- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (129 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (58 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Liczba pasażerów w autobusach i trolejbusach w Gdyni bez zmian
Tyle samo, co przed rokiem - ok. 88 mln pasażerów skorzystało w 2016 roku z usług ZKM Gdynia. Spada za to sprzedaż biletów okresowych, co ZKM tłumaczy wprowadzeniem od września bezpłatnej komunikacji dla rodzin z trójką dzieci.
Czytaj też: Rośnie liczba pasażerów tramwajów i autobusów w Gdańsku
Na wzrosty trzeba poczekać
W 2016 roku z usług ZKM Gdynia skorzystało ok. 87,9 mln pasażerów. To tyle samo, ile w 2015 roku. Przedstawiciele organizatora komunikacji odnotowują jednak, że po bardziej szczegółowych wyliczeniach widać, że nastąpił spadek liczby pasażerów na terenie obsługiwanych gmin ościennych o 3,2 proc.
Całość zbilansowała się wzrostem w samej Gdyni. W 2015 roku przejechało autobusami i trolejbusami w mieście ok. 75,9 mln pasażerów, a w 2016 roku o pół miliona więcej.
W ZKM nie ukrywają, że na wzrost - podobny do notowanego od lat w Gdańsku - trzeba będzie poczekać do zakończenia planowanych inwestycji. Chodzi o zakup 55 autobusów i 30 trolejbusów, z czego połowa będzie pojazdami przegubowymi, budowę węzłów integracyjnych na Karwinach i Chyloni oraz stworzenie kolejnych buspasów na Nowowiczlińskiej, Chwaszczyńskiej, Wielkopolskiej i Morskiej.
- Dopiero po realizacji tych projektów, których pierwsze efekty będą widoczne pod koniec 2018 roku, spodziewać się można uatrakcyjnienia gdyńskiej komunikacji miejskiej i związanego z tym wzrostu liczby pasażerów. Z opisanych przyczyn w 2017 roku nie spodziewamy się jeszcze wzrostu liczby pasażerów. Z racji bogacenia się społeczeństwa, niestety, systematycznie wzrasta skala użytkowania samochodów osobowych - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Rosną wpływy ze sprzedaży biletów, ale tylko w przypadku biletów własnych - czyli tych, które emituje ZKM Gdynia. Sprzedaż własna w 2015 roku wyniosła dokładnie 63 495 209 zł, a rok później - 65 114 019 zł, natomiast wpływy ze sprzedaży biletów metropolitalnych Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej to 8 802 196,60 zł w 2015 r. i 6 619 979,80 zł w 2016 roku, co oznacza spadek o blisko 25 proc.
Mniejsza sprzedaż przez ulgi dla rodzin
W 2016 roku sprzedano razem 515 534 biletów okresowych ZKM w Gdyni (miesięcznych, dekadowych i semestralnych) i 73 978 biletów metropolitalnych. Bilety okresowe w 2016 r. miały 54,7 proc. udziału w wartości sprzedaży biletów własnych i 97,9 proc. udziału w wartości sprzedaży biletów metropolitalnych MZKZG.
- W stosunku do 2015 r. liczba sprzedanych biletów okresowych ZKM w Gdyni spadła o 1,4 proc., a metropolitalnych - o 6,2 proc. Bezpośrednią, najistotniejszą przyczyną spadku liczby sprzedanych biletów było wprowadzenie od 1 września 2016 roku uprawnienia do przejazdów bezpłatnych dla sporej liczby mieszkańców Gdyni - opowiada Marcin Gromadzki.
Miejsca
Opinie (155) 3 zablokowane
-
2017-02-13 13:26
Więcej kursów..
i mniej spóźnień. Jeśli ktoś jedzie z przesiadką, a autobus na danej linii jeździ rzadko i spóźnia się na dodatek prawie zawsze to nie ma co się dziwić, że ludzie jeżdżą samochodami.
- 18 3
-
2017-02-13 13:27
Nie jeżdżę komunikacją miejską. Jeżdżę samochodem.
W trakcie jazdy słucham muzyki, audiobooka, ewentualnie jest okazja "podszlifować" język obcy.
Nie denerwuję się, że gdziekolwiek nie będę na czas. Większośc firm stosuje elastyczny czas pracy.
Korki w Trójmieście w większości są przewidywalne. Wiadomo w jakich miejscach i o jakim czasie się pokażą. Można wyjechać chwilę wcześnie. Nie zawsze się udaje ale można to skalkulować.
I najważniejsze. Do pracy przyjężdzam czysty i do tej pracy gotowy. Oszołomy rowerowe przyjeżdzają brudni, spoceni, z czerwonymi gębami. Albo potrzebują dodatkowych minut na prysznic, przebranie się itp, albo, jak robi zdecydowana większość, uważa, że jak ochlapie się pod pachami w umywalce i użyje taniego dezodorantu to bedzie miło. I siedzi w pracy taki obcisłogaci i śmierdzi, ponieważ nie zdaje sobie sprawy, że poci się całe ciało.
A ja po południu ubieram stary, tani dres i idę pobiegać. I nie gardłuję za budową dróg rowerowych na których koniecznie muszę się lansować. I nie marznę na przystankach.- 21 10
-
2017-02-13 13:28
gdyńska komunikacja to dno. Lata 90. w taborze i zarządzaniu (1)
Żadnej elastyczności, żadnego podejścia do oczekiwań klientów.
- 28 9
-
2017-02-14 11:44
co za brednie, najbardziej elastyczna komunikacja w Trójmieście
dopasowana do SKMek od zawsze, od 20 lat,
rozkładami dopasowana do korków w godzinach szczytu,
ty chyba w Gdyni nigdy nie mieszkałeś, że takie bzdury wygadujesz- 2 0
-
2017-02-13 13:53
Nie korzystam z komunikacji miejskiej (1)
Śmierdzi,duszno i drogo, a jak już się przydarzy że skorzystam to muszę się sprawdzać godzinami czy nie mam wszy lub innych robaczków.
- 16 5
-
2017-02-14 11:45
teraz już nie śmierdzi bo ciebie w niej nie ma
i wszyscy są szczęśliwi,
zarówno ty jak i mądrzy, czyści i uśmiechnięci mieszkańcy Gdyni- 0 1
-
2017-02-13 14:30
Myslałem, że chodzi o liczbę ... (3)
... pasażerów, którzy skorzystali z gdyńskiego lotniska. No, ale ta w sumie tez się nie zmieniła, jak dobrze liczę ;)
- 19 7
-
2017-02-13 17:31
Na wiosnę mają uruchomić loty do San Escobar to wzrośnie.
- 3 3
-
2017-02-14 08:18
jeszcze imbecylu lotnisko ruszy
zajmij się lepiej tym wieśniackim bolkowskim imienia kapusia wielkiego
- 1 1
-
2017-02-14 11:46
pij szybciej bo ci statek kosmiczny staje
- 1 0
-
2017-02-13 14:31
(2)
A na R od ponad miesiąca podróż do przeszłości - stare, wyjące merole. Kilkuletnie Citaro były zbyt komfortowe więc lepiej wozić pełnoletnim szrotem. Z resztą nie tylko na R...
- 17 3
-
2017-02-13 14:43
prywatny przewoznik
- 2 5
-
2017-02-13 21:51
Będą nowe wozy niedługo
- 4 1
-
2017-02-13 14:33
czytając nagłówek, sądziłem że chodzi
o liczbę paseżerów gdyńskiego lotniska, bo ta się faktycznie nie zmienia
- 12 11
-
2017-02-13 14:52
Dopóki władze bedą takie zabetonowane to pasażerów nie przybędzie. Głównie chodzi tu o ceny i dostępność biletów które powinny być głównym czynnikiem przyciągających pasażerów a są głównym odstraszającym w Gdyni. Również brak integracji z reszta trojmiasta jest problemem
- 11 7
-
2017-02-13 15:03
Do tego pana co napisał że na R jeżdżą gruchoty (4)
Jak by czytał uważnie Trójmiasto.pl.zamiast hejtowac to by wiedział że był przetarg na 10 letnia obsługę R.wygral go pks Wejherowo i narazie do 31.03 jest okres przejściowy i obsługują ja autobusy kilkuletnie a od 1 kwietnia do obsługi zostały zakupione nowe Mercedesy Citaro C2.a takie niestoja na placu tylko trzeba wyprodukować .więc narazie zacisnąć żeby i czekać na nowe autobusy
- 10 12
-
2017-02-13 15:27
nie ja napisałem
ale dziękuję za info, bo jestem zainteresowany
- 3 0
-
2017-02-13 16:10
Nie ma czegoś takiego jak PKS Wejherowo już, jest PKS Gdynia. (1)
A do obsługi linii R ów PKS przeznaczy 10 nówek Mercedesów Citaro. Tak do obsługi kursów szczytowych (nowość!) jak i całodziennych i weekendowych.
- 2 5
-
2017-02-13 21:55
Tylko ciekawe dlaczego wycofali starsze Citara np dwa z 2013 roku już teraz zastępując je tymi krzakowymi 20 letnimi klamotami?
- 2 1
-
2017-02-13 16:28
Panowie, dzięki za odpowiedzi :) Ciężko jest odzwyczaić się od Citaro i zacząć jeździć codziennie tymi merolami stąd ten hejt ;) no to czekamy na nowe autobusy :) :) :)
- 2 2
-
2017-02-13 15:17
500+
To wszystko przez 500+ pokupowali sobie samochody i mają komunikację
publiczną gdzieś.- 9 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.