- 1 Poszukiwania 36-latka na Stogach (97 opinii)
- 2 Podpalacz i morderca w rękach policji (41 opinii)
- 3 Michał Guć odchodzi z Rady Miasta Gdyni (62 opinie)
- 4 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (57 opinii)
- 5 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (135 opinii)
- 6 Ubywa mieszkańców i rozwodów (403 opinie)
Kto zbuduje parkingi kubaturowe w Gdyni?
Gdynia chce wybudować dwa kilkupiętrowe parkingi przy ul. Lotników i Kieleckiej. Rada miasta właśnie przyjęła w tym celu uchwałę intencyjną.
- Polityka transportowa miasta powinna prioretyzować pieszych. Parkingi buforowe na granicy Śródmieścia na pewno się do tego przyczynią. Dzięki przyjętej właśnie uchwale będziemy mogli przedłożyć dokumenty, które pozwolą starać się o wsparcie na dofinansowanie projektu, który pozwoli zatrzymać ruch samochodowy poza centrum, ograniczyć spaliny i hałas w Śródmieściu - podkreśla radna Gdyni Marika Domozych.
Gdzie powstaną parkingi kubaturowe w Gdyni?
Parkingi planowane są dwa. Przy ul. Lotników oraz przy ul. Kieleckiej.
Przy ul. Lotników, nieopodal przystanku SKM Gdynia-Redłowo ma powstać 6-piętrowy parking (parter i 5 poziomów) na części działki obecnego parkingu, który mieści zaledwie ok. 60 aut i praktycznie cały czas jest wypełniony. Po zabudowie liczba miejsc parkingowych zwiększyłaby się do 462.
Przy ul. Kieleckiej parkować może obecnie ok. 70 pojazdów, ale po rozszerzeniu strefy płatnego parkowania i wprowadzeniu opłat, bez większego problemu można tam znaleźć miejsce. Po zabudowie ma ich być kilkakrotnie więcej.
Parkingi w Trójmieście
Partnerstwo publiczno-prywatne. Gdynia da działkę na co najmniej 15 lat
Gdynia udostępni lub przekaże działkę pod realizację inwestycji. Resztę musi wykonać firma zewnętrzna.
Zadania prywatnego podmiotu:
- wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych,
- zapewnienie finansowania przygotowania całości dokumentacji oraz wykonania robót budowlanych,
- utrzymanie oraz zarządzanie i świadczenie usług w powstałych obiektach.
Firma ma zarządzać parkingiem przez co najmniej 15 lat, a maksymalnie 30. Konkretny okres zarządzania zostanie ustalony w ramach dialogu konkurencyjnego.
Według wstępnego harmonogramu w I kwartale 2023 r. mogłaby zostać podpisana umowa z partnerem, a w IV kwartale 2024 r. parkingi powinny być gotowe.
Opinie (220) 10 zablokowanych
-
2022-05-25 17:48
Opinia wyróżniona
(19)
A po co mają budować nowy parking przy Kieleckiej? Czyżby na tym obecnym brakowało miejsc? Na dostępne około 60 miejsc parkingowych zajęte są 2 max 5.
- 69 16
-
2022-05-25 17:59
(10)
Są zajęte 2 miejsca, bo parking jest płatny. Płatny parking. Przy węźle przesiadkowym...
- 26 7
-
2022-05-25 18:13
A jakby byl darmowy to okoliczne mieszkania by mialy prywatny parking
I i tak byś nie postawil. Już wole jak jest platny
- 17 17
-
2022-05-25 18:33
nowe też bedą płatne
- 14 1
-
2022-05-25 19:10
(5)
Aha, czyli prywatny inwestor wybuduje parking kubaturowy i udostępni go kierowcą za darmo. To nie jest węzeł przesiadkowy. Wezłów nie robi się w centrach miast tylko na peryferiach żeby dojechać do centrum komunikacją zbiorową.
- 11 15
-
2022-05-25 19:25
(1)
Kierowcom nie kierowcą. Wróć do szkoły podstawowej, doedukuj się, a dopiero potem pisz na forum.
- 17 3
-
2022-05-25 19:33
Jeżeli tylko to wychwyciłeś z tej wypowiedzi, to pomyliłeś forum. Zapraszam do Rady Języka Polskiego.
- 3 16
-
2022-05-26 06:20
(2)
Skoro to nie ma być węzeł przesiadkowy to ciekawe po co ktoś miałby zostawiać auto w tym miejscu, zwłaszcza przy lotników.
- 6 0
-
2022-05-26 09:12
(1)
Przy ul. Lotników to jak najbardziej węzeł przesiadkowy, ale przy Kieleckiej to parking dla tych co są w stanie pokonać na wlasnych nogach 300 m do na przykład Urzędu Miasta i generalnie całego Śródmieścia. A przesiadkowy to chyba tylko dla tych co chcą do Gdańska dojechać. Ale zmniejszanie korków w Gdańsku kosztem miejsc parkingowych dla odwiedzających Gdynie, nie jest w jej interesie.
- 2 6
-
2022-05-26 21:25
Liczy się interes miasta
Czy interes jego mieszkańców?
- 1 0
-
2022-05-25 23:27
jaki znowu węzeł przesiadkowy? (1)
- 2 2
-
2022-05-26 12:08
Każda stacja SKM w Trójmieście mogłaby być węzłem przesiadkowym
ale lepiej w jej pobliżu budować miejsca pracy lub inne cele codziennych podróży niż darmowe parkingi dla samochodów.
- 0 2
-
2022-05-25 18:10
(3)
Bo są teraz płatne i obok jest jeszcze Riviera, a przystankiem przesiadkowym jest Redłowo, a nie Wzgórze....
- 6 3
-
2022-05-25 19:09
(2)
Riviera ma otwierany parking od 10-tej,a ludzie jadą do pracy na 7,8 gora 9 więc zastanow się co wypisujesz.
- 7 1
-
2022-05-25 20:07
Nieprawda. Parking Riviery otwarty jest w tych samych godzinach co Auchan. Tylko że wjazd głównym, a ten bliżej SKM od 9:30.
- 3 0
-
2022-05-25 20:18
Nie ma przypadkiem zewnetrznego parkingu przy Rivierze?
- 14 0
-
2022-05-25 19:12
Obok istniejącego parkingu na Kieleckiej ma powstać wielki wieżowiec, więc zwiększy się zapotrzebowanie (2)
- 9 0
-
2022-05-25 20:35
i to jest glowna motywacja budowania nastepnych
Dal nam Boczek przyklad, jak oszczedzac mamy...
- 11 1
-
2022-05-27 08:53
I wszystko jasne
- 0 0
-
2022-05-27 08:48
Na bank deweloperzy
Coś zamierzają wyciąć i zbudować ,ale stawiają warunek-ma być parking.No i będzie.
- 0 0
-
2022-05-25 17:49
Ja myślę że kolega zbuduje.
- 4 0
-
2022-05-25 17:50
jakaś firma budowlana
- 1 1
-
2022-05-25 17:50
Szczodre oferowanie miejsc do parkowania samochodów w pobliżu centrum miasta (3)
to najbardziej efektywny przepis na zwiększenie korków na dojazdach do niego. Jedno miejsce na wielopoziomowym parkingu w Warszawie (obok stacji metra Młociny) kosztowało 110 tys. złotych, utrzymanie roczne jeden tysiąc. Przy obecnym poziomie inflacji na pewno te parkingi w Gdyni będą kosztowały drożej. Kiedy wpływy z opłat za parkowanie pokryją te koszty? Dlaczego podatnicy (zwłaszcza ci, którzy będą korzystali z SKM lub innych opcji dojazdu do proponowanych miejsc) mają się dorzucać do budowy tych obiektów, które będą przypuszczalnie stały puste, jeśli będą płatne? Pisanie o tym, że to ma przyczynić się do poprawy komfortu ruchu pieszych (dlaczego Pani rzecznik nie wymieniła rowerzystów i hulajnogowców?) to dużej klasy nonsens. Przecież te inwestycje to zaproszenie kolejnych grup kierowców, by przesiadali się z SKM na samochody. Jeśli to jest przejaw "zrównoważonego rozwoju miasta" to ja wysiadam.
- 2 7
-
2022-05-25 18:00
Jakich kolejnych grup kierowców? (2)
Kto miał się przesiąść do samochodu, już się dawno przesiadł.
- 2 1
-
2022-05-26 12:14
nie doceniasz znaczenia procesu wyprowadzania się na przedmieścia kolejnych grup mieszkańców (1)
w ten sposób uzależniających się od samochodów.
- 0 2
-
2022-05-26 15:49
dam ci złotą radę
pomyśl dlaczego ludzie kupują dwa razy tańsze mieszkanie na przedmieściach
- 1 0
-
2022-05-25 17:51
czy łucyk nie powinien wziąć wiadra farby i gdzieś na asfalcie wymalować ładny ,nowoczesny wielopiętrowy Parking ?... (1)
- 20 1
-
2022-05-25 20:35
Opłać w ten sposób naszych szamanów > zysk 20 mld zł w kieszeni , i Nic nie ulegnie pogorszeniu .
- 0 1
-
2022-05-25 17:51
(2)
Już , oczyma wyobrażni, widzę te setki samochodów parkujących tam a potem póznym popołudniem stojących w korku na dojazd do Chwarzna/Wiczlina. Ale spoko; one i tak powstaną na wizualizacjach jedynie.
- 11 0
-
2022-05-26 09:53
I tak codziennie w tych godzinach stoją w tym korku i to nawet bez tych parkingów.
- 4 0
-
2022-05-27 08:56
Korki w Gdyni to jak żyć bez oddychania
- 0 0
-
2022-05-25 17:52
Niech zbuduje je prywatny inwestor (3)
Niech prywatny inwestor zakupi ziemię i zbuduje parking, a inwestycja niech przynosi mu zyski z opłat wnoszonych przez kierowców chcących korzystać z usługi parkowania.
A nie że jak zwykle robimy zabawę dla garstki kierowców za pieniądze wszystkich Gdynian.
Parkingi owszem - prywatne.
Jeśli ktoś życzy sobie trzymać swój pojazd, to niech za to zapłaci.
I nie grosiki pokrywające może 1/10 faktycznych kosztów jak to ma miejsce w SPP, a prawdziwe, kapitalistyczne, pełne pieniądze które pokryją faktycznie koszt zarówno gruntu, budowy parkingu i jego utrzymania, oraz jakiś tam zysk przedsiębiorcy.- 5 5
-
2022-05-25 18:02
Niech prywatny inwestor kupi autobusy (2)
I normalnie kosi za bilety tyle, żeby zwróciła mu się inwestycja i jeszcze sporo zarobił. A nie, że na usługi dla garstki pasażerów zrzucamy się z pieniędzy od wszystkich gdynian
- 2 5
-
2022-05-26 13:01
(1)
akurat jeśli nie zauważyłeś to za bilety płacą pasażerowie - poza osobami z ulagami ustawowymi.
Miejska ulga jest chyba tylko dla uczniów szkół.- 0 2
-
2022-05-26 15:48
Pasażerowie finansują ułamek kosztów funkcjonowania komunikacji
70% to dotacja
- 1 0
-
2022-05-25 17:56
Durniejszego pytania nie mogło być. Parkingi zbudują znajomi królika...
- 7 2
-
2022-05-25 18:00
Taki parking powinien byc przy Batorym a nie piec ulic dalej. Nikt nie mowi o budowaniu parkingu przy plazy przeciez.
- 8 0
-
2022-05-25 18:02
Kierowcy samochodów, idźcie tam, gdzie ruski okręt "Moskwa". (4)
Wasze samochody to plaga XXI wieku. Oblazły miasta jak karaluchy. Wszystkie możliwe pobocza, trawniki, place w Gdyni, zastawione złomem na czterech kółkach, a teraz jeszcze mają powstawać te upiorne szkieletory, które wizualnie zmasakrują miasto. Do tego wieczne niezadowolenie i żądania: więcej pasów ruchu, więcej obwodnic, więcej miejsc parkingowych. A w nagrodę dla wszystkich - stanie w godzinnych korkach, bo jaśniepaństwo musi jechać samochodem - choćby niebo się waliło i paliło, choćby paliwo kosztowało 15zł/l.
- 8 22
-
2022-05-25 18:06
Znowu wychodzi na jaw (2)
Zbyt liberalna polityka dostępu do internetu na Srebrzysku. Czy personel kompletnie stracił kontrolę nad pacjentami?
- 6 4
-
2022-05-25 18:58
Mmmm... (1)
Rzeczowo, wnikliwie i błyskotliwe. Na pewno jesteś dumny ze swojego wpisu.
- 4 4
-
2022-05-25 19:06
To nie duma tylko poczucie obowiązku
Upośledzonych aktywistów trzeba ustawiać króciutko.
- 3 3
-
2022-05-25 20:37
1 auto , 1 baba odstępy 10metrowe , a szybkośc ok 30km /hu .
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.