• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Latem wymiana dylatacji na wjeździe na estakadę Kwiatkowskiego

Piotr Weltrowski
26 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tak wyglądała wymiana dylatacji na bliźniaczym zjeździe z estakady na Janka Wiśniewskiego. Teraz prace odbywać będą się na wjeździe. Tak wyglądała wymiana dylatacji na bliźniaczym zjeździe z estakady na Janka Wiśniewskiego. Teraz prace odbywać będą się na wjeździe.

W sierpniu ruszy naprawa kolejnej dylatacji na estakadzie Kwiatkowskiego - tym razem prace będą prowadzone na łącznicy wjazdowej z ul. Janka WiśniewskiegoMapka. Dokładnego terminu rozpoczęcia prac na razie urzędnicy nie podają, wiadomo jednak, że same utrudnienia - na przełomie sierpnia i września - potrwają przez cztery tygodnie.



Jak często bywasz w północnych dzielnicach Gdyni?

Latem zeszłego roku, w wyniku wysokich temperatur i przeciążenia trasy, kilka dylatacji na estakadzie Kwiatkowskiego uległo uszkodzeniu. Ostatni raz wymieniane były kilkanaście lat temu, więc dość dawno.

Już wcześniej wymieniono te najbardziej uszkodzone. Kierowcy jeżdżący między centrum Gdyni a jej północnymi dzielnicami na pewno pamiętają prowadzone zimą i wiosną prace na łącznicy zjazdowej z estakady prowadzącej na ul. Wiśniewskiego. Bo choć sama trasa była przejezdna, to zwężenie drogi powodowało całkiem spore korki.

Prace przygotowawcze już się rozpoczęły



Teraz zaś przyszedł czas na wymianę dylatacji na bliźniaczej łącznicy, tylko że wjazdowej.

Już w zeszłym tygodniu przy ulicy pojawili się robotnicy, na co zwrócili uwagę nasi czytelnicy.

- Przy wjeździe na estakadę z Janka Wiśniewskiego pojawiła się jakaś ekipa, na razie pracuje na chodniku, ale wygląda chyba na to, że będzie tam wymieniana kolejna dylatacja - napisał do naszej redakcji jeden z nich.
I faktycznie, inwestycja taka szykowana jest na najbliższe tygodnie. Rozpocznie się jeszcze w sierpniu.

4 tygodnie utrudnień na przełomie sierpnia i września



- W związku z planowaną wymianą dylatacji na łącznicy wjazdowej z ul. Janka Wiśniewskiego na estakadę Kwiatkowskiego, 14 lipca rozpoczęły się prace przygotowawcze na kapach chodnikowych i powierzchni wyłączonej z ruchu. Prace te nie powodują zakłóceń w ruchu drogowym - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzeczniczka gdyńskiego ZDiZ.
Utrudnienia w ruchu się jednak pojawią.

- Wymianę dylatacji na ww. odcinku planujemy wykonać na przełomie sierpnia i września. Prace będą odbywały się na jednym pasie ruchu, przejezdność zostanie zachowana. Wymiana dylatacji potrwa około 4 tygodni - dodaje Wojtkiewicz.
Przewidziano więc po 2 tygodnie na wymianę dylatacji na każdym z dwóch pasów ruchu. W momencie, gdy na jednym będą prowadzone prace - drugim odbywać będzie się ruch.

Opinie (112) 5 zablokowanych

  • Łucyk na (1)

    urlopie?

    • 10 1

    • Całe życie

      • 6 0

  • I tak w kółko

    Ciekawe jaki kumpel na dozywotnie zlecenie na te "poprawki "

    • 8 1

  • ile to już lat robią? (5)

    Nie mogą tego zrobić raz a konkretnie, trzeba to ciągnąć przez kilka lat?

    • 33 3

    • tak się robi pieniądz

      • 4 1

    • (3)

      Odpowiedz masz w artykule, wystarczy przeczytać. Nie były wymieniane od kilkunastu lat, wiec najwyższy czas. Na początku roku wymieniane były w jednym miejscu, teraz w innym. Czego nie rozumiesz? Wolisz czekać, aż potnie ci opony albo gorzej?

      • 2 2

      • a nie można było lika lat temu zacząc tylko czekać aż pierdyknie??/ (2)

        • 2 2

        • mogło pierdyknąć, ale się trzymało (1)

          gdyby prace rozpoczęto wcześniej, liczba wpisów krytykujących te działania kształtowałaby się na podobnie wysokim poziomie

          • 0 3

          • tak sie dyma mieszkańców. Niektórzy mieli dosyć i sie wyprowadzili...

            reszta daje 60 baniek na parking dla urzęd sów

            • 0 0

  • Popaprańcy internetowi (4)

    Popaprańcy i malkontenci internetowi ! Przestańcie ciągle jęczeć i wyć ! Trzeba w końcu Raz a Dobrze zrobić tę dylatację , bo wcześniejsze naprawy były kosmetyką , dla jaśnie panów ! Żeby mogli wrócić z pracy na swoje zad*pie na Obłużu Pogórzu i Oksywie ! Chyba lepiej naprawiać w lato , niż w zimę przy temper -20 stopni ! Czy wszystko jasne ! Jak nie to przeczytajcie jeszcze raz !!!

    • 1 22

    • hallo, budzimy się..jakie raz a dobrze?? kiedy w Gdyni było raz a dobrze??

      przeciez nie chodzi o to aby porządnie naprawić tylko żeby naprawiać. Idą wybory, trzeba pokaząć gawiedzi, że się coś robi...

      • 5 1

    • zad*pie definicja (2)

      dzielnica lub miejsce położone daleko od centrum miasta.

      Wychodzi na to, że prawie cała Gdynia to zad*pie. A Ty w której jej dzielnicy mieszkasz?

      • 0 1

      • Ja mieszkam w Orłowie !

        • 0 0

      • A ja w centrum na Świętojańskiej !

        • 0 0

  • Serio potrzeba aż 4 tygodni by to wymienić? Ten kraj to mem, o czym świadczy choćby budowa tunelu w Rumi Janowo.

    • 3 1

  • A może?

    A może lepiej tą ruinę zburzyć i zbudować od nowa. Chyba wyszło by taniej licząc koszty remontów i tony paliwa spalone w korkach.

    • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    Brawo (16)

    A jak jest z przeładowanymi ciężarówkami? Wyjeżdżają z terminali z jednym kontenerem 20' (20 ton), potem z drugim o takiej samej wadze, a w dalszą podróż ruszają z dwoma ( dwie naczepy 20' ). Tak samo wracają do portu. takie zestawy niszczą drogi. Brak kontroli ITD i policji. Dlaczego nikt z takimi ciężarami nie pojedzie za granicę, bo już by więcej nie pojeździł.

    • 52 15

    • a jak i którędy mają jechać Pana telefoniki z portu? przez Rotterdam? (7)

      przypominam,że estakada została wybudowana na potrzeby portu

      • 7 11

      • (6)

        Musi Pan/Pani przed odpowiedzią doczytać, co autor powyższego wpisu miał na myśli. Zestaw ważący 60 ton (w Polsce DMC to 40 ton, w wyjątkowych okolicznościach 44 tony), obciąża nawierzchnie drogi 5 krotnie bardziej niż zestaw ważący 40 ton (dokładnie 5,0625 raza). Więc każdy przejazd takie przeładowanego zestawu, to tak jakby przejechało 5 zestawów mieszczących się w limitach.

        • 8 4

        • (1)

          Znam duzo osob jezdzacych w transporcie I ani jednej opowiesci z zycia bezposrednio od nich o przeladowanych ciezarowkach. Za Tu mnostwo od ludzi spoza branzy. Zdazaja sie incydenty ale to raczej na bocznych drogach. Wywrotki lokalnych biznesmenow etc. Nie transporty lecace glownymi drogami.

          • 6 2

          • Boczne drogi czyli dojazdowe do terminalu

            Pracowałem w terminalu i widziałem jak kilkaset metrów za bramą panowie się rozpinali naczepą 2x20 bo na bramie dostał by cofkę. W porcie po legalu zrobione dwa kursy po 2 kontenery, a za bramą zestaw złożony i hej w Polskę.

            • 0 0

        • Poproszę wzór

          Proszę uzasadnić tezę odpowiednim wyliczeniem wraz z przedstawieniem przyjętych założeń.

          • 1 0

        • nadal nie zmienia to faktu,że nie ma innej drogi, brakuje kierowców więc pakuje sie ciężarówki na maksa, (2)

          że miasto nie zamierza zbudować nowej drogi a do tego , decyzją o przeniesieniu bazy promowej na Polską, rozjadą Janka...

          • 2 1

          • sam się pakujesz na maksa (1)

            od kiedy za przeładowanie płaca też kierowcy, żaden świadomie nie zgodzi się na przeładowanie większe niż 2%

            • 0 1

            • 70ton

              Co wy tam wiecie, jeździłem na kontenerach i zestawy z rozpinkami to standard że 70ton i więcej. Inna sprawa że naczepy po 5 osi plus ciągnik 3 osiowy rozkładają naciski lepiej niż niejedna wywrotka czy plandeka o dmc 40t

              • 1 0

    • popieram w 100%

      • 1 2

    • (1)

      I jak zwykle na tym propagandowym portaliku wyróżniona opinia to opinia osla z um na zlecenie siwego kmiota

      • 0 0

      • Nie jestem z UM, pracowałem na terminalu kontenerowym, bezmózgu.

        • 0 0

    • Kolego Brawo (1)

      Rózne rzeczy dzieją się na drogach ale jeszcze nie widziałem ciągnika z dwoma naczepami. Nawet w Australi co najwyżej mają kilka przyczep ale w większości krajów nie jest to dozwolone. Poza tym kontener 20' to kontener 20 stopowy a nie 20 tonowy. Pusty kontener 20' waży około 2 200 kg a jego ładowność to 25 000 kg.

      • 2 1

      • Kolega Ency-Klopedia

        Jeżeli nie widziałeś takiego zestawu ciągnik + 2 naczepy 20' to podjedź pod terminal kontenerowy to zobaczysz. A poza tym przeczytaj ze zrozumieniem - jadą z takim zestawem a w każdym z dwóch kontenerów po 20 ton ładunku + tara 2 kontenerów 20', razem 45 ton, a nieraz więcej.

        • 0 0

    • Niewiedza (2)

      Niewiedza z tego posta aż pali w oczy. Kontener 20 to oznaczenie kontenera o długości 20stop czyli na nasze ca.6m. Można załadować takie dwa na naczepe(co autor miał namyśli pisząc o dwóch naczepach?) są tez kontenery 40.
      Tak samo o co chodzi z ta granica? Przecież terminal kontenerowy to jest granica państwa. A to ze nie prowadzi do granicy droga krajowa tylko miejska estakada jest niezgodne z obowiązującym prawem

      • 1 1

      • za duzo wezłów na tej pseudo drodze krajowej zeby ją takową uznać, drobny błąd budowniczych PRL chyba

        • 0 0

      • Niewiedza

        Jedź pod terminal kontenerowy to zobaczysz zestaw ciągnik + 2 naczepy 20'. Niewiedza to jest z twojej strony.

        • 0 0

  • Możnaby było przesiąść się na pociąg (1)

    Ale w 24-tym roku rządów Wojciecha Szczurka ten projekt jest ciągle na etapie kreski na mapie.

    • 12 1

    • To dlaczego 24 lata pod rząd wybieracie Szczurka ! Idźcie na głosowanie a nie wieczne lamenty ! Głupi gdynianin to tak ma !!!

      • 5 0

  • Odcinek 887

    • 2 0

  • wyślijcie Łucyka z ekipą do Los Angeles (2)

    Budują tam mosty nad mostami nad mostami nad mostami. Dylatacji od groma. Temperatury ulicy sięgające grubo wyższych temperatur niż u nas. Aut setki tysięcy dziennie. I u nich to działa. A u nas od lat ten sam problem....

    • 13 1

    • Fachowcy pseudo

      Co ty porównujesz LA do Polski ! Tam pracują mądrzy ludzie ! U nas najtańsza zbieranina z Ukrainy i paru polakówów po 3 klasach podstawówki ! I to cała prawda o wykonujących te roboty ! Nic nie potrafią pseudo fachowcy!!!

      • 0 0

    • to jest estakada na miarę Gdyni, jak cały ten układ drogowy

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane