? Ona w ogóle z Gdyni jest czy jakiś słoik przyjezdny ?
- 2 6
-
2024-04-16 01:29
jak byś się zainteresował to byś wiedział ze jest gdynianką od urodzenia. wychowywana na działkach leśnych a mieszka w Orłowie. kobieta mocno wykształcona i przyjazna mieszkańcom. liczę, że drzemie w niej duch Cegielskiej
- 0 0
-
2024-04-17 09:37
Xxx
Oj ma, ma. Np. w blokowaniu użytkowników, którzy zadają niewygodne pytania lub wyrażają niepochlebne opinie. Żenada...
- 0 0
-
2024-04-15 11:39
Koniecznie zapytajcie (4)
- obwodnica witomina
- wiadukt na pogórzu
- budowa nowych parkingów
- czy Pan Szemiot rezygnuje z auta słuzbowego
- czy mają prywatne auta i jeśli tak to czy są elektryczne- 45 2
-
2024-04-15 11:59
Miasto to nie tylko drogi (2)
Znaczna mniejszość ludzi porusza się autem w mieście :)
- 2 6
-
2024-04-15 12:25
Korki (1)
Jak są duże korki to jest dużo spalin i wtedy też gorzej się chodzi :)
- 5 1
-
2024-04-15 13:55
Na deptakach nie ma korków = nie ma spalin = nie ma problemu
- 1 3
-
2024-04-15 14:26
Było tam być w niedzielę i osobiście zapytać . Wymądrzać się tu na forach potrafią wszyscy ale zaangażować już trudno jest?
- 0 0
-
2024-04-15 11:42
Pan Szemiot (2)
Lanie wody. Bez konkretów, bez pomysłu. Gdybym miała głosować w Gdyni mój głos by stracił.
- 65 5
-
2024-04-15 11:59
Dobrze, że tacy jak Ty nie mieszkają w Gdyni :)
- 1 5
-
2024-04-15 15:09
Ktoś tu odkrył politykę
Zaskakujące
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.