• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Łostowicka: przebudowa jeszcze w tym roku

mb
14 października 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Łostowicka: kierowcy więdzą, jak usprawnić ruch
Korki na ul. Łostowickiej to codzienność. Korki na ul. Łostowickiej to codzienność.

"Ulica - zmora" trójmiejskich kierowców będzie niedługo przebudowywana. Jeszcze w tym roku mają ruszyć prace na ul. Łostowickiej zobacz na mapie Gdańska na odcinku od al. Armii Krajowej do ul. Wojskiego. W związku należy spodziewać się długotrwałych utrudnień w ruchu.


Przebudowa fragmentu Łostowickiej


Po tych zabiegach ulica całkowicie zmieni swoje oblicze. Po pierwsze stanie się dwupasmówką w każdą stronę. Po drugie wykonawca zmodernizuje chodniki i położy ścieżkę rowerową.

Przetarg zorganizowany przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wygrała firma budowlano- drogowa MTM z Gdyni. Jej oferta okazała się najniższa i przewiduje zamknięcie się w kwocie ok 19,5 mln zł.

- Początek prac uzależniony jest od warunków atmosferycznych - mówi Piotr Dańko, dyrektor DRMG. - Jednak MTM jest dobrą i doświadczoną firmą, więc żadna niepogoda nie powinna powstrzymać ich przed rozpoczęciem remontu w terminie.

Wszelkie sprawy związane z wykupem gruntów na tym odcinku są już zakończone, więc pod tym kątem nic nie stoi na przeszkodzie, by rozpoczynać prace. W czasie przebudowy, która może potrwać nawet to czerwca 2011 roku musimy spodziewać się jeszcze większych korków. Ruch na ul. Łostowickiej nie zostanie całkowicie zamknięty. Momentami będzie odbywał się wahadłowo.

Po cichu DRMG liczy, że prace zakończą się przed terminem. Nie wyklucza się także możliwości rozpoczęcia równolegle prac na innym odcinku tej ulicy. - Na całej długości, aż do Kartuskiej mamy wykupione praktycznie wszystkie grunty - tłumaczy Piotr Dańko. - Pozostał tylko jeden właściciel, który nie ma uregulowanego statusu prawnego, inaczej mówiąc chodzi o sprawy spadkowe.

Dodatkowo w ramach przebudowy zmodernizowany zostanie fragment ul. Wojskiego, oraz ulicy obsługującej teren przy cmentarzu. Powstanie także parking na 250 aut.
mb

Opinie (145) 1 zablokowana

  • a ja się pytam po co się paprać z tą Łostowicką przez 3 lata

    skoro można w dzikim polu, bez wyburzania, na miejskich działkach wybudować od zaraz Nową Bulońską + Nową Jabłoniową (przynajmniej do Jabłoniowej)...????????

    • 0 0

  • Jak zwykle od dupy strony!!!!!!!!!!! Szczyt (nomen omen)glupoty! (1)

    Albo robia to specjalnie by kase zgarnela znajoma firma albo to idioci! Dlaczego sa korki??? CZY KTOS ZADAL SOBIE TO PYTANIE???
    korki sa dlatego bo na gorze i na dole sa niewydolne skrzyzowania!!!!
    moze byc 6 pasow w kazda strone ale wiecej samochodow nie przejedzie! U gory na WZ-tce na wprost pojedzie tylko jeden pas wiec to wszystko i tak sie skorkuje !!!!!!!!!!!!!! Zreszta od Carrefura na dole tez jest tylko jeden pas na wprost....

    • 0 0

    • O tym pomyśli się ewentualnei po zakończeniu poszerzenia

      Ważne, że przez 2 lata miejscy urzędnicy d/s dróg będą mieli wygodną wymówkę w temacie korków na Łostowickiej

      • 0 0

  • łostowicka zmorą - dawno i nie prawda (3)

    Zmorą moi Państwo to już dawno nie jest łostowicka . Zapraszamy na łódzką czy wogle wyjad z Szadułek czy Ujesciska , nie zapominając o mieszkańcach G Orunii czy wszystkich z kierunku Kowale . To jest dopiero zmora . Jeden wielki korek i 45 min = 4 km . To jest problem . I co z tego że zrobią Łostowicką 2 pasmową jak dalej wszystko stanie . Gratulacje za pomysł . Panie Adamowicz stawiam 10:1 że nastepnej kadencji nie będzie jak tak dalej będziecie traktować mieszkańców tych rejonów .

    • 0 0

    • to proszę kandyduj jak masz rozwiązanie (1)

      Ludzie opamiętajcie się. Korki na górnym tarasie to nie wina miasta i urzędników, ale przede wszystkim wpływ na ruch ma ilość nowych osiedli wybudowanych na górnym tarasie, która musiała wpłynąć znacząco na obciążenie istniejących dróg. Przy takim tempie rozwoju budownictwa jakie mieliśmy do tej pory i mieć będziemy jeszcze troszkę (niedługo bo boom mieszkaniowy chyli się ku końcowi) i firmach firemkach developerskich stawiających osiedla bloki i bloczki na każdym kawałku który okazyjnie kupią od byłych rolników nie ma co się dziwić, że inwestycje drogowe nie nadążają. Jeżeli ktoś ma ogólne pojęcie o obowiązującym systemie prawa widzi, że pozwolenia na budowę generalnie nie można odmówić ze względu na zbytnie obciążenie okolicznych dróg (ewentualnie wymogi częściowej resalizacji układu drogowego mogą być inwestorowi przedłożone przy centrach handlowych i innych obiektach, a nie przy osiedlach czy kolejnych budyneczkach), a proces inwestycyjny jest niestety długi i skrócenie jego kończy się protestami okolicznych idiotów, aktywistów członków rad osiedli i spółdzielni mieszkaniowych, których protestów jakoś nie ma przy powstawaniu kolejnych osiedli (sami sprzedają pod nie tereny) i zawiadomieniami do prokuratury o popełnieniu przestępstwa. Niestety obowiązujące przepisy prawne nie pozwalają na szybszą realizację inwestycji drogowych, a odmowa wydania pozwolenia na budowę developerowi jest nieuzasadniona (gdy inwestycja jest realizowana zgodnie z planem miejscowym) i pojawił by się zarzut blokowania rozwoju miasta. Pomimo iż developerzy narzekają że pozwolenie na budowę to długotrwała procedura, to i tak jest dużo dużo szybsza niż proces inwestycji drogowych (wydatkowanie publicznych pieniędzy). Przyczyny korków to przede wszystkim dynamiczny rozwój górnego tarasu, długotrwały proces inwestycyjny przy realizacji dróg spowodowany przede wszystkim kiepskim prawem, konieczność zaplanowania środków finansowych na drogi ,

      TYTUŁ posta namawia mądrali do kandydowania i zmian, ale nie ma prostych rozwiązań i nawet stwierdzenia że Niemcy mogą czy inni mogą to bzdura, bo my niestety mamy jeszcze w kościach lata komuny i duszenia czegokolwiek, podczas gdy np. w Czechach ruscy zostawili po sobie m.in. sieć autostrad i praskie metro (3 linie), a w polsce opuszczone koszary pałac kultury i troszkę pomników.
      Zamiast psioczyć bierzcie się do roboty i sprawdźcie czy aby na pewno przez was coś się nie ślimaczy

      • 0 0

      • errata

        Przepraszam za chaos w wypowiedzi i "polsce" napisane małą literą, ale ciągłe narzekania na korki i brak robót są dobijające.

        a tak na marginesie to zobaczcie jak wielka ilość samochodów stojących w korkach przewozi powietrze (kierowca i dużo dużo miejsca w środku). zobaczymy czy też tak będzie jak w 2011 tramwaj będzie na Łódzkiej i tu obok będzie parking na 500 aut, czy będzie pełny parking i tramwaj tak jak ma to miejsce w Europie Zachodniej, czy dalej pozostaniemy wozicielami powietrza w samochodzie.

        • 0 0

    • przecież, towarzysz Adam Pawłowicz

      powiedział, że to jego ost. kadencja....zobaczymy

      • 0 0

  • Szkoda, ze górny, relatywnie najlepszy odcinek najpierw

    Powinni w pierwszej kolejności zrobić skrzyżowanie z Kartuską i drugą jezdnię w dolnym biegu Łostowickiej - tam są cały czas korki i najtragiczniejszy stan nawierzchni, potem górny odc. (obecnie w najlepszej kondycji), a na końcu środek.

    • 0 0

  • Jeśli w takim tempie miasto Gdańsk będzie docierać z remontami w stronę nowych dzielnic, to jak nic trzeba nabyć kamaza albo jeepa, bo niedługo "nawierzchnia" na skrzyżowaniu Łódzkiej ze Świętokrzyską nie będzie przejezdna już dla czegokolwiek innego.

    • 0 0

  • Łostowicka

    Można poscic ruch bokiem jest piekna i fajna droga.To jet ulica spacerowa tylko trzba poscic druga nitke tzn obieg "c" teraz jest ona zamknieta szlabanem V widzianym tylko przy swietle ksiezyca.

    • 0 0

  • Dopóki nie będzie dwóch pasów w obie strony na całym odcinku nadal będzie masakra jak obecnie.

    • 0 0

  • pomysl na usprawnienie

    Nie ma jakiejs drogi objazdowej przez osiedla, zeby tamtety puscic ruch z jednego pasa i caly pas ruchu robic od razu? zajelo by 2 razy mniej czasu, a kierowcy jadacy w jedna strone omijaliby to miejsce ze wzgledu na spore korki, ale daloby sie przejechac.

    • 0 0

  • 3 lata na taki kawałek oto na co stać Gdańsk i tę władzę

    najpierw zbudować 2 jezdnię i estakady a potem remont starej. Inaczej to chłopcy z piaskownicy nie fachowcy...
    wahadłowo, kuź..a wahadłowo to Adamowicz niech się po główce pogłaszcze.

    • 0 0

  • FAQ! 2 lata?

    Powariowali, to stadion będa budować ze 20 lat !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane