- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (265 opinii)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (325 opinii)
- 3 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (206 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Pierwsze lądowanie śmigłowca na dachu. Testy przedodbiorowe
Pierwsze lądowanie śmigłowca na dachu szpitala w Gdyni odbyło się w czwartek, 20.04.2023
Pierwszy śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego wylądował testowo na dachu Szpitala św. Wincentego a Paulo w ścisłym centrum Gdyni. To jeden z etapów związanych z odbiorami rozpoczętej 1,5 roku temu inwestycji.
Helikopter Lotniczego Pogotowia Ratunkowego po raz pierwszy na dachu szpitala w Gdyni wylądował w ramach odbiorów technicznych budowanego od kilkunastu miesięcy lądowiska.
Pierwsze w historii lądowanie wzbudziło spore poruszenie wśród obserwujących je mieszkańców, personelu szpitala, a także chorych.
Załoga helikoptera odleciała tuż po tym, gdy maszyna dotknęła płyty. Całe zdarzenie trwało kilka minut.
Przewidywania: cztery lądowania w miesiącu
Helikoptery Lotniczego Pogotowia Ratunkowego będą lądowały z pacjentami w centrum Gdyni za kilka tygodni, po zakończeniu odbiorów technicznych. Przedstawiciele szpitala przewidują, że lądowisko będzie wykorzystywane cztery razy w miesiącu.
- Obecnie SOR mieści się w nowoczesnym obiekcie wielospecjalistycznego Szpitala św. Wincentego a Paulo w Gdyni, w którym znajduje się także blok operacyjny i Oddział Intensywnej Opieki Medycznej. Dzięki lądowisku SOR będzie spełniał już wszystkie niezbędne standardy medyczne - mówi Małgorzata Pisarewicz, dyrektor ds. komunikacji społecznej i promocji Szpitali Pomorskich.
Ujęcia z lądowiska z listopada 2022 r.
Lądowisko na dachu szpitala w Gdyni
Przypomnijmy, że płyta jest wyniesiona na wysokość 40 m względem poziomu terenu przy placu Kaszubskim. Z lądowiska będą mogły korzystać inne jednostki ratownicze, których masa startowa nie przekroczy 6,7 ton. Będzie przystosowane do lądowań zarówno w dzień, jak i w nocy.
Pacjenci do szpitala będą transportowani osobną windą.
Całość ma postać aluminiowego ośmiokąta, opartego na stalowej konstrukcji. Kończą się prace przy budowie podestów komunikacyjnych prowadzących do dwuprzystankowej, szpitalnej platformy dźwigowej oraz dwóch ewakuacyjnych klatek schodowych.
Na lądowisku zamontowano światła typu PAPI (Precision Approach Path Pndicator - wskaźniki precyzyjnej ścieżki podejścia).
Helikoptery na dachu szpitala. Do końca roku koniec budowy lądowiska
Lądowisko na szpitalu: wzrósł koszt inwestycji
W ubiegłym roku koszt inwestycji szacowano na 11,5 mln zł. Wzrósł on jednak do 15 mln zł przez wzrost cen materiałów. Prace wykonała firma Climamedic. Za projekt odpowiada firma Helitech.
Helikoptery Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na filmach
Miejsca
Opinie (102) 3 zablokowane
-
2023-04-20 14:18
Opinia wyróżniona
No i gitara. (6)
Każda uratowana osoba na wagę złota!!!
- 41 5
-
2023-04-20 14:20
W tym szpitalu?
- 8 2
-
2023-04-20 14:21
Niech wybuduja ladowisko (4)
Kolo twego domu i w nocy budza male dzieci i ciebie to bedziesz mial zloto
- 3 15
-
2023-04-20 14:45
To się wyprowadz poza miasto to będziesz mieć ciszę i przyjemność słuchania małych dzieci:) (3)
- 9 5
-
2023-04-20 16:19
Ponieważ nakazujesz ludziom się wyprowadzać, więc jesteś typem upartego faszysty, który dla swoich własnych zachcianek (2)
chce wysiedlić całe osiedle.
Jednak ponieważ sam potwierdzasz, że będzie wielki hałas i ludzie będą cierpieć więc gdybyś tak właśnie zeznał to zeznał byś de facto na korzyść powoda, który pozwał by inwestora i gminę. Lądowisko może być ale nie pod oknami śpiących ludzi i małych dzieci. My mówimy o hałasie na poziomie 120 dB mierzonym w skali logarytmicznej. Ty w ogóle nie rozumiesz powagi sytuacji. Zajrzyj do książki z fizyki.- 3 7
-
2023-04-21 10:01
I napisał to człowiek dla którego życie ludzkie jest mniej ważne od odrobiny ciszy / hałasu !!! ??? (1)
Odwróćmy sytuację. Potrzebujesz pilnej pomocy i wtedy nie będzie dla Ciebie istotne jak.... ale aby uratowali tzn najszybciej udzielili pomocy !!! POpieram POprzedników - jeśli przeszkadzają Tobie hałasy miasta, to wyprowadź się na wieś ale wiadomo....Wtedy będą koguty, ciągniki oraz inne źródła hałasu ;P ;P ;P
- 1 1
-
2023-04-21 12:41
a kiedy oni tam uratowali życie?? śmigłowcami będa lądować powypadkowi na lądzie i morzu..
dla nich pomoc jest iw tropiku i w akademii medycznej a nie w Mięsnym w Gdyni. Będą i tak jechac na sygnale ulicami.
Gdzie sens???- 0 1
-
2023-04-20 21:12
Opinia wyróżniona
Brawo (1)
Dobrze, że już działa
- 21 3
-
2023-04-21 10:28
A jeśli przewożony pacjent ma lęk wysokości, to co? W śmigłowcu może go nie mieć, nic nie widzi
Ale wyciągną go na noszach na tak eksponowane, wysokie miejsce i przy problemach kardiologicznych może "zejść"!
- 0 2
-
2023-04-20 14:50
Opinia wyróżniona
Oby (3)
Oby musiał tam lądować jak najrzadziej.
- 89 3
-
2023-04-20 21:40
(1)
Niestety większe helikoptery np.Anakondy itp.już nie wylądują .Zabrakło około 1 tony więcej udżwigu tej platformy.Jak zwykle robią fuszerke ,tyle baniek wydanych i nie przystosować lądowiska do 8 ton,za te pare złotych więcej , to skandal.
- 1 1
-
2023-04-21 14:44
Anakonda ma max masę 6400, a lądowisko jest do 6700 kg
- 0 0
-
2023-04-20 17:22
Oby nigdy nie musial startować
- 3 3
-
2023-04-22 20:46
Smutno mi
- 0 0
-
2023-04-21 15:30
Nad głowami chorych pacjentów....
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2023-04-20 14:01
(5)
I dobrze,niechay niesie pomoc potrzebującym szybkiego transportu do szpitala.Choć akurat z tą placówką nie mam miłych wspomnień.Ale może coś już się tam zmieniło na plus?
- 27 12
-
2023-04-20 14:25
Mało który szpital wita z otwartymi ramionami (1)
pacjenta w stanie upojenia alkoholowego
- 9 0
-
2023-04-20 15:07
Czyżby dra svena źle przyjęli
Cóż za zniewaga
- 3 0
-
2023-04-20 15:33
Słyszałem, że wprowadzili program doba plus - jak po dobie czekania dalej żyjesz to biura Cię na stół do badania
- 2 0
-
2023-04-20 17:02
Szpital nie jest od miłych wspomnień . Są tam chorzy ludzie , wielu umiera.
Ma Cię wyleczyć , jeśli to możliwe i tyle. Chcesz wspomnień , to jedz do Ciechocinka.
- 3 2
-
2023-04-21 09:52
Ty masz dobre wspomnienia wyłącznie z Ubera , bo zawieźli cię za darmo , tylko tyłek na końcu wystawiłeś do przewietrzenia
Ukraińcowi .
- 0 0
-
2023-04-20 14:08
To jest fatalna inwestycja patrząc na dwie kwiestie (9)
Po pierwsze winda w szpitalu nie działa 50% czasu, co chwila zepsuta. na 3 windy w pionie działa max 1. To jest dramat.
Po drugie w tamtym miejscu wieja silne wiatry i miało kiedy są warunki do lądowania.
Wywalanie pieniędzy w błoto .- 40 62
-
2023-04-20 14:11
Obyś nie musiał nigdy z niej skorzystac, czego życzę mimo twojego zgryzliwego komentarza.
- 25 3
-
2023-04-20 14:11
Ale o co chodzi
Przecież nie marnują swoich pieniędzy.
- 2 14
-
2023-04-20 14:12
proszę, mistrzu, powiedz: a w jakiej dzielnicy Trójmiasta nie wieja silne wiatry?
- 28 3
-
2023-04-20 14:16
O jest już pierwszy hejter który zawsze wie wszystko i musi się przywalić... Strzelam że osoby odpowiedzialne za budowę tego lądowiska przewidziały wszystko i jeśli byłoby to bez sensu to raczej by nie powstało. No ale widać, ktos wie lepiej xD
- 20 4
-
2023-04-20 14:25
"Pacjenci do szpitala będą transportowani osobną windą" (1)
Wystarczy czytac ze zrozumieniem...
Wiatr z reguly nie stanowi problemu dla smiglowca.- 16 4
-
2023-04-20 17:49
Jaką osobną windą?
Idz do wincenta i sprawdź która z 3 wind tam działa? Odpowiem, 1 z 3. Winda która jeżdżą wszyscy. Pozostałe 2 windy stoją niesprawne. Na potrzeby lądowiska nie wybudowano dodatkowej windy.
Co do wiatru to nie wiem czemu tak bardzo się na to upierali. Żaden inny helikopter nie ląduje w środku miasta na najwyższym budynku gdzie hula wiatr. To jest marna decyzja.- 8 3
-
2023-04-20 14:34
Przez jakiś czas pracowałem przy tym projekcie. Winda nie działa bo musieli podwyższyć dach i zmienić konstrukcje. W tym szacht windowy, z tym wiązały się też zmiany systemu pożarowego. Znając życie, jak skończy się inwestycja to utrudnienia powinny skończyć się
- 17 1
-
2023-04-20 15:10
specjalista od wszystkiego
- 4 2
-
2023-04-20 16:50
Ale siwy zbiera punkty przed wyborami, tępe gdyniaki to kupuja
- 1 5
-
2023-04-20 14:15
Koszty inwestycji wzrosły o 3,5 bańki? Ja bym się przyjrzał co tak poszło do góry... (2)
Ciekawe, jakie ceny mieli inni oferenci za wykonanie. W dzisiejszych czasach trzeba patrzeć na firmom na ręce
- 21 6
-
2023-04-20 14:19
Pi sowski zarząd premie wziął
- 6 6
-
2023-04-20 14:58
NFZ płaci
to wydatki nie mają znaczenia. Dług NFZ ma już taki, że niebawem zbankrutuje.
- 1 0
-
2023-04-20 14:16
Na miejscu sąsiadów pozwalbym inwestora i gminę (4)
Kłaniają się przepisy art. 144 kc oraz art. 23 i 24 kc. Jak doskonale widać na filmie huk jest tak ogromny, że aż wszyscy z przestraszeniem patrzą na źródło hałasu. Nic dodać.
Nie ma znaczenia czy ktoś ma jakąś zachciankę, prawo dotyczy każdego- 15 35
-
2023-04-20 14:21
4 razy w miesiącu (1)
Jak będzie chwile głośniej to nic się nie stanie. wymiotowac się chce jak czytam takie wpisy.
- 18 5
-
2023-04-20 15:36
Problem właśnie w tej "chwili", ilości razy, częstotliwości, godzinach,
itd. takie rzeczy rozpoznaje sąd. A pieniactwo nie ma znaczenia. Nikt nie twierdzi, że szpital nie ma mieć ladowiska ale musiał wziąć pod uwagę otoczenie szpitala. To oczywiste. To wynika z wielu przepisów kc. I innych kodeksów. Samowolki to może w Rosji, nie w państwie prawa.
- 3 5
-
2023-04-20 14:44
(1)
Ja to bym w ogóle kazał szpital zburzyć! Śmigłowce, wyjące karetki, chorzy ludzie... jedno wielkie przestraszenie!
- 10 2
-
2023-04-20 15:32
Porównywanie samochodu do śmigłowca i wszystko jasne.
Hałas mierzony jest w skali logarytmicznej. Jeśli chcesz coś porównać to najpierw musisz odlogarytmowac. Kiedy to zrobisz to szczęka ci opadnie o czym w ogóle jest mowa. Ale oczywiście, naiwni mogą nadal dać robić się w balona.
- 1 5
-
2023-04-20 14:18
Opinia wyróżniona
No i gitara. (6)
Każda uratowana osoba na wagę złota!!!
- 41 5
-
2023-04-20 14:20
W tym szpitalu?
- 8 2
-
2023-04-20 14:21
Niech wybuduja ladowisko (4)
Kolo twego domu i w nocy budza male dzieci i ciebie to bedziesz mial zloto
- 3 15
-
2023-04-20 14:45
To się wyprowadz poza miasto to będziesz mieć ciszę i przyjemność słuchania małych dzieci:) (3)
- 9 5
-
2023-04-20 16:19
Ponieważ nakazujesz ludziom się wyprowadzać, więc jesteś typem upartego faszysty, który dla swoich własnych zachcianek (2)
chce wysiedlić całe osiedle.
Jednak ponieważ sam potwierdzasz, że będzie wielki hałas i ludzie będą cierpieć więc gdybyś tak właśnie zeznał to zeznał byś de facto na korzyść powoda, który pozwał by inwestora i gminę. Lądowisko może być ale nie pod oknami śpiących ludzi i małych dzieci. My mówimy o hałasie na poziomie 120 dB mierzonym w skali logarytmicznej. Ty w ogóle nie rozumiesz powagi sytuacji. Zajrzyj do książki z fizyki.- 3 7
-
2023-04-21 10:01
I napisał to człowiek dla którego życie ludzkie jest mniej ważne od odrobiny ciszy / hałasu !!! ??? (1)
Odwróćmy sytuację. Potrzebujesz pilnej pomocy i wtedy nie będzie dla Ciebie istotne jak.... ale aby uratowali tzn najszybciej udzielili pomocy !!! POpieram POprzedników - jeśli przeszkadzają Tobie hałasy miasta, to wyprowadź się na wieś ale wiadomo....Wtedy będą koguty, ciągniki oraz inne źródła hałasu ;P ;P ;P
- 1 1
-
2023-04-21 12:41
a kiedy oni tam uratowali życie?? śmigłowcami będa lądować powypadkowi na lądzie i morzu..
dla nich pomoc jest iw tropiku i w akademii medycznej a nie w Mięsnym w Gdyni. Będą i tak jechac na sygnale ulicami.
Gdzie sens???- 0 1
-
2023-04-20 14:28
Jaka masa śmigłowca? (3)
W tekście jest 6.7t, a na lądowisku namalowane jest 6.4t.
Jest to akurat o tyle istotne że jest to kwestia czy będzie mogła tam lądować Anakonda- 15 4
-
2023-04-20 20:49
Nawet dwie na przemian.
- 1 0
-
2023-04-20 21:38
Nie (1)
Nie bedzie mogla, masa jest ok ale FATO nie (wymiary)
- 1 0
-
2023-04-21 10:30
Znaczy, rzeczona Anakonda ma za długiego ogona?
- 0 0
-
2023-04-20 14:31
Medyk (12)
Za część tej sumy można było zrobić w sąsiedztwie lądowisko z niezbędnym zapleczem . Pacjent do lub z transportu lotniczego musi być zaopatrzony i ustabilizowany czyli czas gra rolę ale nie kluczową . A wszelkie transportu na szybko kończą się często kiepsko . Rozsądniejsze by było zwiększenie obsady w SOR - izbowy , internista , ginekolog , chirurg i pediatra . Spędziłem z osobą z banalnym złamaniem przedramienia 16 godzin . Rzeczywisty problem jest w SOR a nie ma dachu . Helikopter ma być 4 razy w miesiącu a bałagan w SOR jest 30 dni , 24 h!
- 95 25
-
2023-04-20 14:58
(2)
Na UCK są dni, ze LPR ląduje kilka razy na dobę. Biorąc pod uwagę,ze to szpital w Gdyni mieście portowym (także transport chorego podjętego ze statków) korki w okolicy to transport LPR jest bardzo racjonalny. LPR nie jest tylko związany z pracą SOR, ale wszelkich oddziałów inwazyjnych- operacyjnych oraz przeszczepowych- także transport organów pobranych.
- 11 2
-
2023-04-20 15:15
(1)
Dla heli to bez znaczenia czy poleci gdańsk czy gdynia... większość transportu będzie i tak uderzać na gdańsk. Medyk dobrze prawi, problem jest z samym sorem, to umieralnia a nie szpital. Jeśli nie jesteś dzieckiem to czas oczekiwania 7-12h
- 15 2
-
2023-04-21 08:37
tak jest na kazdym SORze, ze sie czeka po 6-12 h
Przez to też, że każdy nawet ze skaleczonym palcem leci na SOR, a może np do lekarza pierwszego kontaktu, który tez może wystawić skierowanie na rtg. Zrobiłam tak z synem i zamiast 6 h na SORze już po 1,5h miałam wyniki. Brak odpowiedniego Triażu to główna bolączka. Większość pacjentów mogła by trafić do opieki niedzielno-nocnej. Jak sama nazwa wskazuje to jest to oddział ratunkowy, nie przychodnia. Niestety czasem też widuje na SOR pacjentów z walizkami, bo oni w ten sposób chcą sie dostac do szpitala w szybszym terminie.
- 0 0
-
2023-04-20 15:04
Jakby czas nie był kluczowy,
to by pacjenta nie wieźli śmigłowcem tylko zwykłą karetką.
- 13 1
-
2023-04-20 16:32
widze nastepny expert z d.... lądowisko w okolicy - ciekawe gdzie moze na Darze Pomorza ?? (5)
- 4 3
-
2023-04-20 16:44
(2)
Ty jesteś z du.y. zamiast sprzedawać miejskie tereny znajomym deweloperom po okazyjnych cenach zrobić normalne lądowisko
- 6 4
-
2023-04-20 17:15
podaj dowody na sprzedawanie ziemi po okazyjnych cenach, i najlepiej ladowisko komu na parterze pod oknem (1)
- 3 1
-
2023-04-20 21:14
Wszystkie czy z ostatniego roku? Na inne przekręty też czy tylko na działki?
- 1 1
-
2023-04-20 17:52
Niekoniecznie na Darze, wystarczy przystosować boisko szkoły podstawowej nr 21, która jest na wprost wejścia na SOR i po zawodach.
- 7 2
-
2023-04-20 20:20
Kiedyś lądowali za ul. Węglową
Obecnie po przebudowie torów jest sporo terenu pomiędzy poszczególnymi grupami torowymi. Są także nowe drogi dojazdowe.
- 1 0
-
2023-04-20 16:48
Ja czekałem 9 godzin ze złamana noga w pięcie do 2 w nocy, nawet bez tabletki przeciwbólowej po czym wróciłem do domu i następnego dnia prywatnie do lekarza. Mojej cioci po pęknięciu wrzoda nie wykryli raka żołądka po czym zmarła po pół roku. Do kryminału tych konowalow
- 9 4
-
2023-04-20 22:26
ten szpital to masakra, a wydatkowanie 15 baniek na ladowisko tam to jakas kpina. dla kazdego pacjenta ladowanie w tym szpitalu to zagrozenie zycia. lepiej poleciec do gdanska albo wejherowa. kazdy, kto mial nieszczescie byc na SOR w tym szpitalu lub miec tam bliskiego, zdecydowanie to potwierdzi. brak obsady, brak lekarzy, brak pielegniarek/pielegniarzy, brak ratownikow. wszyscy przemeczeni. przez to panuje totalna znieczulica. krzyki, robienie pacjentom na zlosc, podlosci, ktore w glowie sie nie meiszcza. ten szpital to po prostu umieralnia.
- 5 0
-
2023-04-20 14:50
Opinia wyróżniona
Oby (3)
Oby musiał tam lądować jak najrzadziej.
- 89 3
-
2023-04-20 17:22
Oby nigdy nie musial startować
- 3 3
-
2023-04-20 21:40
(1)
Niestety większe helikoptery np.Anakondy itp.już nie wylądują .Zabrakło około 1 tony więcej udżwigu tej platformy.Jak zwykle robią fuszerke ,tyle baniek wydanych i nie przystosować lądowiska do 8 ton,za te pare złotych więcej , to skandal.
- 1 1
-
2023-04-21 14:44
Anakonda ma max masę 6400, a lądowisko jest do 6700 kg
- 0 0
-
2023-04-20 15:17
nocne lądowania to niezapomniane wrażenia (1)
dla sąsiadów
- 15 9
-
2023-04-20 21:12
Samo lądowanie nie jest takie głośne. Zdecydowanie głośniejszy jest start kiedy turbiny pracują na full.
- 1 1
-
2023-04-20 15:21
Jest lądowisko to ląduje. U nas jak zwykle wydarzenie roku.
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.