• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którzy prezydenci "wymiatają" w Internecie? Jest ranking popularności

Ewelina Oleksy
31 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Pierwsza trójka najbardziej popularnych prezydentów na Facebooku. Pierwsza trójka najbardziej popularnych prezydentów na Facebooku.

Prezydent Gdańska na drugim miejscu, w pierwszej dziesiątce jest też prezydent Sopotu. Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przygotował ranking "najbardziej wpływowych samorządowców w Internecie w 2021 roku". Stworzony został na podstawie popularności oficjalnych profili prezydentów i burmistrzów w mediach społecznościowych.



Prezydenckie profile w mediach społecznościowych to:

- Nasz ranking może zaskoczyć wielu obserwatorów przestrzeni samorządowej - zaznaczył na wstępie Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. - Jasno z niego wynika, że wielkość miasta czy też rozmiar jego budżetu marketingowego nie przekłada się w prosty sposób na efektywność w komunikacji społecznej. Trzecie miejsce w rankingu prezydentów Marka Materka, Prezydenta Starachowic, jest tego dowodem.
Instytut zbudował swój raport na bazie analizy 142 profili Facebook burmistrzów i 88 profili prezydentów miast członkowskich Związku Miast Polskich. Analiza przeprowadzana była narzędziami własnymi Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych oraz poddana weryfikacji i ocenie indywidualnej ekspertów IBIMS w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych.

Oficjalny profil  prezydent Gdańska obserwuje obecnie 137 tys. osób. Oficjalny profil  prezydent Gdańska obserwuje obecnie 137 tys. osób.

Prezydent Wrocławia wygrywa, prezydent Gdańska tuż za nim



Zestawienie najbardziej popularnych na Facebooku prezydentów dużych miast otwiera Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia, który postuje średnio 5,5 razy dziennie. Tuż za nim, na drugim miejscu znalazła się prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz (średnio ok. 3,7 postów dziennie).

- Z naszej analizy wynika, że minimum publikacyjne dobrze zarządzanego profilu prezydenta miasta to ok. 700 postów rocznie, czyli ok. dwie publikacje dziennie - zaznaczają autorzy raportu.
Dulkiewicz zajęła za to pierwsze miejsce pod względem uzyskanych interakcji na swoim profilu w ubiegłym roku - ich liczba przekroczyła 2 mln. Chodzi m.in. o lajki i komentarze dodawane pod postami.

Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w internecie w 2021 roku. Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w internecie w 2021 roku.
Podsumowanie facebookowej aktywności prezydent Gdańska w 2021 r.:

  • suma fanów na koniec 2021 r.: 136 727
  • zamieszczone posty: 1365
  • średnia aktywność dzienna: 3,7 posta
  • suma polubień postów: 1 448 661
  • komentarze pod postami: 143 959

  • Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w internecie w 2021 roku.
  • Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w internecie w 2021 roku.
  • Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w internecie w 2021 roku.


Dulkiewicz na FB: lawina "serdeczności" i wpisy nie tylko urzędowe



Nie trzeba być ekspertem, żeby zauważyć, że oficjalny profil prezydent Gdańska rzeczywiście jest popularny. Każdy publikowany tam post spotyka się z mnóstwem reakcji - i pozytywnych i negatywnych.

Wśród nich pojawiają się komentarze mocno krytyczne wobec jej pracy. Ale ma też stałe grono wiernych fanów, którzy chwalą ją za wszystko i przy każdej możliwej okazji, co zyskało już nawet swoją nazwę i określane jest mianem "lawiny (lub fali) serdeczności" [Dulkiewicz często na miłe słowa płynące pod jej adresem na FB odpisuje właśnie słowem "serdeczności" - dop.red.].

Czytaj też:

Muzeum Narodowe "umie w internety"



Prezydent Gdańska na swoim oficjalnym profilu dzieli się nie tylko urzędowymi komunikatami. Często nagrywa filmy, w których komentuje bieżącą politykę, dzieli się też sprawami prywatnymi. Ostatnio relacjonuje tam dochodzenie do zdrowia po złamaniu nogi.

Dodany w czwartek, 27 stycznia, wieczorem film, na którym jeździ na rowerze stacjonarnym w ramach rehabilitacji, w piątek do południa miał już 3,4 tys. polubień, ponad 300 komentarzy i 38 udostępnień.

  • Jeden z ostatnich postów prezydent Gdańska na oficjalnym profilu.
  • Jeden z ostatnich postów prezydent Gdańska na oficjalnym profilu.
  • Jeden z ostatnich postów prezydent Gdańska na oficjalnym profilu.
  • Jeden z ostatnich postów prezydent Gdańska na oficjalnym profilu.
Co warto zaznaczyć - nie wszystkie treści dodawane na fanpage'u prezydent Gdańska to posty jej autorstwa. Mniej więcej połowę wymyślają i dodają urzędnicy, zajmujący się obsługą social mediów. Na ten cel magistrat w latach 2021-2022 wyda 800 tys. zł.

Prezydent Sopotu na 10 miejscu, prezydenta Gdyni nie ujęto



W rankingu nie ujęto prezydenta Gdyni, Wojciecha Szczurka. Nic dziwnego, bo nie prowadzi on oficjalnego fanpege'a.

O pracy prezydenta Gdyni można dowiedzieć się z prowadzonego przez urząd profilu KochamGdynie.pl , za pomocą którego Wojciech Szczurek czasami komunikuje się z mieszkańcami. Ten nie został jednak objęty badaniem.

Najmniej, żeby nie powiedzieć, że wcale, w social mediach udziela się prezydent Gdyni. Najmniej, żeby nie powiedzieć, że wcale, w social mediach udziela się prezydent Gdyni.
Na 10 miejscu rankingu znalazł się natomiast profil prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego.

Podsumowanie facebookowej aktywności prezydenta Sopotu:

  • suma fanów na koniec 2021 r.: 11 660
  • zamieszczone posty: 838
  • średnia aktywność dzienna: 2,3 posta
  • suma polubień postów: 85 957
  • komentarze pod postami: 11 965

Oficjalny profil prezydenta Sopotu obserwuje 11 tys. osób. Oficjalny profil prezydenta Sopotu obserwuje 11 tys. osób.

Dobry profil przyda się przed wyborami



Autorzy badania podkreślają, że treści wrzucane przez samorządowców nie mogą być po prostu atrakcyjne czy szybko dostarczane.

- One muszą dawać mieszkańcom poczucie wpływu i zachętę do zaangażowania. Że ich komentarz, udostępnienie czy nawet "lajk" pod informacją mają wpływ na to, jak wygląda otaczające ich środowisko - wskazują autorzy.
Zaznaczają też, że wyniki raportu, poza opisem sprawności komunikacyjnej samorządowców, są też częściowym obrazem ich postrzegania w lokalnych wspólnotach.

- Wobec planowanych przyszłorocznych wyborów samorządowych - to może być ostatni moment na wprowadzenie gruntownych zmian. Szczególnie dla tych z prezydentów i burmistrzów, którzy publikują bardzo rzadko bądź nawet nie mają swojego profilu - zaznaczają autorzy badania.

Opinie (465) ponad 50 zablokowanych

  • Elżbieta (1)

    Takie artykuły to żenada, dobre tylko dla indorów, które łykają każda kluchę. Nie liczy się profesjonalizm i to, co robi prezydent, tylko ile ma odsłon. Dobre dla gimbazy

    • 16 1

    • Ludzie, przestańcie wreszcie w tytułach pisać swoje imiona! Od tego jest pole "autor"!!!

      • 1 0

  • Superanci

    Olcia i Grzelak :)

    • 7 1

  • Co za wstyd...

    Zamiatanie w Internecie to chyba raczej nie rola prezydenta, myślałem że prezydent ma bardziej odpowiedzialne zajęcia.

    • 12 1

  • Ciekawe czy wiedzą (1)

    co tak naprawdę mówią o nich Internety? :)

    • 14 1

    • Wiedzą, ale mają w poważaniu bo "się zmoderuje" żeby było miło.

      • 4 1

  • Dulčevicius i przyjaciele ... lansiarskie towarzystwo. (1)

    Jak spotkać się w sobotę z podwładnymi zaangażowanymi w sztaby WOŚP to czasu serdeczne towarzystwo nie ma? Za to niedziela ... wszyscy medialnie dostępni, aż do zwymiotowania.

    • 13 1

    • Oj tam, oj tam. Za zimno było na takie d*perelki :)

      • 3 1

  • Facebookowa super Arena

    za czyje pieniądze...?

    • 8 1

  • Kto im pisze posty?

    Sztab marketingowców z działu PR?

    • 12 1

  • Trzymam kciuki (1)

    Jaca.

    • 3 1

    • Jem naleśniki i ciasteczka

      Baca

      • 1 2

  • To już wiadomo, dlaczego nie ma czasu

    zająć się Gdańskiem. Ani Prezydent, ani jej pracownicy/ pełnomocnicy. To chyba nie jest powód do dumy, że w godzinach pracy ludzie wiecznie siedzą na fb

    • 13 1

  • 70 tys. miesięcznie za przekaz w mediach społecznościowych i jest wynik.

    Ale to stanowczo za mało. Trzeba podnieść budżet do 150 tys. zł na miesiąc. Będzie jeszcze więcej likeów i jeszcze więcej radości ocierającej się o orgazm.

    - A Miasto?
    - A miasto sobie poradzi. Za przyjemności trzeba płacić.

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane