• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Lady Assa" już nie popłynie pod polską banderą

VIK
17 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
"Lady Assa" została kupiona przez niemieckiego armatora. "Lady Assa" została kupiona przez niemieckiego armatora.

Żegluga Gdańska sprzedała "Lady Assa", statek, który pływał z Trójmiasta do Bałtijska i Kaliningradu, a ostatnio, w sezonie, obsługiwał połączenia z Ustki i Darłowa na Bornholm.



Polski armator sprzedał statek pierwszemu właścicielowi, niemieckiemu armatorowi Cassen Eils z Cuxhaven. "Lady Assa" opuściła Gdynię w środę już jako "Fair Lady". Statek wraca więc do pierwszego właściciela i do... pierwszej nazwy.

Jednostka została budowana w 1970 roku w stoczni Muetzelfeldtwerft GmbH, Cuxhaven. Do 2003 roku statek należał do Cassen Eils. Później eksploatowany był jako "Adler Baltica" przez Adler Shiffe, a następnie został wyczarterowany i wreszcie zakupiony przez Żeglugę Gdańską. Teraz, od maja do września, będzie pływać na linii turystycznej z Bremerhaven na wyspę Helgoland.

Żegluga Gdańska Sp. z o.o. jest firmą prywatną, spadkobiercą prawnym i kontynuatorem firmy żeglugowej założonej w marcu 1946 r. Firma prowadzi żeglugę krajową w rejonie Trójmiasta, na Środkowym Wybrzeżu i Zalewie Wiślanym, a także międzynarodową żeglugę pasażerską w sezonie z Ustki i Darłowa na Duńską wyspę Bornholm. Wznowiła też, w ubiegłym roku, całoroczne rejsy wolnocłowe z Gdyni do Bałtijska, które zostały zawieszone na okres zimowy ze względu na sytuację lodową i zostaną wznowione od 5 marca 2011 roku.

Firma dysponuje czterema katamaranami, ośmioma statkami pasażerskimi oraz trzema wodolotami. Żegluga Gdańska dysponuje również własną bazą remontową przeznaczoną do obsługi jednostek pływających. Ma również własny holownik - "Jędrek II".

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

VIK

Miejsca

Opinie (69) ponad 10 zablokowanych

  • a co z powołaniem komisji do wyjaśnienia sprawy grabieży i rozpadu całej polskiej gospodarki morskiej ? ,dlaczego nie sprzedano jeszcze naszego "dostępu do morza" ?

    • 4 2

  • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    WYPRZEDAJA WSZYSTKO Z POLSKI - CIEKAWE KOMU SPRZEDADZĄ POLAKÓW

    • 2 0

  • artykuł sponsorowany

    jaki wpływ sprzedaż lady ma wpływ na społeczność trójmiasta ????

    • 0 4

  • To wogóle jest śmieszna firma...........

    Prom na Westerplatte w soboty i niedziele nie pływa wogóle w jakichś dziwnych okolicznościach zmienił sie przewożnik w Świbnie i właśnie na Westerplatte, jakieś dofinansowania do biletów na Hel a i tak za mało tego pływa, czy to nie jakie códa?

    • 2 0

  • może nam Morze nie potrzebne ? szumu fal to na długich można sobie w radiu posłuchać .

    • 0 0

  • sprzedajcie wszystko niemcom

    po co nam cokolwiek

    • 1 0

  • Lady-Assa

    powinisicie daci iny statek w zastępstwie co roku ot 5 lat pływałem nią ato na bormholm z Gdyni do Bałtijska. Była tam bardżo miła opsługa

    • 1 0

  • Czemuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    • 0 0

  • cZEMU

    SPSZCZEMU NIE JNY OKRENTEDALISICIE MOIE MAŻENIA CZEMU LEIDI ASSA CZEMU NIE JNY OKRENT

    • 2 0

  • Lady-Assa

    Taka firma, czyli spółka zoo, to nie firma z tradycjami która dba o prestiż
    Lepiej wszystko posprzedawać i mieć kasę a po zatoce to i kajakami można pływać

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane