• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lewoskręt na Havla. Cztery oferty w przetargu

as
7 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Niedługo na pasie zieleni powstanie pas umożliwiający skręt w lewo do al. Armii Krajowej. Niedługo na pasie zieleni powstanie pas umożliwiający skręt w lewo do al. Armii Krajowej.

Pod koniec grudnia ub.r. zakończyła się budowa drugiego prawoskrętuMapka na al. Havla na Chełmie. Z kolei 6 maja poznaliśmy oferentów chętnych do budowy lewoskrętuMapka na tej samej ulicy. Inwestycja będzie realizowana w ramach Budżetu Obywatelskiego i zakończy się po czterech miesiącach od dnia podpisania umowy.



Czy lewoskręt odkorkuje skrzyżowanie Havla i Armii Krajowej?

Skrzyżowanie al. Havla z Armii Krajowej w godzinach szczytu jest newralgicznym punktem na mapie Gdańska. Powodów jest kilka, ale tym najpoważniejszym - jeszcze kilka miesięcy temu - był brak prawoskrętu. Pod koniec grudnia zakończyła się jego budowa, a dziś drogowcy informują o złożonych ofertach na realizację zadania związanego z lewoskrętem z Havla w Armii Krajowej.

Lewo- i prawoskręt na Havla. Realizacja z Budżetu Obywatelskiego



Zarówno zrealizowany pod koniec grudnia prawoskręt, jak i planowany lewoskręt to wynik przegłosowanego projektu z Budżetu Obywatelskiego.

- Budowę prawoskrętu zrealizowano w ramach Budżetu Obywatelskiego. Została ona przegłosowana podczas edycji w 2019 r. Koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł. Teraz poznaliśmy oferentów chętnych do budowy lewoskrętu. Na realizację zadania zabezpieczono ponad 944 tys. zł - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Czytaj także:

Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej już gotowy



Cztery oferty i różnice w cenie na ponad 300 tys. zł



Oferty w przetargu na budowę lewoskrętu poznaliśmy w czwartek, 6 maja. Na realizację zadania zabezpieczono ponad 944 tys. zł. Wpłynęły cztery oferty, które są obecnie analizowane.


  • MTM SA - 622 040,24 zł;
  • "Aspergo" Maciej Dziechciński - 765 000 zł;
  • HYDRO-MAG sp. z o.o. - 980 000 zł;
  • WPRD Gravel sp. z o.o. - 722 960,70 zł.

- W ramach inwestycji powstanie lewoskręt na al. Havla w kierunku obwodnicy Trójmiasta. Ponadto przebudowane zostaną oświetlenie i sygnalizacja świetlna - kończy Aneta Niezgoda.
Zadanie będzie realizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020. Prace potrwają cztery miesiące od daty podpisania umowy.
as

Miejsca

Opinie (168) 2 zablokowane

  • warunkowa strzała (10)

    Niech ktoś w końcu pójdzie po rozum do głowy i niech zrobią warunkową strzałkę w prawo z Havla na AK. Wybudowali prawoskręt, zamiast za 10 tyś dołożyć strzałkę która w końcu by rozwiązała cały problem. Pieszych tam jak na lekarstwo, nikt nie idzie a stać trzeba...

    • 30 64

    • za szybko tam jeżdzą AK. według mnie byłyby tam wypadki. (5)

      • 37 2

      • Jest rozbiegówka (4)

        • 1 10

        • a lewoskręt z armii krajowej w havla??? (3)

          o wiadukcie na AK to chyba przy tej "władzy" można zapomnieć...

          • 5 7

          • 100% (2)

            Obiecali wiadukt na wiecu wyborczym PO. Ale oni tylko obiecują, a jest jak zawsze czyli nic.

            • 5 4

            • Ale PO nie rządzi w mieście tylko WdG (1)

              • 1 4

              • frajer :*

                • 0 0

    • (1)

      Przepisy mówią jasno, jak są dwa pasy do skrętu w prawo to nie może być strzałki war. skrętu. Swoją drogą ciekawe jak się włączyć na strzałce gdy na AK jadą praktycznie bez przerwy i z prędkościami bliżej 80 km/h niż 50

      • 25 1

      • jak sie boisz to nie wychodź z domu...

        tak jak na grunwaldzkiej prędkość 50km/h miała poprawić bezpieczeństwo...

        • 1 15

    • I kierowcy będą taranowac pieszych i rowerzystow

      • 6 3

    • Za szybko na AK jeżdżą, to niebezpieczne!

      • 2 0

  • piszecie już trzeci chyba artykuł o tym, może niech wreszcie ktoś to zrealizuje, a nie pisanina o planach

    jak to będzie super ekstra, już dawno to powinno być, przecież nie od roku widać, gdzie się korkuje skrzyżo na havla i łostowiskiej, czkeją na BO, żeby drogi poprawiać, to jest najwyższa manadżerka chyba w skali kraju...

    • 1 5

  • Betonowe głowy

    Idealne miejsce na wiadukt, skrzyżowania bezkolizyjne i bez sygnalizacyjne. Dlaczego był pomysł 20 lat temu, kiedy był dużo mniejszy ruch a teraz kiedy jest kilka razy więcej samochodów, rezygnuje się z tak potrzebnego rozwiązania. Ja rozumiem- pieniądze... ale przez ten czas dawno by uzbierali środki na budowę wiaduktu.

    • 8 3

  • Bardziej potrzebny porządny lewoskręt z AK w Havla albo estakada w strone obwodnicy

    • 6 3

  • Niezgoda to żona tego byłego radnego z PO Niezgody?? (1)

    • 2 2

    • Tak

      • 0 1

  • Dziwny jest ten Gdańsk - Zamiast estakad buduję jakieś skręty :-) (2)

    Gdańsk ma $$$ na rydwany a nie może postawić od 30 lat jednej estakady na Armii Krajowej. Jest tam wszystko od lat, nawet nasypy pod estakadę ale nie... teraz 10 prawo-skrętów i 10 lewo-skrętów i 30 świateł a przecież nawet małe dziecko bawiące się autkami wie, że jedna estakada rozwiązała by tam problem z tymi światłami i nie trzeba by było żadnych dodatkowych skrętów bo te by wystarczyły bez świateł

    • 9 5

    • Dziwni mieszkańcy Gdańska, którzy kupują mieszkania w dzielnicach, gdzie jedynym pracodawcą są Żabki.

      A potem codzień w korkach do i z pracy.

      • 2 2

    • w wielu miastach likwiduje się estakady i szerokie wielopasmowe drogi

      poprawiając warunki ruchu pieszych i rowerzystów oraz tworząc pasy zieleni

      • 1 2

  • Kiedy usprawniony lewoskret z AK w Havla?

    Strasznie blokuję to wyjazd z centrum miasta w kierunku obwodnicy

    • 2 2

  • Ile można? (2)

    czemu malujemy trawę na zielono a nie budujemy konkretnych rozwiązań?
    Tam trzeba zbudować estakadę oraz Havla dalej pociągnąć i zbudować Nową Świętokrzyską.
    To co oni wyprawiają to jedynie wyrzucenie kasy w błoto!!!!

    • 7 5

    • a temu, że coraz więcej decydentów wie, że zamiast budować estakady w mieście warto je likwidować (1)

      tworząc normalne ulice miejskie a nie pseudoautostrady, na których można (choć nie wolno) rozwijać prędkości wyższe niż przyjazne dla innych użytkowników miasta (nawet ponad 120 km/h)

      • 3 2

      • jak na razie, to specami od likwidacji i burzenia są pseudourbaniści

        którzy nigdy nie wiedzieli prawdziwej autostrady, a już na pewno nie w Gdańsku

        • 1 4

  • jak autobus wyjeżdżając blokuje dwa pasy do prawoskrętu żeby wjechać na trzeci to nie wiem w czym pomaga że są dwa prawoskręty jedynie wtedy kiedy autobusu nie ma

    • 5 1

  • Tylko estakada nad skrzyżowaniem może coś zmienić (1)

    W planach kiedyś była ale nie wiadomo czemu nie powstała.
    A może wiadomo?

    • 8 3

    • estakada tylko przesunie korki zwiększając problem nadmiaru samochodów w centrum

      bez sensu

      • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane