• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Krok w stronę naziemnego przejścia przez al. Zwycięstwa

Maciej Korolczuk
7 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nowe przejście ułatwi poruszanie się osobom z ograniczeniami ruchowymi. Nowe przejście ułatwi poruszanie się osobom z ograniczeniami ruchowymi.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę naziemnego przejścia dla pieszych przez al. ZwycięstwaMapka w Gdańsku. Nowa zebra ma powstać w pobliżu przystanku tramwajowego "Uniwersytet Medyczny". Na budowie przejścia zyskają nie tylko piesi. W ramach inwestycji powstanie też bezpieczny przejazd rowerowy.



Czy w Trójmieście powinno powstawać więcej naziemnych przejść dla pieszych?

Po raz pierwszy o planach budowy naziemnego przejścia przy GUMedzie informowaliśmy na początku 2018 r.

Wówczas radni PO (dziś KO) zwrócili się do władz miasta z wnioskiem o budowę przejścia w okolicy Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.

- Naziemne przejścia są wygodne i przyjazne pieszym, likwidują poczucie zagrożenia, jakie pojawia się przy konieczności zejścia do tunelu. To podstawowy wyznacznik komfortu korzystania przez pieszych z infrastruktury miejskiej - tłumaczyli wówczas w piśmie do prezydenta.
Obecnie najbliższe naziemne przejście znajduje się prawie 400 metrów w kierunku ul. Traugutta. Obecnie najbliższe naziemne przejście znajduje się prawie 400 metrów w kierunku ul. Traugutta.
Choć na ich pomysł bardzo pozytywnie zareagowali gdańscy drogowcy, to na konkretne działania trzeba było poczekać aż 3,5 roku. W czwartek Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wreszcie wykonała krok w stronę budowy przejścia i ogłosiła przetarg na prace budowlane.

- Zadanie przewiduje budowę przejścia naziemnego i przejazdu dla rowerów z sygnalizacją świetlną. Inwestycja będzie wiązała się także z przebudową peronów tramwajowych, chodnika i trakcji tramwajowej. Ponadto przejście zostanie oświetlone. W pobliżu przejścia zostanie nasadzony nowy trawnik. Prace mają potrwać 8 miesięcy od daty podpisania umowy. Otwarcie ofert przewidziano 25 października - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Urzędnicy szacują, że budowa nowego przejścia będzie kosztować ok. 2,3 mln zł.

Przypomnijmy, że obecnie trwa budowa przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej. W ramach tej inwestycji urzędnicy postanowili też wyremontować fragment nawierzchni Wałów Jagiellońskich wraz z nawrotką na wysokości ul. Bogusławskiego. Przejście ma być gotowe do końca roku.

Miejsca

Opinie (339) ponad 10 zablokowanych

  • Efekt: większe korki za to mniej kasy na naprawdę potrzebne rzeczy

    Skądś ten ponad miliard zadłużenia się bierze - kilka dużych kosztownych bzdetów i mnóstwo mniejszych

    • 11 1

  • Ktoś jest chory na głowę? (15)

    Przecież tam, podobnie jak obok Bramy Wyżynnej istnieje przejście podziemne. Za te wyrzucone w błoto pieniądze na zdublowane przejścia można by w obu miejscach zainstalować ruchome schody by osoby z bagażami czy bez kondycji mogli sobie bez problemów przejść. Czy na gdańskich decydentów spłynęła jakaś pomroczność?

    • 249 71

    • Przecież obok jest (3)

      Marynarki Polskiej, jeździj tamtędy.

      • 29 28

      • Chętnie (1)

        Tylko najpierw poszerzcie wąskie gardła, bo aby się dostać z Marynarki Polskiej na Al. Zwycięstwa/Grunwaldzką (która jest główną osią miasta) stoisz w korkach przy Stoczni, na Błędniku lub przy Operze, a jak jedziesz dalej Drogą Zieloną w kierunku Sopotu to na ul. Czarny Dwór i Gospody.

        • 8 9

        • nie stoisz w korkach

          siedzisz w korkach. Chyba, że masz jakiś dziwny samochód.

          • 7 8

      • Przecież tam nie ma dojścia dla pieszych. Zróbmy im więc takie przejście przez tory i będzie łatwiej dostać się na Zielony Trójkąt

        • 2 3

    • Spodziewasz się jakiejś logiki w działaniu włodarzy Gdańska? Oni już dawno utracili kontakt ze zdrowym rozsądkiem.

      • 41 25

    • Tak, ty jesteś

      A konkretnie na blachosmrodozę

      • 13 26

    • (4)

      Nie, to jest trend w calej Europie na wschod od Bugu. W Wiedniu, gdzie mieszkam, juz dobre 10 lat temu polikwidowali wszystkie podziemne przejscia (nawet te ze schodami ruchomymi), a niektore sa nadal rownolegle z przejsciem nadziemnym. Tunele dla pieszych to byl koncept lat 50ych do 70ych, kiedy stawialo sie na masowy transport indywidualny. Dzis sie od tego odchodzi. Taki tunel jest nie tylko bariera fizyczna, ale psychologiczna, bo dzieli miasto, jest trudny do przebycia. A pozatym zwalnia ruch i zwieksza bezpieczenstwo.

      • 25 27

      • Wiedeń na wschód od Bugu? Ale się porobiło.

        • 14 4

      • Blokadę to masz chyba w głowie ale samodzielnego myślenia.

        • 8 4

      • Nic dziwnego że Europa przestała być innowacyjna. Gdybyśmy tylko zwalniali rozwój w celu zwiększenia bezpieczeństwa to nigdy byśmy nie wyszli z jaskini, w końcu tam było najbezpieczniej.

        • 9 4

      • "Taki tunel jest nie tylko bariera fizyczna, ale psychologiczna" - ja prdl jak tacy mają rządzić miastem i krajem to za chwilę będzie naprawdę dramat. Niech zlikwidują tunel pod kanałem La Manche bo to bariera już depresyjna.....dramat

        • 9 2

    • Gdańsk dla samochodów!

      • 8 5

    • (1)

      Tak są chorzy, niepełnosprawni na wózkach którzy tunelem nie przejadą!

      • 6 4

      • zrobić windy

        • 7 4

    • Ograniczone spojrzenie na świat

      Jasne, niech osoba na wózku inwalidzkim wjedzie sobie na schodach ruchomych (które na bank będą się psuć 1000 razy dziennie). Trzeba mieć bardzo ograniczoną wyobraźnie, żeby taką bzdurę napisać. Spytam się ja ciebie: widziałeś/aś kiedykolwiek wózek inwalidzki, który mieści się na schodach ruchomych?

      • 2 4

  • Może po prostu zróbcie z al Zwycieśtwa deptak?

    Jest gotowe, działające rozwiązanie = przejście podziemne. To nie, trzeba cofnąć się o 50 lat do rozwiązania kolizyjnego i niebezpiecznego dla pieszych.

    • 13 3

  • Budować albo nad ziemia kładki albo pod ziemią

    • 6 4

  • Jeszcze chwile i w miescie bedzie ograniczenie do 30km/h bo UNIA tak rozporzadzila. Dramat.

    • 7 3

  • To krok do tyłu.

    Robi sie Afryka. Priorytetem powinna płynność ruchu. To rozwiązanie to sabotaż.

    • 11 4

  • Już zdurnieli do reszty z tymi przejściami. Tam jest tunel. Tyle lat nikomu nie przeszkadzało. Pieniędzy na nowe drogi nie ma ale na przejścia są.

    • 9 3

  • Miasto

    Brawo jeszcze brakuje przejść dlla pieszych przez tory kolejowe przemyście to,będzie jak Wy to möwicie bardziej komfortowo .Pajace z urzędu.

    • 8 2

  • Super wiadomość! W końcu to miasto przypomina miasto dla ludzi

    A nie dla samochodów

    • 4 12

  • A kiedy takie przejscia przez tory SKM/PKP? (2)

    Te przejscia naziemne zamiast podziemnych to po prostu absurd

    • 13 2

    • Bzdury piszesz, (1)

      • 0 3

      • Dlaczego?

        Przecież przejście pod torami SKM/PKP to bariera psychologiczna, to rozwiązanie dla kretów, a tkanka miejska powinna być łączna. Zamiast tego pociągi powinny zatrzymywać się na światłach i przepuszczać pieszych.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane