• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kup pan stadion, czyli stadion w Letnicy na giełdzie

Michał Sielski
24 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
- Ile musiałbym zapłacić, żeby ten stadion nazywał się Mosz Arena - pytał prowadzący prezentację w Warszawie Tadeusz Mosz. - Ile musiałbym zapłacić, żeby ten stadion nazywał się Mosz Arena - pytał prowadzący prezentację w Warszawie Tadeusz Mosz.

Niemal 300 przedstawicieli największych firm, działających w Polsce, miało w poniedziałek wziąć udział w prezentacji komercyjnych możliwości stadionu w gdańskiej Letnicy. Pojawiło się kilkudziesięciu, ale przedstawiciele miejskiej spółki i tak są zadowoleni.



Spotkanie z biznesmenami odbyło się w Warszawie, w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych. - To pierwsze z serii, planujemy cały cykl takich konferencji - podkreśla Ryszard Trykosko, prezes spółki Bieg 2012, zajmującej się budową stadionu.

Konferencję poprowadził znany dziennikarz ekonomiczny Tadeusz Mosz. - Ile muszę zapłacić, by stadion nazywał się "Mosz Arena"? - zapytał wiceprezesa Biegu 2012 odpowiedzialnego za marketing, Adama Kalatę.

Odpowiedzi wprost nie było, ale przedsiębiorcy dowiedzieli się, że sama nazwa stadionu to nie wszystko. - Wraz z nią można wykupić cały pakiet sponsorski, np. na wyłącznego dostawcę napoju. Konkretne kwoty będą ustalane indywidualnie w zależności od zakresu umowy - tłumaczył wiceprezes Kalata.

Za reklamę firmy w nazwie trzeba będzie jednak zapłacić minimum kilka mln zł rocznie. Dla porównania: niemiecka Allianz Arena co roku może liczyć na 6 mln euro od sponsora, który sam przyznał, że po kilku miesiącach od inwestycji, rozpoznawalność jego marki w Niemczech wzrosła o 70 proc. Commerzbank-Arena we Frankfurcie otrzymuje od banku 3 mln euro rocznie.

Dużo tańsze będą loże sponsorskie, których powstanie 40. W Niemczech trzeba za jedną płacić 35-200 tys. euro rocznie. Będą wyposażone w bary, łazienki i wszystkie możliwe wygody. Ale tu także nie ma jeszcze oficjalnego cennika. Podobnie jak na 17 tys. m kwadratowych powierzchni komercyjnych.

- Cena będzie uzależniona od metrażu czy usytuowania względem środka boiska. Mamy już sygnały od wielu firm, które są poważnie zainteresowane, by organizować w lożach spotkania biznesowe, dla których mecz czy koncert będą tylko dodatkiem. Budujemy bowiem stadion kategorii "elite", który ma aktywnie żyć siedem dni w tygodniu - podkreśla Adam Kalata.

Ilu inwestorów udało się przyciągnąć dzięki poniedziałkowemu spotkaniu? Na razie nie wiadomo.

- Takie rozmowy trwają często tygodniami, więc nie można jeszcze jednoznacznie stwierdzić jaki skutek osiągnęliśmy. Jesteśmy na początku drogi - podkreśla prezydent Paweł Adamowicz.

Miejsca

Opinie (180) 5 zablokowanych

  • Adamowicz zrujnuje tym stadionem miasto i jego mieszkańców!

    Adamowicz zrujnuje tym stadionem miasto i jego mieszkańców! Wywala lekką ręką setki milionów naszych pieniędzy w błoto. A to stwierdzenie"To pierwsze z serii, planujemy cały cykl takich konferencji " po prostu przeraża. Ile będą nas gdańszczan kosztować te rozrywkowe wyjazdówki.

    • 7 2

  • Renoma Arena (1)

    mogliby od razu "wygrać" przetarg (?) na sprzedaż i kontrolę biletów ;-)

    • 5 0

    • Jak mawiał premier Pawlak...

      ..."przecież i tak wszyscy tak robią, to po co się mam z tym ukrywać!"

      A potem dodał na spotkaniu mającym, jak rozumiem, złagodzić kontrowersję która nagle otoczyła jego osobę - "jest kryzys, musimy pomagać swoim rodzinom!"

      • 0 0

  • elite - a wiec nie dla zwyklych ludzi

    • 0 0

  • stadion im. Bohaterów Westerplatte

    • 0 0

  • super (1)

    Bardzo pozytywnie widze teinicjatywy.A ci co myślą że to tylko dla elit odsyłam do poczytania o niemieckich stadionach.Stadion musi mieć dochód nie tylko z fanów .Dla czego? To prosta odpowiedż.Z samych fanów się nie utrzyma to nie Barcelona że na mecze przychodzi kilkadziesiąt tysięcy ludzi.Po drugie im więcej firm i ludzi przewija sie przez ten kąpleks tym więcej możliwości i ludzkiej pomysłowośc na zrobienie czgoś ciekawego.

    • 0 0

    • kąpleks to coś od kąpania?

      ten stadion to mitomania naszych władz
      właśnie, u nas nie przychodzi na mecze tylu widzów co w Barcelonie, dlatego też Gdańsk nie potrzebuje tak wielkiego stadionu...

      • 0 0

  • jesteście żałośni..

    zgraja znawców nie majaca pojecia o czym pisze! czytam te wasze wypociny i zastanawiam sie czy ktorykolwiek w ogole sie zaglebil choc odrobine w temat. Najwyrazniej nie bo wasze 'analizy' nie maja nic wspolnego z rzeczywistoscia. O logicznym mysleniu i jakiejkolwiek dalekowzrocznosc nie wspomne. Zal budowac taki stadion dla takich debili!

    • 0 2

  • Tylko i wyłącznie "BOLEK ARENA" !!!!

    Żadna inna nazwa nie pasuje. No ostatecznie ..."DRUTEX STADIUM" .

    • 2 0

  • BOLEK PASUJE LEPIEJ !!!!!!!!!!!

    BUHAHAHHAHHA

    • 2 0

  • KPINA

    Ponownie pan Adamowicz ma w nosie mieszkańców. Obiecał stadion... może powstanie, ale nazwa do któej się wszyscy przywyczaili Baltic Arena..... powinna zostać !! Co z tego jak stadion będzie przypominał bursztyn jak może nosisć nazwe Biedrona Arena ??!! Gdziej jest kochany LOSTOS ?? Jeszcze na LOTOS ARENA sie zgodzę bądź na MILLENNIUM ARENA, albo AMBER ARENA..... jedna inne nazwy i "kształt" samego stadionu nie wiele będą miały wspólnego. Jednak to jest możliwe tylko w Gdańsku. Miała być Baltic Arena i niech tak pozostanie !!!!!!!!!!!!! Panie Adamowicz GDAŃSK to nie pana własność proszę w końcu słuchać mieszkańców !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 2 0

  • LECHIA TAK JAK CAŁA POLSKA KUPOWANA ZA ŁAPÓWKI LIGA GRA JAK DUPA. NIC WIĘC DZIWNEGO, ŻE JAK KTOŚ TAM W ARTYKULE POWIEDZIAŁ MECZE BĘDĄ TYLKO DODATKIEM.
    PO MISTRZOSTWACH NIC CIEKAWEGO NIE BĘDZIE SIĘ TAM DZIAŁO. WYRZUCONA KASA, KTÓRĄ MOŻNA BYŁO DAĆ NA SZKOLENIE NOWYCH TALENTÓW, A PRZEDROGI STADION WYBUDOWAĆ TANIEJ TAK JAK W NIEMCZECH. CENY W BUDOWNICTWIE POLECIAŁY W DÓŁ A TU TAKA CENA BUDOWY.
    CHYBA KILKA OSÓB DOSTANIE ZA TO W GRATISIE WILLE W MIJSCÓWCE Z DOBRYM DOJAZDEM DO URZĘDU MIASTA.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane