• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zbuduje parkingi kubaturowe w Gdyni?

Michał Sielski
25 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Parking na ul. Kieleckiej ma być połączony z pętlą ZKM. Parking na ul. Kieleckiej ma być połączony z pętlą ZKM.

Gdynia chce wybudować dwa kilkupiętrowe parkingi przy ul. LotnikówMapkaKieleckiejMapka. Rada miasta właśnie przyjęła w tym celu uchwałę intencyjną.



Czy parkingi kubaturowe są w tych miejscach potrzebne?

Plany budowy parkingów kubaturowych w Gdyni ogłoszono już w listopadzie ubiegłego roku. Teraz radni miasta poparli je uchwałą intencyjną, przegłosowaną jednogłośnie przez wszystkich obecnych na sesji 25.05.2022 roku 27 radnych miasta.

- Polityka transportowa miasta powinna prioretyzować pieszych. Parkingi buforowe na granicy Śródmieścia na pewno się do tego przyczynią. Dzięki przyjętej właśnie uchwale będziemy mogli przedłożyć dokumenty, które pozwolą starać się o wsparcie na dofinansowanie projektu, który pozwoli zatrzymać ruch samochodowy poza centrum, ograniczyć spaliny i hałas w Śródmieściu - podkreśla radna Gdyni Marika Domozych.

Gdzie powstaną parkingi kubaturowe w Gdyni?



Parkingi planowane są dwa. Przy ul. LotnikówMapka oraz przy ul. KieleckiejMapka.

Przy ul. Lotników, nieopodal przystanku SKM Gdynia-Redłowo ma powstać 6-piętrowy parking (parter i 5 poziomów) na części działki obecnego parkingu, który mieści zaledwie ok. 60 aut i praktycznie cały czas jest wypełniony. Po zabudowie liczba miejsc parkingowych zwiększyłaby się do 462.

Przy ul. Kieleckiej parkować może obecnie ok. 70 pojazdów, ale po rozszerzeniu strefy płatnego parkowania i wprowadzeniu opłat, bez większego problemu można tam znaleźć miejsce. Po zabudowie ma ich być kilkakrotnie więcej.

Parkingi w Trójmieście



Partnerstwo publiczno-prywatne. Gdynia da działkę na co najmniej 15 lat



Gdynia udostępni lub przekaże działkę pod realizację inwestycji. Resztę musi wykonać firma zewnętrzna.

Zadania prywatnego podmiotu:

  • wykonanie dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych,
  • zapewnienie finansowania przygotowania całości dokumentacji oraz wykonania robót budowlanych,
  • utrzymanie oraz zarządzanie i świadczenie usług w powstałych obiektach.


Firma ma zarządzać parkingiem przez co najmniej 15 lat, a maksymalnie 30. Konkretny okres zarządzania zostanie ustalony w ramach dialogu konkurencyjnego.

Według wstępnego harmonogramu w I kwartale 2023 r. mogłaby zostać podpisana umowa z partnerem, a w IV kwartale 2024 r. parkingi powinny być gotowe.

Opinie (220) 10 zablokowanych

  • Gdynia = samochodoza. (3)

    Niestety. Pan prez2ydent, i pewnie nie tylko, są tak bardzo uzależnieni od lobby samochodowego, że doprowadzili do samochodozy, czyli kompletnego paraliżu bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów itd., na rzecz kierowczyków. Każda ulica w Gdyni to niestety pasmo roszczeniowych samochodziarzyków.
    Miasto, które nie ma centrum bez samochodów to wieś. Tak. Bo przez centrum wsi przechodzą główne drogi. A co gorsze, w Gdyni te najlepsze tereny nad zatoką to parkingi.
    Jest tylko jedno rozwiązanie - szlabany, słupki, i zakaz wjazdu do centrum. Ale to już nie za tej władzy.

    • 3 9

    • Pacjenci na Srebrzysku całkiem zerwali się ze smyczy (2)

      • 6 0

      • Powtarzanie (1)

        tego samego konceptu w każdym wpisie, każe podejrzewać, że ktoś tu ma natręctwo i doskonale zna realia miejsca, o którym ciągle wspomina.

        • 1 2

        • Diagnoza się nie zmienia

          Raktywiści stabilnie niestabilni psychicznie

          • 2 0

  • (2)

    taki parkin powinien być darmowy. ponieważ ludzie zostawiają tam samochody i przesiadają się na środki komunikacji zbiorowej. nie opłaca się płacić za parking i bilet na skm/autobus gdy w tej cenie można podjechać pod pracę i tam zapłacić za parking

    • 8 2

    • Za darmo, za darmo, za darmo, za darmo, za darmo... (1)

      • 1 4

      • Skoro się płaci za pociąg czy autobus to nie za darmo. Matematyka nie boli.

        • 1 0

  • Parking kubaturowy (1)

    Pewnie, że budować, i przydałby się taki koło CH Batory. Te parkingi oczywiście, że powinny być płatne, ale wtedy komunikacja miejska w Śródmieściu powinna być za friko.

    • 7 0

    • Otóż to. Od lat powtarzam, że potrzebny jest konkretny, kubaturowy parking przy Batorym i wszyscy zadowoleni. Wszyscy! Ale nie, bo trzeba tam postawić następny apartamentowiec, a ludzie niech łażą z Kieleckiej na Skwer na piechotę albo płacą 5zł za przejazd komunikacją.

      • 2 0

  • I bardzo dobrze ale

    Trzeba było zbudować przystanek PKM przy Wzgórzu lub przy Malokackiej , w miejscu w którym został wybudowany to porażka.

    • 4 0

  • W oszpecaniu miasta UM Gdynia jest liderem na skalę Polski.

    • 5 0

  • przywrócić zamknięte parkingi

    Nikt nie będzie z tamtąd gonił na piechotę na skwer, przywrócić zamknięte parkingi na skwerze i przy plaży, mogą być płatne.

    • 8 1

  • Będzie kolejna nieteafiona inwestycja..

    Oby jak najszybciej odeszła obecna ekipa. Tak niby dbają o mieszkańców Śródmieścia, o decybele, jak się mają do tego niemal codzienne głośne imprezy letnie, zamykanie ulic bo maratony, ohydne krzywe chodniki i niemniej ohydne metrowe paliki...

    • 3 0

  • Pani Marika ma ewidentnie braki w klepkach pod kopułą... (1)

    • 4 0

    • Pani Marika jezdzi rowerem zimą z Chwarzna do centrum w sandałkach

      • 3 0

  • Koniecznie niech zrobią tam miejsca dla niepełnosprawnych, wycieczka pieszo do miasta na pewno wpłynie pozytywnie na ich zdrowie.

    • 2 1

  • Nie chce tu nikomu ublizac,ale Gdynia zarzadzaja id- -ci !!!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane