- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (452 opinie)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (40 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (163 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (279 opinii)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Letnica: nowe życie starej dzielnicy
Przez dziesięciolecia zapomniana, kilka lat temu przeszła rewitalizację. Dziś zmienia się jeszcze bardziej, bo powstanie tu nawet kilka tysięcy nowych mieszkań. Jak wygląda i wyglądać będzie życie w Letnicy? Znacznie lepiej niż przed Euro 2012, ale nadal jest tu sporo do zrobienia.
Duże zmiany i poprawa życia w zrewitalizowanej części Letnicy
Czytaj także: Rusza przebudowa Letnicy. Artykuł archiwalny z 2010 r.
Choć spacerującym tu gościom najbardziej podobają się wyremontowane kamienice, mieszkańcy Letnicy najbardziej cenią sobie doprowadzenie do budynków ogrzewania gazowego.
- Odnowione budynki wyglądają bardzo ładnie, ale dla nas najważniejsze jest to, co w środku. Dzięki rewitalizacji doprowadzono nam ogrzewanie gazowe. To ogromne udogodnienie. Teraz żyje nam się zdecydowanie lepiej - opowiada pani Basia, którą spotkaliśmy podczas zwiedzania Letnicy.
Kapitalny remont 29 budynków to niejedyna metamorfoza, jaką przeszła dzielnica przed i po Euro 2012. Do innych zmian ważnych dla mieszkańców zaliczyć trzeba adaptację i przebudowę budynku dawnej szkoły przy ul. Uczniowskiej 22 . Do 2015 roku pełniła funkcję domu otwartego, swojego rodzaju dzielnicowej świetlicy, w której spotykali się mieszkańcy na zajęciach organizowanych w ramach społecznej rewitalizacji. Dziś świetlicy już nie ma, a w budynku mieści się siedziba m.in. Gdańskiej Organizacji Turystycznej czy rady dzielnicy.
- Na zajęcia do dawnej szkoły przy ul. Uczniowskiej chodziłyśmy z koleżanką. To była bardzo fajna i integrująca mieszkańców inicjatywna. Szkoda, że zajęcia już się nie odbywają - wzdycha pani Agnieszka, mieszkanka dzielnicy.
Nowe budynki i nowi, młodsi mieszkańcy
W Letnicy nie ograniczono się do remontów starych budynków. Powstało tu także 120 nowych mieszkań w budynkach należących do Towarzystwa Budownictwa Społecznego.
- Mieszkałam tu przed rewitalizacją i mieszkam też po niej. Coś, na co zwracam szczególną uwagę, to nowi mieszkańcy, których przybyło. Są to głównie młodzi ludzie, zamieszkujący TBS-y - mówi pani Basia, która w Letnicy mieszka od urodzenia.
Czytaj także: Odwieczny spór: Letnica czy Letniewo?
Nowi mieszkańcy przybyli, ale wielu starych ubyło. Część nie mogła wrócić, bo ich budynki wyburzono. Jednak inna część nie zdecydowała się na powrót do wyremontowanych budynków komunalnych. Dlaczego?
- Wcześniej nie żyło się tu dobrze. Kiedy tylko lokatorzy dostali szansę przesiedlenia na czas rewitalizacji z możliwością zostania w nowym miejscu - większość wybrała nowe miejsce. My i kilkanaście innych rodzin wróciliśmy. Nie możemy narzekać, jest o niebo lepiej niż było - cieszy się pani Basia.
Stadion i tunel już są, oceanarium ma powstać, nowe mieszkania już w budowie
Najbardziej widoczną zmianą w Letnicy jest Stadion Energa Gdańsk , który powstał na terenie dawnych ogródków działkowych. Budowa trwała nieco ponad trzy lata i pochłonęła 863 mln zł.
Jak wpłynął na życie mieszkańców Letnicy?
- Organizuje się tutaj dużo imprez: biegowych, rowerowych, no i przede wszystkim meczów piłkarskich, których - o dziwo - nie słychać między domami. Wiadomo, ludzie przyjdą przed meczem wypić piwko między naszymi kamienicami, ale wszystko odbywa się w miarę kulturalnie. Tak naprawdę żadna z organizowanych tu imprez, oczywiście poza Euro 2012, nie wpłynęła na spokój w dzielnicy - mówi pan Stanisław, wieloletni mieszkaniec Letnicy.
Najdroższą inwestycją w okolicy była budowa wartego 885 mln zł tunelu pod Martwą Wisłą , który w kwietniu 2016 r. połączył wyspę portową (Stogi, Przeróbka, Górki Zachodnie) z zachodnią częścią miasta, m.in. z Letnicą. Obie tak duże inwestycje sprawiły, że dzielnicą zaczęli interesować się inwestorzy i deweloperzy.
Za rok, jesienią 2019 r., w Letnicy ma ruszyć budowa Oceanarium Nautilus. W środku ma się znaleźć m.in. sztuczna plaża z basenami i roślinnością charakterystyczną dla Ameryki Południowej, multimedialne centrum nauki, sklepy i lokale gastronomiczne, centrum medyczne i czterogwiazdkowy hotel. Obiekt ma zostać oddany do użytku w 2021 r.
Czytaj także: Takie będzie gdańskie oceanarium. Budowa ruszy za rok
Oceanarium w Letnicy wchodzi w skład projektu "Letnica 3.0", który w przyszłości zakłada jeszcze budowę biurowca w kształcie żagla, kompleksu boisk i kina.
To dopiero plany, ale już dziś Letnica jest dużym placem budowy. Pomiędzy starą częścią dzielnicy a wiaduktem prowadzącym z Brzeźna do Nowego Portu powstaje kilkaset, a docelowo nawet kilka tysięcy nowych mieszkań. Dwóch deweloperów - Atal i Robyg - łącznie wybuduje 27 budynków mieszkalnych, do których w ciągu kilku najbliższych lat wprowadzi się ponad 10 tys. nowych mieszkańców. Swój teren ma tu także firma deweloperska LC Corp.
- Myślę, że budowa nowych osiedli w Letnicy to dobry pomysł. Ta dzielnica za kilka lat naprawdę ożyje. Może w końcu pojawią się duże sklepy spożywcze, których tutaj nam tak brakuje. Przybędzie młodych ludzi i może ktoś pomyśli o przywróceniu pociągów SKM do naszej dzielnicy? - zastanawia się pan Stanisław, który wspomnianym pociągiem SKM dojeżdżał do pracy.
Brak pociągów SKM do Letnicy, niezrewitalizowana część dzielnicy i powietrze
Ostatnia regularnie jeżdżąca SKM-ka do Nowego Portu przez Letnicę wykonała swój kurs w 2005 r. Od tamtej pory odbywają się jedynie okazjonalne przejazdy, tylko do przystanku Gdańsk Stadion Expo i tylko podczas większych wydarzeń sportowych lub rozrywkowych. Szanse na wznowienie regularnego kursowania pociągów SKM do Letnicy są dyskusyjne. Co prawda miejscy urzędnicy zapowiadają starania o ich przywrócenie, "gdy liczba mieszkańców dzielnicy sprawi, że będzie to ekonomiczne", jednak decyzja należy do właściciela torów - PKP PLK. Kolejarze natomiast zapowiadają, że w ramach modernizacji torów do portu chcą rozebrać wszystkie przystanki pasażerskie aż do Zaspy Towarowej.
Czytaj także: Bez szans na powrót SKM do Nowego Portu
Problem polega na tym, że najbliższy przystanek tramwajowy na ul. Marynarki Polskiej oddalony jest od jednej z inwestycji deweloperskich w Letnicy o ok. 1 km, a nieużywany od lat peron Zaspy Towarowej mniej niż 100 metrów.
Innym problemem Letnicy jest jej niezrewitalizowana część, zanieczyszczone powietrze i niekiedy przykry zapach. Mieszkańcy starej Letnicy są zgodni w jednym - o ich części dzielnicy wszyscy zapomnieli...
- W naszej części nic się nie zmieniło... Gdy przeprowadzano rewitalizację, to tylko tej części bliżej stadionu. Niestety, ale o nas zapomniano. Czujemy się źle, bo ludzie zachwycają się teraz Letnicą, a jak ktoś pójdzie w głąb to się dziwi, co tu się dzieje - mówi zdenerwowany pan Ryszard, którego spotkaliśmy w okolicach ulicy...
Z kolei pan Krzysztof, młody mieszkaniec Letnicy, który wprowadził się do dzielnicy po wybudowaniu budynków TBS, zwraca uwagę na kwestię czystości powietrza. Jego zdaniem to główny problem okolicy.
- Z jednej strony pojawiający się co jakiś czas "chemiczny" lub "ropopochodny" odór, prawdopodobnie z Siarkopolu i innych zakładów działających po drugiej stronie Martwej Wisły, ale też - o czym się nie mówi za dużo - tego rodzaju zapachy dochodzą także od strony stoczni Remontowa. Z drugiej strony - jest sporo budynków, w których nie wymieniono źródeł ogrzewania (w dużej mierze to lokale komunalne), w których w piecach spalane jest co popadnie: podkłady kolejowe, stare meble, drzwi, wszelkiego rodzaju płyty, sklejki itp. W powietrzu unosi się gryzący dym, a w okolicy mieszka wiele dzieci, w tym kilkuletnich. Brakuje tu stacji pomiarowej jakości powietrza - zauważa pan Krzysztof.
Reasumując: Przez ostatnie 10 lat w Letnicy budowano, rewitalizowano i modernizowano. Mieszkańcy odnowionej części dzielnicy są dumni i cieszą się ze zmian oraz inwestycji. Mieszkańcy niezrewitalizowanej części zastanawiają się, czy kiedyś doczekają się poprawy jakości życia. Istniejące obiekty, nowe inwestycje, bliskość morza i całkiem dobry dojazd samochodem do dzielnicy mogą być argumentami za wyborem zamieszkania w Letnicy. Jednak, by mieszkało się tu naprawdę wygodnie, niezbędne jest przywrócenie pociągów SKM, które sprawnie obsłużą kilka tysięcy nowych mieszkańców dzielnicy.
Opinie (233) 9 zablokowanych
-
2018-12-08 15:04
Kiedyś zanidbana dziś tętniąca życiem moi drodzy. (46)
Polecam tę dzielnicę moi mili i kochani. Mam tu dużo znajomych. Zastanawiam się czy się tam nie przeprowadzić. Na plaze blisko, latem można się poopalać a zimą pomorsowac. Prawie jak w Redzie. Polecam drodzy i mili
- 45 126
-
2018-12-08 15:19
Do której siedzisz w robocie? (37)
Dasz radę jeszcze komentować?
- 28 5
-
2018-12-08 15:28
Siedzę w pracy tak długo że rano nie opłaca (35)
Mi się wracać więc zostaje A śniadanie jem wieczorem bo rano mam więcej czasu mój drogi i kochany.
- 14 18
-
2018-12-08 16:29
(14)
Golę się, jem śniadanie i idę spać..
- 25 1
-
2018-12-08 17:15
Tam wszędzie były bagna (8)
Bardzo niezdrowe tereny
Najlepszy dowód ze Niemcy tam nie budowali
A tam gdzie jest osiedle w latach 90 była zajezdnia autobusowa i zakłady naprawcze . Chemię zakopywali bezpośrednio w ziemi gdzie teraz stoją bloki.
Były też zaklady Polamu gdzie produkowali jarzeniówki z rtęcią .
Szkoda że o tym nie piszecie .- 47 5
-
2018-12-08 17:55
Nikt nie wspomniał że tam jest depresja
Teren o 50 cm niżej od zatoki .
Wieczna wilgoć na głębokości 30-40 cm- 23 3
-
2018-12-08 18:05
Obok Polamu była galwanizernia (3)
Pali prosto do ziemi kwasy
- 17 2
-
2018-12-08 18:13
Galwanizernia nadal jest! (2)
To co z tym mamy zrobić?
Poczernicz!- 12 2
-
2018-12-08 18:17
To super
- 9 2
-
2018-12-10 08:37
Ktoś powie jakie ma to znaczenie skoro to było dawno temu. Otóż ma znaczenie. Jednym z pierwszych metali używanych powszechnie przez ludzi był ołów. Konsekwencje mamy do dziś w Rzymie i innych bardzo starych miastach. Budynków już nie ma a ludzie żyją w miejscach gdzie jest mnóstwo pozostałości ołowiu. stary nie stary ale... truje. Letnica zaś to była dzielnica z zakładami które produkowały trujące odpady. Kiedyś nie było wiedzy o konsekwencjach ich wylewania w ziemię. Do tej pory żyją ludzie dla których to normalne. Adamowicz jak wylano ścieki do rzeki mówił ze tak zawsze robiono. A ścieki to mały pikuś z tym jakie były odpady w Letnicy. Mieszkałem w Brzeźnie a działkę miałem gdzie jest teren stadionu. Wszyscy więc wiedzieli co jest w letnicy. Teren był naprawdę zabagniony a niecka była tak wielka że składowano tam masy odpadów z elektrociepłowni. Konsekwencją złego stanu miejsca była decyzja o wysiedleniu i wyburzeniu całej letnicy i to zaczęto realizować. Dla mnie więc wiele miejsc to tak samo jakbym mieszkał na miejscy gdzie było śmietnisko.
- 3 0
-
2018-12-08 18:51
Nieprawda. Letnica leży na piaszczystym wale, który kiedyś był mierzeją, która odcięła tereny po tej stronie Uczniowskiej, gdzie jest Stadion. Te tereny rzeczywiście przekształciły się w bagna i torfowiska odwadniane przez rzeczkę Radewkę, no ale tam nic nie budowano. Na tej mierzei powstała wieś Zaspa, w okolicy skrzyżowania Uczniowskiej z Gdańską, nazwana tak od jeziora, którego prawidłową nazwą było prawdopodobnie Sąspa, to znaczy miejsce leżące pomiędzy spami, piaszczystymi mierzejami. Jezioro powstało w ten sam sposób, co bagniska po drugiej stronie Uczniowskiej, to znaczy kolejna mierzeja, biegnąca wzdłuż ulicy Wyzwolenia w Nowym Porcie, odcięła ten teren, jednak stało się to na tyle niedawno, że woda spłynęła tylko z zachodniej części. Widać to na starych mapach: jezioro miało tam dwie zatoki, z których północna sięgała aż skrzyżowania Krasickiego i Gdańskiej, a pozostałością południowej jest bagienny lasek po drugiej stronie torów.
- 18 5
-
2018-12-09 10:45
Obok LC Corp kupiono teren 100 m na 100 m za 12 milionów złotych!
Czy ktoś to wytłumaczy?
- 2 0
-
2018-12-09 15:37
Jak budowali stadion to wykopali stare wyprawiane kwasem odpady z garbarni
Zakopali je ponownie. Gleba jest strasznie skażona .
Wiem bo widziałem . Powinni zutylizować . Ale po co?- 2 2
-
2018-12-08 17:26
Zaczną się problemy zdrowotne dzieciaków to będziecie sp...c aż się będzie kurzyć (3)
To jest i było miejsce przeklęte.
W ziemi pełno niewybuchów . Zbierało się za młodu.
Pełno rozwalonych żołnierzy .
Film Duch przy tym to betka- 16 7
-
2018-12-09 11:56
eee tam ...
wsadzi sie chorego dzieciaka do piekarnika na trzy zdrowaśki i po kłopocie
- 4 2
-
2018-12-17 19:02
i czarnu lud też zacznie straszyć (1)
serio? takie głupstwa pisać w XXI w? to będzie fajne miejsce.
- 0 0
-
2019-01-03 17:45
Na pewno będzie fajne. Znajomy kupił mieszkanie na osiedlu nowa Letnica i jest zadowolony. Te nowe osiedla wtakich dzielnicach naprawdę dają szanse okolicy na nowe fajniejsze życie
- 0 0
-
2018-12-08 18:09
Ma 100% racji
- 9 1
-
2018-12-08 17:11
Zabrakło informacji o zasypanym jeziorze Zaspa (16)
W latach 80 piękne jezioro z rybami. Później zwożono popioły radioaktywne z elektrociepłowni z Gdańska. Babcia mówiła że zwozili z Niemiec radioaktywny pył z elektrowni atomowej z Niemiec . Całość zasypali .
- 23 5
-
2018-12-08 17:22
Tam gdzie Atal kupił teren jest pełno bursztynu na głębokości 1,5 m
Kopaliśmy za młodu. Stogi niech się schowają. Działkę brali Milicjanci i nikogo nie łapali . Woreczek kilogramowy i odjeżdżali .
- 12 1
-
2018-12-08 17:28
Obok był poligon wojskowy. Koło torów kolejowych
Często trenowali w latach 80 tych atak chemiczny .
Strach było na niego wchodzić .- 10 1
-
2018-12-08 17:32
Ale bzdury! (9)
Jezioro zostało zasypane popiołożużlem z EC Wybrzeże, na te popioły nawieziono warstwę ziemi i zasiano trawy. Żadnych odpadów atomowych nigdy tam nie było.
- 8 16
-
2018-12-08 17:37
To dlaczego tropicielu ptaki na nim nie siadają? (3)
- 18 4
-
2018-12-08 18:53
(1)
Siadają. Można tam spotkać mewy, wróble a nawet kuropatwy.
- 7 7
-
2018-12-09 10:35
Ja widziałem sępa
- 3 1
-
2018-12-09 15:51
I wszystko z EC wsiakało do gleby
- 0 0
-
2018-12-08 17:43
Byłem tam z licznikiem geigera
Szalal jak szalony
- 15 5
-
2018-12-08 17:47
W EC tropicielu w latach 80 palono węglem z RPA (3)
Bardzo radioaktywnym ale tańszym od naszego.
Składowisko kilometr na kilometr było zlokalizowane obok tych dzisiejszych bloków . Węgiel leżał na gołej ziemi, nawet nie na płytach . Wsiąkał przez 10 lat składowania w glebę .
Wiem bo mieszkałem- 16 0
-
2018-12-09 14:43
To wyjaśnia w pewnym stopniu największą zachorowalność na nowotwory
Radioaktywny dym z EC?
- 3 2
-
2018-12-09 15:44
A i wiaderko się drapnelo po zmierzchu do pieca (1)
- 1 0
-
2018-12-09 15:47
Wielokrotnie następował samozapłon tych hałd , miały z 10 m wysokosci
Przyjeżdżała straż i lała i lała wodę , i wszystko wsiakało w glebę...
- 2 0
-
2018-12-08 22:26
Trzeba przebadać licznikiem geigera (3)
Atom, to już poważna sprawa
- 5 1
-
2018-12-09 10:36
Letnica to przemysłowo zniszczony teren na lata
- 0 2
-
2018-12-09 10:39
Port Serwis w Nju Porcie
Radioaktywna ziemia z Ukrainy jest palona ...
- 1 1
-
2018-12-09 15:49
Zapytajcie tych żyjących jeszcze przy ul.Gwiazda Morza
Wszyscy mieli kłopoty z płucami , wiatr rozsiewał pył z jeziora na cały Nowy Port. Jak się zmienił to na Letniewo.
- 2 2
-
2018-12-08 18:27
Sven (1)
To pracownik tego portalu tak mi się wydaje
- 11 2
-
2018-12-08 18:30
Wszyscy wiedzą ze to pracownik
I zaraz usunie ten wpis
- 7 2
-
2018-12-08 21:10
Ty idioto bez pracy siedziesz u starych w chałupie w waderowie idziesz sr*ć na pole pewnie a internet ściągasz od sąsiadów
- 1 0
-
2018-12-09 14:05
A ty wiesz w ogóle co to praca?
- 2 0
-
2018-12-08 18:51
Nie rozumiem, dlaczego (2)
Prezydent Adamowicz zadecydował zrewitalizować Letnice, skoro powinien dalej południe gdańska rozwijać, a deweloperzy powinni tam budować, a nie w letnicy.
- 6 9
-
2018-12-08 18:57
Zminleś nick? To twoje alter ego skurzysen?
- 2 1
-
2018-12-08 19:42
Bo w Letnicy ziemia za psi grosz a zysk taki sam jak w centrum
- 8 1
-
2018-12-08 21:09
Sven ty bez mózgu przecież ty już masz znajomych
- 2 1
-
2018-12-09 23:45
Ale z ciebie debiil
- 0 0
-
2018-12-10 09:49
Tak tak Budyń juz położył tam łape nowa letnica i Deweloper wlodarza? (1)
ile ma udziałów?
- 0 0
-
2019-01-03 17:47
A wy ciągle to samo?! Dajcie żyć! Dzieki takim inwestycjom Gdańsk rośnie w siłę!
- 0 0
-
2018-12-13 22:52
niezła ofertę ma w tym rejonoe robyg
buduje osiedle "nowa letnica", i chyba zapowiada się obiecująco.
- 0 0
-
2018-12-08 15:14
10 lat (13)
Za 10 lat, to będzie najlepsza dzielnica Gdańska. Ceny mieszkań już wysokie.
- 73 83
-
2018-12-08 15:58
nie będzie - patrz Robyg, JWC też wyskoczy z mega szambem, to są blokhauzy z piekła (6)
dodatkowo inwestycje TBS są najbrzydsze na świecie, malowanie dziecka daltonisty idioty
- 37 8
-
2018-12-08 16:58
Na razie Robyg buduje nieźle (5)
Odległości między budynkami ok, place zabaw, ciekawa architektura przestrzeni rzadko w obecnych czasach spotykana.
- 11 25
-
2018-12-08 20:12
W porównaniu ze starą zabudową (1)
To jest gwałt na przestrzeni miejskiej.
- 22 4
-
2018-12-14 17:03
Gwałt na przestrzeni miejskiej to jest wówczas kiedy miasto sie nie rozwija. Taka prawada. A czepianie się deweloperów ze budują jest słabe. Mamy wolny rynek jest popyt jest podaż
- 1 0
-
2018-12-09 21:22
Bzdura (2)
Robyg buduje tak pierwsze budynki na osiedlu A potem idzie na ilość na m2. Patrz Morena i tu tak samo będzie. Nawet w godzinach 8-16 nie ma gdzie zaparkować.
- 3 0
-
2018-12-13 22:54
(1)
miejsca parkingowe to bolączka wszystkich europejskich miast, ale akurat mam wrażenie że robyg podchodzi do tego tematu naprawdę rozsądnie. widać że działa z głową jeśłi chodzi o ilości miejsc parkingowych.
- 1 1
-
2018-12-16 16:40
ilośc miejsc parkingowych nie zależy od widzimiesie dewelopera. minimalne ilości miejsc są regulowane przez przepisy i mam wrażenie ze robyg zapewnia miejsca parkngowe z nawiązką:)
- 0 0
-
2018-12-08 18:51
Mega dzielnica to będzie przy Martwej Wiśle na terenach postoczniowych
- 5 11
-
2018-12-08 21:01
Za 10 lat (3)
Brzeźno będzie na topie.
No może za 20...- 13 2
-
2018-12-09 02:53
(2)
Brzeźno już jest na topie
- 7 5
-
2018-12-09 10:41
Dla przyjezdnych (1)
Nikt normalny nie mieszka na bagnach
- 4 4
-
2018-12-10 08:41
jakie bagna? ... tu jest wątek dotyczący Brzeźna
- 0 0
-
2018-12-09 10:21
Zależy czy ją dobrze skomunikują
Teraz jak nikt tam nie mieszka to jest luz ale jak wszystko będzie zapełnione to nie widzę tego żeby to miało funkcjonować jak teraz
- 4 0
-
2018-12-08 15:14
Byłem tam miesiąc temu pierwszy raz po jakichś 10 latach. Noo troszkę się pozmieniało na plus,ale ta rewitalizacja to trochę jak elewacje od ulicy na głównym mieście a już "od zaplecza"... No,ale reasumując pozmieniało się.
- 92 3
-
2018-12-08 15:15
A ja pozdrawiam Pana Cygana(dla kumatych) :) (6)
- 29 9
-
2018-12-08 15:19
Też uwielbiam jego teksty, najlepsze polskie piosenki są właśnie pana Jacka!
- 11 1
-
2018-12-08 16:04
Pan Cygan dobry jest. Chyba codziennie na solarium jest :P
- 8 0
-
2018-12-08 17:46
A ten tępak tygrys ze Stogów też tam zagląda? (2)
- 9 0
-
2018-12-08 18:08
Pan nikt? (1)
Na smyczy SB?
- 8 0
-
2018-12-08 22:42
Na smyczy
- 2 0
-
2018-12-10 09:38
cygan śpiewak
- 0 0
-
2018-12-08 15:17
Na zdjęciu numer 7 to Prypeć?
- 47 4
-
2018-12-08 15:19
Będą trochę lepsze szadółki (2)
I w zasadzie tyle.
- 56 43
-
2018-12-08 15:54
jak wysypisko popiołow lepsze od wysypiska smieci to tak.
- 18 0
-
2018-12-09 16:13
Szadłóki w zam raz
dla kierowcy Podpaska.
- 0 0
-
2018-12-08 15:22
Odnowiono przedpokój Letnicy a reszta tak jak widać Miasto nie ma w planie dalszej inwestycji mieszkalnej bo zrobi to deweloper (8)
i jeszcze Miasto na tym zarobi
- 48 7
-
2018-12-08 15:23
Dokładnie.
Prosimy następny komentarz.
- 4 2
-
2018-12-08 15:46
duża część zaniedbanych kamienic pokazanych na filmie jest w prywatnych rękach więc co ma do tego miasto a po drugie to jest letniewo a letnice to niech sobie budyń wybuduje w ogrodku
- 10 3
-
2018-12-08 16:00
deweloper nic nigdy jeszcze nie odnowił (4)
te nowe blokhauzy nadają się do ustępu, to jakby podziwiać kibel od wewnętrznej strony
- 9 5
-
2018-12-08 20:13
Dokładnie, te bloczyska to jakaś masakra (2)
- 6 2
-
2018-12-10 09:50
W przeciwieństwie do budowanych za komuny przez państwo bloków z wielkiej płyty (1)
- 0 0
-
2018-12-10 11:43
tak, w przeciwieństwie
i mówię to z przykrością!
- 0 0
-
2018-12-09 15:41
Deweloper ma zarabiac a nie odnawiać
- 2 0
-
2019-01-25 22:35
Nie ma co sie czepiać. Nawet jeśli dzięki deweloperom ta dzielnica rozkwitnie. Takie miejsca jak letnica trzeba na nowo wykorzystać a te osiedla, w szczególności Robyga propozycja jest racjonalna
- 0 0
-
2018-12-08 15:25
Słabo z komunikacją (4)
Ile się stamtąd jedzie do UG albo biurowców na Grunwaldzkiej? 40 minut komunikacją? To oczywiście zmusi mieszkańców do jeżdżenia samochodami, co jeszcze bardziej zakorkuje okoliczne drogi, którymi już podróżują osoby chcące jechać tunelem.
- 83 17
-
2018-12-08 15:30
20minut (2)
rowerem
- 20 3
-
2018-12-09 10:22
Rower to nie środek transportu (1)
To hobbystyczna rozrywka
- 8 6
-
2018-12-10 09:51
To Twoja opinia, nieszczególnie poparta czymkolwiek
- 0 1
-
2018-12-08 20:53
Powinna powstać linią z New port do l bezpośrednia.
- 6 1
-
2018-12-08 15:27
Korki mórowane (9)
Ostatni mecz reprezentacji na stadionie to była porażka z dojazdami, paraliż komunikacyjny. Oceanarium ma odwiedzać rocznie 2-4 miliony ludzi, dodatkowo 20-30 tysięcy nowych mieszkańców. Do tego tereny przemysłowe, dojazdy ludzi do pracy. Bedzie koszmar...
- 80 14
-
2018-12-08 16:01
nie będzie żadnego oceanarium, inwestycje idioty z Budyniu (7)
w Gdańsku brakuje pływalni 25 i jednej 50 metrowej, w szkołach pobudowali jakieś brodziki
- 15 7
-
2018-12-08 17:00
Juź trwa budowa.... (2)
- 8 0
-
2018-12-08 18:00
Ale czego? (1)
50m basenu?
- 1 3
-
2018-12-08 20:11
a jednak oceanarium powstanie
bo jest już na etapie przygotowań do rozpoczęcia inwestycji, zatrudniają już ludzi na budowę
- 11 0
-
2018-12-09 10:24
I co chciałbyś żeby tam ktoś Ci basen zbudował? (3)
- 0 2
-
2018-12-09 12:28
w centurm, Wrzeszczu, Południu i oczywiście, może jakiś w NP (2)
- 0 2
-
2018-12-10 09:53
jeśli chodzi o mnie, to nie chcę (1)
Uważam, że można uprawiać tańsze sporty niż pływanie. Jak ktoś chce uprawiać sport, do którego potrzeba inwestycji za grube miliony, to sugerowałbym, aby sektor sportów premium był finansowany z prywatnych pieniędzy w ramach prywatnych inwestycji.
Pól golfowych miasto także nie buduje! A czemu, pograłbym (oczywiście wejście za friko w ramach karty miejskiej).- 0 1
-
2018-12-10 11:37
czyli w PRL czy Jugosławię było stać na sport premium czyli pływanie
nie kompromituj się.... Premium, to to niepotrzebne, niedorobione oceanarium
- 0 0
-
2018-12-08 17:58
Poza tym "mórowanym" dziwolągiem, reszta do przyjęcia.
- 13 2
-
2018-12-08 15:28
ładna "droga" do tych nowych mieszkań. (2)
- 79 4
-
2018-12-08 17:53
W nocy tubylcy regularnie okradają mieszkania ze wszystkiego
Taka nacja tam mieszka
- 17 4
-
2018-12-08 21:56
obok czerwonego mostu będzie dojazd - dwupasmowy, nowi mieszkańcy na razie o tym nie wiedzą bo deweloper musi najpierw sprzedać
mieszkania w okolicy gdzie będzie przebiegała. Potem będzie się korkowało przy czerwonym wiadukcie i będzie masa wypadków
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.