• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lato z korkami na Chełmie. Zamknięty wjazd i zmiany na Havla

Szymon Zięba
17 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wjazd na Chełm otwarty po czterech miesiącach
  • Remont kładki na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Sikorskiego wchodzi w kolejny etap. Od 21 czerwca szykują się spore utrudnienia.
  • Wiadukt na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Sikorskiego
  • Wiadukt na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Sikorskiego
  • Wiadukt na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Sikorskiego
  • Wiadukt na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Sikorskiego

Od 21 czerwca na dwa miesiące zamknięty dla ruchu samochodowego zostanie wiadukt na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. SikorskiegoMapka. Powstanie tymczasowy łącznik, na którym będą mogli zawrócić kierowcy dojeżdżający do al. Sikorskiego z centrum. Tego samego dnia wprowadzone zostaną zmiany w ruchu na skrzyżowaniu al. Havla z ul. ŁódzkąMapka. Zamknięte zostaną pasy w kierunku Śródmieścia, a auta pojadą po jezdni ułożonej z płyt.



Kiedy twoim zdaniem powinny być przeprowadzane remonty drogowe?

Przypomnijmy: remont kładki dla pieszych i wiaduktu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Sikorskiego rozpoczął się z końcem maja. Wówczas biegnąca pod nimi jezdnia Armii Krajowej została zwężona do jednego pasa.

Teraz Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zapowiada drugi, dużo bardziej uciążliwy dla kierowców, etap robót. Od 21 czerwca, na dwa miesiące, zamknięty zostanie wiadukt dla samochodów.

- O utrudnieniach z wyprzedzeniem poinformują kierowców mobilne tablice zmiennej treści - mówi Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Co to faktycznie oznacza? Drogowcy tłumaczą, że szeroki zakres prac na wiadukcie oraz kładce związany jest z koniecznością wprowadzenia zmian w organizacji ruchu.

Prace zaczęły się w maju, największe utrudnienia od poniedziałku



- Od 31 maja prace realizowane są na dole obiektów, co wymaga zawężenia fragmentu dolnej jezdni al. Armii Krajowej do jednego pasa ruchu. W przypadku robót, w których zamknięcie jednego pasa nie będzie wystarczająco bezpieczne dla kierowców, w godzinach nocnych oraz w weekendy dolna jezdnia będzie całkowicie zamykana, a ruch odbywać się będzie jezdnią górną - przypomina Magdalena Kiljan.
Z kolei już od poniedziałku 21 czerwca przez dwa miesiące zamknięty dla ruchu będzie wiadukt prowadzący z al. Armii Krajowej w al. Sikorskiego.

Kierowcy dojeżdżający do al. Sikorskiego z centrum miasta będą mogli zawrócić na tymczasowym łączniku, który wybudowany zostanie ok. 100 metrów przed skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z al. Havla i ul. Łostowicką lub na samym skrzyżowaniu.

W przypadku kładki, która przez cały okres prac jest wyłączona z ruchu, piesi mogą korzystać z wyremontowanej kładki po drugiej stronie węzła.

Zakres robót na wiadukcie i kładce



Prace prowadzone są jednocześnie na wiadukcie drogowym od strony skrzyżowania al. Armii Krajowej z al. Havla i ul. Łostowicką oraz kładce dla pieszych od strony centrum na wysokości ul. Pobiedzisko.

Zakres prac na obu obiektach obejmuje:
  • naprawę powierzchni betonowych ustroju nośnego i podpór,
  • likwidację rys,
  • wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego,
  • montaż nowych desek gzymsowych,
  • wymianę izolacji, balustrad i dylatacji,
  • ułożenie nowej nawierzchni,
  • wzmocnienie skarp z budową schodów rewizyjnych.

Ponadto na samym wiadukcie przeprowadzona zostanie konserwacja łożysk, a na kładce naprawione zostaną daszki nad trakcją tramwajową.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest na 20 listopada.

Zmiana organizacji ruchu na al. Havla



To jednak nie koniec utrudnień, z którymi przyjdzie się mierzyć kierowcom od poniedziałku. Jak bowiem zapowiada Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, 21 czerwca wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką.

Drogowcy zamkną wszystkie pasy ruchu w kierunku Śródmieścia, a samochody będą poruszać się po jezdni technologicznej.

Ponadto zamknięty zostanie łącznik z ul. Łódzkiej do al. Havla. Ruch pojazdów odbywać się będzie po dotychczasowym łączniku od al. Havla do ul. Łódzkiej, który z drogi jednokierunkowej zamieni się w drogę dwukierunkową.

- Zmiany na al. Havla wynikają z prowadzonych prac przy budowie trasy Nowa Warszawska. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm MTM S.A i  Rajbud Sp. z o.o. Umowa opiewa na ok. 60 mln złotych. Nowa Warszawska to część Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, realizowanego i współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej - mówi Aneta Niezgoda z DRMG.
Taka organizacja ruchu utrzyma się przez najbliższe miesiące.
11:58 21 CZERWCA 21

Utrudnienia na skrzyżowaniu Havla z Łódzką (13 opinii)

Gdańsk. Będą zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu Havla z Łódzką. Potrwają kilka miesięcy. W poniedziałek 21 czerwca w godzinach porannych wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką. Zamknięte zostaną wszystkie pasy ruchu w kierunku Śródmieścia. Ruch odbywać się będzie po jezdni technologicznej.
Gdańsk. Będą zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu Havla z Łódzką. Potrwają kilka miesięcy. W poniedziałek 21 czerwca w godzinach porannych wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu al. Havla z ul. Łódzką. Zamknięte zostaną wszystkie pasy ruchu w kierunku Śródmieścia. Ruch odbywać się będzie po jezdni technologicznej. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (153) 5 zablokowanych

  • Ej no to jest świetna informacja (10)

    Czy te ludzie w urzędach ogarniają co kolejek poza własnym wynagrodzeniem?

    Można to zrobić ale z głową!!!

    • 26 8

    • Aleja Armi Krajowej (9)

      Moje pytanie . Dlaczego niema wiaduktu na skrzyżowaniu z łostowicką .Jak by był wiaduk to ci co jadą dalej aż do obwodnicy niestali by na światłach i napewno by się mniej korkowało , ci co chcieli by skręcić w prawo czy w lewo też by im było łatwiej i szybciej

      • 3 3

      • (1)

        to by się korkowało centrum i węzeł Karczemki

        • 4 1

        • Błąd

          W założeniu trasa W-Z miała mieć bezkolizyjne węzły oraz przejścia podziemne,które budowano podczas remontu starej leningradzkiej czyli Podwala przedmiejskiego.Tylko ze idioci się wzięli za miasto i poszło wszystko w kibel

          • 1 1

      • Dlaczego nie ma wiaduktu z okolic AK do Suchanina (5)

        Nie korkowały by się skrzyżowania:
        Emaus,
        Nowolipie Schuberta,
        Schuberta Beethovena.

        • 0 3

        • No

          Wiadukt byłby wysoki myślę że na wysokość zieleniaka

          • 2 0

        • (3)

          Nawet nasyp jest usypany do wiaduktu nad Łostowicką, więc to jest realny pomysł

          • 2 2

          • Tak

            Dla Ciebie,dla mnie i dla wielu.Tak jak to że W-Ztka naprawdę mogłaby odkorkować tą część miasta skutecznie-tylko że u nas władza potrafi sp&@ić nawet dożynki a co dopiero układ dróg

            • 5 1

          • Dobrym przykładem (1)

            jest wiadukt przy galerii bałtyckiej.wszyscy pamiętają korki na tamtym skrzyżowaniu a teraz?

            • 4 2

            • Teraz też są korki

              Nawet nowy wiadukt potrafi się zakorkować.

              • 0 0

      • Otóż

        Jak budowano Armii Krajowej to pod te nasypy wbijano pale i betonowano.Ogladajacy ten proces byli przekonani że będzie wiadukt tym bardziej gdy zaczęto robić nasypy.Ale nieeeee....po co?

        • 4 1

  • (5)

    Przede wszystkim w przetargu powinien być zapis pracy wielozmianowej (liczba zmian wyznacza światło słoneczne), a nie jak choćby przy wiadukcie biskupia górka, przychodzili na 6, "pracować" zaczynali o 8, a o 13.30 już tam żywego ducha nie było.

    • 213 7

    • Hehe

      Marzą się Tobie chyba Japońskie standardy gdzie dziurę na całe skrzyżowanie naprawia się w 24h a gdy pociąg przyjedzie kilka sekund za szybko na stację to zarząd kolei przeprasza w publicznej telewizji.To nie tutaj.Dys ys Bolandia

      • 12 3

    • kto za 2600 będzie ci pracował na 2 zmiany

      Ukraińcy już za te stawki nie pracują .

      • 6 5

    • no tak (2)

      przede wszystkim w pobliżu kładki mieszkają ludzie ,którzy w nocy chcą spać normalnie we względnej ciszy . Dlaczego oni dla twojego dobra mają cierpieć ,postoisz w korku , napiszesz coś na fb , pomalujesz paznokcie .Ewentualnie jedż tramwajem

      • 6 5

      • Dlaczego oni mają cierpieć? Dla mojego dobra bo jestem Polakiem i co mnie obchodzą inni.

        • 1 2

      • Śpi się w nocy, pracę miały by odbywać się w dzień. No chyba że ludzie mieszkający koło kładki mają "światło słoneczne" w nocy. (__)
        W kraju układów i łapówek przy przetargach nigdy coś takiego się nie stanie.

        • 2 1

  • czemu sikorskiego nie leci na Orunię Górną i dalej? (4)

    • 25 3

    • Bo ktoś sprzedał działki dla dewelopera (2)

      Który zbudował bloki przy ul. Kadmowej

      • 9 2

      • Hej ,czekaj

        ...jak mu tam było temu co tak developerke kochał?kurcze no wypadło mi z pamieci

        • 8 1

      • Nie sprzedał wszystkiego

        Od zjazdu do Kauflandu do Małomiejskiej nadal ziemia należy do miasta.

        • 3 1

    • bo w mieście coraz więcej osób rozumie, że tworzenie nowych połączeń drogowych nie rozładowuje korków

      tak jak popuszczanie pasa nie leczy nadwagi ani otyłości i trzeba zadbać o rezerwę terenu na budowę kolejnych elementów sieci komunikacji szynowej, takiej jak PKM po zelektryfikowaniu.

      • 0 2

  • Gdańsk najbardziej nie przyjazne miejsce na świecie (4)

    • 23 9

    • to wracaj na mazury

      • 4 10

    • Bez przesady...

      Jest jeszcze Wrocław :)

      • 0 3

    • Bozia cię pokarze za takie słowa

      • 2 2

    • każde miasto zamieszkałe przez dużą liczbę ludzi uzależnionych od samochodu

      wydaje się dla nich nieprzyjazne. Największym wrogiem kierowcy samochodu przyspawanego mentalnie do fotela samochodu jest inny użytkownik samochodu. Stąd złudzenie "nieprzyjazności miasta dla samochodów". Całe szczęście coraz więcej mieszkańców rozumie, że trzeba poprawiać przede wszystkim warunki ruchu ludzi, a nie skupiać się wyłącznie na tworzeniu kolejnych udogodnień dla poprawy przepustowości skrzyżowań dla pojazdów, co utrudnia osobom wybierającym inne opcje docieranie do codziennych celów podróży.

      • 1 2

  • Fajnie zjazd Stogi -> Orunia już od dwóch lat zamknięty

    Teraz zamykacie zjazd na Chełm i będzie zdziwienie skąd te korki? A jak mieszkańcy mają to objechać? Jak wjechać z Podwala Przedmiejskiego na Okopową i dalej na Zaroślak skoro łącznica jest zamknięta? Jak mają teraz objechać zamknięty węzeł? No właśnie! Zarządzanie tym miastem jak widać nie istnieje, wszędzie dłubią i nie ma żadnej koordynacji...

    • 47 1

  • Super (18)

    Wracając z pracy postoję sobie w korku 15 minut po to żeby zawrócić. Kto to w ogóle klepnął?

    • 129 17

    • (1)

      Pewnie to ten Tajny Komitet Uprzykrzania Życia Mieszkańcom Gdańska.

      • 23 3

      • Jawny

        Nazywa się Urząd Miejski w Gdańsku

        • 18 1

    • Wjedź (5)

      Sobie na Chełm przez zaroślak albo serpentyną od strony szpitala wojewódzkiego też mi problem

      • 19 11

      • Zobaczysz jakie tam będą korki (2)

        Nie jeden będzie chciał być cwańszy od systemu.
        Robienie tego w środku lata przy największym natężeniu ruchu jest super pomysłem. Szkoła to połowa ruchu. Trzeba było to zrobic jak trwała pandemia i były pozamykane szkoły, a nie było turystów jeszcze

        • 19 13

        • W środku lata natężenie ruchu jest najmniejsze.

          Część ludzi przesiada się na rowery i motocykle, nikt nie wozi dzieci do szkół, część wyjeżdża na urlop...

          • 20 6

        • Szkoła w środku lata mówisz?

          • 1 0

      • (1)

        Przez serpentynę to tragedia, tam to dopiero zawieszenie po d*pie dostaje. Przez Zaroślak zostaje, chociaż pewnie koreczki się tam zrobią, albo przez Orunię.

        • 2 1

        • Stan nawierzchni ul. Stoczniowców nie jest wiele lepszy od serpentyny, zostaje Cienista

          • 1 1

    • 15 min?

      Optymista..

      • 17 2

    • Biedaczku... (1)

      Możesz jechać tramwajem albo rowerem

      • 16 8

      • nie zapominajmy o możliwości korzystania z hulajnogi elektrycznej

        albo prywatnego roweru wspomaganego elektrycznie: znakomicie zwiększa możliwość jazdy pod górkę. Do pracy bez zbędnego pocenia się nawet w czasie upałów.

        • 5 2

    • super (2)

      a nie dawno narzekałeś na stan tej kładki , bo dziury ,bo zawieszenie , to w jaki sposób mają ją wyremontowć ???

      • 5 0

      • (1)

        Yyyyy w nocy!!!!!takie prace przeprowadza się w nocy.......

        • 3 3

        • Praktycznie nikt w Polsce nie prowadzi takich prac w nocy, bo wykonawca musiałby płacić wyższe stawki pracownikom.

          • 4 0

    • (1)

      GZDIZ testuje wytrzymałość mieszkańców.

      • 3 3

      • no i co my, mieszkańcy możemy zrobić, gdy ta wytrzymałość osiągnie granicę?

        zagłosować na Kacperka?

        • 1 1

    • To po co samochodem? (1)

      Mam zna wrócić tramwajem, rowerem... Po co płacić za paliwo i truć siebie i innych? Jeszcze narzekać, gdy drogę mu remontują

      • 0 1

      • Pod warunkiem

        Że do twojego zakładu pracy dojeżdża tramwaj czy autobus.

        • 1 0

  • czemu sikorskiego nie leci na Orunię Górną i dalej?

    czemu sikorskiego nie leci na Orunię Górną i dalej?

    • 7 0

  • Dulkiewicz

    Gdańsk cofa się od niepamiętnych czasów do tyłu. Zrobiliśmy ogromny błąd że tej pani zaufaliśmy

    • 30 3

  • Od lat pseudoremonty i katorga dla mieszkancow

    • 16 3

  • (1)

    zrobcie te wiadukty !

    • 14 2

    • w dobrze zarządzanych miastach likwiduje się estakady i wielopoziomowe skrzyżowania

      dla samochodów, skupiając uwagę na skracaniu dróg ruchu ludzi poruszających się pieszo, rowerem lub przy pomocy urządzeń transportu osobistego chcących docierać m.in. do przystanków transportu szynowego komfortowo i bezpiecznie.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane