• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę budowy ul. Nowej Jabłoniowej z tramwajem w Gdańsku

Maciej Naskręt
3 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Tramwaj na Szadółki będzie przedłużeniem linii z Moreny, która będzie poprowadzona przez ul. Nową Bulońską do ul. Warszawskiej. Tramwaj na Szadółki będzie przedłużeniem linii z Moreny, która będzie poprowadzona przez ul. Nową Bulońską do ul. Warszawskiej.

Jest przetarg na opracowanie koncepcji i projektu budowlanego niespełna 1,7-kilometrowej ul. Nowej Jabłoniowej w Gdańsku. Ma być tramwaj i dwujezdniowa droga. Dokumentacja będzie gotowa wiosną 2015 r.



Jeszcze w starym roku Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie koncepcji projektu budowlanego ul. Nowej Jabłoniowej w Gdańsku od skrzyżowania planowanej ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska do istniejącego Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska.

- Otwarcie ofert na opracowanie dokumentacji projektowej zaplanowano na połowę lutego 2014 r. Wyłoniony w drodze przetargu wykonawca będzie miał czas na opracowanie wielobranżowej koncepcji programowo-przestrzennej do końca sierpnia bieżącego roku, natomiast dokumentacji projektowej do kwietnia 2015 r. - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.

Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy według wstępnych wyliczeń planistów może wynieść 94 mln zł, z czego 2 mln zł pochłonie projekt budowlany. Projektanci przygotowujący dokumentację ul. Nowej Jabłoniowej będą musieli zaprojektować przebieg dwóch jezdni m.in. zboczem wąwozu, zlokalizowanego między ul. Goszyńską a ul. Przywidzką.

Kto zyska najbardziej na budowie ul. Nowej Jabłoniowej?

Plany zakładają także budowę dwutorowej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską do ulicy Przywidzkiej, na wysokości ul. Czermińskiego. To element linii tramwajowej, która w dalekiej przyszłości ma być przedłużona do dzielnicy Kiełpino Górne.

Ponadto inwestycja zakłada budowę ulicy Przywidzkiej od ul. Jabłoniowej do ul. Czermińskiego wraz z przebudową skrzyżowań, a także wykonanie kanalizacji deszczowej i systemu odwodnienia poza granicami ul. Nowej Jabłoniowej.

Ulica Nowa Jabłoniowa jest realizowana w ramach Strategicznego Programu Transportowego dla dzielnic na południu Gdańska. Zakłada on realizację w pierwszej kolejności ul. Nowej Bulońskiej Północnej, a później także ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. Miasto na realizację tych inwestycji zapisało w tegorocznym budżecie miasta 300 mln zł.

Budowa ul. Nowej Jabłoniowej i ul. Nowej Bulońskiej Północnej mają być dofinansowane z budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020 w 50-70 proc. kosztów kwalifikowanych.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (225)

  • Czy nie ma bledu mapce? Nowa Warszawska ma przebiegac

    inna trasa - nie po nitce istniejącej Warszawskiej

    • 8 1

  • bzdura (1)

    W dzisiejszych czasach bogaci ludzie emigruja z miasta na obrzeza i stawiaja domy a biedni biora duze kredyty zeby mieszkac w centrum i zaoszczedzic na paliwie i biletach.

    • 11 23

    • W takim razie wybieram biede 😊
      A za zaoszczedzone na paliwie i biletach pieniadze kupie Ci masc na bol 4 liter.

      • 6 5

  • Tramwaj na Szadółki? Po co? Sami mamy nim śmieci wywozić?

    Bo jak widać, firmy do tego wyznaczone nie dają sobie rady.

    • 20 21

  • Specjalna linia tramwajowa udoskonaliłaby system recyklingu w mieście.

    Zamiast śmieciarek, sami mieszkańcy dostarczaliby odpadli na wysypisko: woreczek lub kubełek w łapkę, hop tramwaju i na Szadułki.

    • 14 7

  • Lepiej niech pociągną przedłużenie Havla do góry na kolorowe to korki

    w stronę Kowal i Kolbud się zmniejszą...

    • 21 7

  • Nie ma jak pobudować osiedla, centrum handlowe i potem zastanawiać się jak tam dojechać.

    • 27 6

  • To teraz tramwajami będą wywozić śmieci na wysypisko?

    • 13 13

  • rozwijać puste wygony w centrum! (2)

    patrząc na kierunek inwestycji można by pomyśleć że gdańsk "przenosi" swoje centrum w okolice szadółek

    obecnie wiodącą ideą w dużych metropoliach jest rozwój miast "do wewnątrz" - mamy do tego znakomite warunki - Gdańsk posiada mnóstwo nieużytków w okolicach śródmieścia i dolnego tarasu i to one powinny być zagospodarowywane
    A my rozciągamy miasto do i za obwodnicę co generuje gigantyczne koszty, zmusza ludzi do dalekich dojazdów i degraduje tereny zielone

    • 42 8

    • Degraduje pola,a nie "tereny zielone"

      Zieleń to powinna powstać właśnie na "nieużytkach" w centrum,tylko,że tam muszą być koniecznie "galerie" i "biurowce",bo grunt drogi,kusi sprzedać...

      • 9 6

    • do wewnatrz

      No wreszcie w Europie zalapali, co w Ameryce juz w latach 20tych wiedzieli...

      • 4 0

  • tramwaj ku smrodowi

    • 16 13

  • a my...

    mieszkańcy Ujeściska dalej będziemy dyrdac poboczami, w błocku przez łąki do tramwajów....

    • 29 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane