- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Krok w kierunku budowy Nowej Kielnieńskiej. Realizacja najwcześniej za kilka lat
Po ponad 10 latach urzędnicy wracają do planów budowy ul. Nowej Kielnieńskiej. Droga ta połączy Trasę Kaszubską i planowaną obwodnicę metropolitalną z istniejącą Obwodnicą Trójmiasta. Równocześnie ma powstać także węzeł przesiadkowy przy nowym przystanku PKM oraz kładka nad obwodnicą.
- Program funkcjonalno-użytkowy ma określić założenia techniczne niezbędne do przystąpienia do prac projektowych. Ponadto wskazane będą możliwe koszty dokumentacji projektowej i robót budowlanych oraz wykupów gruntów - informuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.
Zjazd z Trasy Kaszubskiej w drogę widmo. Nowa Kielnieńska musi poczekać
Opracowanie będzie podzielone na dwa odcinki:
- istniejący fragment ul. Spacerowej wraz z rozbudową węzła z Obwodnicą Trójmiasta do tzw. pełnej koniczyny i poszerzeniem ul. Spacerowej do przekroju: dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, zaczynający się ok. 500 metrów przed węzłem z obwodnicą aż do ronda Spacerowa - Sopocka - Odyseusza
- od ww. ronda do powstającego węzła z Trasą Kaszubską i obw. metropolitalną w Chwaszczynie wraz z wiaduktem nad linią kolejową oraz węzłem integracyjnym przy planowanym przystanku Gdańsk Kukawka (inne nazwy robocze: Osowa Północ lub Osowa II)
Możliwy jest także podział na dodatkowe odcinki, o ile będzie istniało uzasadnienie dla takiego etapowania realizacji układu komunikacyjnego.
Trasa Kaszubska: aktualne informacje o inwestycji
Zjazd do centrum handlowego i kładka nad obwodnicą
Co ważne, w ramach dokumentacji uwzględniono budowę bezkolizyjnego dojazdu do centrum handlowego Auchan oraz budowę kładki pieszo-rowerowej nad obwodnicą. W przeszłości była ona oprotestowana przez mieszkańców Osowej (protestujący obawiali się wzmożonego ruchu pieszego pod ich domami).
Protesty dotyczyły także budowy samej ul. Nowej Kielnieńskiej, w efekcie czego Trasa Kaszubska w klasie drogi ekspresowej została poprowadzona do węzła w Wielkim Kacku. Teraz jednak urzędnicy chcą zrealizować drogę o niższej klasie, ulicy głównej - z kolizyjnymi skrzyżowaniami i przekrojem dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Kolizyjne skrzyżowania i parking przy nowym przystanku PKM
Przebieg ul. Nowej Kielnieńskiej w granicach Gdańska nie uległ większym zmianom i wymusi znaczną wycinkę drzew w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym. Według wstępnych założeń przewiduje się utworzenie kilku przejść, wiaduktów i przepustów pod drogą dla pieszych i zwierząt.
Wygodne dojście piesze i dojazd planowany jest również do przystanku PKM Gdańsk Kukawka (zobacz także: Walka o przystanek, który może odkorkować kilka dzielnic), gdzie przewidziano realizację parkingu przesiadkowego typu park and ride na ok. 400 pojazdów ze zjazdem na wysokości ul. Drawskiej.
Dodatkowymi łącznikami Nowej Kielnieńskiej z lokalnym układem drogowym (oprócz wspomnianej ul. Drawskiej i ronda Spacerowa - Sopocka - Odyseusza) w granicach Gdańska będą ulice:
Rok na przygotowanie programu funkcjonalno-użytkowego
Wykonawca programu funkcjonalno-użytkowego będzie 52 tygodnie (od momentu podpisania umowy) na przygotowanie dokumentacji. O jego wyborze zdecydują kryteria najniższej ceny (60 proc.) oraz okresu udzielonej rękojmi dla opracowań składających się na przedmiot zamówienia (40 proc.).
Termin realizacji nieznany, uzależniony od zdobycia finansowania
Zgodnie z założeniami, realizacja nowego układu drogowego będzie odbywać się w trybie "zaprojektuj i wybuduj", o ile uda się wygospodarować w budżecie miasta lub/i zdobyć dodatkowe środki finansowe na ten cel np. z funduszy europejskich lub budżetu państwa.
Wariant optymistyczny (tj. przy zapewnieniu pełnego finansowania), podawany przez urzędników pod koniec 2021 r., zakłada ok. pięć-sześć lat na przeprowadzenie całego procesu inwestycyjnego wraz z pozyskaniem niezbędnej dokumentacji.
Przygotowania projektowe do realizacji Trasy Nowej Abrahama
Stare nazwy ulic w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (119) 3 zablokowane
-
2022-07-18 22:11
Nowa Kielenska wraz z węzłem Osowa odkorkuja całkowicie Spacerową do góry.
Gorzej w dół, bo nie ma miejsca. Jak tak jeżdżę tamtędy do pracy to dochodzę do wniosku, że wystarczyłoby rozszerzenie do 2 pasów przed zjazdem do ZOO.
Ludzie tam przy światłach zamulaja niemiłosiernie. Stąd korki. Za światłami ruch się rozjeżdża..- 1 0
-
2022-07-18 22:52
oni wszystko oprotestują!
nic nie budować! niech stoją w korkach!
- 0 1
-
2022-07-19 06:56
no to taki kilkuletni krok , taki ... milowy
po co pisać o czymś co nie powstanie?
- 0 0
-
2024-04-21 22:15
Pieniędzy nie ma na drogi. Ale na imigrantów to od razu znajdą grube euro gdy tusk każe.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.