- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (325 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (42 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (214 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (79 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (72 opinie)
Kret, który wydrąży tunel, powstanie w Niemczech
Maszyna-kret, która wydrąży tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku, przypłynie na plac budowy z Niemiec. Jej montaż nad wschodnim brzegiem Martwej Wisły potrwa trzy miesiące.
Wykonawca tunelu pod Martwą Wisłą - konsorcjum firm OHL i Hydrobudowa - skorzysta przy budowie z dostępu Gdańska do morza. - Największe elementy maszyny TBM, czyli m.in. tarcza i silniki, dotrą na plac budowy drogą wodną. Mniejsze elementy przyjadą w ciężarówkach - mówi Dimitr Petrov-Ganew, menadżer w firmie Herrenknecht, która dostarczy "kreta" dla gdańskiego tunelu.
Maszyna powstanie w Schwanau, w zachodnich Niemczech. Podczas jej montażu i uruchomienia będą obecni pracownicy konsorcjum firm OHL i Hydrobudowy.
- Zamawiający, czyli wykonawca tunelu, musi przeprowadzić odbiór techniczny maszyny. Po drugie, gdy maszyna dotrze do Gdańska, będzie musiał on zmontować maszynę samodzielnie. Producent wtedy jest jedynie doradcą - tłumaczy Dimitr Petrov-Ganew.
Nie wiadomo kiedy maszyna-kret pojawi się Gdańsku. Kończy się uzgadnianie treści zamówienia sprzętu. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że TBM dotrze do nas nie wcześniej, niż w połowie przyszłego roku.
Montaż maszyny nie powinien trwać dłużej niż trzy miesiące i zaplanowany został po wschodniej stronie brzegu Martwej Wisły - obok ul. Ku Ujściu.
Zgodnie z projektem maszyna-kret najpierw wydrąży północną nitkę tunelu. Gdy maszyna "wyjdzie" na powierzchnię po stronie Letnicy i Nowego Portu, zostanie zdemontowana i przetransportowana z powrotem w okolice ul. Ku Ujściu. Tam zostanie złożona i rozpocznie drążenie po raz drugi, tym razem południowego tunelu.
Poznaj od środka budowę i pracę maszyny TBM
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych .
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: początek grudnia 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej .
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej .
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu .
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Opinie (168) ponad 10 zablokowanych
-
2011-11-09 18:57
CIEKAWE ILU NASZYCH SPRZĄTA TĄ FABRYKĘ (1)
WIĘC JEDNAK DADZĄ NAM ZAROBIĆ
- 1 4
-
2011-11-10 01:50
moze cos podpatrza i nastepnego sami w stoczni zbuduja
- 1 0
-
2011-11-09 19:43
A może ta maszyna
wydrąży tunel z Gdyni na Hel ???
- 0 1
-
2011-11-09 20:16
No to będzie się czuł jak u siebie w domu
Ten niemiecki kret w Danzig;)
- 0 2
-
2011-11-09 21:25
zacząć
to zaczną ciekawe jak skoncza, mnie sie wydaje ze gdanszczanie nie udziwgną tego ciezaru
- 0 1
-
2011-11-09 22:19
No pięknie...
A tunel miała wydrążyć nasza maszyna :/ i znowu podlegamy innym nie sobie ,poco dać zarobić polakom??!!
- 0 1
-
2011-11-09 22:28
Ja mam pomysł....
To Jarosław K powinien tam kopać on byłby lepszy od tego niemieckiego kreta. Jarosła K z Polski byłby lepszy uuuuha ha ha ha ha
- 0 0
-
2011-11-09 23:04
dadza rade?
Instrukcje przeczytajcie!!!
- 0 0
-
2011-11-10 01:02
I dobrze,niech wierca.I tak jestesmy 100 lat za murzynami to dobre i to na poczatek:)
Witam wszystkich.Na Początek od powiem na pytanie ktoregos z Was.W Polsce w latach 2005-2007 budowaliśmy 8-10 km autostrad rocznie...Hiszpanie 1000km rocznie-mysle ze nie trzeba tego komentować.Pracowałem dla firmy OHL kilka lat,zaczynałem jako spawacz.Firma wyplacalna w 100%,polecam dla znających język hiszpański i dobrze swój fach.Zarabialem 3.500-4000 euro netto miesięcznie z dieta wiec krzywda nie byla.A potem przeszedlem do URSSA i byl kontrakcik na najwyższy budynek w Dubaju i 17.000 euro netto na raczke co miesiąc przez 2 latka hi,hi,hi-morał?Warto wierzyc w siebie uczyc sie jezykow(ja-5),robic certyfikaty i podnosić kwalifikacje:)A teraz buduje konstrukcje do N.Y.do Word Trade Center 2(Transportation Hab) OHL to wielki hiszpański koncern konstrukcyjno-budowlany.Buduje potezne budowle,mosty,budynki,tunele metra(m.inn.w Madrycie)autostrady,estakady,wiadukty itp.Jeśli chodzi o Hydrobudowę to nie wiem czy to papraki czy nie i czy moze ludzie u nich pracuja za miske ryzu ale OHL to partyzantki nie uprawia i zadna fuszerka u nich nie przejdzie.Wszystko zgodnie z procedura i wymogami.Nie przeskoczysz i nie przyspieszysz.A ta zabawka to działa jak dzdzownica tu gryzie ziemie a tam wyrzuca.Wrzeciono ma 9 metrow średnicy.Germance ja zmontowali w Madrycie i kopala metro,sprawnie im to szlo,do tego zaraz zabudowywała tymi betonowymi klockami z tylu za soba.Będzie dobrze Kochani niech wierca.I tak jesteśmy 100lat za murzynami:)Pozdrawiam rodzinny Gdańsk:)
- 1 0
-
2011-11-10 10:27
Niemcy mają nową technologię a Polacy nic nie potrafią
Polacy tylko kłócą się i dużo gadja oraz nic nie robią dlatego mają brud i biedę
- 0 0
-
2011-11-10 13:00
Niby z Niemiec... (1)
Niby z Niemiec, a co robią tam komunistyczne chińskie napisy wewnątrz hali ( na pierwszym zdjęciu po lewej stronie) Firma niemiecka, ale chyba kret jednak z Chin !!!!!
- 0 0
-
2011-11-10 13:18
Krzysiu, przeczytaj dokładnie podpis pod zdjęciem.
Paluszki szybsze niż oczka...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.