- 1 Trwa remont przejazdów przy G. Bałtyckiej (117 opinii)
- 2 Miał wziąć ślub, skończył w areszcie (128 opinii)
- 3 Leciwy kasztanowiec runął w parku Oliwskim (85 opinii)
- 4 Buspas na Grunwaldzkiej już działa (223 opinie)
- 5 Dachował na Drodze Gdyńskiej po alkoholu (86 opinii)
- 6 Znamy nowego szefa ZTM w Gdańsku (137 opinii)
Liczba ludności Trójmiasta spadła
Główny Urząd Statystyczny opublikował dane dot. zmian ludnościowych naszego kraju. W raporcie porównano liczbę mieszkańców w 2020 r. i pierwszej połowie tego roku. Wynika z niego, że w Trójmieście zanotowano spadek ludności, ale odnotowano wzrost w gminach ościennych.
Liczba mieszkańców zmniejszyła się w aż 1993 gminach, w 468 wzrosła, zaś w 16 się nie uległa zmianie.
Jak prezentują się dane dotyczące Trójmiasta? Najkrócej rzecz ujmując, liczba mieszkańców Gdańska, Sopotu i Gdyni spadła, ale wzrosła liczba mieszkańców gmin ościennych.
- Gdańsk 470 633 (spadek o 172 osoby - 0,03%)
- Gdynia 244 104 (spadek o 865 osób - 0,35%)
- Sopot 35 049 (spadek o 237 osób - 0,67%)
- Z danych GUS wynika także, że mieszkańcy miast migrują na obszary wiejskie. W samym Trójmieście liczba ludności przez pierwsze pół roku spadła o 1274 osoby (w Gdańsku - minus 172 mieszkańców, w Gdyni - minus 865, a w Sopocie - minus 237). Mieszkańców zyskują ościenne gminy - komentuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot - czyli aglomeracji trójmiejskiej, w której skład wchodzi 57 samorządów - także odnotował wzrost. Co ciekawe, gmina Żukowo odnotowała najwyższy w całym kraju wzrost.
- Według danych GUS w OMGGS mieszka 1 625 580 osób, wśród nich jest 839 357 kobiet i 786 223 mężczyzn. To więcej o 1125 osób niż w 2020 r. Na podium jest gmina Żukowo. Główny Urząd Statystyczny opublikował dane, z których wynika, że w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku liczba ludności tej gminy wzrosła o 868 - dodaje Mongird.
Miejsca
Opinie (600) ponad 10 zablokowanych
-
2021-10-12 09:48
(1)
Ludność Gdańska spada, bo nikogo nie stać na mieszkania - ludzie wyprowadzają się na przedmieścia i tracą na dojazdy 3 godziny dziennie.
- 10 3
-
2021-10-12 10:08
To nie stać na mieszkania, czy się wyprowadzają ?
O co chodzi?
Tłumacza proszę.- 1 2
-
2021-10-12 10:01
Ludzie maja dość pani D
- 11 4
-
2021-10-12 10:12
A Gdańsk przyciąga ich
z powrotem pomimo, że podatki przestali w mieście płacić. Ułatwia wjazd do miasta remontując i poszerzając drogi, parkingów większość jest bezpłatna , główne ulice stały się autostradami gdzie wydłużono czas przejścia dla pieszych.
- 2 3
-
2021-10-12 10:18
Jeżeli wprowadzą opłaty w miastach za chodzenie chodnikami to całkiem opustoszeją......
Brak możliwości zaparkowania bez opłat w miejscach zamieszkania ,wysokie opłaty parkingowe, smród spalin, wysokie opłaty śmieciowe ,za wodę, ciepło itp to jest ta przyczyna wyludniania.
Widocznie włodarzom o to chodzi mniej ludzi niej kłopotu i spokojnie kimaja w swoich gniazdach- 3 2
-
2021-10-12 10:27
Nie widać,
wszędzie korki, a gdzie się nie ruszysz tłok- 3 1
-
2021-10-12 10:32
Jakie "trój"miasto? trochę statystyki: (5)
Gdańsk-464, Gdynia 248, Wejherowo 51, Rumia 49, Gmina Żukowo 40, Sopot 35, Pruszcz miasto 31 Gmina wiejska Pruszcz 30, Reda 26, Gmina Kolbudy 20 tys mieszkańców. A Gdzie jeszcze gminy Kosakowo, wiejska Wejherowo czy Szemud!
Proces ucieczki mieszkańców z miast morza i marzeń trwa już od 30 lat - W latach 80tych mój Sopot był miastem 50 tysięcznym i stracił do dziś 15 tys mieszkańców - w tym samym czasie Reda z 5 tys w r 1983 skoczyła do 26 tys a Rumia z 10 do prawie 50 w 2021 roku. Słuszną linię ma nasza władza! Likwidować przemysł! Więcej hulajnóg, mevo, tęczowych flag, i zakazów parkowania, więcej booking com!- 9 4
-
2021-10-12 10:59
Statystyki a prawda (4)
Przez brak zameldowania zgodnie z miejscem zamieszkania te statystyki można traktować mocno wskaźnikowo. Reda ma grubo powyżej 30 tys. a Rumia powyżej 50 tys. Gdynianie nie chcą się przemeldowywać. Ciekawe dlaczego? Nie chcą jeździć na GWE? Rumia i Reda też, a muszą .... :(
- 1 4
-
2021-10-12 11:27
Boże, co za małostkowość - to się wyprowadź jak ci się tablice rejestracyjne nie podobają! (1)
- 3 2
-
2021-10-12 18:48
Kompleksy wyłażą...
Dokladnie. Na GWE nie chcą jedynie sloiki z Malego Trojmiasta Kaszubskiego jeździć bo czują się niedowartościowani. Prymitywne to...
- 1 0
-
2021-10-12 18:47
A skad masz takie info? Mieszkam w Redzie i chcę na GWE jeździć.
- 1 0
-
2021-10-12 18:52
Gdyby Reda i Rumia mialy swoje tablice to by wyszlo szydlo z worka kogo jest na ulicach Trojmiasta najwięcej. No i to że nie z Wejherowa robią największy szaszor haha.
- 1 1
-
2021-10-12 11:00
To się nie trzyma kupy
Kto kupuje te apartamenty? Kto tam mieszka? Tylu z Ukrainy jest? To wtedy mieszkanie w Charkowie będzie po 10 tysie USD. To runie jak domek z kart. Oby szybko stopy podnieśli na min 5%.... Będzie jazda bez trzymanki..... Odkupie od kogoś apartament za 7 tysi m2
- 1 1
-
2021-10-12 11:06
Wyprowadzilem sie bo
Ja sie wyprowadzilem ze względu na hałas, imprezy, maratony, zamykanie ulic, koncerty pod oknami. Stawianie blokow gdzie popadnie ścisk i okno w okno z sasiadem. Teraz mam duzo przestrzeni i slucham spiewu ptakow o poranku a wieczorem świerszczy. Bardzo sobie chwale i polecam innym.
- 10 1
-
2021-10-12 11:09
Ta mapka jest bardzo smutna... 100 tys ludzi przez pół roku, ech
Jak popatrzymy na mapkę, to prawie wszędzie ubyło, tylko w kilku gminach widać jakiś przyrost.
Smutne.- 1 1
-
2021-10-12 11:22
Brak restrykcyjnej polityki parkingowej i zrównoważonej polityki komunikacyjnej: stawiającej na ruch pieszy, rowerowy i transpor (1)
skutkuje nadmiarem samochodów i pogarszaniem się jakości życia, a więc ucieczką podatników z "centrum" na przedmieścia i do sąsiednich gmin. W ten sposób kręci się spirala niezrównoważonego rozwoju aglomeracji, która ma wspaniałe warunki do tego, by się rozwijać do wewnątrz - wzdłuż linii SKM i PKM. Suburbanizacja (urban sprawl) to choroba, która doprowadziła do upadku wiele miast amerykańskich, nie musimy powtarzać tego samego scenariusza niezrównoważonego rozwoju, ale do tego potrzeba wyobraźni, woli politycznej i konsekwencji w działaniu.
- 4 2
-
2021-10-12 11:41
uważam że jest wręcz odwrotnie
To restrykcyjna polityka antysamochodowa jest szaleństwem i powoduje że w tzw centrach nie da się normalnie żyć. Trójmiasto jest aglomeracją rozległą przestrzennie i rozrzuconą - policentryczną. W centrach powinny być budowane piętrowe parkingi, nowe szerokie aleje z bus pasami a jednocześnie rozwijany transport publiczny. Mieszkańcom śródmieścia się wydaje że tylko tam są sklepy i praca - tak nie jest już od dawna, praca jest w różnych miejscach i popołudniami widać jak rejestracje GD stoją w korkach wracając z pracy na przedmieściach albo innych dzielnic aglomeracji. Przyjęty w czasach Tuska model koncentryczno-dyfuzyjny rozwoju kraju doprowadził właśnie do tej mapki - cała Polska emigruje do kilku dużych miast, które pękają w szwach i rozlewają się na otaczające gminy. Restrykcjami, zwężaniami, zakazami parkowania i lansowaniem hulajnóg i maratonów się tego zjawiska nie odwróci. A któreż to amerykańskie miasta upadły przez urban sprawl? Nowy Jork upadł? a może Los Angeles albo Chicago? Może w europie Londyn, Paryż albo warszawa? Upadły miasta przemysłowe i mniejsze oparte o jedną gałąź gospodarki bo ludzie stracili pracę a miasta podatki a nie dlatego że ludzie mieszkali w domku w suburbiach pod lasem.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.