• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy autobus, by nie było spóźnień

Patryk Szczerba
20 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Linia 181, gdzie pojawiają się trolejbusy, jeździ przez ul. Sopocką. Linia 181, gdzie pojawiają się trolejbusy, jeździ przez ul. Sopocką.

Kursy linii 181 łączącej Gdynię z Sopotem między godz. 7 i 8 bywają spóźnione, a autobusy na tyle przepełnione, że mają problem z przejazdem ul. SopockąMapka. Dyrekcja ZKM Gdynia tłumaczy, że to przez roboty drogowe. Rozwiązaniem będzie przesunięcie pojazdu z innej, mniej wykorzystanej linii.



Wraz z początkiem roku szkolnego zawsze przybywa pasażerów w komunikacji miejskiej. Do tego dochodzi wzmożony ruch na drogach, co w połączeniu z remontami powoduje, że komunikacja miejska przestaje działać w odpowiedni sposób.

Rozkład ZKM Gdynia



Doświadczyli tego na początku września pasażerowie porannych autobusów linii 181 łączącej Gdynię z Sopotem. Podczas totalnego paraliżu, jaki został zafundowany przez wykonawcę i nadzorujących budowę Trasy Kaszubskiej, w poniedziałek 5 września, gdy na węźle Wielki Kack zwężono jezdnię do jednego pasa w każdą ze stron, problemy były na tyle duże, że z powodu nadmiarowej liczby pasażerów autobus utknął na ul. Sopockiej.

Paraliż na obwodnicy i spóźnione autobusy



- Wskutek opóźnień i większych niż rozkładowe przerw w kursach, w poniedziałek w autobusach linii 181 panował dość duży tłok. W jednym z autobusów, ze względu na dużą liczbę osób stojących w świetle drzwi, wskutek kilku bezskutecznych prób ich zamknięcia, doszło do awarii systemu zabezpieczającego przed przytrzaśnięciem drzwiami. Tego rodzaju awarie usuwa się poprzez reset systemu elektronicznego pojazdu i taka procedura została przeprowadzona - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Do tego miała dojść awaria na linii PKM.

Problem na linii 181 nadal występuje



W kolejnych dniach sytuacja poprawiła się, nadal jednak w pojazdach jest tłok, a autobusy spóźniają się, o czym donoszą czytelnicy. Wspominają, że od 1 września ponownie została ograniczona liczba kursów większości linii autobusowych i trolejbusowych, obsługiwanych przez ZKM w Gdyni, w tym połączenia poranne linii 181 w kierunku Sopotu.

- Zmniejszenie liczby kursów między godziną 7 a 8 skutkuje tym, że pasażerowie oczekujący na autobus 181 na przystankach Źródło Marii i Karwiny PKM, nie są w stanie wsiąść do pojazdu z powodu jego zapełnienia już na wcześniejszym odcinku trasy i muszą czekać na następny. Nie należy zapominać, że z powodu przedłużającej się budowy węzła Wielki Kack i Karwiny, wszystkie linie notorycznie się spóźniają i nie jeżdżą zgodnie z rozkładem. Pasażerowie więc spóźniają się do pracy czy szkoły. Zauważyć należy, że od nowego roku szkolnego do szkół średnich do klas pierwszych uczęszczać zaczęło 1,5 rocznika i spora liczba młodzieży ukraińskiej - pisze pan Marek, nasz czytelnik.

Zmiany w rozkładzie, ale tyle samo pojazdów



Przedstawiciele ZKM odpowiadają, że od 1 września rzeczywiście wprowadzony został nowy rozkład jazdy linii 181.

- W stosunku do stanu z poprzedniego roku szkolnego znacząco wydłużone zostały czasy postojów wyrównawczych autobusów i trolejbusów po wykonaniu każdego kursu w porannym szczycie przewozowym w dniu powszednim nauki szkolnej. Wynika to ze zintensyfikowania prac drogowych w ciągu ulic Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej, przekładających się na nawet 20-minutowe wydłużenia czasu jazdy kursu w stosunku do płynnego ruchu. W poprzednim rozkładzie jazdy czasy postojów po poszczególnych kursach nie były na tyle długie, aby zapewnić punktualność w kolejnych kursach - odpowiada Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.
Dodaje, że po zmianach nie zmniejszyła się liczba pojazdów obsługujących linię 181, tyle że wykonują one mniej kursów - dla pasażerów ich liczba w godzinach 7-8 zmniejszyła się o jeden przewóz.

- Wynika to z faktu wydłużenia postojów rozkładowych na pętlach i dłuższego obiegu pojazdów - koniecznego w obecnych uwarunkowaniach ruchowych na Karwinach. W sytuacji konieczności niezwiększania kosztów obsługi linii nie było możliwe rozwiązanie, w którym nastąpiłby przyrost liczby pojazdów w ruchu - wyjaśnia Hubert Kołodziejski.

Linia 181: ma zostać dołożony jeden pojazd



Rozwiązaniem ma być przesunięcie jednego pojazdu na linię 181.

- Mamy za sobą dopiero pierwsze dwa tygodnie nowego roku szkolnego, w trakcie których analizowane było wykorzystanie pojazdów w szczycie porannym na każdej z linii. Poszukujemy rozwiązania, które zapewniłoby dodatkowy kurs na linii 181 bez zwiększania kosztów obsługi, czyli liczby pojazdów w ruchu i kierowców - byłoby to przesunięcie z jakiejś innej, mniej wykorzystanej linii - kończy dyrektor ZKM Gdynia.
Niektórzy sugerowali, by zdjąć kursy z linii 31 albo niektóre autobusy "puścić" przez ul. Sopocką.

Przedstawiciele ZKM Gdynia twierdzą, że o tej porze ich zadaniem jest dowóz młodzieży do szkół w Orłowie i są wykorzystywane.

Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 63%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (65)

  • To jakieś żarty i to nie śmieszne!

    Kasują jeden kurs i mgliste obiecanki o dodatkowym autobusie. Czyli ich rozwiązaniem na tłok w tej chwili jest zmniejszenie o jeden kurs! Żenada!

    • 6 0

  • W Gdańsku najgorszej komunikacji w Polsce spóźnienia tramwajów to co dzienność awarie co dzienne jeden zepsuty blokuje 10 (2)

    bo wszystkie jada jednym torem .gdyby szkodniki urzedniki miały mózg toby zamienili tramwaje na trolejbusy przynajmniej ta sama trakcja więcej miejsce na ulicy i sie wzajemnie nie blokują!

    • 5 3

    • (1)

      Problem zostałby częściowo rozwiązany, gdyby mądre głowy z magistratu budowały rozjazdy, dzięki którym tramwaje mogłyby siebie wyminąć - jak to się robi w innych miastach europejskich. Takie rozjazdy przede wszystkim powinny być na trasach najbardziej obciążonych.

      • 0 0

      • Problem byłby rozwiązany, gdyby warsztaty wypuszczały sprawne tramwaje

        W Bydgoszczy prawie same Konstale i zatrzymanie ruchu to raz na pół roku.

        • 0 0

  • 181 z Sopotu o 6.57 jest na Dąbrowie godzinę później...

    • 4 0

  • Oszczedzanie

    To nie oszczedzanie na linii 181 to brak kierowcow

    • 2 0

  • Zacznijcie płacić kierowcom.

    Myślę że powód jest taki że nie ma komu jeździć i tyle. Brak kierowców w komunikacji jest spowodowany przede wszystkim marnymi zarobkami!!!!!

    • 3 0

  • jesli komunikacja nie wyrabia podczas remontów to trudno - nie robimy remontów aż zacznie wyrabiać i tyle.

    • 1 0

  • Ewelina

    W Gdyni Chwarznie też jest masakra z autobusami albo jedzie jeden za drugim albo przyjedzie taki przepełniony że nie idzie wsiąść do autobusu. Dobrze by było żeby z Chwarzna jeżdziły autobusy do innych miejscowośc takich na przykład jak do Sopotu bo wszystkie jeżdzą tylko do Gdyni .

    • 1 0

  • komunikacja

    komunikacja w Trojmiescie to koszmar,drogo,ciasno i nie na czas

    • 4 0

  • Stedniowiecze

    • 2 0

  • marazm (3)

    Ludzie z miejscowości między Żukowem a Chwaszczynem mają do dyspozycji tylko linię "Z" rano jeżdżącą co godzinę a później co półtora godziny to dopiero skandal !!!!. Młodzież na tych wsiach jest wykluczona z życia miejskiego bo jak rodzic nie podwiezie samochodem do miasta to nie ma jak pojechać i wrócić- a weekend to dopiero dramat!!!. Zastanówcie się samorządowcy i ludzie z ZKM jak to zmienić, ludzi poza miastem przybywa a tu nic się nie zmienia !!! te samochody na wiejskich drogach muszą być bo nie ma alternatywy to co proponujecie nie spełnia oczekiwań ludzi na wsi!!!

    • 7 1

    • (1)

      ale to te miejscowości nie mają wybranych przez mieszkańców władz i budżetów?

      • 1 0

      • Ależ mają. Ale Żukowo zasysa podatników z Gdańska czy Gdyni

        ale żeby wziąć na siebie wydatki na komunikację - o, to już nie.

        Nawet szkoły w Baninie nie potrafili sfinansować.

        • 1 0

    • A kto kazał rodzicom tam mieszkać? Wiekszość jest 'przyzyjezdnych'

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane