- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (61 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (81 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (79 opinii)
Lądowanie w Babich Dołach
Już w 2011 roku Trójmiasto będzie miało dwa porty obsługujące tanie linie lotnicze.
Koszt modernizacji portu lotniczego w Gdyni, powstałego na bazie dotychczasowego lotniska Marynarki Wojennej na Oksywiu Babich Dołach, ma się zamknąć w 100 mln zł. Kwota będzie przeznaczona m.in. na uruchomienie portu, budowę dróg, linii kolejowej i terminalu.
Podmiotem zarządzającym lotniskiem w Babich Dołach, zgodnie z decyzją Ministerstwa Transportu i Ministerstwa Obrony Narodowej, jest Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku Rębiechowie. Projekt uzyskał już także poparcie gmin Gdynia i Kosakowo oraz marszałka pomorskiego.
- Wojsko wyraża zarówno wolę utworzenia cywilnego portu lotniczego, jak i udostępnienia swojej infrastruktury do celów technicznych - zapowiada kmdr por. Bartosz Zajda, rzecznik prasowy dowódcy Marynarki Wojennej.
Kiedy więc pierwsze samoloty cywilne wylądują w Gdyni Oksywiu?
- Nie jestem w stanie określić dokładnej daty - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes zarządu Portu Lotniczego im. L. Wałęsy w Gdańsku. - Wszystko zależy od tego, czy uda się znaleźć inwestora. Jako podmiot zarządzający przygotowujemy tylko odpowiednią dokumentację.
Zgodnie z planem pierwszy etap modernizacji, polegający na uruchomieniu cywilnej komunikacji lotniczej, ma się zakończyć w 2009 roku. Drugi etap będzie polegał na dostosowaniu lotniska do obsługi tanich linii lotniczych i lotnictwa biznesowego. Trzeci etap, którego zakończenie planowane jest na 2011 rok, przewiduje uruchomienie lotniczych przewozów towarowych.
- Grzechem byłoby niewykorzystanie faktu, że w pobliżu lotniska znajduje się baza kontenerowa - mówi kadm. Zbigniew Smolarek, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. portu lotniczego w Babich Dołach. - Zależy nam również na budowie drugiego pasa startowego. Nie chcemy tworzyć konkurencji dla Rębiechowa, ale w przypadku nagłych awarii być najbliższym portem, zawsze gotowym do eksploatacji.
Koszty modernizacji mają pokryć władze samorządowe (odpowiedzialne za spółkę Port Lotniczy Gdańsk) oraz prywatne firmy. Projekt ma być zrealizowany wspólnie z Marynarką Wojenną, która już realizuje takie inwestycje, jak infrastruktura systemu lądowania, budowa wieży portu lotniczego, czy płotu, który wbrew pozorom, po wydarzeniach z 11 września, jest strategicznym elementem lotniska, a wybudowanie ponad 17 km ogrodzenia to wielomilionowa inwestycja.
Cywilny port lotniczy będzie prawdopodobnie obsługiwany przez spółkę w składzie: lotnisko im. Lecha Wałęsy w Rębiechowie, gminy Gdynia i Kosakowo oraz marszałek województwa pomorskiego.
|
|
Opinie (235) ponad 50 zablokowanych
-
2007-05-09 08:29
Totalna bzdura.
..." Nie chcemy tworzyć konkurencji dla Rębiechowa, ale w przypadku nagłych awarii być najbliższym portem, zawsze gotowym do eksploatacji "...
Chca zainwestowac 100 mln .,zeby stworzyc zapasowe lotnisko dla Rebiechowa ?
Ostatnio PKP informowala o planach zakupu pociagow TGV , zapewne w celu obslugi tego tlumu "awaryjnych" turystow .
W realizacje planu watpie , bo aktualnie nalezy pilnie zbudowac lotnisko w Darlowie .- 0 0
-
2007-05-09 08:33
bez sensu:\
powinno się rozbudować rębiechowo i zrobić kolej i porządne drogi 2-3 pasmowe dojazdowe z Gdyni i to by wystarczyło, bo po co tak blisko siebie 2 lotniska :\ jakby udało się stworzyć drogę i kolej, którą dojedziemy szybko do rębiechowa to w Gdyni nie będzie potrzebne lotnisko, poza tym lepiej jest mieć jeden duży port lotniczy niż się rozdrabniać
- 0 0
-
2007-05-09 08:34
No to ludziska zaczną na gwałt kupować działki wokół lotniska, z nadzieją, że właśnie przez ich działki przebiegać będzie droga na lotnisko.
- 0 0
-
2007-05-09 08:41
Dugie lotnisko?
Nic nie mówi się o dodatkowych pasach startowych i drogach kołowania. W Rębiechowie terminal pasażercki pęka w szwach. Trzeba wybudować nowy od podstaw. Kolejne dostawki nic nie dadzą. Podjaz pod terminal zapchany prze złotówy. Cwaniacy z Warszawy zdzierają kasę za parking, na który napędza klientów policja i usłużni strażnicy. Jest więc sporo do zrobienia.
- 0 0
-
2007-05-09 08:53
Gallux
Do tematu mozna wrocic , chociaz jest bzdurny .
800 tysieczna aglomeracja nie potrzebuje dwoch lotnisk . Kazde lotnisko musi zarabiac na siebie , bo takie sa prawa ekonomii .
Po przyznaniu organizacji Euro 2012 , az sie roi od wizjonerskich planow .
Autostrady , stadiony , lotniska i TGV na tory , po ktorych mozna aktualnie jezdzic z predkoscia 40 km/h .
Tutaj 800 mln. tam 600 a na Babie Doly im . Kaczynskich tylko 100 .
Jak sie wszystko do kupy pozbiera , to wyjdzie pare ladnych miliardow , a tymczasem juz aktualnie brakuje na rynku materialow budowlanych i fachowcow .- 0 0
-
2007-05-09 08:56
Mieszkam kilkadziesiąt kilometrów od Trójmiasta i to co widzę wyląda tak, że pan Szczurek zamiast brać udział w budowaniu silnej metropolii woli swoją małą, ciasną ale za to własną Gdynię. Cóż takie miasto jaki prezydent. A szkoda :-(
- 0 0
-
2007-05-09 08:57
A swoją drogą
to niech se Gdynia buduje lotnisko dla awionetek, lotni, linoskoczków, sterowców-bombowców,...
może jeszcze zgłosi akces do Euro?
głupota goni głupotę
A jak przyjdzie do realizacji to okaże się że ani Rębiechowa nie rozbudują ani Babich Dołów nie wybudują,
bo nie będzie za co i czym!
Wczoraj przejechałem ul. Marynarki Poskiej,
zgroza, tam NIC nie jest zrobione!
stadion to może zbudują w....2030 roku!
I niech kurduple rządzą 2. kadencję - przynajmniej całkowicie doprowadzą ten burdel do upadku.- 0 0
-
2007-05-09 08:58
dobrze mu idzie budowanie prężnej Gdyni
- 0 0
-
2007-05-09 09:01
Jak to miło jak spełniają sie moje marzenia:)) Tylko nie dla "tanie latanie"
To ma być najnowocześniejszy PL w RP a ten zamysł powstał jak Dyrektorem Generalnym PLL był jeszcze gen.Czarny. A to dlatego, ponieważ buduje się nowoczesny węzeł komunikacyjny, łączący w optymalny sposób komunikację kolejową, drogową i lotniczą. W promieniu 100 km ma dwa
pasy długie startowe i oprzyrządowanie (mniej złych warunków pogodowych niż poblisjie R. a nawet Okręcie)do całodobowej obsługi lotów międzykontynentalnych, bez jakichkolwiek ograniczeń tonażu samolotów. Jak również;
- Zaplecze wojskowe MW(bezpieczeństwo)
- Wolne moce przerobowe bez wąskich gardeł.
- Optymalne połączenie z komunikacją drogową i kolejową jak również z ośrodkiem prezydenckim na Helu.
- Dodatkowy potencjał w tworznym Centrum Logistycznym(lotniczym transporcie towarowym ze względu na niedaleko położone Centrum Ruchu Towarowego).
Panie Prezyd.Szczurek, ma to być funkcjonalny terminal o niecodziennej architekturze, wysokim komforcie i dużej akceptacji wśród pasażerów - nie dla tanich linii.- 0 0
-
2007-05-09 09:03
Bolo
Zapomniales dodac : ultralekkich awionetek .
Co ty piszesz o roku 2030 ?
Problem z dziurawym plotem wokol terenu lotniska , byl juz palacym problemem podczas mojego tam pobytu w 1983 roku .
Jest wyraznie nierozwiazywalny , analogicznie do skupu surowcow wtornych w PRL-u .- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.