- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (175 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (360 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (70 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (430 opinii)
Łatwiejsze dojście do przystanku przy budynku LOT-u
Wykonanie nowego chodnika, wraz z przejście przez tory i barierkami kosztowało ok. 60 tys. zł.
Od piątku oficjalnie, ale faktycznie już od kilku dni można korzystać z chodnika, który ułatwia dotarcie na przystanek tramwajowy Brama Wyżynna . Dzięki połączeniu z naziemnym przejściem przy Hucisku, można ominąć przejście podziemne.
Dziś taki chodnik jest już niemal gotowy, a w piątek mieszkańcy będą mogli skorzystać z niego już oficjalnie. W rzeczywistości, czynią to już od momentu rozpoczęcia prac budowlanych, spacerując między robotnikami lub po zakończeniu ich pracy w danym dniu.
- Po około trzech tygodniach prac, w tym tygodniu odbywają się przede wszystkim odbiory końcowe. W ramach prac wybudowano dojście do peronów, przejście przez tory tramwajowe oraz postawiono barierki ochronne oddzielające chodnik od torowiska - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Koszty wykonania wszystkich prac wyniosły ok. 60 tys. zł (pierwotnie szacunki mówiły o 80 tys. zł). Sporą oszczędnością było zastosowanie barierek, które już wcześniej były ustawione na terenie miasta. Na razie mają mocno zniszczoną powłokę, ale do piątku zostaną w całości odmalowane.
Nowe przejście umożliwi pasażerom dotarcie na przystanek tramwajowy bezpośrednio z Huciska, z pominięcie przejścia podziemnego. Jest to o tyle ważne, że tunel nie jest w jakikolwiek sposób przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dodatkową korzyścią nowego chodnika jest prostsze przejście między przystankami Brama Wyżynna oraz Hucisko .
Czytaj też: Jak przywrócić pieszym rejon Bramy Żuławskiej?
Miejsca
Opinie (94) 3 zablokowane
-
2014-05-15 14:12
Kto dostał w łapę jeśli chodzi o te zielone barierki ?
Parę lat minęło a one całe zardzewiało gdzie gwarancja ?
Taka barierka powinna trzymać się 5 lat potem być odmalowana a nie po 2 latach zaczyna rdzewieć....
Przydało by się wszystkie takie barierki przemalować- 9 3
-
2014-05-15 14:12
teraz czas na dworzec główny!
następnym krokiem powinno być stworzenie naziemnego dojścia do przystanków tramwajowych przy dworcu głównym, najlepiej od południowej strony przystanku, na wysokości krewetki -
załatwiłoby to parę problemów:
- wreszcie główne miejsce przesiadek w mieście byłoby dostępne dla osób niepełnosprawnych
- dojście z dwóch końców zakończyłoby wieczne tłoczenie się ludzi przy zejściu do tuneli
- miasto odzyskało by choć trochę ludzką twarz- 25 10
-
2014-05-15 14:12
Barierki, barierki, barierki (2)
Nasi urzędnicy uwielbiają oddzielać, zastawiać, osłaniać. Chyba złapaliby się za głowy, gdyby zobaczyli, że można inaczej. Dlaczego nie można zrobić przejścia w poziomie między peronami przystanku? Goeteborg, centrum miasta, plac przy dworcu kolejowym: tramwaje przejeżdża przez ruchliwy plac, a pieszych i rowerzystów nic nie chroni: sprawdźcie Drottningtorget na Google Street View, można też rozglądnąć się dalej, tam jest przystanek, przez który przejeżdża większość linii tramwajowych i kilka autobusowych.
- 11 1
-
2014-05-15 14:39
bo w gdansku rzadza wszystkie nieszczescia na litere b: budyn, bielawski, brg, bpbk
- 3 1
-
2014-05-15 15:10
"Nasi urzędnicy uwielbiają oddzielać, zastawiać, osłaniać"
Po prostu muszą, aby nie płacić odszkodowań, dla ludzi:
z demencją starczą, nawalonych, nagrzanych, roztrzepanych,zawianych, zagonionych, rozbieganych,w kapturach, ze słuchawkami na uszach, zakochanych itp, itp, itp.- 0 2
-
2014-05-15 14:16
Super!
Pamiętam jak prezentowałeś na wykładzie w Starym Żaku pieszą trasę z Huciska na przystanek Brama Wyżynna. To było kuriozum i świadczyło o tym jak traktuje się pieszych w miastach. Dobrze, że ten chodnik powstał. Szkoda, że jednocześnie otwiera się Nową Wałową. Powodzenia w dalszym skutecznym piętnowaniu głupoty "Przepustowiczów".
- 10 1
-
2014-05-15 14:22
w końcu!
nareszcie
- 10 3
-
2014-05-15 14:23
umiejscowienie tabliczki UWAGA TRAMWAJ (1)
Jest takie idiotyczne, że brak mi słów. Chyba, że to motorniczy ma uważać na tramwaje?
- 12 5
-
2014-05-15 15:35
Jak ci brak słów to lepiej nie pisz bzdur
- 1 1
-
2014-05-15 15:00
Mój Paweł Adamowicz
- 4 3
-
2014-05-15 15:03
Prowizorki, żeby ustrzec się przed montowaniem wind w tunelach (4)
Po prostu zasypcie w cho... te wszystkie utrudniające życie pieszym tunele
- 8 16
-
2014-05-15 15:20
Utrudniające życie pieszym tunele ??? (3)
Czyżby?
Usprawniają ruch samochodowy i ratują ludzi przed kalectwem i śmiercią. Ten tunel i inne powstały w tych miejscach, gdzie w latach 60 - tych było najwięcej tragicznych wypadków.- 5 8
-
2014-05-15 15:52
(2)
No... w latach 60-tych wpaść pod samochód to było można tak łatwo jak dzisiaj pod samolot.
- 7 2
-
2014-05-15 17:58
(1)
wpadano pod tramwaje.
- 1 1
-
2014-05-16 00:03
w latach 60-tych tramwaj jechał po Targu Węglowym i był na piedestale ruchu miejskiego. Dzisiaj wywalono go gdzieś na środek autostrady.
- 0 0
-
2014-05-15 15:26
do pierwszego wypadku...
obstawiam osobę starszą lub małolata!
- 11 2
-
2014-05-15 15:27
60 tyś (2)
skoro normalna cena za położenie kostki brukowej to 100pln/m2 z materiałem to ja się pytam na co poszło te 60tyś? Tam było 600m2?
Jaja sobie robią że niby tak tanio, jak się wydaje nie swoje pieniądze to nie ma ograniczeń...- 8 6
-
2014-05-15 18:26
jeszcze barierki gwoli ścisłosci.
- 0 0
-
2014-05-15 19:53
za Drogo
Dokładnie popieram juz sam o tym pisałem jak uslyszałem o kwocie 80tys to jakis cwok napisal ze sie nie znm wedlug mnie taka inwestycja mogła wynieśc max 40tys zł
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.