• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Listonosze strajkują, premier umywa ręce

on, PAP
22 listopada 2006 (artykuł sprzed 17 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Elektronika na poczcie przeszkadza czy pomaga?
Od dwóch dni ponownie strajkują listonosze. Premier Jarosław Kaczyński powiedział, że państwo nie jest stroną, a jedynie arbitrem w sporze między nimi a Pocztą Polską. Włączenie się szefa rządu w negocjacje - według premiera - "to przedsięwzięcie w najwyższym stopniu ryzykowne".

Od ubiegłego tygodnia w różnych miastach rozpoczęły się protesty listonoszy. Od poniedziałku do środy trwał protest, a potem strajk pocztowców w Gdańsku. W środę strajkowali listonosze w Zielonej Górze, protestowali także pocztowcy w Poznaniu. W ciągu tygodnia dołączały do protestujących kolejne grupy listonoszy, między innymi z Warszawy, Wrocławia i Krakowa.

W poniedziałek w Trójmieście, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie i Bydgoszczy rozpoczęły się nowe strajki. Tego dnia kierownictwo Poczty podjęło rozmowy z przedstawicielami pocztowej "Solidarności". We wtorek po południu przedstawiciele trzech związków zawodowych Poczty Polskiej rozpoczęli omawianie z dyrektorem generalnym Poczty podwyżek płac dla pocztowców.

- Jeśli chodzi o włączanie się w tego rodzaju negocjacje ministrów, a w szczególności premiera, to jest to przedsięwzięcie w najwyższym stopniu ryzykowne - powiedział Jarosław Kaczyński na wtorkowej konferencji po posiedzeniu rządu, pytany czy włączy się w rozwiązanie sporu między strajkującymi pocztowcami a Pocztą Polską, jeśli zostanie o to poproszony.

- Mamy dziś inną strukturę własności gospodarki, co za tym idzie inny kształt państwa niż to było kiedyś. Dziś państwo nie jest stroną w tego rodzaju sporach - jest arbitrem - mówił premier. - Propozycje dotyczące włączenia się szefa rządu w negocjacje tkwią, i to nie jest żaden zarzut wobec pocztowców, w tej świadomości ukształtowanej poprzednio. Wolałbym, aby ta sprawa została załatwiona przez Pocztę. Oczywiście jest pytanie, czy na poczcie dzieje się dobrze, dlaczego ten strajk. I to już jest pytanie, które powinien podjąć minister transportu, a być może w pewnych okolicznościach premier.
on, PAP

Opinie (192) 3 zablokowane

  • idz na urzad podporzadkowany do twojego osiedla powiedz pani w okienku jaki list od kogo i ci znajda ! niew idze problemu !!!!! zrzumcie nas !!!

    • 0 0

  • OC za bryczke

    To jutro zapewne zadzownie do PZU , niech sie w takie razie
    pokaza z dobrej strony i wykaza inicjatywa .. :)

    • 0 0

  • jeszcze raz bis,, bo sie burze, wrrr

    bardzo dobrze

    niech strajkują,jestem za podwyżką ich pensji,poczta za te ulotki dostaje kase a oni muszą te kilogramy papierów roznosic
    a teraz samo zycie
    sopot,poczta na kosciuszki,godz 16
    biore numerek do kasy z wplatami-numer 404,nad okienkami widnieje aktualnie numer 356,dwa !!!! okienka tylko czynne,czekanie na pare godzin by oplacic 1 rachunek--w koncu rezygnuje,ide naprzeciw do banku BOŚ,robie tam od reki przelew,tylko ze u nich place 10 złotych a na poczcie tylko bym zaplacila 2,5
    ale jestem zadowolona,pare godzin do przodu,,
    kicham na poczte,mam ich gdzies,niech zginie ten moloch i te powolne panie z okienek

    • 0 0

  • no i jeszcze jeden bis

    jeszcze jeden przyklad

    wyslalam za trzydziesci pare złotych list priorytet do Anglii,paniw okienku informuje mnie,ze idzie 4 dni robocze,po 2 tygodniach list oczywiscie nie doszedł,dzwonie na poczte w sopocie,pani pod numerem 5512149 do której dzwonie z pytaniem dlaczego tak jest itd,normalnie mnie wysmiewa,mówi,ze mam se przyjsc na poczte i złozyc reklamacje w okienku!!!
    no nie,burze sie,chce przez telefon podac numer przesyłki aby znowu nie stac w kolejce ale pani z numeru 5512149 jest nieublagalna
    w koncu puszczaja mi nerwy i prosze o numer jej szefa czy szefowej--slysze w oddali smiechy jej kolezanek i jej,ona mi mówi,ze moge se przyjsc
    i ze list taki idzie nawet 3 tyg,,,
    wiec pytam,czemu zaplacilam 34 zeta za prorytet aby bylo szybciej,
    i teraz uwaga
    wyslalam list normalnie ze skrzynki,nalepilam kilka znaczkow po 1,3zeta,wyobrazcie sobie,list szedl 3!!! dni
    wiec tez mam ich te okienka w dupieee i ta całą poczte,panie niech idą na bezrobocie,licze,ze nie dostaną pracy-chyba ze w markecie za 3/4 etatu przy kasie
    POZDRAWIAM PANIE Z PIERWSZEGO PIETRA POCZTY W SOPOCIE NA KOSCIUSZKI,JESTEM POD WRAZENIEM ICH CHAMSTWA!!!NIE POWIEM JAKIMI SLOWAMI MNIE URACZYŁY,,,
    PANIE SPOD NUMERU 551-21-49
    LIST PRIORYTET W KONCU DOSZEDŁ PO 24 DNIACH,za który zaplacilam 34 zeta
    poczto!!!giń!!

    • 0 0

  • DO WSZYSTKICH

    wy wszyscy ,którzy z taką błogością krytykujecie wpadnijcie na pocztę praca od ręki po przyuczeniu.10 /14 GODZIN DZIENNIE.POLAK POTRAFI TYLKO KRYTYKOWAĆINNYCH .MACIE W SOBIE TYLE JADU ,ŻE JAK SIĘ UGRYZIECIE W JĘZYK SAMI SIĘ ZATRUJECIE.LISTONOSZE TEŻ LUDZIE I MAJĄ PRAWO WALCZYĆ OLEPSZE JUTRO,JAK KAŻDY,A CO DO KONKURENCJI TO WKOŃCU LISTONOSZE SAMI TAM ODEJDĄ .ŻYCZĘ IM POZYTYWNEGO ZAŁATWIEŃIA SPRAWY.KONKURENCJO WYKRADNIJ POCZCIE TYCH WSPANIAŁYCH LISTONOSZY BĘDZIE TO TYLKO Z POŻYTKIEM DLA WASZYCH FIRM

    • 0 0

  • Kto może nich wesprze ofiary rodzin z kopalni "Halemba".
    Oczywiście chodzi o moich kolegów listonoszy.
    Ja mam czworo osób na utrzymaniu i dam pare złotych na ich konto.
    PS.Nie wyłamujcie sie ze strajku.
    Z podziękowaniem.
    Listek GD-6

    • 0 0

  • AMEN!!!!!!!!!

    • 0 0

  • do tej z sopotu

    a co poczta polska ma do listu wysłanego do Angli -my do granicy a potem przejmują to Angole.....a co oni robia to my nie wiemy....a może tam na poczcie też Polacy już robią

    • 0 0

  • Taaaa,

    Kłóćmy się dalej, wypominajmy, jakoby listonosze nie mieli tak źle (w końcu dostają napiwki), że inni też mało zarabiają, że ta torba wcale nie taka ciężka, że te pretensje do zarządzających - PiSiorów maja podłoże polityczne i.t.p.i.t.d. Ostatnio baaardzo lubimy się kłócić, wszyscy z wszystkimi się kłócimy i wszystko analizujemy pod kątem niezasłużonych(???) pretensji do bliźniaków, wyjątkowo udanych i wyjątkowo prawych i sprawiedliwych.
    A tymczasem...to wcale nie o to chodzi. Chodzi raczej o to, że wszystkie te sektory, które działają wedle starej, socjalistycznej zasady: bezwładnego molocha PAŃSTWOWEGO z rozbudowaną do granic przyzwoitości biurokracją są na wykończeniu i zwyczajnie zdychają. Dlaczego mamy tak marną PKP, służbę zdrowia, edukację, stocznie i jeszcze parę. Bo to relikt gospodarki socjalistycznej, który nijak się ma do warunków rynkowych. Jeśli dodać, że rozbudowana administracja w tych sektorach jest traktowana jako dar od niebios w postaci możliwości obdarowania przez ekipę rządzicieli swoich pociotków (stołek za stołek), to czegóż się spodziewać?
    Przyjrzyjmy się strukturze organizacyjnej PP. Mamy takie coś:
    Dyrekcja Generalna Poczty Polskiej
    Centrum Usług Pocztowych
    Centrum Usług Koncesjonowanych
    Centrum Logistyki
    Centrum Sieci Pocztowej
    Centrum Informatyki
    Centrum Infrastruktury
    Centrum Rachunkowości
    Centrum Obsługi Finansowej
    Centrum Zarządzania Bezpieczeństwem
    Centrum Sprzedaży Wysyłkowej

    W każdym z 16 Oddziałów Regionalnych istnieje odpowiednie "centrum". A cóż to jest, jeśli nie olbrzymia armia urzędników. Nie chciało mi się drążyć dalej, ale wartałoby porównać ilość urzędasów w administracyjnej "czapie" z ilością listonoszy i pracowników obsługujących klienta....
    Takie firmy, jak PP nie będą nigdy przynosiły zysków i nie będą rentowne, jeśli warunkiem ich istnienia będzie armia urzędasów pasożytujących na zdrowym organiźmie. Ceny usług będą rosły, zarobki wykonujących usługi będą zawsze g*ane, my klienci będziemy kląć. A recepta jest prosta: PRYWATYZACJA! A jeśli decydujemy się na pozostawienie sektora jako państwowy, to niech do licha organizacja będzie na warunkach RYNKOWYCH, jak u prywaciarza. Prezes/naczelnik/dyrektor ma śnić po nocach o OBNIŻENIU KOSZTÓW i ZWIĘKSZANIU ZYSKÓW, a nie tworzeniu kolejnego stołka, bo Śwagier w potrzebie.

    • 0 0

  • to jest kodeks pracownika Poczty Polskiej (do wglądu na stronie http://www.poczta-polska.pl/O_Firmie/?d=kodeks):

    Kodeks pracownika
    Pamiętając o chlubnych tradycjach w ponad czterechsetletniej
    historii Poczty Polskiej, chcemy pielęgnować najlepsze wzorce postępowania polskich Pocztowców.

    Jesteśmy przekonani o konieczności ugruntowania trwałych wartości koniecznych do pełnienia służby publicznej i sprostania oczekiwaniom klientów.

    Naszą przyszłością są nowe wyzwania i potrzeba utrzymania przewagi konkurencyjnej na wolnym rynku usług pocztowych. Wiemy również, że aby temu sprostać, konieczny jest osobisty rozwój każdego Pocztowca.

    Dlatego też Kodeks ten - zbiór wartości i zasad sprzyjających umocnieniu wspólnoty Pracowników Poczty Polskiej oraz pozycji przedsiębiorstwa - wszystkim nam dedykujemy...

    NALEŻĘ DO WIELKIEJ RODZINY POCZTOWCÓW I JESTEM Z TEGO DUMNY

    Wiem, że znajomość tradycji i historii buduje więzi między pokoleniami pracowników Poczty Polskiej.

    Cenię pozytywne wzorce postępowania poprzedników i zobowiązuję się do ich naśladowania.

    Pamiętam, że wielowiekowa tradycja jest źródłem zaufania społeczeństwa.

    Jestem dumny z narodowego i powszechnego charakteru Poczty Polskiej.

    Szanuję rangę symboli i znaków Poczty Polskiej.

    Jest dla mnie ważne, że Poczta Polska jest zawsze tam, gdzie dzieje się coś ważnego dla kraju.

    JESTEM WAŻNY DLA POCZTY POLSKIEJ

    Moja praca jest potrzebna i ma wpływ na teraźniejszość i przyszłość Poczty Polskiej.

    Sukces Poczty Polskiej zależy również ode mnie.

    Mam prawo do szacunku.

    Wiem, że mogę wyrażać swoje opinie.

    Moje zdrowie i życie jest ważne dla Poczty Polskiej.

    KLIENT JEST DLA MNIE NAJWAŻNIEJSZY

    Jestem świadomy, że Poczta Polska istnieje dzięki klientom.

    Celem mojej pracy jest satysfakcja klienta.

    Dbam o każdego klienta i wysoki poziom świadczonych usług.

    Jestem pozytywnie nastawiony wobec klienta, rozpoznaję
    jego potrzeby, służę mu radą i pomocą.

    Muszę być lepszy od konkurencji.

    SWOJĄ POSTAWĄ I ZACHOWANIEM KSZTAŁTUJĘ WIZERUNEK POCZTY POLSKIEJ

    Jestem lojalnym pracownikiem Poczty Polskiej.

    Mam świadomość, że reprezentuję Pocztę Polską na co dzień w swoim otoczeniu.

    O Poczcie Polskiej mówię dobrze.

    Przestrzegam zasad kultury osobistej, jestem uprzejmy i życzliwy.

    Dbam o estetykę miejsca pracy.

    W swoim postępowaniu kieruję się zasadami etycznymi i moralnymi.

    PRACUJĘ PROFESJONALNIE I DBAM O WYSOKĄ JAKOŚĆ SWOJEJ PRACY

    Wiem, co jest mi potrzebne do pracy i potrafię to wykorzystać.

    Swoją wiedzą, umiejętnościami i postawą wpływam na jakość pracy.

    Znam obowiązujące przepisy, procedury i je stosuję.

    Wykorzystuję w pracy nowoczesne techniki, narzędzia i metody.

    Staram się być inicjatorem zmian, które mogą przyczynić się do usprawnienia pracy mojej i współpracowników.

    Dążę do osiągnięcia jak najlepszych wyników w pracy.

    Pracuję rzetelnie, uczciwie, sumiennie i terminowo.

    Z niepowodzeń wyciągam wnioski i działam.

    Chcę być coraz lepszy i dlatego stale się uczę.

    POROZUMIEWAM SIĘ SKUTECZNIE

    Dzielę się informacjami ze współpracownikami.

    Mam świadomość, że sprawne komunikowanie się wpływa na efektywność pracy i kontakty z innymi.

    Poszukuję informacji i czerpię je z wiarygodnych źródeł.

    Prosto i zrozumiale formułuję oraz przekazuję informacje.

    Słucham innych i pytam, gdy mam wątpliwości.

    Dbam o terminowy i rzetelny przepływ informacji.

    Wykorzystuję efektywne formy porozumiewania się.

    SWÓJ AUTORYTET BUDUJĘ NA KOMPETENCJACH, OSIĄGNIĘCIACH I ODPOWIEDZIALNOŚCI

    Zdolności, umiejętności, wiedza, doświadczenie i sposób postępowania czynią mnie kompetentnym.

    Kryteriami oceny mojej pracy są kompetencje, osiągnięcia i odpowiedzialność.

    Moja rola i pozycja w Poczcie Polskiej zależy od tego, co wnoszę do jej funkcjonowania.

    Jestem odpowiedzialny za własną pracę, podejmuję decyzje i osiągam efekty.

    Skutecznie rozwiązuję problemy.

    Jestem godny zaufania i staram się być przykładem dla innych.

    SWÓJ AUTORYTET BUDUJĘ NA KOMPETENCJACH, OSIĄGNIĘCIACH I ODPOWIEDZIALNOŚCI

    Zdolności, umiejętności, wiedza, doświadczenie i sposób postępowania czynią mnie kompetentnym.

    Kryteriami oceny mojej pracy są kompetencje, osiągnięcia i odpowiedzialność.

    Moja rola i pozycja w Poczcie Polskiej zależy od tego, co wnoszę do jej funkcjonowania.

    Jestem odpowiedzialny za własną pracę, podejmuję decyzje i osiągam efekty.

    Skutecznie rozwiązuję problemy.

    Jestem godny zaufania i staram się być przykładem dla innych.

    ROZWÓJ POCZTY POLSKIEJ JEST DLA MNIE SZANSĄ

    Wspieram rozwój Poczty Polskiej.

    Dostrzegam konieczność zmian, jestem na nie otwarty i biorę w nich aktywny udział.

    Rozwój Poczty Polskiej daje mi szansę na ciekawą pracę, doskonalenie się i rozwój zawodowy.

    Jestem przedsiębiorczy i podejmuję nowe wyzwania.

    Myślę w kategoriach możliwości, a nie problemów.

    WRAZ Z POCZTĄ POLSKĄ JESTEM OTWARTY NA ŚWIAT

    Dostrzegam siłę i znaczenie wspólnoty i partnerstwa.

    Pamiętam, że każdy jest inny, wszyscy są równi i godni szacunku.

    Szanuję wartości i zasady, jakimi kierują się inni.

    Współpracuję i wymieniam doświadczenia z pocztowcami z innych krajów.

    Przestrzegam zasad uczciwej konkurencji.

    Dostrzegam szansę w liberalizacji rynku.

    Optymistycznie patrzę w przyszłość.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane