• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kret, który wydrąży tunel, powstanie w Niemczech

Maciej Naskręt
9 listopada 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine), która wydrążyła tunel pod rzeką Jangcy w Chinach między miejscowością Pudong a Changxing. Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine), która wydrążyła tunel pod rzeką Jangcy w Chinach między miejscowością Pudong a Changxing.

Maszyna-kret, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku, przypłynie na plac budowy z Niemiec. Jej montaż nad wschodnim brzegiem Martwej Wisły potrwa trzy miesiące.



Siedziba firmy Herrenknecht w Schwanau. Tam powstanie maszyna, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą. Siedziba firmy Herrenknecht w Schwanau. Tam powstanie maszyna, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą.
Wykonawca tunelu pod Martwą Wisłą - konsorcjum firm OHL i Hydrobudowa - skorzysta przy budowie z dostępu Gdańska do morza. - Największe elementy maszyny TBM, czyli m.in. tarcza i silniki, dotrą na plac budowy drogą wodną. Mniejsze elementy przyjadą w ciężarówkach - mówi Dimitr Petrov-Ganew, menadżer w firmie Herrenknecht, która dostarczy "kreta" dla gdańskiego tunelu.

Maszyna powstanie w Schwanau, w zachodnich Niemczech. Podczas jej montażu i uruchomienia będą obecni pracownicy konsorcjum firm OHL i Hydrobudowy.

- Zamawiający, czyli wykonawca tunelu, musi przeprowadzić odbiór techniczny maszyny. Po drugie, gdy maszyna dotrze do Gdańska, będzie musiał on zmontować maszynę samodzielnie. Producent wtedy jest jedynie doradcą - tłumaczy Dimitr Petrov-Ganew.

Nie wiadomo kiedy maszyna-kret pojawi się Gdańsku. Kończy się uzgadnianie treści zamówienia sprzętu. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że TBM dotrze do nas nie wcześniej, niż w połowie przyszłego roku.

Montaż maszyny nie powinien trwać dłużej niż trzy miesiące i zaplanowany został po wschodniej stronie brzegu Martwej Wisły - obok ul. Ku Ujściu. zobacz na mapie Gdańska

Zgodnie z projektem maszyna-kret najpierw wydrąży północną nitkę tunelu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.

Poznaj od środka budowę i pracę maszyny TBM



Zobacz tunel, który połączy Trasę Słowackiego z Trasą Sucharskiego.



Prace przy budowie Trasy Słowackiego

Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Opinie (168) ponad 10 zablokowanych

  • CIEKAWE ILU NASZYCH SPRZĄTA TĄ FABRYKĘ (1)

    WIĘC JEDNAK DADZĄ NAM ZAROBIĆ

    • 1 4

    • moze cos podpatrza i nastepnego sami w stoczni zbuduja

      • 1 0

  • A może ta maszyna

    wydrąży tunel z Gdyni na Hel ???

    • 0 1

  • No to będzie się czuł jak u siebie w domu

    Ten niemiecki kret w Danzig;)

    • 0 2

  • zacząć

    to zaczną ciekawe jak skoncza, mnie sie wydaje ze gdanszczanie nie udziwgną tego ciezaru

    • 0 1

  • No pięknie...

    A tunel miała wydrążyć nasza maszyna :/ i znowu podlegamy innym nie sobie ,poco dać zarobić polakom??!!

    • 0 1

  • Ja mam pomysł....

    To Jarosław K powinien tam kopać on byłby lepszy od tego niemieckiego kreta. Jarosła K z Polski byłby lepszy uuuuha ha ha ha ha

    • 0 0

  • dadza rade?

    Instrukcje przeczytajcie!!!

    • 0 0

  • I dobrze,niech wierca.I tak jestesmy 100 lat za murzynami to dobre i to na poczatek:)

    Witam wszystkich.Na Początek od powiem na pytanie ktoregos z Was.W Polsce w latach 2005-2007 budowaliśmy 8-10 km autostrad rocznie...Hiszpanie 1000km rocznie-mysle ze nie trzeba tego komentować.Pracowałem dla firmy OHL kilka lat,zaczynałem jako spawacz.Firma wyplacalna w 100%,polecam dla znających język hiszpański i dobrze swój fach.Zarabialem 3.500-4000 euro netto miesięcznie z dieta wiec krzywda nie byla.A potem przeszedlem do URSSA i byl kontrakcik na najwyższy budynek w Dubaju i 17.000 euro netto na raczke co miesiąc przez 2 latka hi,hi,hi-morał?Warto wierzyc w siebie uczyc sie jezykow(ja-5),robic certyfikaty i podnosić kwalifikacje:)A teraz buduje konstrukcje do N.Y.do Word Trade Center 2(Transportation Hab) OHL to wielki hiszpański koncern konstrukcyjno-budowlany.Buduje potezne budowle,mosty,budynki,tunele metra(m.inn.w Madrycie)autostrady,estakady,wiadukty itp.Jeśli chodzi o Hydrobudowę to nie wiem czy to papraki czy nie i czy moze ludzie u nich pracuja za miske ryzu ale OHL to partyzantki nie uprawia i zadna fuszerka u nich nie przejdzie.Wszystko zgodnie z procedura i wymogami.Nie przeskoczysz i nie przyspieszysz.A ta zabawka to działa jak dzdzownica tu gryzie ziemie a tam wyrzuca.Wrzeciono ma 9 metrow średnicy.Germance ja zmontowali w Madrycie i kopala metro,sprawnie im to szlo,do tego zaraz zabudowywała tymi betonowymi klockami z tylu za soba.Będzie dobrze Kochani niech wierca.I tak jesteśmy 100lat za murzynami:)Pozdrawiam rodzinny Gdańsk:)

    • 1 0

  • Niemcy mają nową technologię a Polacy nic nie potrafią

    Polacy tylko kłócą się i dużo gadja oraz nic nie robią dlatego mają brud i biedę

    • 0 0

  • Niby z Niemiec... (1)

    Niby z Niemiec, a co robią tam komunistyczne chińskie napisy wewnątrz hali ( na pierwszym zdjęciu po lewej stronie) Firma niemiecka, ale chyba kret jednak z Chin !!!!!

    • 0 0

    • Krzysiu, przeczytaj dokładnie podpis pod zdjęciem.

      Paluszki szybsze niż oczka...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane