• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lewoskręt na Armii Krajowej nie zadziałał przez znaki wprowadzające w błąd?

Maciej Korolczuk
22 maja 2024, godz. 18:15 
Opinie (82)

Zbyt późne oznakowanie i tablice wprowadzające w błąd - to zdaniem naszego czytelnika dwa powody, przez które z nowego lewoskrętu na Armii Krajowej w al. HavlaMapka korzysta mniej kierowców, niż mogłoby. Sprawę przekazaliśmy gdańskim drogowcom.



Jeżdżąc po mieście:

Dodatkowy lewoskręt z Armii Krajowej w al. Havla powstał niespełna dwa tygodnie temu. W zamierzeniu miał usprawnić ruch na skrzyżowaniu i zmniejszyć korek, jaki każdego popołudnia tworzy się od wyjazdu z Chełmu w kierunku obwodnicy. Rozwiązanie wprowadzono na próbę, a testy mają dać odpowiedź, czy pomysł zostanie wdrożony na stałe.

Pierwsze dni pokazały jednak, że jest z tym pewien kłopot. Dodatkowy lewoskręt w żaden sposób nie poprawił sytuacji kierowców, a korki jak były długie i uciążliwe, tak są nadal.

Drugi lewoskręt na Armii Krajowej nic nie zmienił Drugi lewoskręt na Armii Krajowej nic nie zmienił

Jeden z czytelników, który na co dzień korzysta z tej trasy, podejrzewa, że przyczyną może być nowe i stare oznakowanie skrzyżowania.

- Nowe znaki informujące kierowców, że mogą korzystać tam z dwóch pasów, a nie jednego zostały zainstalowane zdecydowanie zbyt późno. Kierowcy powinni być o tym informowani zdecydowanie wcześniej, a nie już na samym skrzyżowaniu - zauważa nasz czytelnik. - Po drugie, stare znaki wiszące na bramownicy wprowadzają w błąd kierowców, bo wciąż pokazują, że można tam jechać w lewo tylko z lewego pasa. Trudno zrozumieć, jak drogowcy mogli tego nie zauważyć.
Na podobny problem wskazał inny z czytelników w Raporcie z Trójmiasta.

  • Najpierw znaki na bramownicy pokazują, że w lewo można jechać tylko z lewego pasa.
  • O tym, że jest inaczej, kierowcy przekonują się już na samym skrzyżowaniu. Zdaniem naszych czytelników oznakowanie powinno zostać poprawione.

Znaki informujące o podwójnym lewoskręcie powinny być wcześniej (12 opinii)

Mało kto wie, że z Armii Krajowej można skręcić w Havla z dwóch lewoskrętów. Te znaki powinny stać wcześniej! W dodatku na bramownicy nad jezdnią znaki wprowadzają w błąd, bo wskazują że w lewo można jechać tylko z jednego lewoskrętu.
Mało kto wie, że z Armii Krajowej można skręcić w Havla z dwóch lewoskrętów. Te znaki powinny stać wcześniej! W dodatku na bramownicy nad jezdnią znaki wprowadzają w błąd, bo wskazują że w lewo można jechać tylko z jednego lewoskrętu.


Sugestie naszego czytelnika przekazaliśmy do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z prośbą o przeanalizowanie. Liczymy, że małe poprawki na skrzyżowaniu przyniosą pożądane efekty i wkrótce korki w tym miejscu będą mniejsze.

Miejsca

Opinie (82) 3 zablokowane

  • (2)

    Przecież jak wiadomo dla kierowców znaki to jest tylko ozdoba a oni i tak jadą po swojemu żeby później zaparkować w jakiś dziwny sposób

    • 9 8

    • wawrzyniec wspaniały - nigdy się nie myli

      • 1 1

    • Tak jak dla rowerzystów czerwone światło to tylko taka lampka dla ozdoby

      • 1 1

  • Dołożyć na bramownicy u góry z lewej jeszcze jeden znak informujący o pasie do skrętu w lewo (1)

    TO jest za proste dla naszych drogowców. Jak zawsze - ignorancja i nie dopinanie spraw do końca.
    Witamy w Gdańsku

    • 8 6

    • Wszystko juz jest

      • 2 0

  • Oznakowanie w polsce to od lat jeden żart to raz. A dwa to szło by płynnie gdyby kierowcy nie jeździlii jak d wołowe!

    • 17 0

  • Jak zawsze wina wszystkiego tylko nie nadmiaru samochodów... (5)

    Tyle miejsca zmarnowane, mogła by być piękna linia tramwajowa na Kokoszki, obok aleja spacerowa, szybka wydzielona droga rowerowa a wystarczy zlikwidować jedną zbędną jezdnię. Miłośnicy korków mogą przecież stać na jednej, nie muszą na dwóch a normalni mieli by jak się przemieszczać. Teraz ogromny kawał terenu służy tylko puszkarzom czyli po prostu się marnuje.

    • 11 29

    • Ile byś jechał tym tramwajem z Kokoszek do Jelitkowa? (1)

      Pół dnia wystarczy?

      • 4 1

      • Akurat linię tramwajowa można zbudować bez konieczności likwidacji jezdni. Ale w tym mieście nie da się.

        • 3 0

    • (1)

      Masz mieszkanie? Skoro masz to jest to zmarnowane miejsce dla migrantów z bliskiego wschodu i Afryki. Teraz twoje mieszkanie służy tylko tobie a tak mogłoby tam mieszkać z 10 :inżynierów: z rodzinami.

      • 6 3

      • Lekarz czeka.

        • 3 1

    • Autobusy sa i jakos nadal ludzoe wybieraja auta

      Prawda jest taka, ze malo kto jezdzi komunikacja a tym bardziej rowerem, to nie ten kraj

      • 0 0

  • sort (20)

    Zastanawiam się komu od ponad 30 lat zależy na tym, żeby nie wybudować wiaduktu. który jest niezbędny na tym skrzyżowaniu.

    • 222 20

    • nie zalezy bo wiadukt tylko spoteguje korki (2)

      z rana korek bedzie od 3maja do obwodnicy...

      • 6 39

      • Ech ty dzbanie!

        Mowa o wiadukcie w kierunku Obwodnicy. Jaki sens ma jego brak?!

        • 24 1

      • Bzdura

        • 4 1

    • Korek odlozy sie na otominskij (2)

      Geniuszu

      • 3 20

      • (1)

        Bzdura, korek będzie w Lniskach.

        • 7 2

        • Bo przecież wszyscy jadą do Zukowa. Nikt nie skręca po drodze.

          • 25 0

    • Wiadukt jest zbędny (9)

      Obecnie to skrzyżowanie jest pewnego rodzaju spowalniaczem. Wiadukt spowodowałby, że korek przesunąłby się niżej. Jaki sens?
      Jedyną opcją byłoby wybudowanie estakady zaczynającej się przed Okopową i kończącej się na Elbląskiej obok tej już istniejącej

      • 10 46

      • W złą stronę patrzysz, chodzi o wyjazd w stronę Jasienia, Karczemek

        • 20 2

      • nie spowalniaj tylko walnij sobie dopalacza, moze komórki mózgowe zadziałają lepiej na haju

        • 14 5

      • (3)

        Taki sens że skręcający na Chelm nie staliby w korku

        • 22 3

        • Tyle, że mieszkańcy chełmu staliby za to.... (2)

          W korkach na AK w centrum, a tak korek, który maja do pokonania jest dużo mniejszy. Bez przebudowy centrum to nie ma sensu. Probkem w tym, że nie ma jak centrum przebudować bez estakad i centrum, a na to nie będzie zgody nigdy.
          Jedyna szansa to zmiana nawyków u wielu ludzi i zrobienie dróg omijających centrum. Ludzie muszą zrozumieć, że nadłożenie 10km i nie pchanie się przez centrum ma sens dla wszystkich. Problem w tym, że jest potrzebna nowa droga na wysokości świętokrzyskiej, albo pomiędzy AK i Świętokrzyską, która umożliwi objechanie centrum i dostanie się w rejony MP. Inna opcja to przebudowa obwodnicy pomiędzy AK i S7, tak aby przy nadłożeniu tej trasy ludzie zyskiwali na czasie. Obecnie każdy ma do wyboru czy stanie w korku na AK czy na obwodnicy, więc większość woli postać na AK.

          • 3 16

          • Wystarczy zbudować estakadę na jezdni północnej w strone obwodnicy (1)

            To wywali auta szybko z miasta!

            • 11 4

            • Prawda, jeden pas załatwiłby problem.

              • 0 1

      • Chodzi o wiadukt tylko w stronę obwodnicy, żeby sprawnie wyprowadzić ruch ze Śródmieścia. Komu zależy, żeby ludzie wyjeżdżający ze Śródmieścia stali w korkach, zamiast sprawnie wyjechać z miasta?
        Z obwodnicy do Śródmieścia - to skrzyżowanie robi dobrą robotę buforując ruch przed skrzyżowaniem, gdzie jest dużo miejsca i korek nie rozlewa się na całą dzielnicę i wpuszczając do miasta tylko małe grupki.

        • 3 6

      • bredzisz, pojedz do Warszawy i zobacz jak wygląda wjazd do miasta, estakady, szerokie drogi itp (1)

        a do Gdańska jest wjazd jak do Pcimia

        • 5 3

        • I zobacz jakie w Warszawie są korki.

          A przemieszczanie się po mieście na piechotę, to dopiero zabawa. Co 100m schody...

          • 1 0

    • Tam jest potrzebny szybki tramwaj, a nie szpecący wiadukt.

      • 14 43

    • GZDiZ

      Chodzi o to żeby plebs z Szadółek nie pałętał się po ulicach Śródmieścia bo kłuje szlachtę w oczy. Szlachta wolałaby elitarne miasto 15-minutowe dla pieszych, czyli szlachty i turystów. Plebs na przedmieściach ich nie interesuje.

      • 26 23

    • (1)

      Jak to komu? Dyrektorowi ZdiZ który tłumaczy że w nasypie znajdują się zbrojenia i z jednej strony nie można zrobić pasa do lewoskrętu likwidując część nasypu a z drugiej strony to po 30 latach te zbrojenia nadają się do wyburzenia.

      • 27 4

      • Wiec dyrektor do dyscyplinarnego zwolnienia

        Za dużo mamy ludzi na urzędach, dla których codziennością jest "niedasizm". Potrzebni są ludzie kreatywni i twórczy, którzy zrobią a nie będą szukać jakiegokolwiek pretekstu zeby nie zrobić.

        • 14 2

  • Lewoskręt (1)

    Żadne wynalazki urzędników nic nie dadzą, tylko spowodują jeszcze większy chaos. Lewoskręt nic nie daje, bo większość osób jedzie w stronę obwodnicy. Taki sam korek jest od strony obwodnicy i będzie coraz większy. Tylko budowa estakady rozładuje korki na tym skrzyżowaniu. Ale nasi spece z urzędu chcą polepszyć przepustowość głównych arterii, że będą likwidować estakady na Okopowej i Długich Ogrodach. Wtedy to korek do obwodnicy będzie zaczynal się już przy Długich Ogrodach a z obwodnicy to na obwodnicy

    • 54 8

    • Zagadka myślenia urzędników czy chciwości? Czy taki spowalniacz jak te skrzyżowanie nie potęguje korków dla całego miasta?

      • 2 1

  • Na Armii Krajowej jeden pas powinien być dla rowerów

    Kierowcy zawłaszczają przestrzeń. W mieście powinien być zakaz poruszania się autem, tylko rowery i komunikacja!

    • 6 20

  • Standardowe działanie władz miasta i podległych im instytucji

    Czyli skopanie czegoś a potem tłumaczenie że całe rozwiązanie nie zdało egzaminu i musi zostać po staremu.
    Podobnie robili z niektóymi połaczeniami komunikacji miejskiej, najpierw ustawiali je tak że były wyjątkowo uciążliwe (okręzna trasa, częstotliwość, godziny kursów) a gdy ludzie się zniechęcali i wybierali inne rozwiązanie to padał argument że linia nie cieszy się popularnością i idzie do likwidacji

    • 6 1

  • oznakownie do D, to jedno (1)

    Bardziej istotne jest zagrożenie, które stworzyli ci geniusze. Kierowcy, którzy od 20 lat jeżdżą tym lewym pasem na wprost będą zaskakiwani, bo ktoś z niego nagle odbije w lewo wcześniej gwałtownie hamując. Skutki do przewidzenia.

    • 1 11

    • Przestań dramatyzować.

      Przed skrzyżowaniem masz oznakowanie wskazujące którym pasem możesz pojechać. Dodatkowo wszyscy trąbią o tym na lewo i prawo.
      Bez przesady. 99% kierowców i tak nie patrzy na te znaki...z setek tysięcy, które tamtędy przejechało od zmiany, tylko dwóch zauważyło. Ty też tego nie zauważyłeś, a się spuszczasz...

      • 1 0

  • tylko wiadukt i wyłącznie wiadukt. kazdy kto to neguje jest prawdziwym papudrakiem

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane